5. lapsi tulossa. Ainoastaan vanhempani onnittelivat
Muut kommentit ovat olleet tyyliin:
"OK"
"heheh, en usko"
"Eikö mikään riitä"
"Oliko vahinko"
"Miten te jaksatte"
"Miksi"
"Joko olis viimenen"
Ettekö häpeä?
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo noloa ja väärin muita lapsia kohtaan.
Olen viisilapsisen perheen keskimmäinen ja ei meitä jaksettu huomioida ei kunnolla huolehtia.Ymmärrätkö, että kaikissa perheissä ei ole samoin ja ettei kaikista lapsista tunnu samalta?
No nimenomaan heikkolahkaiset av mammat EI ÄLYÄ. Katsovat vain omaa näkemystä/kokemusta ja päättelevät että kaikilla on sama.
Esim mun lapsuuskoti on köyhä - kaikki muutkin on jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Osalle ketjun naisista pitäisi tehdä lobotomia. Kun te laiskaperseet ette itse viitsi tehdä yhtäkään lasta kun ”on niin rankkaa, byääh” niin olisitte edes kiitollisia niille jotka jaksaa. Ne toisten tekemät lapset maksavat teodän vanhuutenne. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa teillä loisparasiiteilla niin suu kiinni sitten. Saisitte hävetä.
Sinä saat hävetä. Montako lasta olet itse Kan anut , tehnyt ja kasvattanut aikuisiksi veronmaksajiksi. Mitä mä olen kolme. Kokemusta siis on sekä lasten kasvatuksesta, elättämisestä, uran luomisesta ja rahan merkityksestä lasten hyväksi välke elämälle. Viisi on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä rahaa sitten tarvitaan niin hirmuisesti?
Ollaan miehen kanssa molemmat matalapalkka alalla, lapsia 4kpl ja lemmikkejäkin löytyy + 2 uudehkoa autoa.
Ihan hyvin tullaan toimeen, matkustellaankin jonkin verran.
Ne, jotka sanoo, että on "varaa vain yhteen lapseen" ovat ilmeisesti ihan tosi huonoja rahan käyttäjiä.
Olette muille veronmaksajille rahareikä. Teidän omat verotulot ei riitä kattamaan lapsiinne meneviä kuluja. Toivottavasti heistä tulee esim. Hoitajia tms. Että heistä olisi hyötyä tulevaisuudessa. Jos te molemmat olette matalapalkka-alalla töissä heistä tuskin mitään järjen jättiläisiä tulee eli heidänkään maksamat verotulot eivät välttämättä päätä huimaa. En muutenkaan ymmärrä miksi pitää tehdä 4 lasta jos ei ole kovin lahjakas ihminen. Miksi maapallo pitää täyttää heikkolahjaisten ihmisten populaatiolla?
Uskomaton kommentti. Toivottavasti kaltaisesi empatiakyvytön ja kylmä ihminen ymmärtää olla lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Osalle ketjun naisista pitäisi tehdä lobotomia. Kun te laiskaperseet ette itse viitsi tehdä yhtäkään lasta kun ”on niin rankkaa, byääh” niin olisitte edes kiitollisia niille jotka jaksaa. Ne toisten tekemät lapset maksavat teodän vanhuutenne. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa teillä loisparasiiteilla niin suu kiinni sitten. Saisitte hävetä.
Sinä saat hävetä. Montako lasta olet itse Kan anut , tehnyt ja kasvattanut aikuisiksi veronmaksajiksi. Mitä mä olen kolme. Kokemusta siis on sekä lasten kasvatuksesta, elättämisestä, uran luomisesta ja rahan merkityksestä lasten hyväksi välke elämälle. Viisi on liikaa.
Sinä et sitä päätä.
Mua ei köyhien mäkätys kiinnosta eikä varsinkaan velojen. Teen tasan niin monta lasta kuin haluan koska itse ne varakkaana maksan/elätän. Miten jaksatte edes lukea näitä lastenvihaajien kommentteja? Ryömiköön trollit koloihinsa, ignoraan ne täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisilapsisen perheen keskimmäinen ja ei meitä jaksettu huomioida ei kunnolla huolehtia.Ymmärrätkö, että kaikissa perheissä ei ole samoin ja ettei kaikista lapsista tunnu samalta?
No nimenomaan heikkolahkaiset av mammat EI ÄLYÄ. Katsovat vain omaa näkemystä/kokemusta ja päättelevät että kaikilla on sama.
Esim mun lapsuuskoti on köyhä - kaikki muutkin on jne.
Kieltämättä osa kommenteista on sellaisia, että väkisinkin sitä miettii, miten minkäänlaista kykyä kurkistella oman laatikon ulkopuolelle ei ole.
Itse tunnen monenlaisia suurperheellisiä, mutta heissä kaikissa on yhteistä lapsikeskeisyys ja se, että panostetaan perheeseen. Näissä perheissä työtilanteet ovat erilaisia, mutta eihän kaikkien tarvi halutakaan olla uraohjuksia, eihän? Kaikki työt eivät ole sellaisia, että esim. äitiysloman pitäminen naista huonoon valoon siellä saattaisi. Toisaalta osa näistä tuntemistani perheenäideistä on yrittäjiä, jolloin asiat on pakostakin jouduttu sumplimaan toisin. Valtaosalla heistä ei isovanhemmat toimi hoitoautomaatteina ja vaikka siitä arjen keskeltä ei jatkuvasti reissatakaan kaksin viikonlopuksi Pariisiin, niin parisuhteet näyttävät voivan sangen hyvin. Ilmeisesti perusta on siis vakaalla pohjalla.
Pienperheellisenä nämä kommentit suurperheitä vastaan suututtavat, koska pienperheellisenä tiedän myös, ettei se niin auvoista kaikissa pikku perheissäkään ole. Kaveri esim. hoidattaa kahta lastaan pk:ssa ja on itse kotona, kotona ei siis ole vauvaa tai taaperoa hoidettavana. Mutta kun oma aika jne. Ehtii vaikka käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen viisilapsisen perheen keskimmäinen ja ei meitä jaksettu huomioida ei kunnolla huolehtia.
Mä olen sitä mieltä, että lapsiluku ei korreloi tämän kanssa. On myös yhden lapsen vanhempia, jotka ei saa huolehdittua kunnolla edes siitä yhdestä.
Millä tavoin sinusta ei sitten huolehdittu, haluatko avata? Ei ole pakko, jos on liian henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ikinä pidä puhua sanaakaan koulutuksesta tai urasta tai tuloista. Ihan riippumatta siitä onko lapsia nolla vai kymmenen. Kateelliset käy samantien kimppuun.
Kannattaa kummankin pysyä edes löyhästi realismissa kun näistä asioista tarinoi. Antti myymällä palstalla kuka tahansa voi väittää olevansa mitä tahansa. Feikit kyllä erottuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ikinä pidä puhua sanaakaan koulutuksesta tai urasta tai tuloista. Ihan riippumatta siitä onko lapsia nolla vai kymmenen. Kateelliset käy samantien kimppuun.
Kannattaa kummankin pysyä edes löyhästi realismissa kun näistä asioista tarinoi. Antti myymällä palstalla kuka tahansa voi väittää olevansa mitä tahansa. Feikit kyllä erottuu helposti.
Antti myymälä pitäisi olla anonyymillä
Vierailija kirjoitti:
Olen viisilapsisen perheen keskimmäinen ja ei meitä jaksettu huomioida ei kunnolla huolehtia.
Mä taas olen kaksilapsisen perheen nuorin ja mun vanhemmat oli alkoholisteja eivätkä jaksaneet huomioida meitä.
Eli haukutaan kaikki kaksilapsiset perheet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitä päätä.
En päätäkkään. Kokemusta kummankin on siitä mitä vaatii saada henkisesti ja aineellisesti se, että saa lapset oman aikuisen elämänsä alkuun. Ei ole kyseessä ihan pienet panostukset. Ennenkuin lisääntyy holtittomasti kannattaisi tätäkin miettiä, että millaiset eväät pystyy ihan realistisesti niille lapsilleen elämään antamaan. Pikkulapsi-vaiheessa kaikkin on helpompaa ja halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot perheet on kyllä ihania ja lapsille paras mahdollinen kasvupaikka. On just hyvä että lapsirakkaat tekee monta lasta, ja sitten ne kiukkuiset lastenvihaajat ei yhtään. Surullinen perhe on sellainen, jossa ainokainen istuu apeana pöydässä syntymäpäivänään ja äiti postaa kuvan someen: " kutsuimme koko luokan synttäreille, mutta kukaan ei tullut".
Ihan naurattaa sun rajoittunut näkemyksesi yksilapsisista perheistä. Ihan kuin sillä lapsella ei voisi olla laajaa kaveripiiriä vaikkei sisaruksia olekaan. Ja myöhemmin elämässä puoliso, ystäviä ehkä lapsiakin. Läheisiä tukemassa kun omat vanhemmat vanhenevat ja kuolevat. Se monilapsisten mantra "ainoa lapsi joutuu yksin huolehtimaan vanhenevista vanhemmista ja jää yksi maailmaan näiden kuoltua" kertoo enemmän suurperheiden sisäänpäinlämpiävyydestä kuin mistään muusta.
No ei ne ystävät ole apuna järjestämässä hoitorinkiä vanheneville vanhemmille, niillä on omat vanhemmat hoidettavana. Se on se vissi ero sisarusten ja ystävien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitä päätä.
En päätäkkään. Kokemusta kummankin on siitä mitä vaatii saada henkisesti ja aineellisesti se, että saa lapset oman aikuisen elämänsä alkuun. Ei ole kyseessä ihan pienet panostukset. Ennenkuin lisääntyy holtittomasti kannattaisi tätäkin miettiä, että millaiset eväät pystyy ihan realistisesti niille lapsilleen elämään antamaan. Pikkulapsi-vaiheessa kaikkin on helpompaa ja halvempaa.
Tajuatko lainkaan että osa meistä suurperheellisistä on sinua koulutetumpia, älykkäämpiä, menestyneempiä, varakkaita? Miten kehtaat puhua noin alentuvasti? Eiköhän jokainen vastuullinen vanhempi teeclapset varallisuuden mukaan, niin minäkin. Miten sinusta juuri monilapsinen perhe on elämänhallintaongelmainen? Tiesitkö että suomessa osa isoista perheistä on miljonäärejä?
Minkä takia eri mieltä olevat kiljutaan täällä veloiksi? Minullakin on lapsia, mutta mielipiteeni on väärä, koska joku minulle tuikituntematon ihminen on päättänyt että olen vela, koska suurperheen lapsilukua kauhistelevat on lapsettomia ja näin ollen heiltä kielletään mielipiteet. Antaa jotenkin huonon vaikutelman omista keskustelutaidoistaan nämä nimittelijät. Vai olisiko heitä vain yksi, joka tehtailee tänne juttuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitä päätä.
Tajuatko lainkaan että osa meistä suurperheellisistä on sinua koulutetumpia, älykkäämpiä, menestyneempiä, varakkaita? Miten kehtaat puhua noin alentuvasti? Eiköhän jokainen vastuullinen vanhempi teeclapset varallisuuden mukaan, niin minäkin. Miten sinusta juuri monilapsinen perhe on elämänhallintaongelmainen? Tiesitkö että suomessa osa isoista perheistä on miljonäärejä?
Pieni osa. Nyt jotain suhteellisuuden tajua, pliis.
Kommentti lasten hoidattamisesta ilman sen kummempaa tarvetta (paitsi se salille meno) taisi osua ja upota, kun piti alapeukuttaa.
Terveisin pienperheellinen
Kaikki 1-2 lasten perheet ei ole onnellisia tai mitenkään erityisen onnistuneita vanhempia. Toisin kuin täällä annetaan ymmärtää.
No nää av mammat tuntee naapurin Pirjon, köyhä yhäri jolla 7 lasta. Niiden päättelykyvyn mukaan Pirjo = kaikki suurperheäidit, eli jokainen suurperheen äiti, oli tohtori, maisteri, lääkäri, yrittäjä tai miljonääri, on köyhä elämänhallintaongelma rupusakki.
Av logic!
Ymmärrätkö, että kaikissa perheissä ei ole samoin ja ettei kaikista lapsista tunnu samalta?