Voiko vuonna -95 syntyneen (mies) ja -02 syntyneen (tyttö) välinen suhde toimia?
Kyse on siis omasta suhteestani, mutta en sano kumpi osapuoli olen.
Miehellä on vakituinen työpaikka, oma asunto ja oma auto. Tyttö on lukion toisella luokalla, myös oma asunto ja täyttää tammikuussa 18v.
Tutustuttiin kun iät oli 21v. ja 14v., mitään suhdetta ei kuitenkaan todellakaan ollut vielä silloin. Suhde on alkanut vasta hiljattain.
Kommentit (72)
Mun tutulla lapsi joka käynyt kalliit koulut saanut yksityisopetusta harrastuksessaan ja ollut maailman parhaiden valmentajien opetuksessa. No tuli vanhempi poikakaveri ja pamautti paksuksi. Jäi siihen se urheilu-ura ja kymmenet ellei sadattuhannet meni hukkaan.
Ensimmäinen poikakaveri ja samantien lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä yhteistä 24-vuotiaalla on 17-vuotiaan kanssa. Ehkä sitten jokusen vuoden päästä kun nuorempikin on vähän kasvanut ellei tuo 24-vuotias ole joku jälkeenjäänyt.
No mitä yhteistä voi esim. kahden parikymppisen välillä olla, siis sellaista mitä ei voi olla 24v:n ja melkein 18v:n välillä?
Oletko ollut tekemisissä molemman ikäisten kanssa? Erot ovat suuria, 17-vuotiaat elävät vielä teinien maailmassa ja ajatuskuviot ovat lapsellisia. Ja turha sanoa mitään että joku on "kypsä ikäisekseen". Ei ole.
Voisitko antaa konkreettisen esimerkin, missä esim. tuollaiset erot voivat näkyä arjessa?
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, jos se tuntuu hyvältä ja oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipa tuo toimia tai olla toimimattakkii. Ja ikä on vain yksi pieni tekijä siinä, että toimiiko vai ei.
Ikä ei ole pieni tekijä silloin kun toinen osapuoli on alaikäinen opiskelija ja toinen aikuinen, työssä käyvä mies. Erilaiset lähtökohdat ja tulevaisuuden näkymät sekä odotukset. Tyttö ei vielä ymmärrä kaikkea mitä aikuinen tietää. Turpakäräjille osallistuisin M48 seurana.
Ja saisit syytteen pahoinpitelystä.
Ei se mitään. Siinä olisi sentään aikuinen mies aikuista miestä vastaan, ei aikuinen-alaikäinen -asetelma.
Tyttäreni takia voisin mennä vaikka linnaan vuodeksi. Ei mua haittaa. Teen kaikkeni ettei hänen elämänsä mene sivuraiteille jonkun turhan jätkän takia.
Sellaisen turhan jätkän joka ei edes kehtaa näyttää naamaansa mulle ja kertoa paljonko sillä on rahaa ja mitä suunnitelmia sillä on mun tyttären varalle.
Erityisesti varallisuus kiinnostaa ja se että tyttö saa hoidettua lukion jälkeiset tulevat ehkä 10-vuotta opintoja stressittömässä tilassa.
T: M48
Vierailija kirjoitti:
Mun tutulla lapsi joka käynyt kalliit koulut saanut yksityisopetusta harrastuksessaan ja ollut maailman parhaiden valmentajien opetuksessa. No tuli vanhempi poikakaveri ja pamautti paksuksi. Jäi siihen se urheilu-ura ja kymmenet ellei sadattuhannet meni hukkaan.
Jotkut osaavat huolehtia ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla tiedoilla mitä annettiin, en näe mitään syytä miksei voisi toimia. Pitäisi kuitenkin tietää henkilöistä paljon enemmän, että voisi antaa paremman arvion.
Esim. mitä muuta haluat tietää? Voin vastata.
Esim. Minkälaisia persoonia olette? Miten hyvin tunnette? Onko molemmat yhtä tosissaan suhteessa? Minkälaisia odotuksia on toiselta ja tietääkö toinen ne? Miten hyvin kommunikoitte?
Ollaan tunnettu siis 14v. ja 21v. iästä lähtien, oltu nuo vuodet välillä enemmän välillä vähemmän tekemisissä. Välissä on ollut muita suhteita. Yhdessä vaiheessa oltiin ns. "parhaita kavereita". Ja tuohon aikaan on mahtunut paljon sekä ylämäkiä että alamäkiä mutta niistä on aina selvitty yhdessä.
Molemmat on tällä hetkellä tosissaan suhteessa, on puhuttu esim. yhteenmuutosta (ei kuitenkaan vähään aikaan, mutta ehkä sitten kun lukio on saatu valmiiksi, eli n. 1-2v päästä). Mies on tavannut tytön äidin.
Kommunikointi sujuu hyvin, meillä on aina yhdessä hauskaa ja pystytään puhumaan keskenämme kaikesta.
Juu ja neiti lukion jälkeen kouluun koulunkäyntiohjaajaksi tai muuhun tukityöllistämishommaan. Sitten pikku palleroita ja viimeistään kolmikymppisenä lapset heittopusseiksi.
En yhtään ymmärrä mistä nyt revit tuollaista.
Todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla mahdollista - ehkä - että se tytär rakastaa lastaan paljon enemmän kuin urheilu-uraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on töissä eli amis ja tytöllä tulevaisuus edessä, jonka amis tuhoaa panemalla paksuksi ennen jatko-opintoja. Ei ei ei.
Tai sitten tyttö käyttää miestä hyväksi nostamalla omaa elintasoansa jatko-opintojen ajan (ei tarvitse elää opintotuella, nääs!) ja valmistuttua vaihtaa paremmin tienaavaan korkeakoulutettuna. Noh, ainakin mies ehtii myös hyötyä nuoresta tyttiksestä tänä aikana eli anna mennä vaan!
Joo muistan, kun eräs kehui, että sen selkeästi nuorempi tyttöystävä hakee lukemaan lakia. Ja sanoi sitten että tulee tienaamaan paljon rahan kiiltosilmissä. Mainittiin sille että meinaatko että enää sen jälkeen katselee tuollaista tyhjätaskua. Naama venähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla mahdollista - ehkä - että se tytär rakastaa lastaan paljon enemmän kuin urheilu-uraa.
Varmasti mutta olisi niitä lapsia kerennyt tekemään myöhemminkin vaikka ihan täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla tiedoilla mitä annettiin, en näe mitään syytä miksei voisi toimia. Pitäisi kuitenkin tietää henkilöistä paljon enemmän, että voisi antaa paremman arvion.
Esim. mitä muuta haluat tietää? Voin vastata.
Esim. Minkälaisia persoonia olette? Miten hyvin tunnette? Onko molemmat yhtä tosissaan suhteessa? Minkälaisia odotuksia on toiselta ja tietääkö toinen ne? Miten hyvin kommunikoitte?
Ollaan tunnettu siis 14v. ja 21v. iästä lähtien, oltu nuo vuodet välillä enemmän välillä vähemmän tekemisissä. Välissä on ollut muita suhteita. Yhdessä vaiheessa oltiin ns. "parhaita kavereita". Ja tuohon aikaan on mahtunut paljon sekä ylämäkiä että alamäkiä mutta niistä on aina selvitty yhdessä.
Molemmat on tällä hetkellä tosissaan suhteessa, on puhuttu esim. yhteenmuutosta (ei kuitenkaan vähään aikaan, mutta ehkä sitten kun lukio on saatu valmiiksi, eli n. 1-2v päästä). Mies on tavannut tytön äidin.
Kommunikointi sujuu hyvin, meillä on aina yhdessä hauskaa ja pystytään puhumaan keskenämme kaikesta.
Tuon perusteella kuulostaa, että suhteella on hyvät mahdollisuudet. Koskaan ei tietenkään voi tietää, mitä tulevat vuodet tuo ja kestääkö rakkaus. Yhdessä asuessa toisesta paljastuu yleensä uusia puolia, niin silloin luultavasti näette miten hyvin oikeasti toimii.
Nää rakkausjutut on nähty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipa tuo toimia tai olla toimimattakkii. Ja ikä on vain yksi pieni tekijä siinä, että toimiiko vai ei.
Ikä ei ole pieni tekijä silloin kun toinen osapuoli on alaikäinen opiskelija ja toinen aikuinen, työssä käyvä mies. Erilaiset lähtökohdat ja tulevaisuuden näkymät sekä odotukset. Tyttö ei vielä ymmärrä kaikkea mitä aikuinen tietää. Turpakäräjille osallistuisin M48 seurana.
Ei se mitään. Siinä olisi sentään aikuinen mies aikuista miestä vastaan, ei aikuinen-alaikäinen -asetelma.
Tyttäreni takia voisin mennä vaikka linnaan vuodeksi. Ei mua haittaa. Teen kaikkeni ettei hänen elämänsä mene sivuraiteille jonkun turhan jätkän takia.
Sellaisen turhan jätkän joka ei edes kehtaa näyttää naamaansa mulle ja kertoa paljonko sillä on rahaa ja mitä suunnitelmia sillä on mun tyttären varalle.
Erityisesti varallisuus kiinnostaa ja se että tyttö saa hoidettua lukion jälkeiset tulevat ehkä 10-vuotta opintoja stressittömässä tilassa.
Mä olisin ennemmin kiinnostunut miten mies lastani kohtelee. Mä voin kyllä itse rahoittaa opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti mutta olisi niitä lapsia kerennyt tekemään myöhemminkin vaikka ihan täysi-ikäisenä.
Varmasti olisi. Kyseinen tyttö ei ehkä vaan ajattele, että seurustelu pilasi elämän. Ehkä urheilu ei edes ollut hänelle itselleen niin tärkeää kuin vanhemmille, ei olisi mitenkään harvinaista.
Oma tyttäreni on juurikin tuon 17 ja en innostuisi, jos alkaisi nyt seurustella aikuisen miehen kanssa. Muutaman vuoden kuluttua tuo ikäero on jo eri juttu.
No en tykkäisi, että tuon ikäinen mies seurustelisi tuon ikäisen tyttäreni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä ehkäisyn jolla 100% teho? Selibaatti?
Aikuinen ihminen ja koululainen? Joo en kyllä itse hyväksyisi. Eri asia tuollainen seitsemän vuoden ikäero, jos kyseessä olisi kaksi aikuista, esim. 25- ja 32-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä ehkäisyn jolla 100% teho? Selibaatti?
No ei millään, paitsi että meillä on yleensä tuplaehkäisy (minipillerit aina ja kortsu jos sellainen on saatavilla). Mutta voisihan tyttö silti tulla raskaaksi vaikka hän olisi omanikäisensä pojan kanssa, eli en näe miten tuo liittyy ikäeroon.
Vierailija kirjoitti:
Nää rakkausjutut on nähty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ennemmin kiinnostunut miten mies lastani kohtelee. Mä voin kyllä itse rahoittaa opinnot.
Itse olen kasvattanut tyttäreni siten että hän kyllä jättää huonosti kohtelevat ihmiset jälkeensä ja jatkaa ystävyyssuhdetta toisaalla.
Ihan alusta lähtien on tehty selväksi että kaikkien kaveri ei tarvitse olla ja kaikkia ei tarvitse miellyttää.
Voi toki olla, että tuollaisella parilla menee mukavasti jos tuo 24-vuotias on lapsellinen, mutta tuolla ikäerolla tuossa vaiheessa syntyy helposti ns. hyväksikäyttöasetelma. Ei 17-vuotiaalla ole vielä samanlaista ymmärrystä kuin 24-vuotiaalla ja sitä on helppo hyödyntää kun "heikompi" on ymmärtämätön ja rakkaudenkaipuussa. Minusta se, että toinen täyttää pian 18 ei ole mikään lieventävä tekijä. Ei se siitä yhdessä yössä aikuistu, se vie vielä paljon aikaa. Sitten kun ymmärrys kasvaa ja huomaakin, että ensimmäinen "rakkaussuhde" olikin pelkkää hyväksikäyttöä eri tavoin niin olo on varmasi ikävä.
Etkö osaa lukea? Ei se mitään.