Hesarissa juttu seksuaalisen halun vähenemisestä
Olihan tutkimusuutinen - taitaa olla vielä avoinna kaikille tää:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006242066.html
(Tutkimus: Molempien puolisoiden tyytymättömyys avioliittoon kasvaa, kun naisen seksuaalinen halu vähenee)
Voiko oikeesti olla noin että joku evoluutiotausta vaikuttaa noin paljon?
Kommentit (234)
Kyllähän tässä "vähän" kysetettu olo on, kun seksikerrat vuodessa laski alle kymmeneen. Meinaan sen jälkeen kun keskiluokkaisen elämän tunnusmerkit oli saavutettu.
Olisi kertonut silloin joskus tapaillessa tämän asian suoraan niin olisi saanut ihan vapaasti etsiä sitä aseksuaalia vastinpariaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt monta kertaa mieheltä että antaisi hartia- tai jalkahieronnan mutta ei kuulemma jaksa. Miksi mun pitäisi sitten jaksaa seksiä? Miksei vastavuoroisuutta?
Ja yhdynnästä en tosiaan saa nautintoa itse mutta mies haluaa sitä silti.
Miksi naiset käyttävät seksiä kauppavälineenä? Hieron kyllä mielelläni vaimon hartioita, mutta jos se menee tuollaiseksi, niin saattaa mielenkiinto loppua.
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole mikään velvollisuus sen enempää kun toisen hieronta. Mutta jos mies haluaa seksiä ja nainen sen hieronnaan niin eikö hyvässä suhteessa toteuteta kummankin toive?
Tottakai, mutta jos se menee sellaiseksi, että nainen kommentoi "saat seksiä, jos hierot niskoja", niin ollaan väärillä linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon halut ovat vähentynee merkittävästi vuosien varrella ja nyt on huvittanut kun hän on ottanut puheeksi ehkäisyasiat. Pitkään mentiin ihan kumilla lasten jälkeen ja sitten hän hankki kierukan. Nyt se on poistettu ja hän on kysellyt, että onko minulla ollut ajatuksena laittaa piuhat poikki. Välillä olen asiaa miettinyt, mutta toisaalta jos seksiä on maks. kymmenen kertaa vuodessa, niin yksi kondomipaketti riittää vuodeksi. Enkä kyllä usko, että vaimon seksi-into mitenkään kasvaisi enää.
Toisaalta voisit ehkä yllättyä, mitä vasektomia saattaisi tehdä vaimosi haluille. Ehkä hän on tiedostamattaan stressaillut raskauden mahdollisuutta joka yhdynnän aikana (minä olen! Vaikeaa olla oikeasti vapautunut kun raskauden mahdollisuus vaanii jatkuvasti...) ja toisaalta arvostuksesi voisi nousta vaimosi silmissä; hän on kärsinyt raskaudet, synnytykset ja imetykset, on hienoa että sinäkin uskallat laittaa kehosi edes hitusen "vaaravyöhykkeelle" yhteisen hyvän takia. Ja kolmanneksi: kondoomi harvemmin tuntuu kauhean mukavalta vaimonkaan mielestä, minä ainakin nautin eniten paljaasta.
Lisäksi; minkä ikäinen vaimosi on? Minulla on aina ollut suuret halut, että ehkä siksi olen jäävi sanomaan, mutta neljänkympin tietämillä haluni nousivat ihan uusiin sfääreihin. Ja onhan se jo aika tunnettukin ilmiö. Lapset on tehty, ovat jo hieman isompia, enemmän omaa aikaa... Ehkä teidän molempien kannattaisi löytää uusi näkökulma parisuhdeseksiin, teillä on mahdollisesti nautinnollisimmat vuodet edessäpäin. Tantrakurssi, kirjallisuus, leffat, sidonta... ehkä jopa seksuaaliterapia. Älä luovuta ihan vielä!
N45
Hyviä asiallaisia näkemyksiä. Miehillehän operaatio on ymmärtääkseni helppo ja pieni, mutta kuitenkin aina hieman mietityttää operaatoiden mahdolliset seuraukset tuolla alueella.
Kondomiasiasta ei ole aikaisemmin ainakaan kommentoinut mitään, mutta saattaa tuokin pitää paikkaansa. Ikää on +40 ja kun kävimme parisuhdeterapiassa, niin hän vain totesi ettei tunne käytännössä lainkaan tarvetta seksille. Ja toisaalta onhan tässä itseltäkin vuosien mittaan innokkuus hiipunut, kun huomaa ettei toista asia kiinnosta lainkaan.
Täytyy vielä etsiä kokemuksia ja kommentteja vasektomiasta, mutta tuntuu melko turhalta toimenpiteeltä tässä tilanteessa.
Täällä myös yksi, jota pelko raskaudesta ahdisti pelkän kumin kanssa. Vaikka kuinka sitä osaa käyttää eikä yhtään mennyt rikki. Vasektomia poisti tämän pelon.
Ja toinen oli minun oma asennemuutos. Jos mentäis sen mukaan ku mua panettaa niin se ois jouluna ja juhannuksena (niinkuin muutama vuosi olikin). Minä en tarvi seksiä, minä en halua. Keksin aina syitä, mielessä pyöri 10 asiaa ja silloin en voi heittäytyä seksiin, jos päässäni mietin seuraavan kuukauden laskuja kun ahdistaa riittääkö rahat. Tyhjennän ajatukseni muusta ja mies vällyjen alle, siinä hiljalleen lämpenee. Toisena oli se, että arjen pieniä hellyydenosoituksia ilman se ksiaietta molemmin puolin. Kosketusta, pusu ohimennen, halaushetki. Sano ääneen että rakastan ja olet ihana.
Päivä alkaa pusulla ja päättyy pusuun. Joka päivä. Niin nololta kuin se keski-ikäisten tekemänä saattaa kuulostaa.
Nyt tahti on 2-3vko, joka on jo huomattava parannus siihen 2-3/v.
Mikähän minussa on vikana, kun tuota naista ei kiinnosta seksi, eikä myöskään laukea aktissa?
Olen urheilullinen
Omaan keskimittaa pidemmän JA paksumman kullin
Jaksan painaa vaikka tunnin putkeen, jos tarpeen
Olisin valmis harrastamaan suuseksiä (nainen ei tykkää)
Olisin valmis harrastamaan pidempää esileikkiä (nainen ei tykkää)
Olisin valmis harrastamaan seksiä päivittäin (nainen ei tykkää)
Teen kotityöt
Käyn töissä
Olen siisti.
Nainen ei tykkää. Naista ei paneta.
Kokemuksia on ollut vaimon haluttomista kausista ja tietenkin seksitauoista lastensaannin vuoksi. Pisimmillään taisi olla vähän yli puoli vuotta.
Sopeuduin kyllä hyvin täyteen seksittömyyteen, mutta en tilanteeseen, jossa seksiä on vain joskus kerran kuussa.
Mutta olen muuttunut itsekin miehenä. Halut tulevat alaspäin hitaasti, mutta varmasti. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt monta kertaa mieheltä että antaisi hartia- tai jalkahieronnan mutta ei kuulemma jaksa. Miksi mun pitäisi sitten jaksaa seksiä? Miksei vastavuoroisuutta?
Ja yhdynnästä en tosiaan saa nautintoa itse mutta mies haluaa sitä silti.Miksi naiset käyttävät seksiä kauppavälineenä? Hieron kyllä mielelläni vaimon hartioita, mutta jos se menee tuollaiseksi, niin saattaa mielenkiinto loppua.
Pakkoko ymmärtää tahallaan väärin? Kyse oli siitä jos mies ei ikinä viitsi hieroa niin ei sitä naistakaan huvita miellyttää miestä jossain mitä mies toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yhdynnästä en tosiaan saa nautintoa itse mutta mies haluaa sitä silti.Miksi naiset käyttävät seksiä kauppavälineenä? Hieron kyllä mielelläni vaimon hartioita, mutta jos se menee tuollaiseksi, niin saattaa mielenkiinto loppua.
Miettikääpä nyt jos mies sanoisi, että pese auto niin saat seksiä. Vittu mikä sovinistisika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole mikään velvollisuus sen enempää kun toisen hieronta. Mutta jos mies haluaa seksiä ja nainen sen hieronnaan niin eikö hyvässä suhteessa toteuteta kummankin toive?
Tottakai, mutta jos se menee sellaiseksi, että nainen kommentoi "saat seksiä, jos hierot niskoja", niin ollaan väärillä linjoilla.
Ei kukaan sellaista puhunut, itse tuon keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIVAN PASKAA. Olen joskus keskustellut asiasta ystävieni kanssa, ja ainoastaan yksi heistä on lauennut yhdynnässä! Miten asia on muka yhdessä tutkimuksessa täysin päälaellaan edellisten tutkimusten kanssa?!
Jep yllätyin itsekin tuosta! Ei tainnut sitten olla hirveen luotettava tutkimus. Tuon mukaan yli 50-vuotiaista naisista vaan 5 prosenttia ei ollut saanut orgasmia yhdynnässä 😲
Tota mä en miehenä tajua. Mitä väliä sillä naisen orgasmin saamistavalla on, jos kumpikin on tyytyväinen? Lähinnä siis että aika moni tarvitsee runkkaamista yhdynnässä lauetakseen, ja sehän on upeeta kuin mikä. Jotkut tulee tosiaan käsin koskematta ja fine se on sekin. Jotku on sellaisia sarjatulikoneita (aika harvat) ja jos molemmat saa seksistä sen mitä todella tahtovatkin, niin miksi tehdä asiasta isompaa ongelmaa?
Johtuisko siitä, että viitattu tutkimus kumoaa kaikki muut asiasta tehdyt tutkimukset? Tulokset ovat aivan päättömiä.
nainen
Vierailija kirjoitti:
Vaimon halut ovat vähentynee merkittävästi vuosien varrella ja nyt on huvittanut kun hän on ottanut puheeksi ehkäisyasiat. Pitkään mentiin ihan kumilla lasten jälkeen ja sitten hän hankki kierukan. Nyt se on poistettu ja hän on kysellyt, että onko minulla ollut ajatuksena laittaa piuhat poikki. Välillä olen asiaa miettinyt, mutta toisaalta jos seksiä on maks. kymmenen kertaa vuodessa, niin yksi kondomipaketti riittää vuodeksi. Enkä kyllä usko, että vaimon seksi-into mitenkään kasvaisi enää.
Jos vaivautuisit hoitamaan oman osasi ehkäisystä, kyllä ne seksihalut voisi palautuakin.
Kondomi tuntuu naisellekin todella epämiellyttävältä. Kukaan ei tahdo harrastaa seksiä kumin kanssa jos ei ole pakko. Toisaalta, jos mies ei sen vertaa piittaa että hankkisi vasektomian kun lapsiluku on täynnä -no, niin itsekäs mies ei seksiä edes ansaitse.
Katsos kun kumit voi hajota, ja naisella raskauden pelko on aina olemassa.
Vasektomia vapauttaa seksielämän.
Onneksi minun mieheni oli MIES ja marssi vasektomiaan heti kun kävi ilmi ettei hormoniehkäisy minulle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Taas täysin nolla tutkimus. Tämähän tulee selville ihan vain yhden saunailllan aikana. Ja onhan täälläkin ollut useita ketjuja, joissa nainen on suoraan sanonut näytelleensä halukasta siihen asti, että lapset on tehty.
Ei se ole nollatutkimus, niin kauan kun monet tällä, ja muualla, vastustavat tulosta ja väittävät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on tuossa pointti. Jos mies ei ota naista huomioon mitenkään (kappas, siitä hieronnasta voi tulöa hyvä fiilis ja vois irrotakkin paremmin) niin eipä ne halut sieltä nouse esiin.
Naisilla taas usein kannattaa ryhtyä toimern vaikkei himoittaisikaan, kyllä siitä lämpiää.
Mut jos otat toisen toiveet huomioon ja sekstaat ja toinen ei taas ota toisen toivomuksia huomioon niin kyllähän siinä mennään metsään.
Minustakin ois kiva saada joskus selkähierontaa, mut kun mies pääsee takamusta tuijottelemaan niin eipä siitä mitään enää tule :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on tuossa pointti. Jos mies ei ota naista huomioon mitenkään (kappas, siitä hieronnasta voi tulöa hyvä fiilis ja vois irrotakkin paremmin) niin eipä ne halut sieltä nouse esiin.
Naisilla taas usein kannattaa ryhtyä toimern vaikkei himoittaisikaan, kyllä siitä lämpiää.
Mut jos otat toisen toiveet huomioon ja sekstaat ja toinen ei taas ota toisen toivomuksia huomioon niin kyllähän siinä mennään metsään.
Minustakin ois kiva saada joskus selkähierontaa, mut kun mies pääsee takamusta tuijottelemaan niin eipä siitä mitään enää tule :D
Jaa. Itse hieron naista todella usein, mutta ei se kyllä seksimäärään vaikuta.
Seksielämässä näyttää olevan muutama vaihe:
Nuoruus: naiset ja miehet bylsivät kaikkea mikä liikkuu, jotta löytyisi se oma partneri.
Parisuhde: naiset sekstailevat, jotta mies ei lähde, koska nyt on se oma löytynyt. Mies on iloinen, että jes, nyt tulee säännöllisesti seksiä!
Avioliitto/perheen perustaminen: vaimo antaa seksiä niin kauan että lapset on tehty. Mies miettii, jes, täähän on hyvää seksiä tämä lasten tekeminen.
Lasten syntymisen jälkeinen aika: naista ei enää kiinnosta. Onhan lapset jo tehty ja seksi nähty. Mies miettii että mitä helvettiä sille seksille tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän minussa on vikana, kun tuota naista ei kiinnosta seksi, eikä myöskään laukea aktissa?
Olen urheilullinen
Teen kotityöt
Käyn töissä
Olen siisti.
No mitä sä et tee tai ole?
Ei kai se vika noissa listaamissasi asioissa ole, putkiaivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en tiedä miten miehet ottaa tuon niin henkilökohtaisesti. Kun ei sitä halua voi taikoa vaikka puolisoa rakastaakin. Ei se ole mikään tietoinen loukkaus miestä kohtaan.
Kyllähän naisetkin kommentoivat kuinka itsetunto murenee, jos mies ei kiinnostukaan seksistä. Ja kyllä se nyt alkaa alkaa rasittamaan henkilökohtaisesti, jos toisen haluttomuutta on jatkunut puoli vuotta tai enemmänkin. Ja mitään loogista syytä et saa selitykseksi.
Mikä selitys? Haluttomuus on normaali ilmiö, mikä syy pitäisi keksiä?
Oletko tyytyväinen jos toinen feikkaa haluavansa?Jaa että haluttomuus on kuin paskahätä. Se vain tulee?
Kyllä siihen joku selitys on oltava. "Ei kiinnosta" ei ole mikään selitys vaan jostain se haluttomuus tulee. Onko se sitten hormonit, oma pääkoppa, miehen tekemiset tai tekemättömyydet jne.
Haluttomuudella ei tässä siis tarkoiteta mitään "ei tänään"-juttuja vaan pitkäaikaista haluttomuutta, jossa kerrat jäävät vaikka yhteen kertaan kuukaudessa tai vähempään.
Selitys oli artikkelissakin, haluttomuus (vähäisemmät halut) on naisten biologinen ominaisuus.
Yhtä hyvin voisi kysyä miten saada miesten halut vähenemään, on sekin yhtäläinen ongelma. Vonkaaminen on tosi kurjaa.
Kieltämättä tää oli hyvin ajateltu - miksi meidän miesten haluja ei tahdota hillittävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen urheilullinen
Teen kotityöt
Käyn töissä
Olen siisti.
No mitä sä et tee tai ole?
Ei kai se vika noissa listaamissasi asioissa ole, putkiaivo.
No kerro sinä. Itse olen täysin kyllästynyt etsimään syitä, ja tulen panemaan ensimmäistä vastaantulevaan innostunutta herkkupeppua. Ellei jokin muutu siihen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en tiedä miten miehet ottaa tuon niin henkilökohtaisesti. Kun ei sitä halua voi taikoa vaikka puolisoa rakastaakin. Ei se ole mikään tietoinen loukkaus miestä kohtaan.
Kyllähän naisetkin kommentoivat kuinka itsetunto murenee, jos mies ei kiinnostukaan seksistä. Ja kyllä se nyt alkaa alkaa rasittamaan henkilökohtaisesti, jos toisen haluttomuutta on jatkunut puoli vuotta tai enemmänkin. Ja mitään loogista syytä et saa selitykseksi.
Mikä selitys? Haluttomuus on normaali ilmiö, mikä syy pitäisi keksiä?
Oletko tyytyväinen jos toinen feikkaa haluavansa?Jaa että haluttomuus on kuin paskahätä. Se vain tulee?
Kyllä siihen joku selitys on oltava. "Ei kiinnosta" ei ole mikään selitys vaan jostain se haluttomuus tulee. Onko se sitten hormonit, oma pääkoppa, miehen tekemiset tai tekemättömyydet jne.
Haluttomuudella ei tässä siis tarkoiteta mitään "ei tänään"-juttuja vaan pitkäaikaista haluttomuutta, jossa kerrat jäävät vaikka yhteen kertaan kuukaudessa tai vähempään.
Selitys oli artikkelissakin, haluttomuus (vähäisemmät halut) on naisten biologinen ominaisuus.
Yhtä hyvin voisi kysyä miten saada miesten halut vähenemään, on sekin yhtäläinen ongelma. Vonkaaminen on tosi kurjaa.Kieltämättä tää oli hyvin ajateltu - miksi meidän miesten haluja ei tahdota hillittävän?
VOi LUOJA! :D Vain nainen voi ajatella noin.
Ei muutakuin maksulliset naiset sallituiksi, niin homma pelaa, eivätkä miesten halut enää häiritse parisuhteessa naisia.