Teinipojan huomattava alipaino
14 v teini on kesän aikana kasvanut pituutta paljon. Nyt 183 cm.
Aina ollut hoikka, mutta kasvun myötä olen kesän aikana huomannut että polvetkin tulee esiin kuin luurangolla. Kotivaaka näytti 46 kg eli huomattavan alipainoinen.
Soittelen toki terveyskeskukseen mutta onko teillä hoikilla pojilla ollut alipaino ja miten olette sen saaneet nousuun.
Syö ruokaa (ja herkkuja) normaalisti.
Kommentit (12)
Mikähän se sinun "normaalisi" on? Teinipojan kuuluu syödä kuin hevonen. Aineenvaihdunta on niin nopeaa, että ruokaa saa lapata rekkakaupalla
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se sinun "normaalisi" on? Teinipojan kuuluu syödä kuin hevonen. Aineenvaihdunta on niin nopeaa, että ruokaa saa lapata rekkakaupalla
Ei välttämättä syö paljoa. Itselläni on kolme poikaa eikä kukaan ole syönyt hirveitä määriä. Kaikki yli 180 cm pituisia ja normaali vartaloisia.
Meillä oli sama. Ihan hirvittävän piinallisen laiha nuori mies. Olin tosi huolestunut. Nyt kolmikymppisenä siinä ja siinä, ettei ole jo liikaa painoa.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinun normaalisi on? Ei kenenkään, ei edes teinipojan "kuulu lapata ruokaa rekkakaupalla", vaikka sinun poikasi niin tekikin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama. Ihan hirvittävän piinallisen laiha nuori mies. Olin tosi huolestunut. Nyt kolmikymppisenä siinä ja siinä, ettei ole jo liikaa painoa.
Tutkittiinko teillä syytä?
Teinipojillakin on anoreksiaa. Onhan tuo ihan järkyttävän pienk paino. Ihme että pituutta vielä kasvaa.
Eihän siinä auta ku, sää ostat ny 50 litran kattilan ja alat keittämähän pekoni-porsaanliha-nauta-parmesaani-kermajuusto-hunajamarinadi-peruna-voi-soppaa, johon kaarat sitte vielä oliiviöljyä päälle lautaselle. Ja ruokajuomana on sitte täysmaitoa. Jälkiruokana tietenki, joka on pakollista (tai muuten mörökölli vieköhön), niin sullon pakkases ristuksen isoo läjä vohveleita ja niitä syörähän kermavaahdon ja mansikkahillon kans
On kyllä tajuttoman laiha.. Meillä oli muistaakseni seuranta terveydenhoitajalla. Tein kaikki ruoat valmiiksi ja katsoin, että Söi 5 kertaa päivässä. Kerran viikossa oli punnitus. Oli itellä työuupumus ja näin pojan pitkästä aikaa boksereissa.
Aloin itkeä. Pituutta, en muista mutta oli lähemmös 13 ja paino alkoi kolmosella. Pelkkää luuta ja nahkaa, venyi pituutta ja oli skipannut aterioita. Tein paljon pastaa ja pizzaa..
Nyt yli 180 ja painaa 60 kg. ( 16v) Terve ja jaksava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittiinko teillä syytä?
Kyllä, ei löytynyt syytä. Omasta mielestäni stressasi koulusta tosi paljon.
Noin merkittävä alipaino on kyllä selvitettävä asia, mutta se on terveyskeskuksessakin itsestäänselvyys, joten tilanne selkiytyy kyllä.
183cm ja 46kg? Huhhuh, jos siis kuitenkin syö ihan normaalisti