Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?
Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei luota sun ajotaitoosi?
Mitä tarkoitat? Ymmärtääkseni autoissa on vakuutus vahinkoja varten.
Minulla on vanha auto, eikä kovin kummoista vakuutusta, kun kuitenkin hajoamiset ym. menisi omavastuun piikkiin, enkä tod.näk. saisi vakuutuksesta yhtään rahaa. Siksi autollani saan ajaa vain minä ja mieheni. Muiden käsiin en autoani luottaisi.
Ystävälläni on lähes uusi auto joten kattava vakuutus varmasti löytyy.
Se vaan on niin, ettei ne ala niitä kavereiden käytössä syntyneitä hiusnaarmuja korvailemaaan.
Paskamaisia katsella vuosia yhden viikonlopun lainasta.ap
Jos hänellä on periaate, ettei lainaa autoaan kenellekään? Tulee toisaalta myös mieleen, oletteko paljon yhteyksissä muuten? Jos ette ole hetkeen ollut yhteyksissä ja sitten yhtäkkiä haluat lainata autoa, saattaa tulla vähän sellaiset hyväksikäyttövibat..
Minä lainaan autoani aina jos joku ystävistäni tarvitsee autoa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä.
Mun ei oo mikää pakko lainata autoa kellekkään. Itelleni oon sen ostanu. AP vaikuttaa sellaselta kaverilta, joihin oon ite katkassu välit. Sori, hanki omat kyytis.
Auto on vasta vuosihuollettu ja katsastettu ja olen nyt aikeissa myydä sen. En todellakaan lainaisi sitä, kun en itsekään aja sillä nyt ennen myyntiä ihan vain välttääkseni mahdolliset vahingot.
Eipä ollut vakaalla pohjalla teidän kaveruus, kun yhdestä auton lainaamattomuudesta se oli sulle kiinni.
AP:n sävy huutaa näkemystä siitä, että ihan sama jos rikkookin muiden tavaroita, kyllähän sen jonkun muun vakuutus sitten maksaa.
Eli miksi kukaan täysjärkinen lainaisi mitään nenäliinaa arvokkaampaa tuollaiselle tyypille? Vakuutuksissa on omavastuu, ja pienemmät kolhut joutuu maksamaan omasta pussistaan. Vakuutuskaan ei ole ilmainen, ja kun kerran sössii auton kanssa, nollaantuvat sen bonukset - myös silloin, kun autoa on ajanut joku muu, esimerkiksi ap. Juuri siksi vuokra-autoissa on ne ap:n valittamat kalliit hinnat.
AP menkööt nyt vaan vuokraamaan auton. Voi sitten kolhia sen ja riidellä vuokraamon kanssa, ettei aio maksaa koska onhan autossa vakuutukset. :D
En minäkään lainaisi autojani kuin perhepiiriin. En halua niillä ajavan sellaisten, joiden ajotavasta minulla ei ole tarkkaa tietoa. Lisäksi vahingon sattuessa tulee paitsi omavastuu myös bonusten menetys. Äkkiä kahden tonnin kustannus. Voinko luottaa, että saisin lainaajalta nuo? Koska edes SUV ei ole paku, en myöskään halua sillä kuljetettavan mitä sattuu muuttotavaraa. En itsekään käyttäisi sitä muutossa.
Pakettiauton saa muutamalla kympillä vuokrattua.
Ei kellään ole velvollisuutta lainata sinulle mitään, lokki.
Ei taida olla luottotiedot kunnossa ap:llä kun et voi vuokrata. Ja kun ei ole, miksi ystävänkään pitäisi sinuun luottaa?
Lusmu yhdessä, lusmu kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla luottotiedot kunnossa ap:llä kun et voi vuokrata. Ja kun ei ole, miksi ystävänkään pitäisi sinuun luottaa?
Lusmu yhdessä, lusmu kaikessa.
On luottotiedot kunnossa ja olen kyllä huolellinen kuski ja olisin kyllä suojannut penkit niin ettei niihin tulisi jälkiä. Harmittaa vain maksaa nyt turhasta kun ystävällä seisoo samaan aikaan auto käyttämättömänä pihalla.
ap
Auto, etenkin nuorilla kaupungissa asuvilla ihmisillä on jo sen verran "harvinaisuus", että huomaa, ketkä oikeasti ovat ystäviä ystävyyden vuoksi ja ketkä ylläpitävät välejä auton tai muun hyödyn vuoksi. Itse lainaan silloin tällöin autoani ystäville esimerkiksi muuttoon, kaupassakäyntiin tai muuhun vastaavaan, mutta ystäväni myös hyväksyvät mukisematta, jos en voikaan/haluakaan juuri silloin autoa lainata ja täyttävät aina tankin käytön jälkeen, sekä tarjoavat vastavuoroisesti itse apua esimerkiksi kutsuvat syömään. Itseä inhottaa se, että oletetaan tuttujen auttavan joka kerta, etenkään, jos näitä vastapalveluksia ei koskaan näy.
Hommaa oma auto ja lainaa sitä joka tuttavalle. Vai lainaatko?
Vierailija kirjoitti:
Osa meistä on ilmastotietoisia eikä siksi laita omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok! No hyvä!
Siinä tapauksessa ilmastotietoinen hoitakoon muutonkin ilman autoa. Sehän sopii ja onnistuu hienosti? Hänhän on niin ilmastotietoinen.
T. Autoilija :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok! No hyvä!
Siinä tapauksessa ilmastotietoinen hoitakoon muutonkin ilman autoa. Sehän sopii ja onnistuu hienosti? Hänhän on niin ilmastotietoinen.
T. Autoilija :)
juntti!
Otsikon pitäisi olla "millaiselle ystävälle kieltäydytään lainaamasta autoa?"
Valitettavasti tavarat ei lainassa parane. Kun on muutaman kerran hyväuskoisena lainannut omaisuuttaan muille ja se palautetaan rikkinäisenä/sotkettuna, ei tee enää mieli lainata kellekään mitään, vaikka olisikin joutilaana.
Olet naurettava pentu, joka on aina saanut kaiken heti. Mikä ihmeen pakko ystävällä on velvollisuus lainata sulle mitään?
Minusta niitä vanhempia pitää huomioida ja auttaa eläissään. Ei kantaa kukkia kuolleille jos ei halua. En myöskään lainaa autoani, kuskiksi kyllä lähden.