Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistusasuja: pidätkö vuokralla-asujia vähän itseäsi huonompina?

Vierailija
21.09.2019 |

Itse asun omistusasunnossa ja pakkohan se on myöntää, että kun kuulen jonkun asuvan vuokratalossa, niin... Näin se vain on. Elämänsä oikein eläneet asuvat omistusasunnossa, epäonnistuneet muuten.

Kalevi, Eira

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
2/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Laitoin omistuskaksioni  vuokralle kalliilla ja samalla itse asuin edullisesti vuokralla kolmiossa muutaman vuoden. Eli pyysin kaksiostani enemmän vuokraa mitä itse maksoin kolmiosta vuokraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaalliset asuvat kaikki valtion vuokrakämpissä. Ei omissaan.

Vierailija
4/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan provo, mutta tiedän kyllä useita ap:n tavoin ajattelevia.

Vierailija
5/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on yli 55 vuotiaana velkaa asunnosta, niin tietysti on epäonnistunut.

Vierailija
6/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaveri, joka pitää jopa tietyissä kaupunginosissa asuvia huonompina ihmisinä riippumatta siitä, onko henkilö omistusasuja vai vuokra-asuja. Mietinkin miten se muutos henkilössä parempaan tai

huonompaan tapahtuu. Heti muuttaessa vai vasta jonkun aikaa tietyssä paikassa asuneena. Samaa teoriaa voisi käyttää vuokralta omistusasumiseen tai päinvastoin siirtyneestä. Lisäksi olen miettinyt, näkyykö se muutos ulkonäössä, älyssä, käytöstavoissa, sivistyksessä yms asioissa.

Vierailija
7/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. Laitoin omistuskaksioni  vuokralle kalliilla ja samalla itse asuin edullisesti vuokralla kolmiossa muutaman vuoden. Eli pyysin kaksiostani enemmän vuokraa mitä itse maksoin kolmiosta vuokraa. 

Pyysin siis kaksiostani 1200 euron vuokran, kun itse maksoin samalla vain 700 euroa kolmiosta. Verojen jälkeen jäin vielä plussan puolelle. 

Vierailija
8/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä heitä huonompina tai epäonnistuneina, minulle kun elämässä onnistuminen on jotain muuta kuin omistuskämppä tai naimisiin "pääsy".

Vierailija
9/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ap.n kaltaisia muka-nimellä kirjoittajia ehkä vähän huonomman huumorin osaavana kuin monia muista palstalaisia.

Vierailija
10/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ap.n kaltaisia muka-nimellä kirjoittajia ehkä vähän huonomman huumorin osaavana kuin monia muista palstalaisia.

muita

Vierailija
11/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Vaikka mielestäni se on työssäkäyvälle tyhmää, mutta kukin tekee, mitä haluaa.

Vierailija
12/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ajassa ja elämänvaiheessa pakko sanoa, että vuokralla asumisessa on kevyt b-luokan klangi. Nuorena on ok asua vuokralla hetki, mutta sitten pitäisi jo pikkuhiljaa ruveta maksamaan omaa kämppää. Vanhuksena voi taas muuttaa takaisin vuoralle, jotta asunnosta luopuminen on tarpeen tullen helpompaa ja sujuvampaa.

Tämä varmasti tulee lähivuosina muuttumaan, mutta tähän saakka ja viime vuosikymmeninä omat kokemukset vuokra-asunnoissa rellestävistä ja remuavista ja paikkoja sotkevista kanssa-asukeista ovat vahvistaneet mielikuvaa, että vuokralla asuvat ovat omistusasujiin verrattuna sivistymättömämpiä ja huonommin käyttäytyviä. Valitettavasti.

Vierailija
13/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma Uotinen ei ole koskaan asunut omistusasunnossa.

Vierailija
14/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ostat omistusasunnon, kun töitä on tarjolla vain määräaikaisesti? Yksikään pankki ei myönnä lainaa, kun työt on 3 kuukauden pätkissä. Minulla on tilillä vaadittavat summat rahaa säästössä, mutta lainaa ei heru. Olen 34-vuotias enkä ole ollut ikinä elämässäni vakituisessa työssä.

Vierailija
15/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhanhan ne vuokralla asujat jollain lailla epäonnistujia. No opiskelijat on eri mutta muuten.

Vierailija
16/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ajassa ja elämänvaiheessa pakko sanoa, että vuokralla asumisessa on kevyt b-luokan klangi. Nuorena on ok asua vuokralla hetki, mutta sitten pitäisi jo pikkuhiljaa ruveta maksamaan omaa kämppää. Vanhuksena voi taas muuttaa takaisin vuoralle, jotta asunnosta luopuminen on tarpeen tullen helpompaa ja sujuvampaa.

Tämä varmasti tulee lähivuosina muuttumaan, mutta tähän saakka ja viime vuosikymmeninä omat kokemukset vuokra-asunnoissa rellestävistä ja remuavista ja paikkoja sotkevista kanssa-asukeista ovat vahvistaneet mielikuvaa, että vuokralla asuvat ovat omistusasujiin verrattuna sivistymättömämpiä ja huonommin käyttäytyviä. Valitettavasti.

Tänä päivänä kun lähes kuka tahansa työssäkäyvä ihminen saa asuntolainaa liki nollakorolla, ei tee omistusasujasta yhtään sivistyneempää kuin vuokralla-asujaa. Mutta varmasti sillä on merkitystä onko kunnan vai yksityisen puolen vuokra-asunto. Mutta ei sekään mitään vielä todista, kunnan asukkaista moni on ihan akateemisiakin, mutta sieltä löytyy myös se porukka joka ei mistään muualta enää asuntoa saa.

Vierailija
17/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on vähän tällainen mielikuva tällä palstalla kirjoittavista. Että ei tänne kukaan kovin fiksu ihminen eksy. Paitsi minä tietysti. Yleisesti porukka tuntuu olevan hyvin mustavalkoajattelevaista ja pikkuisen yksinkertaista. Moni kertoo olevansa rikas, mutta valitettavasti rahalla ei älykkyyttä osteta

Vierailija
18/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Mutta kaikkia, joiden nimenä on Kalevi, pidän kyllä tosi outona ja typeränä. Inhottava vanhanaikainen nimi, joka kertoo kantajansa olevan moukka. Ja vaimona Eira, vielä rumempi nimi ja Eira-nimiset naiset ovat kaikki juoppoja.

Vierailija
19/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on vähän tällainen mielikuva tällä palstalla kirjoittavista. Että ei tänne kukaan kovin fiksu ihminen eksy. Paitsi minä tietysti. Yleisesti porukka tuntuu olevan hyvin mustavalkoajattelevaista ja pikkuisen yksinkertaista. Moni kertoo olevansa rikas, mutta valitettavasti rahalla ei älykkyyttä osteta

Juu, niin me kaikki ajatellaan, en minä, mutta noi muut.

Vierailija
20/50 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Mutta kaikkia, joiden nimenä on Kalevi, pidän kyllä tosi outona ja typeränä. Inhottava vanhanaikainen nimi, joka kertoo kantajansa olevan moukka. Ja vaimona Eira, vielä rumempi nimi ja Eira-nimiset naiset ovat kaikki juoppoja.

Taitaa Eira olla tässä yhteydessä kaupunginosa millä yritetään luoda mielikuvaa "paremmasta ihmisestä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi