Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohenevat hiukset, peruukki tai lisäke - kokemuksia?

Kruunuton mamma
20.09.2019 |

Olen vielä nuorehko nainen ja kärsin nopeasti ohenevasta tukasta. Syön terveellisesti, en juuri juo enkä ollenkaan polta, eikä pitäisi olla mitään sairauksiakaan. Olen jo pari vuotta syönyt ravintolisiä ja jättänyt kaikki hiusten muotoilutuotteetkin pois hiuksia ja päänahkaa rasittamasta, mutta ei tunnu auttavan. Itsetunto alkaa olla mennyttä, hiukset määrittää kyllä yllättävän paljon ihmistä.

Nyt mietin, että pitäisikö suosiolla ajella "kaikki pois" ja hankkia peruukki.

Kaipaisin vertaistukea ja aitoja arjen kokemuksia peruukin käytöstä. Plussat, miinukset, fiilikset, ihan mitä vaan... Miten läheisesi suhtautuivat? Kenelle olet kertonut? Nolot tilanteet? Millainen peruukkisi on, miten huollat sitä ja onko tukkasi sen alla täysin ajeltu vai kuinka?

Missä paras valikoima, Helsingissä varmaankin... onko jokin tietty liike?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isänmaallista käyttää perugia?

Vierailija
22/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tästä keskustelusta! Itse ratkaisen ongelmani pitämällä hiuksia kiinni korkealla poninhännällä jotta kaljuimmat alueet päälaella ei näy, ja sitten "paikkailen" näkyville jääneitä kaljumpia alueita suihkuttamalla tummaa kuivaashampoota päälle (Baptistelta löytyy hyvä, esim. Prismassa ja Cittarissa myydään). Peittää tosi hyvin vaaleana paistavaa päänahkaa ja suosittelen muillekin bruneteille, joiden hiustenlähtöön ei vaikuta mitä aineita päähänsä laittaa. Itsellä siis psyykkisiin ongelmiin liittyvää hiustenlähtöä, hiukset ja päänahka itsessään ovat hyvässä kunnossa niin tämä kemikaaleilla läträily ei haittaa, vaikkei toki terveellistä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti tästä keskustelusta! Itse ratkaisen ongelmani pitämällä hiuksia kiinni korkealla poninhännällä jotta kaljuimmat alueet päälaella ei näy, ja sitten "paikkailen" näkyville jääneitä kaljumpia alueita suihkuttamalla tummaa kuivaashampoota päälle (Baptistelta löytyy hyvä, esim. Prismassa ja Cittarissa myydään). Peittää tosi hyvin vaaleana paistavaa päänahkaa ja suosittelen muillekin bruneteille, joiden hiustenlähtöön ei vaikuta mitä aineita päähänsä laittaa. Itsellä siis psyykkisiin ongelmiin liittyvää hiustenlähtöä, hiukset ja päänahka itsessään ovat hyvässä kunnossa niin tämä kemikaaleilla läträily ei haittaa, vaikkei toki terveellistä ole.

Mainittakoon vielä, että hiustenlähtöni on huomattavaa pääni toisella sivulla, mutta kuivashamppoilun jälkeen sitä ei kuulema oikeasti huomaa. Kaveri jolle asiasta kerroin yritti bonga töissä näkyykö kaljuuntunutta päänahkaa, mutta mitään ei huomannut (terkut sulle jos luet tätä ja tunnistat :D)

Vierailija
24/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta vienyt puolet hiuksista. Kävin ihopolilla muissa asioissa ja siellä ohjeistettiin kokeilemaan Plantur39 shampoota. Ostin, enkä sen jälkeen ole muuta käyttänyt. Hiuksia ei ole enää lähtenyt (ennen oli tyyny täynnä hiuksia) ja uutta kasvaa ilokseni tuuheasti tilalle.

Ei mikään mainos, vaan oma kokemus. Oli järkytys huomata, kuinka paljon sairaus hiuksia vei.

Vierailija
25/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliperuukki on hyvä ratkaisu. Aidosta hiuksesta tehdyt ovat kalliita, mutta synteettisetkin ovat nykyään tosi hyvännäköisiä.

Vierailija
26/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hiukset määrittää kyllä yllättävän paljon ihmistä."

Joo, kyllä naiset kaikkosi kun kaljuunnuin 20 vuotta sitten.

M45

Vierailija
27/27 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keveni päälaelta jakaus 5-6 senttiä leveäksi, päälaki loisti. Nyt se on kasvanut lähes umpeen. Minulla oli erittäin raskas elämänvaihe, ja puoli vuotta sen jälkeen alkoi tukka lähteä päästä. Kun tilanne helpotti, alkoi tukkakin kasvaa takaisin. Ei uskoisi, mutta näinkin voi olla.