Miksi suomalaisilla naisilla on niin lyhyet jalat?
Suomalaiset naiset eivät toki lyhyitä ole, vaan aivan mahdollista, että ovat yksiä maailman pisimmistä naisista, kuten muutamat tilastot ovat osoittaneet. Mutta, olen silti huomannut, että suomalaisilla naisilla on kovin vallitsevana piirteenä lyhyet jalat. Esim. keskipituisella n. 166-169 senttisellä suomalaisnaisella olen huomannut kovin usein olevan samanpituiset jalat kuin esim. monilla 160-senttisellä ulkomaalaisella naisella. Sama juttu myös pitkien naisten osalta. Olen huomannut että esim. 180-senttisillä suomalaisnaisilla on useimmiten huomattavasti lyhyemmät jalat kuin samanpituisilla ulkomaalaisilla naisilla, usein jopa lyhyemmät kuin vaikkapa 175-senttisellä ulkomaalaisella naisella.
Miksi täällä meillä Suomessa on naisilla pituuteen nähden lyhyet jalat niin vallitsevana piirteenä ja pitkäjalkaiset/pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?
Kommentit (147)
Mikä vika lyhyissä jaloissa on? Sitä paitsi harvalla esimerkiksi aasialaisella naisella on yhtään sen pidemmät verrattuna pituuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Itäsuomalaisilla on. Länsisuomalaisilla ei.
Vai niin. No kumma kun siinä itärajan takana on iso maa pitkäsäärisiä kaunottaria pullollaan.
Länsisuomalaisissa on skandinaavista perimää. Itäsuomalaisissa enemmän sisäsiittoisuutta ja maatuska.
Kyllä nyt on taas pieni kulkija eksynyt ihmeellisten asioiden äärelle. Kuinkahan mones kerta?
Kyllä ne on ihan riittävän pituiset!!
Onneksi omilla tyylilläni on pitkät jalat, koska kyllähän pitkäraajaisuus vaan on kauniimpaa... vanhempi tytöiståni on nyt 135-senttinen ja käyttää housuissa kokoa 146-152...
Niin näyttää olevan suomalaisilla miehilläkin, perimää katsos hyvä ap!
Ap taitaa olla r y s s ä joka trollaa täällä. Kukaan suomalainen ei tee tuollaisia aloituksia.
painijan vartalo
ei kaadu myrskyssä
No, kieltämättä. Oma mies Itä-euroopasta kotosin ja pituutta häneltä löytyy toki kunnioitettava määrä (197cm), mutta hänen jalkansa ovat oikeasti todella pitkät jopa pituuteen nähden. Meillä ei edes ole erityisemmin pituuseroa, mutta silti sen pérse on aivan eri korkeudella mun kanssa: Suomalaisilla 2-metrisillä miehillä ei tosiaankaan ole noin pitkät jalat.
Suomen säät sen tekee. Näin 157 senttisenä persjalkasena saa lumet kolattua persauksella puuliiteriin mennessään. Kamalan kätevää. T: Mummo
Mäkin kuulun näihin persjalkasiin naisiin. Isältä peritty, äidilläni ihan normaali mittaset.
Onneksi lapseni ovat perinneet vuorostaan isänsä vartalonrakenteen.
Nyt 50 v. alkaa ton pitkän selän takia olee kaikenlaista kremppaa, ei ollenkaa mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kieltämättä. Oma mies Itä-euroopasta kotosin ja pituutta häneltä löytyy toki kunnioitettava määrä (197cm), mutta hänen jalkansa ovat oikeasti todella pitkät jopa pituuteen nähden. Meillä ei edes ole erityisemmin pituuseroa, mutta silti sen pérse on aivan eri korkeudella mun kanssa: Suomalaisilla 2-metrisillä miehillä ei tosiaankaan ole noin pitkät jalat.
Kuinka pitkä oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä oikein olet?
167cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. No kumma kun siinä itärajan takana on iso maa pitkäsäärisiä kaunottaria pullollaan.
No kuule ei ole. Katso vaikka uutisfilmejä.
Kyllä ne jalat maahan asti riittää.
Ja onhan aika monella miehelläkin itse asiassa pussit silmien alla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omilla tyylilläni on pitkät jalat, koska kyllähän pitkäraajaisuus vaan on kauniimpaa... vanhempi tytöiståni on nyt 135-senttinen ja käyttää housuissa kokoa 146-152...
Pieniä on sun lapset vielä. Nauti siitä äläkä tyrkytä heille ulkonäköpaineita. Maailma ehtii kyllä muutenkin murjoa, ja huonoitsetuntoisia täällä on jo riittävästi.