Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrin kommentti, kun sanoin, etten halua aloittaa masennuslääkkeitä sivuvaikutusten takia

Vierailija
24.09.2019 |

"No kyllä kaikille muillekin mielialalääkkeiden käyttäjille niitä sivuvaikutuksia tulee."
???

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D No shit, Sherlock, siksi juuri en niitä haluakaan... Mitä ihmettä se ajatteli???

Vierailija
2/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvatonta touhua. Yks lääke sai mut nukkumaan 20 tuntia vuorokaudessa, olin kaksivuotiaan yksinhuoltaja. Sanoin hoitajalle, että eiks näiden pitäis parantaa toimintakykyä. "Niiden tarkoitus on tasata mielialahuippuja" En syöny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas varmaan sitä, että useat ihmiset syö lääkkeitä sivuvaikutuksista huolimatta, koska kokevat hyödyn olevan suuremman kuin haittojen.

Vierailija
4/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluan syödä mielialalääkkeitä vaikka lääkärin mukaan ei ole tarvetta. Pelottelee sivuvaikutuksilla vaikka esim labrat on olleet ok. Tyrkyttää aina terapiaa lääkkeiden sijaan. Se on minun mielestäni täyttä ajan hukkaa, kävin 2 vuotta "juttelemassa" useammankin pöhköpään kanssa, ei se minua mitenkään auttanut. Lääkkeet auttoi saman tien eikä ongelmia ole ollut. Halpojakin ovat. Mutta aina saa tapella lääkärin kanssa että haluan niitä jatkaa.

Vierailija
5/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle alussa on tullut todella voimakkaita sivuvaikutuksia, mutta siitä huolimatta hyödyt ovat isommat kuin haitat. Ymmärrän silti, että sinulla sivuvaitukukset voivat olla sietämättömiä.

Vierailija
6/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle onneksi sanottiin: "Ei ole pakko käyttää, jos ei halua. Jos olo on täysin sietämätön, niin sitten kyllä suosittelen." 

En ole aloittanut lääkkeitä ja olo on alkanut kohentua itsestään (ja terapialla, jonka aloitin heti omalla kustannuksellani).

Vierailija
7/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostus ihmiset annostus. Uskokaa jo.

5mg/pv

10mg/pv

20mg/pv

25mg/pv

Ei "masennuslääkkeet" ole hanurista, vaan lääkeen pitää sopia yksilölle ja annostus pitää säätää kohilleen. Jostain pitää aloittaa. 

Ne sivuvaikutukset (outo olo + päänsärkyä) kesti mulla tasan 2vko, sen jälkeen pelkkää ylämäkeä. 

Vierailija
8/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluan syödä mielialalääkkeitä vaikka lääkärin mukaan ei ole tarvetta. Pelottelee sivuvaikutuksilla vaikka esim labrat on olleet ok. Tyrkyttää aina terapiaa lääkkeiden sijaan. Se on minun mielestäni täyttä ajan hukkaa, kävin 2 vuotta "juttelemassa" useammankin pöhköpään kanssa, ei se minua mitenkään auttanut. Lääkkeet auttoi saman tien eikä ongelmia ole ollut. Halpojakin ovat. Mutta aina saa tapella lääkärin kanssa että haluan niitä jatkaa.

No jestas jos kerran auttaa, nii miks lopettaa! Mä lopetin, kun ei auttanu kunnolla ja sivarit vaan vaikeutti elämää.

Vierailija
9/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sellainen nukkuukin mielellään, jos niin v..ttaa

Vierailija
10/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko lääkäri pysyvistä haitoista mitään? Ei taatusti sanonut. Itsellä pysyvä seksuaalihaitta erilaisten psykiatristen lääkkeiden käytön takia. Neljäs vuosi menossa, asiassa ei merkittäviä muutoksia. Tiedän monia kaltaisiani. Kyseessä on kastraatio.

Vierailija
11/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks lääke toimi mulla hyvin pari vuotta, unet lyheni kahdella tunnilla, laihduin kymmenen kiloa, jaksoin jne. Mutta sitten nous pulssi ja verenpaine niin, että oli pakko lopettaa. Eli sama lääke samalla ihmisellä voi välillä olla hyvä ja välillä paha.

Lopetin toisen lääkkeen, jota söin yhdeksän vuotta. Alussa en varmaan olis pärjännyt ilman sitä, mutta nyt vaikutuksena tuntui vaan pahoinvointi ja veriarvojen muutos.

Vierailija
12/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko lääkäri pysyvistä haitoista mitään? Ei taatusti sanonut. Itsellä pysyvä seksuaalihaitta erilaisten psykiatristen lääkkeiden käytön takia. Neljäs vuosi menossa, asiassa ei merkittäviä muutoksia. Tiedän monia kaltaisiani. Kyseessä on kastraatio.

Oma suosikkini "pysyvää kognitiivisten toimintojen heikkenemistä". Saa nähdä palutuuko nyt kun lopetin.

Vierailija
13/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain seksinhalun häviämisellä?

Vierailija
14/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää jos näin on.

Mutta kerrotko vielä mitä kaikkia lääkkeitä sulla on ja mikä on annostus?

Muussa tapauksessa kommentillasi ei ole absoluuttisesti mitään informaatioarvoa kenellekään.

Sain seksuaalisuuteni ja kyvyn nauttia takaisin kun masennuslääkitys nosti minut takaisin elävien kirjoihin.

Minun lääkitys ja annostus, edelleen:

Citalopram 10mg/pv.

nainen42v.

Vierailija
15/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrin pitäisi kokeilla mielialalääkkeitä itse, niin saisi kokea sivuvaikutusten riemun. Ja lopetusoireet ne vasta ihania onkin... 

Vierailija
16/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinas varmaan sitä, että useat ihmiset syö lääkkeitä sivuvaikutuksista huolimatta, koska kokevat hyödyn olevan suuremman kuin haittojen.

usein ne haittavaikutukset on vaan viikon tai pari alussa, kaikillaei niitäkään. Ei ole pakko syödä niitä mutta muista että moni kokee niiden auttavan ja iso osa ei kärsi haittavaikutuksista alun jälkeen, osa ei edes silloin.

Vierailija
17/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, vaikka kommenttina tuo on vähän ehkä vähättelevä. Olisi voinut ilmaista asian toisin.

Vierailija
18/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin oli rehellinen :D Mulle jankataan samaa samaa "No tää on kyllä yleisesti tosi hyvin siedetty..." -shaibaa.

Kerran suostuin ottamaan SSRI:t kun lääkäri mainosti, että niillä laihtuu (olen anorektikko ja lekuri kyllä tiesi tämän). No, laihduin ensin sairaalloisen alipainon puolelle ja sitten lihoin 30kg. Masennus ei hävinnyt mihinkään. Syömishäiriö paheni entisestään ja muuttui BED-muotoiseksi. Lisäksi tuli sosiaalisten tilanteiden pelko ja lopettaessa helvetilliset viekkarit. 

Myöhemmin kuulin lääkärin saaneen potkut, koska oli kirjoitellut itselleen vähän liikaa douppia.

Vierailija
19/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sellainen nukkuukin mielellään, jos niin v..ttaa

Mut jos on se pienen lapsen yh..

Vierailija
20/72 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin pitäisi kokeilla mielialalääkkeitä itse, niin saisi kokea sivuvaikutusten riemun. Ja lopetusoireet ne vasta ihania onkin... 

Mun lääkkeillä ei tullu lopetusoireita ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi