Vela ja raskaana, apua
Vanhemmat ja velat: kertoisitteko plussia ja miinuksia elämästänne?
Elämäntilanne lapselle olisi sopiva, ikää +30, työ, puoliso, kaikki kunnossa. Lapsi ei vain kuulunut suunnitelmiin, eikä ole myöskään koskaan kuulunut tulevaisuudensuunnitelmiin.
Perhanan raskaus sekoittaa päätä, enkä osaa väsymyksen vuoksi ajatella selkeästi. Yllärinä tuli, kuinka äkkiä päätös lapsen pitämisestä tuleekaan tehdä.
APUA?!?
Puoliso taitaisi kallistua lapsen pitämisen puoleen, mutta tukee minua kummin
Kommentit (83)
Mä mielelläni kuulisin mihin aloittaja päätyi! Ja miten on mennyt sen päätöksen kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Pidä lapsi. Selvästi joku ääni sisälläsi käskee tekemään niin koska muutenhan tämä olisi sinulle velana ollut helppo ja yksinkertainen päätös joka hoidetaan heti alta pois.
Jou, ei abortti ole helppo päätös kuin psykopaatille.
Mutta eihän vela ole muuta kuin VAPAAEHTOISESTI lapseton. Nämä teidän kuvaukset on enemmänkin jotain muuta, PAKKOMIELTEISESTI lapseton tai lasten vastustaja. Ei tällaisia vaatimuksia alunperin velauteen kuulunut, että ei ikinä, missään tilanteessa voisi pitää lasta.
Itse olen nimenomaan ollut sellainen vapaaehtoisesti lapseton, eli koska maailma on mielestäni ollut ihmisillä jo ylikansoitettu, olen vapaaehtoisesti itse jättäytynyt lapsettomaksi, vaikka sinänsä pidän lapsista. Mutta jos nyt olisi kumminkin ehkäisystä huolimatta käynyt niin että olisin tullut raskaaksi, olisin lapsen pitänyt, koska pidän paitsi maapallon kuormittamista ihmisillä, myös aborttia ilman pakottavia syitä, vääränä tekona. Ja se että en ollut suunnitellut lapsen hankkimista ei ole mikään pakottava syy, jos muuten elämäntilanteeseen sopii lapsi.