Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on maailman surkein tuuri. Jos minua ei tunne ja/tai näe tilanteita itse, on vaikeaa uskoa todeksikaan sitä kaikkea

Vierailija
24.09.2019 |

Kaikki huonot asiat tapahtuvat juuri silloin, kun pitäisi osoittaa olevansa motivoitunut ja mennä tärkeisiin paikkoihin, esim. kouluun. Kuten aina, myös tähän tulee varmasti jotain v*ttuilua, mutta en aio suoda huomiotani sellaiseen.

Olin lähdössä yöllä kauppaan, kun autoni sanoi... Ei mitään. Se ei käynnistynyt. Onneksi ruutuun tuli teksti, että vika johtuu akusta, niin tiesin heti missä mättää. Soitto tiepalveluun, 40 minuutin odotus, mekaanikko antaa apuvirtaa ja tadaa - se ei auta.

Hän kokeilee uudestaan, ja uudestaan. Yritän olla optimistinen ja kysyn, että eikö se nyt päästänyt erilaisen äänen kuin aiemmin? Että jos se seuraavalla kerralla hurahtaisi käyntiin...

No ei hurahtanut eikä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hinata auto lähimmälle korjaamolle siltä seisomalta.

Itse lähdin taksilla kauppaan, koska oli nälkä.

Sitten tuossa juuri hetki sitten sähläsin puhelimen kanssa. Yritin laittaa siihen jonkun uuden turvakoodin, kun minun tuurillani hukkaan puhelimeni joskus johonkin. Rehellisesti sanottuna en ole IKINÄ, en kaatokännissä enkä selvinpäin hukannut yhtäkään puhelintani tai avaimia. Hyvä minä!

Noh, lopputulos oli se, että ei pääse varas käsiksi puhelimeeni, mutta en pääse minäkään, koska koodi ei vain aukea. Joka yrityksen jälkeen tulee uusi rangaistus, eli että "kokeile 30 minuutin kuluttua uudestaan", "kokeile tunnin kuluttua uudestaan." Voi vttu sanon minä. Voisin vaikka vannoa, että laitoin oikean koodin.

Ei auta muu kuin ostaa uusi puhelin. Onneksi tuo entinen/nykyinen on muutenkin jo uusimisen tarpeessa. Eipä sekään kauan kestänyt. Nyt näpyttelen varaluurillani, jonka heivasin surkean akun keston takia. Se tyhjenee ihan hetkessä, mutta toimii nyt varaluurina ihan ok. Tämä on ihan älypuhelin myös, mutta vähän tämmöinen. parempi kuin ei mitään.

Mutta olen totaalisen tottunut tähän jatkuvaan epäonneen, ettei se enää edes tunnu missään. Tällaiset tilanteet kehittävät luovuutta kyllä. Sitä keksii kaikenmoisia ihme juttuja joilla pärjää.

Juu ja sanottakoon että menetin nyt myös ihanan miehen numeron tässä puhelinrumbassa. Täytyy toivoa että hän on aidosti ihana ja alkaa miettimään, miksen yhtäkkiä ole enää whatsapissa. Ei varmaan tarvitse kertoa, etten pääse tällä varapuhelimella whatsappiinkaan. Herjaa koko ajan jotain omaansa eikä päästä eteenpäin.

Että sellaista. Eipä minua ikinä uskotakaan, jos kerron vaikka rahojen loppuneen. Lieneekö syynä se, että olen aina puhdas ja käytän siistejä vaatteita. Ulospäin mitään satunnaisia rahapulmia ei minusta onneksi näe. Totuin elämään NS. leveästi perintörahoilla. Siis todellisuudessa mietin oikeasti tarkasti mitä ostan ja mitä en. Vaikka olisin voinut ostaa kymmeniä tuhansia maksavan auton, en ostanut. Vaikka olisin voinut ostaa tuhannen euron huonekaluja, en ostanut.

Mutta sitten kun tilanne muuttuu ja saat 250 €, jolla pitäisi maksaa yli 300 € vastike, ruuat, laskut... Niin ymmärrätte mistä nämä rahaongelmat johtuvat. Sitten odotellaan kelan päätöksiä opintotuesta ja tt-tuesta. Lähetin kuvakaappauksen, joka todistaa ettei perintörahaa ole. silti sain päätöksen, että minulla on liikaa rahaa enkä siksi saa tukea. Kiitos vain taas.

Mutta rahasta en sen enempää jauha, tiedän itse olevani hyvä rahan käyttäjä, silloin kun sitä rahaa on. Muita surkean tuurin henkilöitä linjoilla? Toistan, että en suosittele huomiota millekään lapselliselle pään aukomiselle. En minä mahda sille mitään, että auton akku sanoo itsensä irti tai että bussit eivät kulje täällä tms.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään käsitä, miksi auotte naamaa minulle jonka asioista ette tiedä yhtään vttu mitään, vaikka pointti oli se että auton akku hajosi ja kuvittelin, että 40 minuutin odotus riittää ja mekaanikko hoitaa homman. Mutta sitten auto lähtikin korjaamolle. Kun NORMAALITILANTEESSA APUVIRTA AUTTAA. Ei tietenkään minun tilanteessani.

Vierailija
62/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten minun pitäisi kysyä palstalta lupa mennä taksilla kauppaan auton akun hajottua :DD Olisin tokalla kerralla kävellyt takaisin, mutta kuski halusi tarjota minulle ilmaisen kyydin takaisin, niin otin sitten tarjouksen vastaan. Ihan kuin en olisi tuota matkaa ennen kävellyt :DDD Ei minun tarvitse todistella teille yhtään mitään. AIHE OLI AUTON HYYTYMINEN JA PUHELIN, JONKA KOODIA EN SAA ENÄÄ AUKI. EHKÄPÄ PUOLIUNESSA OLEMINEN VAIKUTTI ASIAAN, ETTÄ SAIN ITSENI LUKITTUA ULOS PUHELIMESTANI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun te idiootit ette tajua, ettette tiedä YHTÄÄN MITÄÄN MINUSTA ja asioistani. Rättiväsyneenä selaimen puhelinta ja teen mokan. Seuraavaksi aletaan huutelemaan neurologisista ongelmista :''D sitten kun kerron rahoistani, aletaan huutelemaan että olisit sijoittanut. No ööö, joka ikinen euro oli alunperinkin sijoitettuna. Ei ehkä kannata aina tietää muiden asioita paremmin kuin he itse. Minulla on auto, talo, opiskelupaikka ja luottotiedot kunnossa. Silti teillä on ihan JÄRJETÖN tarve uskotella itsellenne, että elämäni ei ole kunnossa :DD Vain siksi, että autoni hyytyy yöllä. :DDDD

Vierailija
64/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailen*

Vierailija
65/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti auton hyytyminen aamulla tai päivällä on ihan ok ja olen hyvä ihminen. Sitten kun menen kauppaan YÖLLÄ ja auto ei starttaa, on elämäni huonolla tolalla enkä osaa hoitaa asioitani :'DDDDD Eiköhän kauppareissuni ole oma henkilökohtainen asiani :D

Vierailija
66/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mikä sekopää Ap

Vierailija
67/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan nukut yön yli niin huomenna maailma näyttää jo valosammalta, ja kohtaat elämässä ehkä ihan oikeitakin vastoinkäymisiä. Silloin lue tuo sun alotus uudestaan ja toivo että "vastoinkäymiset" olis edelleen tota luokkaa.

Vierailija
68/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD

No olipa tosi kauheaa

Vierailija
69/111 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mikä noista oli epäonnea..tai melko pientä ainakin. kun kuulisit minkä keskellä täällä elän olsit onnenpekka.. Ja kokeile näpyttää sitä suojakoodia niin kauan ku antaa, kerran munulle kävi samoin ja olisko 20. kerran ku laitoin koodin odottelujen jälkeen niin aukesi. Oli muutes viikon vanha luuri niin meinasi pukata hikeä pintaan..

Tai googleta apuja asiaan.. jotenki olis voinu tehdas asetukset puhelimeeni nollata..

Tehdasasetusten nollaus hukkaa kaiken tiedon.

Vierailija
70/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä jo käsitelty toisessa ketjussa: et osaa käyttää rahaa, elämänhallintasi on surkea ja ongelmasi olet aiheuttanut itse. Perinnön saaminen ei ole mitenkään erityinen saavutus.

Vierailija
71/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kun joku valittelee ainaista huonoa tuuria, niin pohjimmiltaan kyse ei ole mistään tuurista, vaan omista tekemisistä ja ennakoinnista.

Juuri tuo yöllä kauppaan -keissikin. Kun siellä kaupassa käy päivällä ja ostaa yhden päivän ruokien lisäksi pakkaseen hätävaraa, niin ei tarvitse lähteä nälissään kauppaan keskellä yötä.

Samoin jos näppäilet johonkin uuden salasanan, on oltava huolellinen. Ei ole eka kerta, kun muistaa laittamansa salasanan väärin.

Vierailija
72/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp.

Vierailija
73/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en kestä kerrostaloelämää, siksi lähdin. :)

Eli sait häädön :). No mitäpä ihminen sillekään voi.

Vierailija
74/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi kuvittelette tietävänne asiani paremmin kuin minä :DD Missä ikimaailmassa sitten elän, kun olen käynyt about tuhat kertaa yöllä kaupassa?? En tosin ikinä sanonutkaan, että asun korvessa.

Jos minulla on yöllä nälkä, olen ihan oikeutettu menemään kauppaan :D ei ole kellonaikaa, jolloin ei saa liikkua kotoa.

Meinaan lentää pihalle koulusta, koska en yksinkertaisesti pääse kotoa yhtään minnekään jos rahaa ja autoa ei ole. Ei voi täällä kulkea mobiililipulla.

Lennät koulusta pihalle, koska ei ole rahaa bussiin?

Vierailija
75/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi alatte meuhkaamaan aiheen vierestä aikuiselle ihmiselle, josta ette tiedä yhtään mitään. aihehan oli alunperinkin auton hinaus. Sen piti olla ihan pikkujuttu: odotan 40 min, mekaanikko tulee ja korjaa homman. Mutta se päätyikin auton hinaukseen. Että ei ollutkaan niin pieni juttu. Se sitten sotki kaiken mahdollisen.

Jos elämä kaatuu tuollaiseen, niin olet ilmeisesti aika helppoa elämää saanut elää.

Jos olet nyt autottomana ja kulkemaan pitää päästä, niin laita vaikka asuinpaikkasi Facebook - ryhmään kyselyä, olisiko kenelläkään ylimääräistä polkupyörää nurkissa lojumassa, jonka voisi sinulle lahjoittaa.

Ja 14 km ei ole juuri mikään matka pyöräillä, itse maalla asuessa pyöräiltiin pääsääntöisesti kaikki matkat, ja tuollainen menee nopeasti, etenkin jos tasamaastoa.

Vierailija
76/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onpa kamalaa! Ajattelin että tuossa on kerrottuna, että syövän jälkeen lapseni ja puolisoni kuolivat onnettomuudessa, mutta ihan että puhelimen tunnusluku unohtunut ja autossa pikkuvika, hui kamala!

Vierailija
77/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole huono tuuri vaan olet tyhmä. Ihan vain tyhmä.

Vierailija
78/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että eipä sitä osannut edes kuvitella, että akku hyytyy parin viikon jälkeen (lieneekö edes 14 päivää, hitto kun en muista tarkkaa kauppapäivää ulkoa.) Kun edellisessä autossa ei ollut yhtä ainutta akkuongelmaa, ja omistin sen melkein vuoden ajan.

Ap

Ostitko auton liikkeestä vai yksityiseltä? Liikkeestä ostetulla kun on kuluttajasuoja, eli selvittäisin onko vika ollut olemassa jo myyntihetkellä ja onko tästä mitään mainintaa auton tiedoissa.

Vierailija
79/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti kun joku valittelee ainaista huonoa tuuria, niin pohjimmiltaan kyse ei ole mistään tuurista, vaan omista tekemisistä ja ennakoinnista.

Juuri tuo yöllä kauppaan -keissikin. Kun siellä kaupassa käy päivällä ja ostaa yhden päivän ruokien lisäksi pakkaseen hätävaraa, niin ei tarvitse lähteä nälissään kauppaan keskellä yötä.

Samoin jos näppäilet johonkin uuden salasanan, on oltava huolellinen. Ei ole eka kerta, kun muistaa laittamansa salasanan väärin.

Näin. Ja jos saa 60000e niin halvimman mahdollisen ostaminen ei ole mitään järkevää rahan käyttöä. Vanhat halvat autot ovat tuollaisia, että ne hajoilee. Lisää on vielä tulossa ja akkuvika on halvimmasta päästä mitä niissä voi olla. Miksi et ostanut uutta autoa, kun oli mahdollisuus? Tai oikeastaan kysymys on, että miksi ylipäätään tarvitset auton jos asut noin lähellä palveluita, että 2km päässä on yölläkin auki oleva kauppa? Polkupyörä olisi tilanteessasi ollut järkevin sijoitus. Myöskään puhelimella sähläys ei ole mitään huonoa tuuria, se on sitä omaa sähläystäsi.

Vierailija
80/111 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, ettei palstalla koskaan nähtäisi sekopäisempää aloittajaa kuin se tyyppi, joka valloitti pyykeillään koko pesutuvan, mutta olin näköjään väärässä.

Kaikkein eniten ihmetyttää, miten joku voi pitää itseään taitavana raha-asioissa, vaikka kuluttaa 2000 euroa kuussa maksamatta edes vuokraa.