Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on kirjoja?

Vierailija
22.09.2019 |

Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.

Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.

Kommentit (548)

Vierailija
381/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina hämää, kun puhutaan kirjamääristä metreinä. Joo, ymmärrän, että se on helppo mitata, mutta eikö kirjoissa kuitenkin ole olennaisempaa sisältö eikä leveys? Tulee joskus sellainen olo, että metrimääristä puhuvat haluavat kehuskella kirjojen suurella määrällä ja se on heille itseisarvo.

Vierailija
382/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjoja vähän päälle 10 000. Metrimäärää hyllyssä en viitsi laskea, mutta paljon kirjoja on. Suuri osa on erilaisia tietoon liittyviä kirjoja eri aloilta. Esimerkiksi keittokirjoja on n. 300. Luen lisäksi kirjoja useaammalla kielellä.

Kirjat ovat aika tiukasti pakattuna aiheiden mukaan aakkosjärjestyksessä. Kun ei päällä ole paljoa tyhjää tilaa, ei pöly ole niin suuri ongelma kuin jos kirjat olisivat väljemmin. Minulla on iso kirjastohuone ja lisäksi kirjoja on muuallakin. Osa kirjoista on avohyllyissä, osa lasiovien takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: Mistä saa hyvän kirjahyllyn lasiovilla suht edullisesti? Onko Ikea ainut vaihtoehto?

Ikean Billy ja siihen erikseen lasiovet.

Vierailija
384/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Ja lisää tulee ostettua koko ajan vaikka tila loppuu.

Tietysti omien kirjojen lisäksi tulee vielä haettua kirjastostakin lainakirjoja ja sitten kaikki opiskeluun liittyvät niteet...

Rakastan kirjoja. Jos olisin rikas, mulla olis oma kirjasto talossani.

Vierailija
385/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto on edessä onneksi puhuin huolto miehelle hänellä oli sellainen silppuri joka silppusi kirjat vähän piti repiä pienemmiksi. n4000 kirjaa niistä tuli 15 isoa säkillistä silppua. hyllytkin meni polttoon. hyvä näin pääsin suht halvalla eroon jätteistä.

Vierailija
386/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vinkkejä pölyjen pyyhkimiseen kirjahyllystä? Jumalaton souvi ottaa kirjat pois ja pyyhkiä pölyt kirjoista ja hyllyistä. Itselläni on Lundian avohyllyjä, niin se oikein tykkää kerätä pölyä kirjojen taakse.

Imuriin sellainen pientä vispilää muistuttava litteä harjasuutin lisäosaksi. Ei maksa paljoa ja toimii erinomaisesti.  Kuva näkyy linkissä kohdalla patterisuutin

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005213285.html

Vierailija
387/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukumäärää en tiedä, mutta silmämääräisesti arvioiden kahdessa kirjahyllyssä on yhteensä noin 10-12 hyllymetriä kirjoja. Pidän määrää riittävänä, enkä ole lukenut niistä edes kymmentä hyllymetriä!

Vierailija
388/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi seinällistä. N. 14 hyllymetriä. Niistä kaunokirjallisuutta n. 8m, sarjakuvia n. 1m ja ammattikirjallisuutta loput. 

Vierailija
389/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on alkanut yleistyä sokeritoukan sukulainen paperitoukka joka viihtyy kuivemmassa ja siinä kahdenkymmenen ja vähän yli lämmössä ja tykkää myös mutustella vanhoja kirjoja joten kirjaihmisten on nyt syytä lukea kirjojansa paljon ja nopsaan ennen kuin ne katoavat parempiin suihin.

K

K ns

Vierailija
390/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää maltillisena. Yksi billy+yksi avohylly (tähän laitan myös kirjaston lainat) +lapsilla omat kirjahyllyt. Annan mieluusti eteenpäin teoksia, vien kierrätyskeskukseen ja vältän ostamasta. Luen kyllä pari kirjaa viikossa mutta en halua omistaa paljoa tavaraa. Lisäksi varsinkin nuorten kirjat vanhenevat, en usko että lapset haluavat lukea samaa kanssani.

Kävisin kyllä mieluusti tutkimassa teidän kirjastoja ja hakemassa inspiraatiota!

T. Taivaanrannan maalari

Vierailija
391/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mitattu 80 metriä kirjoja ja mappeja. Hyllyt ovat aivan kattoon asti, myös ovien päällä. Huonekorkeus on 3.20. Koko eteinen on myös yhtä kirjahyllyä. Olen aloittanut raivauksen, mutta siinä on minulle liian suuri urakka. Minulle riittäisi perheraamattu, jossa on kuolleitten sukulaisten tiedot. Muita kirjoja en halua pitää, koska en näe edes lukea niitä. Tabletilta luen tai kuuntelen, mitä haluan. Yleensä en halua lukea yhtään mitään. Antti Holman e-kirjan kuuntelin viimeeksi.

Vierailija
392/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 340 + lukion oppikirjat

Vierailija
393/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 200 000 kirjaa kännykässä

Vierailija
394/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kirjahyllyllinen. En ole koskaan laskenut lukumäärää. Oliskohan se noin 3 m leveä ja pari metriä korkea. Mielenkiintoisilla henkilöillä on mielenkiintoisia kirjoja hyllyssään. Ihmiset, joilla ei ole kirjoja, luokittelen seiskalehden lukijoiksi.

Vierailija
395/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lundiaa kattoon asti täynnä kirjoja. Lähinnä klassikoita ja muuta kanokirjallisuutta, mutta myös pokkareita tieokirjallisuutta, runoteoksia jne. Olen aina ollut kova lukemaan. Annan myös kirjoja pois, lahjaksi ja vaihdan. Klassikoista en luovu.

Vierailija
396/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kerää kirjoitti:

1232 kirjasta revin kannet paperin keräys kun ei hyväksy pahvia. ilmoittelin lehdessäkin joku kyseli jotain tiettyä sekin olisi pitänyt lähettää. kyllä on ego teko olla ostamatta kirjaa. kirja on 0e arvoinen kun sen kaupasta kannat pois. muilla tuotteilla on yleensä joku arvo mutta kirja on jätettä jota kukaan ei huoli ilmaiseksikaan. jäljellä vielä n.400 revittävää

Kerro mitä kirjoja ja missä? Voisin kiinnostunut.

Vierailija
397/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sata, olen laittanut kiertoon jo satoja.

Vierailija
398/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmesataa paperiversiota ja lisäksi noin 100-150 e-kirjaa ja muutama äänikirja. Lukemattomia löytyy joukosta muutama kymmenen.

Vierailija
399/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyllyllinen joku vei ne. Venäläinen.

Vierailija
400/548 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vain joitain satoja. Ennen vähintään kymmenen kertaa enemmän. Jätin peruskirjaston joistain klassikoista ja kauniista taidekirjoista, jotta lapsilla olisi jotain ihmeteltävää. Laitan suurimman osan kirjoita huoletta eteenpäin kiertoon.