Silmälääkäri määräsi minulle iäkkäälle pitkäaikaistyöttömälle kaksiteholasit, mutta....
...ne maksavat maltaita, ja pikkuinen työmarkkinatukeni ei riitä niiden hankkimiseksi. Toimeentulotukea emme saa, koska asun sen verran tienaavan puolisoni kanssa, ja hän tarvitsee itsekkin uusia silmälasinsa, sillä hän käy vielä töissä, vaikka onkin jo eläkkeellä, siis ihan normaalieläkkeellä, eikä millään työkyvyttömyyseläkkeellä.
Emme siis saa toimeentulotukea, emmekä koskaan ole saanneetkaan, emmekä tule saamaankaan, paitsi jos mä otan eron, ja siirryn sinkkuilemaan pitkäaikaistyöttömänä.
Mitäpä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä 2 x yksitehot, näin moni joutuu tekemään, kyllä sillä reseptillä saa.
voihyväisänähköön miten typerä vastaus!
Ainakin mun yksi tuttava osti silmälasit jollain korottomalla osamaksulla.
Jos ei ole maksuhäiriömerkintää, niin aloittajakin varmaan saa ne osamaksulla ostettua.
Ropleema ratkaistu.
Sivumennen sanoen on oikein jos toinen pariskunnasta tienaa paremmin niin maksaa sitten sen köyhemmän laseista ainakin osan jos siis se osamaksulla vaihtoehto ei kelpaa.
Ei kait niitä laseja tarvi molempien just yhtaikaa ostaa?
Tukia ei se talous saa joka ei niitä tarvii.
Specdaversiltä kaksiteholasit 79 ja nisseniltä 129. Oikestikko näihin ei edes säästämällä ole varaa?
Mene optikolle ja pyydä yksiteholasit, ne saat halvalla. Sitten ostat sellaiset halvat lähilasit.
Voi ihan hyvin olla, että kaksiteholasit tuntuisivat muutenkin ikävältä päässä, itse kieltäydyin niistä vastoin silmälääkärin neuvoja. Äitini ja isoäitini pärjäsivät ihan hyvin kaksilla laseilla ja niin aion itsekin.
Terv työkyvyttömyyseläkkeellä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa rahastamosta laseja muotikehyksillä. Netistä tai ulkomailta saisit ne 80% halvemmalla.
Tullaustilastoista käy ilmi että sekä linssien että pokien hinta pompsahtaa rajalla jopa 20 kertaiseksi.
EU:n alueella on tullivapaata, ehtii vielä UK:sta. Olen tilannut myös USAsta, ei ollut kummoinen tulli ainakaan silloin.
Kirvesvartta! Ei tullimaksuilla ole mitään merkitystä. Tilastoista vaan näkee tullausarvot jotka ovat naurettavan pieniä. Myyjä vaan kertoo hinnat kymmenellä.
Kyllä nykyisin saa niin halvalla hyviä silmälaseja, ettei kenenkään tarvitse jäädä ilman niitä.
Täytyy vaan tyytyä hiukan heikompaan laatuun niin sangoissa kuin linssien hionnassa.
Itsellä on edulliset monitehot ja hyvin toimii.
Erikseen on lisäksi halvat tavaratalo lukulasit lukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Specsaversilta saa edullisia laseja, jopa merkkikehyksillä.
niin köyhä ei ole kukaan että sinne kannattaa mennä kakstehoja ostamaan!
Muutamat kaverit kävivät ja yks on pystynyt sieltä ostetuissa olemaan,muut joutuivat menemään uusiks muualle.
Huono neuvo.
stupido grande kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä 2 x yksitehot, näin moni joutuu tekemään, kyllä sillä reseptillä saa.
voihyväisänähköön miten typerä vastaus!
Mitä typerää siinä on, kaikki ulkomaiset nettikaupat eivät tee monitehoja tai hinnat samoja kuin Suomessa.
Ehkä siellä ollaan vierrannuttu työttömien arkipäivästä, olen jo vuosikausia hankkinut silmälasit kirppareilta ja käynyt optikoiden ilmaisnäöntarkastuksessa, ei yksinkertaisesti ole varaa.
Mihin hävisi mun vastaus siitä että harkinnanvaraisena tt-tukena kyllä saa jos tulot on tarpeeksi pienet, vaikka ei tt-tukea muuten saisikaan?
Koska tämä on fakta.
Monovisio:
Toinen silmä korjataan näyttämään kauas, toinen lähelle. Näinkin siis onnistuu, itsellä näin ja olen tyytyväinen! Kysy optikolta tästä.
Lasini olivat näin puolet halvemmat kuin monitehot olisivat olleet.
Eipä auta kelan tukema 9 euron kulukorvaus työmarkkinatuen päälle liikuttelema pakkokuntouttava työtoimntakaan silmälasieni hankintakustannuksiin yhtään mitään!
Kohta varmaankin silmäni näkökyky aivan piloilla noita marketlaseja käytettyäni.
Sokean keppiä tässä kohta tarvitaan, jahka sitten irtoaisi se tk.eläkekin!
Oudolta tuntuu, että työssäkäyville kelpaa halvemmatkin kaksiteholasit, mutta työttömät ovat vailla laatutavaraa, vaikka ei olis niihin varaa.
Eiköhän se aviopuoliso maksa lasit vaimolleen, kun on töissä ja tienaa ekstraa eläkkeen päälle.
Monilla on paljon huonompi tilanne kuin ap, joten älä valita turhasta.
Ostat sitten, kun olet sen verran saanut säästetyksi. Sanot olevasi iäkkäämpi. On siis ollut aikaa harjoitella säästämistä.
35 lisää:
Lämmin suositus - käy i*****ssa, tarjoukseen aikaan tai muuten.
Milloin tuo aktivointimiinustelu 4,6, % työkkäripäivärahasta loppuu?
Miten kauan kestää moisen lain poistaminen, vaikka eduskunnassamme häärää porukkaa kuin silakoita meressä????
Maksoin juuri yksitehosilmälaseista 54€. Kolmekymppiä siitä oli erikoispinnoite, jonka halusin laitattaa. Sain sen puoleen hintaan koska kauppakeskuksessa oli tarjousviikko.
Maksaako kaksitehot niin paljon enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Oudolta tuntuu, että työssäkäyville kelpaa halvemmatkin kaksiteholasit, mutta työttömät ovat vailla laatutavaraa, vaikka ei olis niihin varaa.
Eiköhän se aviopuoliso maksa lasit vaimolleen, kun on töissä ja tienaa ekstraa eläkkeen päälle.
Monilla on paljon huonompi tilanne kuin ap, joten älä valita turhasta.
Kuules, mistäs sinä voit tietää ihmisten elämisen tilanteita, et voi tietää, kuinka paljon kuluu esim. lääkkeisiin ja lääkärihoitokuluihin perheessä, vaikka työttömän puoliso olisikin vielä töissä osittainkin ja totaaliveronmaksaja yhteiskunnassamme?
Mulla on käsitys, että harkinnanvaraista tt-tukea saa vasta silloin kun ensin on haettu sitä varsinaista ja se on jostain syystä hylätty.
Ei voi hakea suoraan harkinnanvaraista.
Ja miksi aloittaja saisi edes harkinnanvaraista jos yhteenlasketut talouden tulot ovat kuitenkin kohtuulliset?
Voi tietty yrittää, mutta aika hakurumba on.
Ei se käy kuin manulle illallinen, ainakaan yleensä.
Odota tarjouksia. Molemmille yksien hinnalla, joskus saa kolmet yksien hinnalla, joskus ikäsi on alennusprosentti...
Nykyisin ei laseista tarvitse maksaa mansikoita.
Itse hankin vasta-aikohin uudet monitehot tietystä liikkeestä ja edullisesti.
Parasta tässä on se, että ne olivat erittäin onnistuneet ja näen niillä todella hyvin.
Vertaile hintoja eri liikkeissä, edulliset löytyy aivan varmasti.