Minulla on maailman surkein tuuri. Jos minua ei tunne ja/tai näe tilanteita itse, on vaikeaa uskoa todeksikaan sitä kaikkea
Kaikki huonot asiat tapahtuvat juuri silloin, kun pitäisi osoittaa olevansa motivoitunut ja mennä tärkeisiin paikkoihin, esim. kouluun. Kuten aina, myös tähän tulee varmasti jotain v*ttuilua, mutta en aio suoda huomiotani sellaiseen.
Olin lähdössä yöllä kauppaan, kun autoni sanoi... Ei mitään. Se ei käynnistynyt. Onneksi ruutuun tuli teksti, että vika johtuu akusta, niin tiesin heti missä mättää. Soitto tiepalveluun, 40 minuutin odotus, mekaanikko antaa apuvirtaa ja tadaa - se ei auta.
Hän kokeilee uudestaan, ja uudestaan. Yritän olla optimistinen ja kysyn, että eikö se nyt päästänyt erilaisen äänen kuin aiemmin? Että jos se seuraavalla kerralla hurahtaisi käyntiin...
No ei hurahtanut eikä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hinata auto lähimmälle korjaamolle siltä seisomalta.
Itse lähdin taksilla kauppaan, koska oli nälkä.
Sitten tuossa juuri hetki sitten sähläsin puhelimen kanssa. Yritin laittaa siihen jonkun uuden turvakoodin, kun minun tuurillani hukkaan puhelimeni joskus johonkin. Rehellisesti sanottuna en ole IKINÄ, en kaatokännissä enkä selvinpäin hukannut yhtäkään puhelintani tai avaimia. Hyvä minä!
Noh, lopputulos oli se, että ei pääse varas käsiksi puhelimeeni, mutta en pääse minäkään, koska koodi ei vain aukea. Joka yrityksen jälkeen tulee uusi rangaistus, eli että "kokeile 30 minuutin kuluttua uudestaan", "kokeile tunnin kuluttua uudestaan." Voi vttu sanon minä. Voisin vaikka vannoa, että laitoin oikean koodin.
Ei auta muu kuin ostaa uusi puhelin. Onneksi tuo entinen/nykyinen on muutenkin jo uusimisen tarpeessa. Eipä sekään kauan kestänyt. Nyt näpyttelen varaluurillani, jonka heivasin surkean akun keston takia. Se tyhjenee ihan hetkessä, mutta toimii nyt varaluurina ihan ok. Tämä on ihan älypuhelin myös, mutta vähän tämmöinen. parempi kuin ei mitään.
Mutta olen totaalisen tottunut tähän jatkuvaan epäonneen, ettei se enää edes tunnu missään. Tällaiset tilanteet kehittävät luovuutta kyllä. Sitä keksii kaikenmoisia ihme juttuja joilla pärjää.
Juu ja sanottakoon että menetin nyt myös ihanan miehen numeron tässä puhelinrumbassa. Täytyy toivoa että hän on aidosti ihana ja alkaa miettimään, miksen yhtäkkiä ole enää whatsapissa. Ei varmaan tarvitse kertoa, etten pääse tällä varapuhelimella whatsappiinkaan. Herjaa koko ajan jotain omaansa eikä päästä eteenpäin.
Että sellaista. Eipä minua ikinä uskotakaan, jos kerron vaikka rahojen loppuneen. Lieneekö syynä se, että olen aina puhdas ja käytän siistejä vaatteita. Ulospäin mitään satunnaisia rahapulmia ei minusta onneksi näe. Totuin elämään NS. leveästi perintörahoilla. Siis todellisuudessa mietin oikeasti tarkasti mitä ostan ja mitä en. Vaikka olisin voinut ostaa kymmeniä tuhansia maksavan auton, en ostanut. Vaikka olisin voinut ostaa tuhannen euron huonekaluja, en ostanut.
Mutta sitten kun tilanne muuttuu ja saat 250 €, jolla pitäisi maksaa yli 300 € vastike, ruuat, laskut... Niin ymmärrätte mistä nämä rahaongelmat johtuvat. Sitten odotellaan kelan päätöksiä opintotuesta ja tt-tuesta. Lähetin kuvakaappauksen, joka todistaa ettei perintörahaa ole. silti sain päätöksen, että minulla on liikaa rahaa enkä siksi saa tukea. Kiitos vain taas.
Mutta rahasta en sen enempää jauha, tiedän itse olevani hyvä rahan käyttäjä, silloin kun sitä rahaa on. Muita surkean tuurin henkilöitä linjoilla? Toistan, että en suosittele huomiota millekään lapselliselle pään aukomiselle. En minä mahda sille mitään, että auton akku sanoo itsensä irti tai että bussit eivät kulje täällä tms.
Kommentit (111)
Ei kuulosta miltään epäonnelta mikään noista vaan ihan normielämää, että auto hajoaa, huolimattomuutta se suojakoodi. Suunnittelun puutetta käydä yöllä kaupassa. Taxilla kauppaan tarkoittaa huonoa rahankäyttöä.
Asut siis omistusasunnossa, kun maksettavaa vain vadtike. Eyt ole hakenut asymistukea? Entä opintolaina.
Kuulostaa, ettet osaa hoitaa asioitasi. Perintö tuhlattu ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta miltään epäonnelta mikään noista vaan ihan normielämää, että auto hajoaa, huolimattomuutta se suojakoodi. Suunnittelun puutetta käydä yöllä kaupassa. Taxilla kauppaan tarkoittaa huonoa rahankäyttöä.
Asut siis omistusasunnossa, kun maksettavaa vain vadtike. Eyt ole hakenut asymistukea? Entä opintolaina.
Kuulostaa, ettet osaa hoitaa asioitasi. Perintö tuhlattu ym.
Öö olen hakenut asumistukea. Yöllä kauppaan meneminen on oma valintani. Halusin ruokaa. Perintöä ei ole tuhlattu. Olen maksanut tavallista elämää sillä. Laskuja ja veroja.
Osaan hoitaa asiani, kiitos kysymästä. Juuri sinunlaistesi takia sanoin parikin kertaa, etten suo huomiotani pään aukojille. Luuletko että auto katsoi kelloa, että jaha, se on yö nyt ja minä en liiku tähän aikaan mihinkään :DD
En tiiä mikä noista oli epäonnea..tai melko pientä ainakin. kun kuulisit minkä keskellä täällä elän olsit onnenpekka.. Ja kokeile näpyttää sitä suojakoodia niin kauan ku antaa, kerran munulle kävi samoin ja olisko 20. kerran ku laitoin koodin odottelujen jälkeen niin aukesi. Oli muutes viikon vanha luuri niin meinasi pukata hikeä pintaan..
Tai googleta apuja asiaan.. jotenki olis voinu tehdas asetukset puhelimeeni nollata..
Jos noin paljon kiinnostaa, niin remontin jälkeen jäljelle jääneet 60 tuhatta riittivät melkein neljä vuotta. Tarkoittaa noin 2000 €/kk käyttöä, eli täysin normaalia:D Mätkyihin on mennyt joskus 6000 € kerralla, koska kukaan ei ole ikinä auttanut minua veroasioissa. että en todellakaan tarvitse "viisaampien" katkeria kommentteja. Millä luulet minun elävän, jos en saa työtä ja minulla on liikaa rahaa tukia saadakseni?? Totta hemmetissä minun täytyy elää perintörahoilla, idiootti :D
Sinä idiootti et edes tiedä missä minä asun. Taksi oli tasan ainoa vaihtoehto mennä kauppaan. Busseja ei todellakaan kulje siihen aikaan yöstä ja päivälläkin kulkevat miten sattuu. Että kyllä se on surkeaa tuuria, että akku hajoaa silloin kun olet menossa hakemaan ruokaa.
Yhden kerran onnistuin saamaan tehdasasetus-jutun näkyviin, mutta sekin katosi enkä enää saa sitä takaisin. Puhelin aukeaa koko ajan normaalisti, vaikka painan avausnappia ja volumea samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin paljon kiinnostaa, niin remontin jälkeen jäljelle jääneet 60 tuhatta riittivät melkein neljä vuotta. Tarkoittaa noin 2000 €/kk käyttöä, eli täysin normaalia:D Mätkyihin on mennyt joskus 6000 € kerralla, koska kukaan ei ole ikinä auttanut minua veroasioissa. että en todellakaan tarvitse "viisaampien" katkeria kommentteja. Millä luulet minun elävän, jos en saa työtä ja minulla on liikaa rahaa tukia saadakseni?? Totta hemmetissä minun täytyy elää perintörahoilla, idiootti :D
Huh..olisit sijottanu tuommosen rahamäärän.😲
Sekava sepustus. Öööö, perintö meni laskuihin, öööö, keskellä yötä haluan ruokakauppaan autolla (korvessa ei ole ruokakauppoja auki yöllä) ja sähläsin puhelimen koodin. Tolla menolla olet saamassa oikeita ongelmia, sulla ei ole mitään käsitystä reaalimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mikä noista oli epäonnea..tai melko pientä ainakin. kun kuulisit minkä keskellä täällä elän olsit onnenpekka.. Ja kokeile näpyttää sitä suojakoodia niin kauan ku antaa, kerran munulle kävi samoin ja olisko 20. kerran ku laitoin koodin odottelujen jälkeen niin aukesi. Oli muutes viikon vanha luuri niin meinasi pukata hikeä pintaan..
Tai googleta apuja asiaan.. jotenki olis voinu tehdas asetukset puhelimeeni nollata..
Miksi kaikkea pitää alkaa vertailemaan? Et sinäkään tiedä missä minä asun. Täällä ei hypätä bussiin samalla tavalla kuin pk-seudulla. Tuskin olisin koskaan pulassa jos asuisin siellä vielä. Mobiililipulla pääsee julkisilla, bussit kulkevat lähes koko yön ja pysäkkejä on vähän väliä. Olen asunut täällä syrjemmässä vasta melkein vuoden.
Eikä se ainakaan minulle ole mikään pikkujuttu, etten pääse kouluun, en kauppaan, en yhtään minnekään. Kaikki siksi, että auto ei suostu liikkumaan. Toki voin kävellä kauppaan 2 km, mutta ei sieltä sitten kovin paljon mitään osteta kerralla.
Sinulla on hyvin persoonallinen tapa suhtautua elämän vastoinkäymisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sekava sepustus. Öööö, perintö meni laskuihin, öööö, keskellä yötä haluan ruokakauppaan autolla (korvessa ei ole ruokakauppoja auki yöllä) ja sähläsin puhelimen koodin. Tolla menolla olet saamassa oikeita ongelmia, sulla ei ole mitään käsitystä reaalimaailmasta.
Ööö, en sanonutkaan asuvani korvessa, ääliö. Öö, asun silti syrjässä ja täällä ainoat vaihtoehdot päästä kauppaan ovat kävely (2 km suuntaansa), oma auto tai taksi. Bussilla pääsee muutaman kerran päivässä.
En käsitä miksi kuvittelette tietävänne asiani paremmin kuin minä :DD Missä ikimaailmassa sitten elän, kun olen käynyt about tuhat kertaa yöllä kaupassa?? En tosin ikinä sanonutkaan, että asun korvessa.
Jos minulla on yöllä nälkä, olen ihan oikeutettu menemään kauppaan :D ei ole kellonaikaa, jolloin ei saa liikkua kotoa.
Meinaan lentää pihalle koulusta, koska en yksinkertaisesti pääse kotoa yhtään minnekään jos rahaa ja autoa ei ole. Ei voi täällä kulkea mobiililipulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea pitää alkaa vertailemaan? Et sinäkään tiedä missä minä asun. Täällä ei hypätä bussiin samalla tavalla kuin pk-seudulla. Tuskin olisin koskaan pulassa jos asuisin siellä vielä. Mobiililipulla pääsee julkisilla, bussit kulkevat lähes koko yön ja pysäkkejä on vähän väliä. Olen asunut täällä syrjemmässä vasta melkein vuoden.
Eikä se ainakaan minulle ole mikään pikkujuttu, etten pääse kouluun, en kauppaan, en yhtään minnekään. Kaikki siksi, että auto ei suostu liikkumaan. Toki voin kävellä kauppaan 2 km, mutta ei sieltä sitten kovin paljon mitään osteta kerralla.
Voi myös käydä ostamassa sen välttämättömän yöllä jos ei todellakaan ole mitään millä aamuun pärjöis ja mennä aamulla kauppaan. Soittaa sillon jonku kattomaan autoa ja tarvittaisa taksin. Aikas paljon halvempaa. Tai käydä vaikka kaksi kertaa päivässä kövellen kaupassa.
Täällä 130 kilometrin päässä lähin kauppa joka yöllä auki.🤣
Minä olen asunut koko elämäni tähän mennessä pk-seudulla. Nyt melkein vuoden täällä syrjemmässä. Että kyllä minä tiedän miten pirun helppoa pk-seudulla eläminen on. Sehän se onkin, kun nyt olen aivan totaalisen erilaisessa paikassa ja täällä asiat vain menevät eri tavalla. Alueella liikkuu arkisin yksi vapaa taksi, ja sitä voi joutua odottamaan yli tunnin. On ihme, jos saa helposti taksin. Jos asuisin edelleen pk-seudulla, en osaisi edes kuvitella näitä ongelmia. Mutta en kestä kerrostaloelämää, siksi lähdin. :)
Voi myös käydä ostamassa sen välttämättömän yöllä jos ei todellakaan ole mitään millä aamuun pärjöis ja mennä aamulla kauppaan. Soittaa sillon jonku kattomaan autoa ja tarvittaisa taksin.
Saisiko saman selkokielellä????? Ap
Edellisessä kodissa oli jo iso muutos, kun lähikauppa ei ollutkaan 200 metrin päässä. Ei ollutkaan enää 24 h shelliä jne. Ja tämä oli pk-seudulla. Niin ja siellä viimeinen bussi meni joskus 23 aikaan. Ihan helposti siihen kaikkeen tottui kuitenkin. Eipä siellä ollut näistä nykyisistä pulmista tietoakaan. Kaikki oli tosi helppoa. Ap
Ei se ole ennenkuulumattoman huonoa tuuria jos auto hajoaa, se on normaalia elämää varsinkin jos on vanhempi auto ja/tai ei ole huollattanut sitä. 2 km voi kävelläkin ja pyörällähän se on pikkumatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh..olisit sijottanu tuommosen rahamäärän.😲
Kaikki rahat olivat sijoituksissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ennenkuulumattoman huonoa tuuria jos auto hajoaa, se on normaalia elämää varsinkin jos on vanhempi auto ja/tai ei ole huollattanut sitä. 2 km voi kävelläkin ja pyörällähän se on pikkumatka.
Olen ostanut autoni noin 2 viikkoa sitten. Ap
Niin toivon että mies laittaa viestiä ja saan numeronsa sillä tavoin. Koska muuten en sitä saa. Toisaalta, jos hän ei laita viestiä, en varmaan menetä mitään loppujen lopuksi.