Neuvoton olo miehen kanssa. Mitä tekisitte asialle?
Toinen lomapäivä menossa molemmilla ja vaikeudet alkoi viime yönä. Kumpi tässä on tehnyt väärin vai onko molemmissa vika? Miten tätä pitäisi lähteä ratkaisemaan? Sanotaan nyt näin, että olemme kumpikin miehen kanssa todella herkkiä ja tunteellisia ja nyt mies on suuttunut. Meillä ei ole ollut pitkään aikaan yhteistä aikaa eikä lomaa yhtä aikaa. Lapsia meillä ei ole vielä kun ei ole ollut aikaa niitä tehdä. Viime yönä tapahtui jotain poikkeuksellista, sillä ensimmäistä kertaa harrastimme seksiä spontaanisti vaikka olemme olleet naimisissa jo yli viisi vuotta. Touhuilu kesti parisen tuntia ja kun hommat oli ohi niin olin menossa pesuhuoneeseen mutta mies ei päästänyt vaan tarttui omistavasti kädestä ei kuitenkaan väkivaltaisesti. Mies kyseli mihin olen menossa ja taasko olen jättämässä hänet yksin ja siinä samassa ilmaisi että haluaa meidän nukkuvan sylikkäin. Mies ei halunnut päästää irti ja jouduin sanomaan monta kertaa että minun on päästävä pesulle minne sitten lopulta meninkin. Kävin kurkistamassa pesun jälkeen niin mies nukkui jo, sammutin yövalon ja peittelin miehen ja menin itse lukemaan sähköposteja. Nukahdin kotimme työ/vierashuoneeseen, josta tänäaamuna mies tule herättämään minut sanoen että kai voin syödä aamiaista yhdessä ja kyselee miksi hylkäsin hänet vaikka olin luvannut tulla takaisin nukkumaan miehen viereen. En ehtinyt kunnolla edes vastata niin miehellä kaikki on mennyt tunteisiin, mies itkee ja kertoo kuinka paljon olen häntä loukannut ja kysyy merkkasiko viime yö minulle mitään muuta kuin pelkkää seksiä. Mies sanoi, että viime yö merkitsi paljon ja hän rakastaa minua paljon. Tällä hetkellä olen aivan sanaton, koska minua hävettää viimeöinen käytös. Seksi oli hyvää ja mies hellä kuten aina, mutta koen oman seksikäyttäytymiseni rivona, vaikka eihän meistä kumpikaan mitään väärää tehnyt. Mies on tänäänkin itkenyt, on loukkaantunut eikä suostu ottamaan katsekontaktia. Ahdistaa tuleva yö ja uskallanko nukkua loukkaantuneen miehen vieressä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai menet sen viereen. Mietinyt miltä siitä tuntuu jos et mene. Ajatellee vielä että sinä suutuit tai loukkaannuit
Mies tietää että en suuttunut tai loukkaantunut mutta kerroin kuinka häpeän käytöstäni mitä välillämme tapahtui yöllä. Yritin puhua miehen kanssa ja tuo oli ainoa mitä sanoin, koska mies on suuttunut ja sanoi että hänen mielestään laiminlöin häntä kun en tehnyt kuten aina on tehty. Tällä tarkoitan sylikkäin nukkumista. Nukuimme viime yönä samassa sängyssä mutta kumpikin omilla puolilla - minulla meni lähes koko yö valvoen ja miettien miten saan puhuttua kunnolla miehen kanssa. Aamulla mieleeni juolahti josko mies säikähdi yön tapahtumia koska emme ole aiemmin harrastaneet mitään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta naimisissa ennen kuin spontaania seksiä ensimmäisen kerran? Kuulostaa jotenkin järjestetyltä avoliitolta tai uskonnolliselta, kuten joku aiempi kirjoittaja arveli.
Oli miten oli, kyllä minusta seksin jälkeen pitää päästä pisulle ja pesulle, jos siltä tuntuu.
Pari viimeistä vuotta olemme nähneet toisemme vain kaksi kertaa kuussa, koska olemme tehneet töitä ja luoneet uraa. Meillä on ollut tosi iso ikävä toisiamme ja olemme viestitelleet sekä soitelleet työpäivän päätteeksi niin hullulta kuin tämä kuulostaakin. Irtisanouduin työpaikasta ennen lomaa ja aloitan uuden työn kuukauden päästä, mies vaihtaa myös työpaikkaa. Olemme naimisissa eikä liittomme ole järjestetty. Vastauksena kysymykseesi seksiin on kyllä; tämä oli ensimmäinen kerta meille kun harrastimme spontaania seksiä eikä ollut pelkkää halailua. Yksityiskohtiin en kuitenkaan aio mennä.
Vierailija kirjoitti:
Te ette siis viisivuotisen avioliiton aikana ole rakastelleet kertaakaan ilman ennakkosopimusta ennen tätä? Ja sinä tosiaan menet lukemaan sähköposteja sen ainoan kerran jälkeen?
Jos tämä ei ole provo, niin teidän liittonne on paljon kummallisempi kuin olette arvanneetkaan.
Ymmärsit aivan oikein mutta ei sentään meillä ei ole ollut mitään kalenteria mihin olisi varattuna ajat. Pari viime vuoden ajan olemme nähneet kaksi kertaa kuussa mutta silloinkaan jokaisella tapaamiskerralla emme ole rakastelleet ja nyt meno oli erilaista. Olen ujo edelleen vaikka olenkin naimisissa ja rakastan miestäni. En itsekään tiedä miksi meno meni niin lujaksi ja mies sanoi että tykkää hitaammasta ja hellemmästä eikä nopeista liikkeistä. Kenties ikävöimme toisiamme liikaa, joten emme osanneet toimia oikein..en tiedä. Tämä on totta ja kadun, että hämmennyksen vallassa menin lukemaan sähköposteja enkä mennyt suoraan miehen viereen vaikka olisi pitänyt. En tiedä miten muut parit elävät mutta en edes välitä, koska mies on ainoa kenen kanssa olen koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Peittelit miehen???
Minä olisin raivonnut, jos en olisi saanut mennä pesulle. En olisi todellakaan puhunut nätisti, vaan huutanut oikein kunnolla, että en halua huomenna päivystykseen hakemaan virtsatietulehdukseen antibioottia, joten nyt näpit irti. Inhottaa jo pelkkä ajatus siitä, että minua pidetään väkisin aloillaan siksi, että itkupillimies pelkää minun hylkäävän hänet suihkussakäynnin takia.
Miksi olisit raivonnut kun olisit voinut sanoa nätisti? Mieheni on herkkä ja ikävöi minua ja on nyt suuttunut, koska kohtelin häntä väärin enkä huomioinut tarpeeksi. Meillä on tapana peitellä toisemme vuoroin, joten peittelin miehen laittamalla peiton hänen päälle kunnolla ja sammutin valot.
Kaikenlaisia tarinoita sitä keksitään. Jos nyt on totta, niin sulla on ap isoja ongelmia. Miehesi täytyy olla aivan loppu teidän "avioiittoon". Kyllä ne uskovaisetkin panee menemään villisti kunhan pappi on siunannut.
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen kommentoida. Menit seksin jälkeen lukemaan sähköposteja ja nukuit sohvalla. Minusta miehesi reaktio ei yllätä. Miksi et mennyt miehen viereen. Nyt mietit, voitko mennä miehen kanssa nukkumaan. Ap. Sinä käyttäydyt tilanteeseen nähden oudosti. Mies on normaali.
Täsmälleen samaa mieltä.
Ps. Miehenkin kannattaisi käydä pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia tarinoita sitä keksitään. Jos nyt on totta, niin sulla on ap isoja ongelmia. Miehesi täytyy olla aivan loppu teidän "avioiittoon". Kyllä ne uskovaisetkin panee menemään villisti kunhan pappi on siunannut.
Oletko uskossa? Järjestely ei liity uskontoon millään tavalla. Mies ei ole loppu eikä kyllästynyt avioliittoon. Miksi olisi? En ole minäkään ja töiden takia näimme aiemmin vain kaksi kertaa kuukaudessa. Tuo mitä kirjoitituskovaisista, niin en tiedä muista mutta meillä on tällainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Onks teil normaalisti joku seksiaikataulu? "Maanantai klo.21.00 seksiä 10min. pimeässä peiton alla"
Juu. Sanattomaksi vetää. Lähtisin siitä että on hyvin keksitty provo.
Seksiaikataulu
Ma. Ei, koska maanantai
Ti. Ei, koska eilen oli maanantai
Ke. Mahdollisesti, jos Salkkarit ei järkyttänyt liikaa
To. Ei, Hernekeittopäivä. Tarvitseeko selittää?
Pe. Ei, koska huomenna lauantai
La. Kyllä. 20- 20.15
Su. Ei, koska huomenna maanantai
En kertakaikkiaan pysty samaistumaan tähän. Mitä kamalaa siinä on jos joskus harrastaa vähän erilaista seksiä? Ihme itkupillejä molemmat. Järkyttävää, että tämmöisiä ihmisiä/parisuhteita on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
En kertakaikkiaan pysty samaistumaan tähän. Mitä kamalaa siinä on jos joskus harrastaa vähän erilaista seksiä? Ihme itkupillejä molemmat. Järkyttävää, että tämmöisiä ihmisiä/parisuhteita on olemassa.
En minäkään pysty samaistumaan niihin pariskuntiin, jotka ovat kokoajan naimassa. Olemme ujoja, minä vielä enemmän. Ymmärrätkö? Ymmärrätkö sitä että ihmiset ja pariskunnat ovat erilaisia?? Miksi tunteita ei saisi näyttää? Ihmeellistä tunteetonta tuppisuu porukkaa täällä.. vai kuulutko sinä näihin "tunteita" ei ole mutta huudat kurkku suorana?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista vielä noin vanhassa suhteessa? Onkohan miehellä jokin muu asia nyt vinossa? Juttele sille.
Minkälaista vanhassa suhteessa pitäisi olla jos verrataan tuoreeseen suhteeseen? Olemme olleet pitkään yhdessä ja naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-miesystävä teki vähän samantyyppistä. Se tosin jätti mut, koska oli varma, että mä hylkään sen vielä, koska mä voin lähteä koska vaan.
Idioottimaista.
Oliko ex-miesystävälläsi mielenterveyden kanssa ongelmia? Kuulostaa siltä. Omalla miehelläni ei ole itsetunto tai muitakaan ongelmia, mutta on tosi herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Seksiaikataulu
Ma. Ei, koska maanantai
Ti. Ei, koska eilen oli maanantai
Ke. Mahdollisesti, jos Salkkarit ei järkyttänyt liikaa
To. Ei, Hernekeittopäivä. Tarvitseeko selittää?
Pe. Ei, koska huomenna lauantai
La. Kyllä. 20- 20.15
Su. Ei, koska huomenna maanantai
Onko tuossa nyt sinun ja miehesi aikataulu? Mieheni ei ole koskaan katsonut Salkkareita eikä niitä täällä edes näytetä. Emme syö hernekeittoa. Saimme sovittua miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hämmästyttää. Miksi pitää heti sännätä suihkuun? Ja miksi jää lukemaan sposteja ja nukkumaan eri huoneeseen.
Ja miksi häpeää omaa seksuaalisuutraan.
Tuli tuosta häpeämisestä mieleen, että onkohan ap miehineen hyvinkin uskovaista porukkaa?
Uskovaisuus ei tarkoita seksuaalisuuden häpeämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa että ovat tunneihmisiä molemmat. Kaikille ei seksi ole tärkeää.
Ahdistais muakin jos estettäs väkisin menemästä pesulle.
Uskovaiset monet kyllä ei odota papin siunausta.
Minusta on mieheltä ihan selvää ilkeilyä ettei päästä pesulle syyllistämällä että muka toinen hylkää jos huolehtii omasta hygieniastaan. Joku on miehellä mielenterveydessä pahasti pielessä jos muka oikeasti kuvittelee tuollaista. Minulle on ihan gynekologi sanonut että aina on käytävä pesulla seksin jälkeen koska minulla on taipumusta virtsatieinfektioihin enkä var,asti ole ainoa nainen jolla tämä tilanne. Ylipäätään miehen puolelta tuo ettei varsinaisesti keskustele asiasta vaan heti syyllistää ja itkee on henkistä väkivaltaa toista kohtaan. Saa toisen uskomaan että on tehnyt jotain väärin vaikka oikeasti halusi vain ihan hyvästä syystä peseytyä. Tilanteessa on vain hänen tunteillaan merkitystä ja tuolla saa oman tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pysty samaistumaan niihin pariskuntiin, jotka ovat kokoajan naimassa. Olemme ujoja, minä vielä enemmän. Ymmärrätkö? Ymmärrätkö sitä että ihmiset ja pariskunnat ovat erilaisia?? Miksi tunteita ei saisi näyttää? Ihmeellistä tunteetonta tuppisuu porukkaa täällä.. vai kuulutko sinä näihin "tunteita" ei ole mutta huudat kurkku suorana?
Ei todellakaan naida koko ajan. Ehkä kerran viikossa. Puhutaan kyllä paljon. En vaan pysty ymmärtämään miksi tuommoisesta asiasta pitää molempien itkeä. Seksiä oli, koska molemmat halusi ja sitten itketään ja riidellään?
Te ette siis viisivuotisen avioliiton aikana ole rakastelleet kertaakaan ilman ennakkosopimusta ennen tätä? Ja sinä tosiaan menet lukemaan sähköposteja sen ainoan kerran jälkeen?
Jos tämä ei ole provo, niin teidän liittonne on paljon kummallisempi kuin olette arvanneetkaan.