Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Minulla on kirjoja vähän päälle 10 000. Metrimäärää hyllyssä en viitsi laskea, mutta paljon kirjoja on. Suuri osa on erilaisia tietoon liittyviä kirjoja eri aloilta. Esimerkiksi keittokirjoja on n. 300. Luen lisäksi kirjoja useaammalla kielellä.
Kirjat ovat aika tiukasti pakattuna aiheiden mukaan aakkosjärjestyksessä. Kun ei päällä ole paljoa tyhjää tilaa, ei pöly ole niin suuri ongelma kuin jos kirjat olisivat väljemmin. Minulla on iso kirjastohuone ja lisäksi kirjoja on muuallakin. Osa kirjoista on avohyllyissä, osa lasiovien takana.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: Mistä saa hyvän kirjahyllyn lasiovilla suht edullisesti? Onko Ikea ainut vaihtoehto?
Ikean Billy ja siihen erikseen lasiovet.
Onhan noita. Ja lisää tulee ostettua koko ajan vaikka tila loppuu.
Tietysti omien kirjojen lisäksi tulee vielä haettua kirjastostakin lainakirjoja ja sitten kaikki opiskeluun liittyvät niteet...
Rakastan kirjoja. Jos olisin rikas, mulla olis oma kirjasto talossani.
muutto on edessä onneksi puhuin huolto miehelle hänellä oli sellainen silppuri joka silppusi kirjat vähän piti repiä pienemmiksi. n4000 kirjaa niistä tuli 15 isoa säkillistä silppua. hyllytkin meni polttoon. hyvä näin pääsin suht halvalla eroon jätteistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä pölyjen pyyhkimiseen kirjahyllystä? Jumalaton souvi ottaa kirjat pois ja pyyhkiä pölyt kirjoista ja hyllyistä. Itselläni on Lundian avohyllyjä, niin se oikein tykkää kerätä pölyä kirjojen taakse.
Imuriin sellainen pientä vispilää muistuttava litteä harjasuutin lisäosaksi. Ei maksa paljoa ja toimii erinomaisesti. Kuva näkyy linkissä kohdalla patterisuutin
Lukumäärää en tiedä, mutta silmämääräisesti arvioiden kahdessa kirjahyllyssä on yhteensä noin 10-12 hyllymetriä kirjoja. Pidän määrää riittävänä, enkä ole lukenut niistä edes kymmentä hyllymetriä!
Kaksi seinällistä. N. 14 hyllymetriä. Niistä kaunokirjallisuutta n. 8m, sarjakuvia n. 1m ja ammattikirjallisuutta loput.
Suomessa on alkanut yleistyä sokeritoukan sukulainen paperitoukka joka viihtyy kuivemmassa ja siinä kahdenkymmenen ja vähän yli lämmössä ja tykkää myös mutustella vanhoja kirjoja joten kirjaihmisten on nyt syytä lukea kirjojansa paljon ja nopsaan ennen kuin ne katoavat parempiin suihin.
K
K ns
Yritän pitää maltillisena. Yksi billy+yksi avohylly (tähän laitan myös kirjaston lainat) +lapsilla omat kirjahyllyt. Annan mieluusti eteenpäin teoksia, vien kierrätyskeskukseen ja vältän ostamasta. Luen kyllä pari kirjaa viikossa mutta en halua omistaa paljoa tavaraa. Lisäksi varsinkin nuorten kirjat vanhenevat, en usko että lapset haluavat lukea samaa kanssani.
Kävisin kyllä mieluusti tutkimassa teidän kirjastoja ja hakemassa inspiraatiota!
T. Taivaanrannan maalari
Meillä on mitattu 80 metriä kirjoja ja mappeja. Hyllyt ovat aivan kattoon asti, myös ovien päällä. Huonekorkeus on 3.20. Koko eteinen on myös yhtä kirjahyllyä. Olen aloittanut raivauksen, mutta siinä on minulle liian suuri urakka. Minulle riittäisi perheraamattu, jossa on kuolleitten sukulaisten tiedot. Muita kirjoja en halua pitää, koska en näe edes lukea niitä. Tabletilta luen tai kuuntelen, mitä haluan. Yleensä en halua lukea yhtään mitään. Antti Holman e-kirjan kuuntelin viimeeksi.
Mulla on noin 200 000 kirjaa kännykässä
Noin kirjahyllyllinen. En ole koskaan laskenut lukumäärää. Oliskohan se noin 3 m leveä ja pari metriä korkea. Mielenkiintoisilla henkilöillä on mielenkiintoisia kirjoja hyllyssään. Ihmiset, joilla ei ole kirjoja, luokittelen seiskalehden lukijoiksi.
Mulla on kolme lundiaa kattoon asti täynnä kirjoja. Lähinnä klassikoita ja muuta kanokirjallisuutta, mutta myös pokkareita tieokirjallisuutta, runoteoksia jne. Olen aina ollut kova lukemaan. Annan myös kirjoja pois, lahjaksi ja vaihdan. Klassikoista en luovu.
tyhmä kerää kirjoitti:
1232 kirjasta revin kannet paperin keräys kun ei hyväksy pahvia. ilmoittelin lehdessäkin joku kyseli jotain tiettyä sekin olisi pitänyt lähettää. kyllä on ego teko olla ostamatta kirjaa. kirja on 0e arvoinen kun sen kaupasta kannat pois. muilla tuotteilla on yleensä joku arvo mutta kirja on jätettä jota kukaan ei huoli ilmaiseksikaan. jäljellä vielä n.400 revittävää
Kerro mitä kirjoja ja missä? Voisin kiinnostunut.
Muutama sata, olen laittanut kiertoon jo satoja.
Noin kolmesataa paperiversiota ja lisäksi noin 100-150 e-kirjaa ja muutama äänikirja. Lukemattomia löytyy joukosta muutama kymmenen.
Oli hyllyllinen joku vei ne. Venäläinen.
Mulla on myös vain joitain satoja. Ennen vähintään kymmenen kertaa enemmän. Jätin peruskirjaston joistain klassikoista ja kauniista taidekirjoista, jotta lapsilla olisi jotain ihmeteltävää. Laitan suurimman osan kirjoita huoletta eteenpäin kiertoon.
Mua aina hämää, kun puhutaan kirjamääristä metreinä. Joo, ymmärrän, että se on helppo mitata, mutta eikö kirjoissa kuitenkin ole olennaisempaa sisältö eikä leveys? Tulee joskus sellainen olo, että metrimääristä puhuvat haluavat kehuskella kirjojen suurella määrällä ja se on heille itseisarvo.