Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?

Vierailija
20.09.2019 |

Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.

Kommentit (384)

Vierailija
241/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei luota sun ajotaitoosi?

Mitä tarkoitat? Ymmärtääkseni autoissa on vakuutus vahinkoja varten. 

Minulla on vanha auto, eikä kovin kummoista vakuutusta, kun kuitenkin hajoamiset ym. menisi omavastuun piikkiin, enkä tod.näk. saisi vakuutuksesta yhtään rahaa. Siksi autollani saan ajaa vain minä ja mieheni. Muiden käsiin en autoani luottaisi.

Ystävälläni on lähes uusi auto joten kattava vakuutus varmasti löytyy.

ap

Miten uskallat edes kysyä ystäväsi uutta autoa lainaan? Minä en ainakaan uskaltaisi pyytää uutta autoa lainaan vaan pelkäisin kolaroivani sen, ja sitten stressaisin kaikista taloudellisista vahingoista vaikka olisikin vakuutus jne... 

Autohan on vain kasa peltiä.

Vierailija
242/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän sohva mahtuu farmariautoon? Tai sänky?

No jospa siinä autossa on sellainen hienous kun peräkoukku. Toki sit pitäs pummia se kärrykin lainaa!😉

Ei ollut sohvaa eikä sänkyä. Ettekö osaa lukea?

No kovalla lattiallako sää nukut? Muuta suoraan lehtiroskikseen, niin et tarvii niitä loppujakaan kamoja! Ja auto dilemma ratkee siinä samalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jospa siinä autossa on sellainen hienous kun peräkoukku. Toki sit pitäs pummia se kärrykin lainaa!😉

Ei ollut sohvaa eikä sänkyä. Ettekö osaa lukea?

No kovalla lattiallako sää nukut? Muuta suoraan lehtiroskikseen, niin et tarvii niitä loppujakaan kamoja! Ja auto dilemma ratkee siinä samalla..

Kiitos kysymästä mulla on kyllä sänky mutta ap:lla ei!

Vierailija
244/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottoman on todella vaikea ymmärtää, mitä auton omistaminen maksaa. Ensin maksat autosta 20 000 euroa, kun ajat sen autoliikkeen ovesta ulos, sen hinta on laskenut 18 000 euroon. Autolle on pakko ottaa liikennevakuutus, ja mitä kattavamman vakuutuksen otat, sitä enemmän maksat. Maksat myös ajoneuvoveroa autostasi joka vuosi. Kerran vuodessa käytät auton huollossa, useamminkin jos jotain vikaa ilmenee. Jos et osaa itse vaihtaa kesä/talvirenkaita, joudut maksamaan siitäkin 2 kertaa vuodessa. Lisäksi maksat öljyt, tuulilasin pesunesteet, auton ulkopuolen ja sisäpuolen pesut ja puhdistukset. Ja sitten tietysti ne bensat.

Minun appivanhemmat eivät raaski ostaa autoa, mutta tarvitsevat koko ajan kyytejä milloin minnekin. Tämä autolokki on ihan oma lajinsa...

Kummasti tiedän nuo asiat, vaikkei minulla ole autoa. Luuletko ettei noista puhuta ja kirjoiteta yleisesti?

Vierailija
245/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi sohva tuodaan suoraan liikkestä. Vanhan annoin kierrätykseen. Futon menee rullalle. En ole mikään idiootti!

ap

Ikävä kyllä, se sinä tosiaan olet!

Vierailija
246/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa menettää ystävät on lokkeilu.

Vierailija
247/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksenottaja menettää bonukset vahingon sattuessa eli ne vakuutukset on hänelle törttöilysi jälkeen jatkossa entistä kalliimpia.

Muutoinkaan et nyt taida ymmärtää ja ajatella muuta kuin omaa parastasi.

Tämä kommentti on loistava. Ei mitään lisättävää.

Vierailija
248/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme juuri. Muuttoauto, laatikot viikoksi ja kaksi muuttomiestä maksoi nelisen sataa. Minä en kantanut ensimmäistäkään laatikkoa eikä todellakaan pyydetty kavereilta autoja lainaan tai kantoapua.

Aikuiset ihmiset hoitaa asiansa itse. Pysyy välit parempina ihmisiin. Sitten, jos joskus tulee oikea hätätilanne, sitä apua annetaan mielellään kun ei olla pikkuasioissa lokkeilemalla uuvutettu ja etäännytetty läheisiä.

Ja kyllä, muutto on pikkuasia.

Vierailija
249/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanha auto, eikä kovin kummoista vakuutusta, kun kuitenkin hajoamiset ym. menisi omavastuun piikkiin, enkä tod.näk. saisi vakuutuksesta yhtään rahaa. Siksi autollani saan ajaa vain minä ja mieheni. Muiden käsiin en autoani luottaisi.

Ystävälläni on lähes uusi auto joten kattava vakuutus varmasti löytyy.

ap

Miten uskallat edes kysyä ystäväsi uutta autoa lainaan? Minä en ainakaan uskaltaisi pyytää uutta autoa lainaan vaan pelkäisin kolaroivani sen, ja sitten stressaisin kaikista taloudellisista vahingoista vaikka olisikin vakuutus jne... 

Autohan on vain kasa peltiä.

No sillä peltikasalla on euromääräinen arvo, joka ei ole ihan pieni.

Vierailija
250/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonomistajaa ei näemmä kiinnosta ympäristö eikä myöskään ystävyys. Näin tätä keskustelua täällä tulkitsen. 

Vierailija
251/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me muutimme juuri. Muuttoauto, laatikot viikoksi ja kaksi muuttomiestä maksoi nelisen sataa. Minä en kantanut ensimmäistäkään laatikkoa eikä todellakaan pyydetty kavereilta autoja lainaan tai kantoapua.

Aikuiset ihmiset hoitaa asiansa itse. Pysyy välit parempina ihmisiin. Sitten, jos joskus tulee oikea hätätilanne, sitä apua annetaan mielellään kun ei olla pikkuasioissa lokkeilemalla uuvutettu ja etäännytetty läheisiä.

Tuolla rahalla sinkku lähtee viikoksi etelään. Mieluummin kannan  tavarani itse.

ap

Vierailija
252/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen, että toiset on köyhiä tai on taloudellusesti tiukkaa ja tarvitsisi juuri silloin apua. Vähän sama ku sanoisi rahattomalle että Mikset mene ostamaan ruokaa.

Vierailija
253/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varsinainen paskalokki. Helppo arvata ettet itse anna mitään tilalle.

Mies+pakettiauto on helppo vuokrata, miksi käyttäisit ystäviä kun asian voi hoitaa muuten. Teillä lokeilla puuttuu omanarvontunto, dignity.

Vierailija
254/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan autostani kuussa yhteensä noin 350e kaikki kulut huomioiden. En todellakaan lainaa sitä kenellekään muulle kuin miesystävälleni.

Vierailija
255/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autonomistajaa ei näemmä kiinnosta ympäristö eikä myöskään ystävyys. Näin tätä keskustelua täällä tulkitsen. 

Minä voisin antaa, siis antaa, ei lainata, ystävälle rahat pakun vuokraamiseen. Jos tällä olisi niin tiukkaa.

Mutta koskaan, ikinä, missään olosuhteissa en tavaroitani lainaa. Varsinkaan jos toinen pyytää. Eri asia, jos omistaja tarjoaisi tavaraa lainaksi. Mutta lainaksi pyytäminen on niin äärettömän vastenmielistä lokkeilua ettei mitään rajaa.

Vuokralle voi sitten pyytääkin. Alan firmasta.

Vierailija
256/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Tältä tämä minustakin vaikuttaa.

Vierailija
257/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen, että toiset on köyhiä tai on taloudellusesti tiukkaa ja tarvitsisi juuri silloin apua. Vähän sama ku sanoisi rahattomalle että Mikset mene ostamaan ruokaa.

Auton vuokraaminen maksaa alle satasen vuorokausi. Eiköhän siihen sentään ole jokaisella varaa.

Ja ap:n ystävä olisi luultavasti reagoinut aivan toisin, jos ap olisi pyytänyt "voitko antaa minulle parikymppiä että saan vuokrattua auton muuttoon?" Se, että pyydetään autoa lainaan sillä oletuksella että toisella on velvollisuus suostua, on erittäin vastenmielistä ja saa höveleimmänkin ihmisen vastahakoiseksi lainaamaan.

Jos on noin köyhä, täytyy olla nöyrä ja lakki kourassa.

Vierailija
258/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei halunnut että tölvit auton kamoillasi? Eli jutustasi saa sen käsityksen että autoa ei annettu, et puhu muuttohommiin sopivasta pakettiautosta mitään!

Vierailija
259/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä trollauksen huutelijat pilaavat keskustelun pahemmin kuin se, onko tapaus keksitty vai ei.

Ei pidä paikkaansa. Trollien ruokkijat ovat internetin keskustelupalstojen alinta kastia, ja tulevat aina olemaan.

Vierailija
260/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä trollauksen huutelijat pilaavat keskustelun pahemmin kuin se, onko tapaus keksitty vai ei.

Samaa mieltä. Pilaavat ihan joka keskustelun täällä. Mitä he tuosta oikein saavat?

Kerromme teille yksinkertaisemmalle väestönosalle että ei kannata tuhlata paukkujaan tähän vaan jatkatte reippaasti eteenpäin jonnekin missä on jotain keskusteltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme