Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työharjoittelu taitaa jäädä kesken. Joudun herään kuudelta!!!!

Vierailija
24.09.2019 |

Työ alkaakin klo 7!

Ja tätä pitäis jaksaa puoltoista kuukautta :((((

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun välivuotta pitävä nuori menee töihin kuudeksi. Nousee viideltä ihan mukisematta. Kaiken lisäksi tykkää työstään ja menee sinne mielellään.

Vierailija
42/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopisi minulle. Tykkään heräillä milloin lystää ja kotoa lähden ehkä 10-11 aikaan kun olen syönyt hitaan aamupalan. T:työtön kotirouva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, osa alakoululaisista herää viideltä ehtiäkseen koulukujetushelvetin kautta kouluihinsa ja päiväkotilapsia kärrätään viideltö hoitopaikkoihin jotta vanhemmat ehtii kuudeksi töihin.

Aika tulla ulos pumpulista jossa olet kasvanut.

Vierailija
44/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun välivuotta pitävä nuori menee töihin kuudeksi. Nousee viideltä ihan mukisematta. Kaiken lisäksi tykkää työstään ja menee sinne mielellään.

Välitön lasu! Joku on kasvattanut lapsestaan tolokun immeisen!

Vierailija
45/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on luksusta, jos heräämisestä selviää tunnissa töihin. Itse herään viideltä ja kuudelta vasta lähden ajamaan töihin. Talvella vielä saa herätä aikaisemmin, jos tarvii kolata ennen töihin lähtöä.

4 tunnin yöunillakin jaksaa hyvin käydä töissä.

Vierailija
46/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun riittäisi kuudelta herääminen.. Vaan kun on pitkä työmatka, niin jos haluaa ehtiä edes kahdeksaksi töihin, niin se on viideltä ylös. Olen aina ajatellut, että arkisin kuudelta ylös on suurimmassa osassa töitä se normitilanne?

Illalla takaisin kotosalle seitsemän maissa, onneksi on sellainen työ, josta oikeasti pidän.

Et sitten taida tykätä kodistasi?

Kuinka niin? :D siitähän minä juuri pidän, kun en suostu muuttamaan lähemmäs työpaikkaa (eli pk-seudulle). Pendelöintiin tottuu.

No sitä niin, että millon sä siellä kotona ehdit olla?

No tuskin sinä tai ap siellä kotona päivät pääskytysten istuu, että onpa mulla tuossa kauniit verhot ja kaktukset, ja tuo koristetyynykin - voisinkin tästä käydä kääntämässä sitä vähän - noin....

Koti on ennen muuta tärkeä siinä, että sinne on aina hyvä palata. Että aina on fiilis ”ihana päästä tänne kotiin”. Kyllä sitä ihan pitkienkin työpäivien lisäksi ehtii kodistansa nauttimaan - ainakin minä ehdin.

Apn kohdalla kyllä luulen, että ainoa mistä hän kodissaan erityisesti pitää on Netflix ja velttoilu, verhoista viis.

Mutta siis elämän dilemmaan on se, että joko sinull on työt ja rahaa, muttei aikaa käyttää sitä rahaa TAI sitten sinulla on aikaa mutta ei ole töitä, eikä näin ollen rahaakaan käyttää sen vapaan aikasi kuluessa. Siksipä vauraat vaurastuu. Ei ikinä ole aikaa (eikä kyllä tarvettakaan) mennä hakemaan merkitystä elämäänsä shoppailemalla kaikkea kivaa :)

Vierailija
47/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeija on muuten myös loistava paikka oppia, että kuudeltakin voi herätä ja säilyä elävien kirjoissa!

Vierailija
48/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Olen valkokaulustyöläinen ja tulen ihan vapaaehtoiseti töihin jo 6.30. Herään klo: 6.00 ja minulla on noin mailin työmatka.

Vierailija
49/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään joka arkiaamu klo 6, herätän lapset 6.30, hätistän koulukuljetukseen 7.15 ja aloitan työt. Olen luovalla alalla, joten yleensä ei tarvitse mennä minnekään kotoa. Haen lapset ip:stä klo 17 mennessä riippuen lasten harrastuksista ym. Päivän aikana ehdin hoitaa töiden ohessa muitakin asioita. Ihan mukavaa elämää, kyllä sinäkin totut.

Vierailija
50/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mä herään 4.00, että kerkiän klo.6.00 töihin.

Vierailija
51/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi erikoiselta, että ap on noin vain saanut harjoittelupaikan, jonka sisältö ja työajat ovat tulleet täytenä yllätyksenä. Monilla aloilla harjoittelupaikkoja joutuu ehdottomasti hakemaan itse, käymään haastatteluissa ym. joten tuon kokoluokan yllätyksiä ei pitäisi tulla. Onko tässä nyt siis koulu järkännyt työssäoppimispaikat opiskelijoille? Vastaisuuden varalle, ennen kuin mihinkään työhön tai harjoitteluun lupautuu niin kannattaa aina ensin selvittää 1) paikan sijainti 2) työajat 3) näiden suhde bussiaikatauluihin, mikäli liikkuu julkisilla.

Vierailija
52/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itku.

Toiset joutuu lähtemäön kotoa monen sadan kilometrin päähän työharkkaan, jos ei ole työpaikkoja omalla paikkakunnalla.

Mieti sitä.

Toi kuudelta herääminen on muuten ihan normaalia.

Vierailija
53/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin 4 kuukauden harjottelun ajan joka päivä neljältä, että tota joo....

Vierailija
54/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herääminen vaan on perseestä, mutta älä kesken jätä. Joudut joka tapauksessa tekemään työharjoittelun. Muistan itse kun piti herätä 5 että ehtii 6 kesätöihin... kesti siis melkein tunti bussilla suuntaansa. Heräsin ja juoksin bussiin joka päivä koska herääminen oli niin pyllystä ja torkuttelu mukavaa.. Joka päivä suoraan töistä useamman tunnin päiväunille ja illalla teki mieli olla poikaystävän/kavereiden kanssa iltamyöhään ja unet jäi vähän vähiin.. Never again. Meni koko kesä univajeessa eikä jaksanut tehdä mitään.

Onneksi nyt aikuisena mulla on etätyöt, voit herätä suoraan läppärille pyjamassa!

N35

Vierailija
55/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit valinnut valkokaulusammatin.

Niin, meillä on aamuliukuma klo 7-9. Aikaisella linnulla on hetki tehokasta työrauhaa :D

Vierailija
56/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotan jo kuudelta, herään viideltä.

Mulla on myös työkavereita joilla tunnin työmatka yhteensuuntaan.

Toi vasta kuudelta herääminen ois ihanaa.

Vierailija
57/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä herään joka arkiaamu klo 6, herätän lapset 6.30, hätistän koulukuljetukseen 7.15 ja aloitan työt. Olen luovalla alalla, joten yleensä ei tarvitse mennä minnekään kotoa. Haen lapset ip:stä klo 17 mennessä riippuen lasten harrastuksista ym. Päivän aikana ehdin hoitaa töiden ohessa muitakin asioita. Ihan mukavaa elämää, kyllä sinäkin totut.

Onko kotirouvana olo nykyään luova ala. Vieläpä viiteen vapaa aikaa, ei hassummin.

Vierailija
58/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala? Ajattele positiivisesti, alalla hyvä työllisyystilanne, saat herätä kuudelta seuraavat 40v. !

Minun piti herätä klo 5.15 kun menin seitsemäksi töihin sairaalaan ollessani hoitoalalla eikä ollut edes pitkä työmatka. 

Vierailija
59/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun opiskellessa kuuden herätykset oli tuskaa, mutta bussimatka kouluun kesti melkein tunnin joten ei ollut muuta vaihtoehtoa. Nyt herään 4.40, töihin lähden polkemaan 5.00 ja työt alkaa 5.30. Saisipa joskus herätä vasta kuudelta... :D olen yöihminen, mutta näköjään tähänkin rytmiin tottuu, kun vaan malttaa mennä ajoissa nukkumaan. Positiivista on myös se, että kun töihin menee aikaisin, sieltä pääsee myös aikaisin pois ja on koko päivä aikaa kaikkeen. :)

Vierailija
60/116 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko on kuin kirpunpieru Saharassa.

Onnea harjoittelupaikasta. Ehkä joskus olet työssä paikassa jonka takia täytyy herätä aikaisin.