Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?
Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.
Kommentit (384)
Vastaus otsikoon kysymykseen:
JÄRKEVÄ
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa kirjoitti:
Entä jos muuttaja tekee töppäyksen, joutuu maksumieheksi ja auton omistaja oletkin sinä. Kuka joutuu maksamaan ja vastuuseen vaikka törpön kuskin kuolemankolarin?
Mitäpä jos mitään ei satu? Kumpi on todennäköisempää?
No senhän voi varmistaa sillä että antaa pari tonnia auton lainaajalle pantiksi, maksaa lisäksi laina-ajan polttoaineet. Mahdolliset naarmut ja muu kuluminen otetaan sitten tuosta parista tonnista, isommat vahingot toki täysimääräisenä.
Kun mitään ei satu niin miksi tuo olisi ongelma?
Ystävälläsi on oikeus kieltäytyä, jos niin haluaa. Ei siitä pitäisi ystävyys katketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa kirjoitti:
Entä jos muuttaja tekee töppäyksen, joutuu maksumieheksi ja auton omistaja oletkin sinä. Kuka joutuu maksamaan ja vastuuseen vaikka törpön kuskin kuolemankolarin?
Mitäpä jos mitään ei satu? Kumpi on todennäköisempää?
No senhän voi varmistaa sillä että antaa pari tonnia auton lainaajalle pantiksi, maksaa lisäksi laina-ajan polttoaineet. Mahdolliset naarmut ja muu kuluminen otetaan sitten tuosta parista tonnista, isommat vahingot toki täysimääräisenä.
Kun mitään ei satu niin miksi tuo olisi ongelma?
Annappa arvaan. Sulla ei ole yhtään ystävää.
Kaikki läheiseni joihin luotan tarpeeksi ajotaidon ja muiden ominaisuuksien puolesta omistavat auton itsekin. Poikkeuksena mieheni, meillä kun on vain yksi auto jonka minä omistan.
mäv oin vuokrata autooni open astra, 30 e päivä ja itse tuun muuttoapuun ja ajamaan, Vantaalla + 10 e tunti muuuttoavusta
Niin, millainen ystävä pyytää autoa muuuttonsa?
Minusta kohtuullinen ystävänpalvelus olisi esim heittää farmarilla jokin lipasto paikasta A paikkaan B, mutta kokonainen muutto vaatisi jo aikamoista yhteisomistusta resursseista - kuten saattaa sitten olla esim. sisarusten tai vanhempien ja lasten kesken.
Tällaisia syyllistäviä ystäviä en kauaa hyysäilisi.
Ap. Ystäväsi ei varmaan menetä mitään, vaikka katkaisisit välinne. Ehkä hän jopa toivoo sitä.
Kuka maksaa kirjoitti:
Vastapuolen vahingot maksaa liikennevakuutus. Törppö kuski vastaa itse oikeudessa kuolemantuottamuksestaan vai kuvitteletko, että auton omistaja sinne käräjille joutuu?
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ystäväsi ei varmaan menetä mitään, vaikka katkaisisit välinne. Ehkä hän jopa toivoo sitä.
Ei ap:kaan.
Ap sinulla varmasti taloudellisesti tiukkaa. Pyydä ystävältä avitusta auton vuokraamiseen.
jos ap ei paljon tavaraa, niin nehän saa mahtumaan johonkin isompaan reppuun/kassiin. ja menet bussilla/junalla tms. aina ne sanoo ettei ole paljon tavaraa, mutta sitten sitä onkin kuormakaupalla.
muuta siten, kun minäkin. tärkeimmät tavarat/paperit reppuun ja menoksi. se on sillä selvä.
äläkä ap valita siellä. valivali
Lainaan, mikäli tekee kirjallisen sopimuksen lunastaa auto itselleen vahingon sattuessa. 10 000€ puhtaana käteen ( auton nykyinen arvo) ja romun saa luonnollisesti pitää. Muussa tapauksessa en lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläsi on oikeus kieltäytyä, jos niin haluaa. Ei siitä pitäisi ystävyys katketa.
Kertoo jotain ystävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkärryn voisin lainata.
Mitä autoton ihminen tekee pelkällä peräkärryllä?
Samaa, mitä huumorintajuton ihminen tekee vitseillä🤗
En lainaa autooni koskaan enkä kenellekkään. Varsinkin jos on uusi auto, niin vielä vähemmän! Vaikka auto seisoo pihassa, se on mun kallista omaisuutta.
Jauhoja ja sokeria voin lainata, ehkä myös sateenvarjoa...en autoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkärryn voisin lainata.
Mitä autoton ihminen tekee pelkällä peräkärryllä?
Vuokraa sen auton sitä peräkärryä varten. Peräkärryssä saa paljon enemmän tavaraa kuskattua, kuin pelkästään autossa.
Auto on kyllä liian arvokas esine lainattavaksi, varsinkin kun lainaaja ajaa vain satunnaisesti silloin tällöin.
Sellainen ystävä, jolla ei ole autoa. Eli minä. Eipä ole tullut pyyntökään auttaa muutossa, onpas jännä juttu!!!1 Eiku wait a minute, eipäs ookaan, hmmm..