Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutustuin mielenterveystyön ammattilaiseen

Vierailija
20.09.2019 |

Hän on "hölmömpi" kuin minä. En ole koskaan käynyt selvittelemässä mielenterveyteeni liittyviä asioita, mutta taas vahvistui käsitykseni siitä, että ammattillinen selvittely ei edes ole minua varten.

Jos minulla on selkeämpi elämä kuin työkseen toisten asioita vatvovilla, niin en tahdo sekoittaa heidän omaa soppaansa enempää. Selväksi tulikin, että hän olisi tahtonut avautua minulle. No, aika näyttää ja annanko tilaisuutta vaiko en. Jos teet mielenterveystyötä, niin miten sinulla itselläsi menee?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kardiologillakin voi olla sydänvika ja ortopedilla murtuma. Ei ne silti heidän ammattiosaamista vähennä.

Vierailija
2/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yleensä enemmän avun tarpeessa kuin asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja taas. :D Että mielenterveystyöntekijä ei saa koskaan vapaa-ajallaan avautua kellekään? Ja että hänellä täytyy olla joku täydellinen elämä jotta voi kuunnella muiden murheita?

0/5.

Vierailija
4/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveystyö on henkisesti raskasta ja siksi pitääkin pitää omasta hyvinvoinnista huolta. Jos se unohtuu, voi mielenterveyden asiantuntijakin sairastua.

Vierailija
5/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kardiologillakin voi olla sydänvika ja ortopedilla murtuma. Ei ne silti heidän ammattiosaamista vähennä.

Kumpikaan noista ongelmista ei ole aivoissa jotka vastaa päättelykyvystä ja ajattelusta. Vaikuttavat yhtä paljon päättelyyn kuin kivi kengässä tai sukka väärinpäin jalassa, eli ei mitenkään. Mt ongelmat on ihan eri juttu.

Vierailija
6/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa avautua, jos joku tahtoo kuunnella. Minä päätin jättää kuuntelemisen toiseen kertaan. Sulattelemista jo kaikessa siinä, mitä olen havannoinut. Ne hänen esittämänsä heitot eivät kyllä olleet minulle vaikeita. Olen selvinnyt monesta, mutta jos tuollaisella ryminällä kanssani aloittaa, niin minulla ei ole kiire kuulla.

ap

Vierailija
7/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattilainen, mutta luulisi, että mielenterveyden ammattilaisetkin saisivat työsuhde-etuna mahdollisuuden purkaa tuntojaan anonyymisti toiselle ammattilaiselle. Sitähän sanotaan, että mielenyerveyden kanssa työskentelevät sairastuvat itsekin herkästi, kun ovat koko ajan vääristyneessä maailmassa töissä.

Vierailija
8/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään salaisuus, että hoitoalalle hakeutuu ihmisiä jotka on itse avun tarpeessa. Pöhköintä on ollut yhdistää päihdeasiat mielenterveyspuoleen, vaikka juopot osaa aina pitää puolensa. Oikeasti sairaat hiljaiset jää hoitamatta, kun budjetit tähtää siihen että kovaääniset päihteidenkäyttäjät pääsee katkolle voimia keräämään seuraavaa putkea varten.

Päihdelähihoitajilla monilla on omakohtainen kokemus, ja lähärikoulutus antaa muka oikeutuksen holtittomuudelle.

Lukiotaustaa tai mitään yleissivistynyttä taustaa ei tarvita. Siellä ne ongelmat selviää, lähärikoulutuksessa, jonne työkkäri lähetti peruskoulupohjaisia pillerinpyörittäjiä sankoin joukoin.

Vierailija
9/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tutustuin. Tapasin hänet miehen 50-vuotisjuhlissa. Haukkui minut basillipi**uksi ja ties miksi. Käytti tuntikausia minun solvaamiseeni, ja juhlissa tunnelma oli todella kamala, naispuoliset vieraat olivat hänen kannallaan.

Käy todella sääliksi hänen potilaitaan, oli nuorisopuolella Oulussa töissä, toivon ettei ole enää.

Vierailija
10/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. oliko hän humalassa, kun noin haukkui? Oli tai ei, niin ei oikeuta haukkumiseen.

Vierailija
11/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ammattilainen, mutta luulisi, että mielenterveyden ammattilaisetkin saisivat työsuhde-etuna mahdollisuuden purkaa tuntojaan anonyymisti toiselle ammattilaiselle. Sitähän sanotaan, että mielenyerveyden kanssa työskentelevät sairastuvat itsekin herkästi, kun ovat koko ajan vääristyneessä maailmassa töissä.

Noihin kuuluisi työnohjaus, mutta se on poikkeuksetta ruksattu tehdyksi, ilman että ketään kiinnostaa. Työnohjaaja voi olla vaikka se #ttumainen esimies, kuormitusta on paljon.

Liian herkät tässä maailmassa on ehkä työkyvyttömiä? On kuitenkin upeaa jos pystyy olemaan sekä luja että lempeä.

Ymmärrys voi kasvaa sillä, että kuuntelee ihmisiä. Sitä kuuntelemisen lahjaa ei kaikilla kirjoja tenttineillä automaattisesti ole. Kaikkiin psykiatreihin ei saa edes katsekontaktia.

AP, on normaalia ettei henkilökemiat toimi. Tyhmien kanssa on raskasta. Heistä voi tittelin puitteissa olla hyötyä vain suositusten ym kirjoittamisessa.

Paras apu löytyy vertaistukiryhmistä. Esim 12 askeleen ryhmissä istuu erikoissairaanhoitajia jotka pelkää hysteerisesti että joku tunnistaa. Jokainen yrittää vaan selvitä.

Vierailija
12/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9. oliko hän humalassa, kun noin haukkui? Oli tai ei, niin ei oikeuta haukkumiseen.

Oli ehkä jonkin verran. Tapasin siskon ( puolen) ensi kertaa, ja tuo kyllä tuntui todella hullulta. Piti esitelmää sitten kuinka veljensä on valinnut väärän naisen jne.

Ensimmäisenä kun marssin sisään tämä sisko roikkui "veljensä" kaulassa, ja mietin jo että mitähän kettua? Kun en tiennyt kuka kyseessä.

Miesvieraat ja miehen tytär tuntuivat säälivän minua, mutta mies ei asettunut puolelleni. Tuntui olevan sitä mieltä että siskopuoli on hänestä kiinnostunut.

Mutta järkyttävää että tämä sisko oli mielenterveyspuolen ammattilainen. Siitä en pääse yli, hän oli todella inhottava.

Vierailija
13/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasin manipuloivasti käyttäytyvän  naisen, joka sanoi olevansa koulutukseltaan sh ja mielenterveyspuolella. Hän yritti heti saada minua hoitamaan rauhattomia lapsiaan, jotta olisi itse voinut keskittyä juhlien kulkuun. Hän komenteli lastenleikkipaikalla. Nauroin ja siirryin sieltä rauhallisten lasteni kanssa juhlimaan.

Vierailija
14/14 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystyö on henkisesti raskasta ja siksi pitääkin pitää omasta hyvinvoinnista huolta. Jos se unohtuu, voi mielenterveyden asiantuntijakin sairastua.

Tarttuu se nuhakin niin mielenterveystyöläisellä on huomattava riski tulla hulluksi.