Mitä listoilta poistuneita ravintola-annoksia olet jäänyt kaipaamaan?
Rosson Vuohenjuusto härkä: sisäfileen päällä paksu vuohenjuustoviipale, risottoa ja Marsala-kastiketta <3 Oli täydellinen annos.
Chicosin BLT- leipä sisältäen cheddarit ja pekonit jne. Vesi kielellä kaipaan näitä.
Kommentit (298)
Abc:n broileri-basilikapasta tms. Se oli mielettömän hyvää ja täyttävää. Harmi ettei enää saa.
Ravintola Olon Briossi hanhenmaksalla.
Malmin putkessa jakoi sellainen aluksi iloinen, myöhemmin katkeranraivoisa nalle herkullista soppaa. Oli erilaisia teemasoppia, kuten formulat, uhkapeli ja käsittelemättömät tunteet -soppa. Sittemmin tätä sopanjakajaa ei ole näkynyt, toivottavasti elää vielä.
Mäkkärin marjapiirakka, joka oli aina niin kuuma, että suu paloi.
Höpö löpö. Olen ollut sekä töissä että syömässä Helsingin parhaissa ravintoloissa, mutta ei se estä muistelemasta nuoruuden makumuistoja. Niin kuin monella muullakin Rosson kanapannupizza oli hyvää ja kaikki lämpimät leivät; Oskarin leipä, metsästäjä, lohikappeli, ooppera
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö. Olen ollut sekä töissä että syömässä Helsingin parhaissa ravintoloissa, mutta ei se estä muistelemasta nuoruuden makumuistoja. Niin kuin monella muullakin Rosson kanapannupizza oli hyvää ja kaikki lämpimät leivät; Oskarin leipä, metsästäjä, lohikappeli, ooppera
Tämä vastauksena sille joka epäili, että ketjun kirjoittajat eivät ole olleet hyvissä ravintoloissa.
Silja Europan Real Burgerin el Gringo hampurilainen.
Amarillossa 80-luvulla oli sellainen kuin Pasta Matriciana... tai ainakin lähelle.
Tagliatelleä, kermaista naudanlihaa.
Samassa firmassa oli myös Hot Beef Mustard- pihviannos, jossa aivan tautisen hyvä pippurikermakastike.
Nämä olivat niitä ihania opiskelija-aikoja jolloin rahaa oli rajattomasti.
Sen jälkeen ei ollakaan käyty ravinteleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vastauksena sille joka epäili, että ketjun kirjoittajat eivät ole olleet hyvissä ravintoloissa.
Sellaista kunnon metsästäjänleipää isolla naudan lehtipihvillä ja tuhdilla sienikastikkeella kyllä kaipailen, ja teenkin itse sitten kotona silloin tällöin.
Amarillon Chevre burger ja Tofu n'corn.
McDonalds kalahampurilainen, pasta carbonaraa, fish+chips lounasrafla
Kunnon metsästäjänleipää olen kaipaillut. Ei löydy. Teen itse.
Minäkin kaipaan tosi monia annoksia!
Barcelonan possu ja valkosipuliperunat ja sit toi lankkupihvi!!
Ei aavistustakaan mitä listoilla on nykyään. Muutamaan vuoteen en ole käynyt ravintoloissa, sitä ennen kävin aika usein.
Näkee missä palstalaiset käy syömässä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kunnon maksapihvi suolakurkulla ja puolukoilla. Mistään enää saa. 90 -luvun vakio
Viimeksi viime viikolla lounaalla ja satunnaisista ravintoloista saa yhä
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjän leipä metsäsienikastikkeella ja Hawajin leike.
Lämpimiä leipiä oli tarjolla vielä 1980-luvulla ns. tanssiravintoloissa: ooppera, kappeli, oscar jne. Saattoi olla myös illallismaksu tai pääsymaksu hyvitettiin ruokailusta ja vähimmällä pääsi kun valitsi leivän.
Mitä uiddua,
Mitä on muussi ?