Kylläpä kokoomuslaiset ovat nyt kovasti huolissaan pienituloisista ja keskituloisista
Sekä Orpon että muiden kokoomuslaisten puheissa toistuu nyt jatkuvasti, kuinka pienituloisilla ja keskituloisilla menee heikosti. Mutta milloin kokoomus on oikeasti ajatellut pienituloisten tai keskituloisten pärjäämistä? Eiköhän kokoomusta kiinnosta vain ja ainoastaan se, miten herrat ja suurituloiset pärjäävät.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
"Ahkeria suomalaisia kuritetaan nyt ihan kauheasti"
Tätä lausetta kokoomus toistelee.
No tarpeeksi kauan kun tuota toistelee niin moni tyhmä potentiaalinen äänestäjä uskoo tuohon 🤪
Älkää menkö tähän kusetukseen, vaikka kyllähän te uskotte nämä tyhjänpäiväiset horinat.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Työssä käynnistä rangaistaan kovemmalla verolla ja kalliimmilla työssäkäyntikustannuksilla (polttoaineveron korotus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Työssä käynnistä rangaistaan kovemmalla verolla ja kalliimmilla työssäkäyntikustannuksilla (polttoaineveron korotus).
Lievää korotusta tulee verotukseen keskituloisilla mutta ei kyllä mitään kauheaa kuritusta.
Kokoomus antaa ymmärtää, että jos joku ei ole töissä (esim. saanut juuri yt:n kautta potkut), niin on automaattisesti laiska. Tällainen kuva tulee, kun käyttää koko ajan termiä "ahkerat suomalaiset".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA mitähän se kokoomus on itse tehnyt hallituksissa ollessaan?
Verotuksen pääpaino on siirretty välillsiiin tasaveroihin, jotka kurittavat eniten juurikin pieni- ja keskituloisia.
Suurituloislle on annettu verohelpotuksia ja oikein suurituloiset (suuret pääomatulot) on käytännössä vapautettu veronmaksusta kokonaan.
Viime hallitus jäädytti etuuksien indeksit, joten köyhyys kasvoi, todistetusti.
Ei kai kukaan voi ottaa kokoomuksen "huolta" tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää korotusta tulee verotukseen keskituloisilla mutta ei kyllä mitään kauheaa kuritusta.
Kyllä minusta esim minulle 264€ vuodessa on jo merkittävä kiristys entisestään valtavaan verotaakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta esim minulle 264€ vuodessa on jo merkittävä kiristys entisestään valtavaan verotaakkaan.
Keskivertotuloilla kiristys on henkilöä kohden n. 160e/vuosi. Sinulla on varmaan selvästi keskivertoa suuremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus antaa ymmärtää, että jos joku ei ole töissä (esim. saanut juuri yt:n kautta potkut), niin on automaattisesti laiska. Tällainen kuva tulee, kun käyttää koko ajan termiä "ahkerat suomalaiset".
Näinhän juuri puolueessa ajatellaan. Työttömyys on oma vika ja jos et työllisty välittömästi uudestaan, olet laiska.
Yt-neuvotteluja seuraavat joukkoirtisanomiset ovat suurin työttömyyden aiheuttaja.
Kokoomuksen mielestä palkansaaja on aina syyllinen ja tienaa liikaa. SIksi puolue esitteli ennen vaaleja sivuillaan seuraavia teeejä: palkkoja tulee alentaa, ylityökorvauksia leikata,työaikaa pidentää ja paikallien sopiminen ilman ay-liikkeentukea (työnantajan saneluvalta) on otettava käyttöön.
Olen korkeakoulutettu ja työskentelen hyväpalkkaisena asiantuntijatehtävissä. Ei tulisi mieleenikään äänestää kokoomusta missään tilanteessa. Ihmettelen, miksi moni asemassani oleva tekee niin ja ampuu samalla itseään nilkkaan.
Ihmettelen myös persujen suosiota palkansaajien keskuudessa. Yrittäjät vielä jotenkin ymmärrän, heillehän persut ovat luvanneet kuunkin taivaalta, mutta palkansaajat....
Olin 10 vuotta töissä ja ei tullut edes mieleen mihin verorahoja käytettiin. Olin tyytyväinen kun sain sen 1800 euroa käteen. Nyt olen ollut vähän aikaa työttömänä ja huomaan miten moni itkee kauheata kohtaloaan kun menee vähän enempi veroa, vaikka rahaa on ihan tarpeeksi ostaa sisäfilettä ja punaviinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei, koska samalla palautuu vuosittain 600€ lomarahoja, jotka Sipilän hallitus kokkareineen vei.
Vierailija kirjoitti:
Olin 10 vuotta töissä ja ei tullut edes mieleen mihin verorahoja käytettiin. Olin tyytyväinen kun sain sen 1800 euroa käteen. Nyt olen ollut vähän aikaa työttömänä ja huomaan miten moni itkee kauheata kohtaloaan kun menee vähän enempi veroa, vaikka rahaa on ihan tarpeeksi ostaa sisäfilettä ja punaviinia.
Sen rahan eteen on tehty työtä ja uhrattu vapaa-aikaa ja osaamista. Miksi siitä pitäisi ryöstää entistä suurempi osa kuin aikaisemmin? Varsinkin kun Suomessa on jo kaikilla mittareilla ennestäänkin haitallisen kireää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA mitähän se kokoomus on itse tehnyt hallituksissa ollessaan?
Verotuksen pääpaino on siirretty välillsiiin tasaveroihin, jotka kurittavat eniten juurikin pieni- ja keskituloisia.
Suurituloislle on annettu verohelpotuksia ja oikein suurituloiset (suuret pääomatulot) on käytännössä vapautettu veronmaksusta kokonaan.
Viime hallitus jäädytti etuuksien indeksit, joten köyhyys kasvoi, todistetusti.
Ei kai kukaan voi ottaa kokoomuksen "huolta" tosissaan?
Ei ole. Suurissa pääomatuloissa on jopa korkeampi veroprosentti kuin pienillä pääomatuloilla Pääomatuloveroprosentti on 30% aina 30 000€ asti ja sen jälkeen 34%. Paljonko sinun veroprosenttisi on? Katsotaan sitten kuinka "vapautettua" tuo 30/34% on...
Vierailija kirjoitti:
Ahkeria, joopa joo. Niitä onnellisia jotka ovat onnistuneet säilyttämään hyvätuloisen työpaikkansa.
Keskituloisista Kokoomus kyllä on ollut aina huolissaan, mutta pienituloisista ei ikinä. Sehän on ihmisen oma vika että on pienet tulot. Siksi pienituloista saa lyödä kuin vierasta sikaa. Ei kai kukaan keskituloinen muuten Kokoomusta kannattaisi, mutta kun lupailevat ettei teidän sitten enää tarvitse elättää köyhien löyhkäävää ihmisroskamassaa kun me päästään valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen rahan eteen on tehty työtä ja uhrattu vapaa-aikaa ja osaamista. Miksi siitä pitäisi ryöstää entistä suurempi osa kuin aikaisemmin? Varsinkin kun Suomessa on jo kaikilla mittareilla ennestäänkin haitallisen kireää.
Niin onhan se totta että jos liksa vaan laskee ja kuluja menee enemmän niin kyllä se syö miestä. Mutta niille jotka saa yli 2500 euroa käteen ei pitäisi olla mitään itkemistä
Eihän tuo ole mitään muuta kuin normaalia oppositiopolitiikkaa.
Ainahan ne puolueet räksyttää ja halveksii niitä, jotka ovat halltuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut vasta vähän aikaa työttömänä, sepä se. Pitkäaikaistyöttömänä ei suuremmin sisäfileitä ostella.
Työttömyysetuuden korkeammassa veroprosetissa rassaa kuitenkin se ajatus, että työtöntä pitää rangaista. Asiasta, johon hän yleensä ei itse ole mitenkään syypää. Ja kuvitelmat, että työttömyys hoituu sillä että ihmisiä kannustetaan hakeutumaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se totta että jos liksa vaan laskee ja kuluja menee enemmän niin kyllä se syö miestä. Mutta niille jotka saa yli 2500 euroa käteen ei pitäisi olla mitään itkemistä
Ai heiltäkö saa ryöstää mielin määrin? miksi ihmeessä? ja miksi juuri 2500...