Taas varattu mies yrittää iskeä....
Eräs tuttu saman harrastuksen piiristä laittoi viestin facebookin kautta. Aiemmin ollaan vain ohi mennen juteltu niitä näitä ja nyt hän sitten oli etsinyt minut Facebookissa. Viestin sisällöstä päätellen asia oli se, että hän haluaisi salaa viestitellä, soitella ja jopa tavata. Miehellä on vaimo ja lapsi.
Tämä on jo kolmas mies tämän vuoden puolella, joka yrittää ehdotella jotain vaikka tosiaan kotona odottaa nainen ja lapsiakin. Itse olen aina ollut sitä mieltä että en lähde varattujen kanssa pelleilemään yhtään mitään ja olen pysynyt asialinjalla näiden miesten kanssa. He ovat siis kaikki jonkun harrastilsen tai yhdistystoiminnan kautta tavattuja ja yhden miehen vaimonkin tunnen ihan hyvin.
Tässä aloin miettimään, että kuinka helppoa olisikaan näin sinkkuna työntää itsensä tämmöiseen kolmiodraamaan ja mahdollistaa pettäminen!! Ja kuinka paljon sitä tapahtuukaan. Minulla on vahvistunut tunne, että todellakin sinkkuna minulla on vastuu myös kunnioittaa toisten parisuhdetta ja noiden miesten vaimoja vaikka miehet ei näköjään itse sitä teekään. Olen suoraan sanonut miehille, että palataan asiaan ehkä sitten jos joskus kumpikin vapaana ja että itse en arvosta tuollaisia miehiä. Jos nämä "kolmannet osapuolet" pitäisivät yhtä tiukan linjan kuin itse niin silloinhan pettämistä ei periatteeessa olisi, toki jokainen voi mielessään pettää ja tehdä mitä haluaa, mutta käytännössä siis. Kauhistuttaa ajatus, että onko edes mahdollista enää löytää miehiä jotka eivät petä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jätettäis vastuu pettämisestä ihan sille pettäjälle itselleen, sukupuoleen katsomatta.
Mitähän mahdat tarkoittaa? Ei kukaan yksinään petä.
No varmaan sitä, ettei parisuhteessa olematon voi ketään pettää.
Kyllä voi. Varatun mukaan lähtevä pettää samallalailla varatun kumppania, osallistuu pettämiseen varatun kanssa ja osoittaa välinpitämättömyyttä tämän kumppanin hyvinvointia ja liittoa kohtaan. Tuo jos mikä on todella moraalitonta.
Uskomatonta roskaa. Kakkosella ei ole mitään lupauksia tai velvoitteita pettäjän kumppania kohtaan. Ei hän voi pettää ihmistä, jota ei ehkä ole ikinä nähnytkään, millään lailla.
Saako sinulta varastaa, koska "kellään ei ole mitään velvoitteita sinua kohtaan"? Varas ei tunne sinua eikä ole erikseen antanut sinulle lupauksia, joten hänen ei tarvitse välittää siitä, että menetät omaisuutta. Toimiiko varas sinusta oikein?
Varatun miehen vonkausviestit näytän hänen vaimolleen/tyttöystävälleen ja sitten estän tyypin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jätettäis vastuu pettämisestä ihan sille pettäjälle itselleen, sukupuoleen katsomatta.
Ei olisi pettäjiä, jos ei olisi niitä jotka suostuvat toisiksi naisiksi/miehiksi. Eli kyllä se vastuu on vähän silläkin, joka tietää henkilön varatuksi, eikö?
Mitä iloa on kumppanista, joka ei petä ainoastaan siitä syystä ettei kukaan suostu? Eikö se päänsisältö ole ihan sama riippumatta siitä onnistuuko pyrkimyksissään naapurin pöksyihin vai ei?
No juu, mutta antaako tämä nyt sitten jonkun oikeutuksen tai syyn päästää se varattu pöksyihinsä: "jonkun kanssa se pettäisi kuitenkin"?
Antaa. Olen itse varattu enkä petä kumppaniani. Jos hän pettää joskus minua niin syyllinen on vain ja ainoastaan hän, eivät kaikki maapallon potentiaaliset petoskumppanit (maksulliset mukaan lukien).
Jos itse joskus taas olen sinkku ja haluan seksiä jonkun kanssa, niin ei minua kiinnosta onko hän vapaa vai varattu. Parisuhteeseen en varattua huolisi.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä yks nainen oli mun miehen kanssa vaikka tiesi et paljon lapsia ja mone kymmenen vuoden parisuhde takana. Olen varma että tulee vielä tilanne esim. työelämässä missä tämä tulee kostautumaan. Tai kun hän löytää miehen itselleen niin teen kyllä kaikkeni... Pienet on piirit. Itse en lähtis varatun mukaan. Oma mies umpitunnelissa joten helposti vietävissä kuten muutkin miehet kännissä.
Minkä ihmeen takia olet tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Varatun mukaan lähtevä pettää samallalailla varatun kumppania, osallistuu pettämiseen varatun kanssa ja osoittaa välinpitämättömyyttä tämän kumppanin hyvinvointia ja liittoa kohtaan. Tuo jos mikä on todella moraalitonta.
Uskomatonta roskaa. Kakkosella ei ole mitään lupauksia tai velvoitteita pettäjän kumppania kohtaan. Ei hän voi pettää ihmistä, jota ei ehkä ole ikinä nähnytkään, millään lailla.
Miten olisi: yleinen moraali tai 6. ja 10. käsky jotka pohjautuu yleisen moraalin ylläpitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sinulta varastaa, koska "kellään ei ole mitään velvoitteita sinua kohtaan"? Varas ei tunne sinua eikä ole erikseen antanut sinulle lupauksia, joten hänen ei tarvitse välittää siitä, että menetät omaisuutta. Toimiiko varas sinusta oikein?
Mielestäni varkauden ja pettämisen rinnastaminen on kyllä todella kaukaa haettu. Tavaroilla ei ole omaa mielipidettä tai tahtoa kenen tavaroita ne haluavat olla. Esim. polkupyörä on hankittu rahalla ja se ei ole ilmaissut omaa tahtoansa olla vain sinun polkupyörä. Polkupyörälle on aivan sama kuka sillä ajaa tai kuka sen loppupeleissä omistaa. Sen sijään pettäjällä on oma tahto ja päätösvalta. Tosin jos joku väkisin raahataan sänkyyn pettämispuuhiin niin silloin kyse ei ole petoksesta vaan väkisin ma kaamisesta. Se on rangaistava teko jo ihan lain mukaan.
Oma mielipiteeni on, että harva on niin kännissä tai niin tahdottomassa tilassa, ettei pysty kieltäytymään pettämisestä tai edes sen vieraan mukaan lähtemisestä. Kyllä, se on aina tietoinen päätös.
Tästä asiasta keskusteltaessa tulee aina selvästi esille se, että osalla ihmisistä on jäänyt moraalisen ajattelun kehitys aika heikolle, noin teini-ikäisten moraalisen ajattelun tasolle. Ihminen elää yhteisössä ja on moraalisesti vastuussa teoistaan ja käyttäytymisestään toisille ihmisille. Aika itsekeskeistä ajattelua monella ihmisellä. Ei koeta moraalista vastuuta toisista ihmisistä, koska ne eivät ole tuttuja tai perusteluna on ”olen sinkku, en ole luvannut kenellekään mitään”. Moni ei näköjään vaadi itseltään kovin paljoa moraaliselle tasolla vaan menee sieltä mistä aita on matalin. Nämä samat ihmiset, joiden mielestä sinkku, joka lähtee suhteeseen varatun kanssa, ei toimi moraalisesti väärin, ovat varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka eivät kadulla pysähdy auttamaan kaatunutta tai auttamisen sijasta valokuvaavat kolaripaikalla. Ilmeisesti joistakin ihmisistä on käsittämätöntä se, että on myös paljon ihmisiä, jotka kokevat moraalista vastuuta myös suhteessa tuntemattomiin ihmisiin ja ihmisiin, joille eivät ole luvanneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä asiasta keskusteltaessa tulee aina selvästi esille se, että osalla ihmisistä on jäänyt moraalisen ajattelun kehitys aika heikolle, noin teini-ikäisten moraalisen ajattelun tasolle. Ihminen elää yhteisössä ja on moraalisesti vastuussa teoistaan ja käyttäytymisestään toisille ihmisille. Aika itsekeskeistä ajattelua monella ihmisellä. Ei koeta moraalista vastuuta toisista ihmisistä, koska ne eivät ole tuttuja tai perusteluna on ”olen sinkku, en ole luvannut kenellekään mitään”. Moni ei näköjään vaadi itseltään kovin paljoa moraaliselle tasolla vaan menee sieltä mistä aita on matalin. Nämä samat ihmiset, joiden mielestä sinkku, joka lähtee suhteeseen varatun kanssa, ei toimi moraalisesti väärin, ovat varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka eivät kadulla pysähdy auttamaan kaatunutta tai auttamisen sijasta valokuvaavat kolaripaikalla. Ilmeisesti joistakin ihmisistä on käsittämätöntä se, että on myös paljon ihmisiä, jotka kokevat moraalista vastuuta myös suhteessa tuntemattomiin ihmisiin ja ihmisiin, joille eivät ole luvanneet mitään.
Pysähdyn auttamaan, teen työtä jossa autetaan heikompia, mutta jos aikuinen mies haluaa seksiä kanssani ja olen sinkku ja haluan häntä, niin se on aivan eri asia. Minä en siinä petä ketään enkä laiminlyö kenenkään avuntarvetta.
Olen myös saanu noita ihmeellisiä ehdotuksia facebookissa heti, kun ovat saanet tietää olevani sinkku. Olen sanonut ihan suoraan, että miksi luulet minun ylipäätään tekevän mitään sellaista, että juoksen varatun kanssa jossain salaa ja vaimo lapsineen on kotona. Ja miksi luulet, että haluaisin sinua vaikka olisit sinkku. Kolme miestä ja samassa toiminnassa. En tiedä keskustelevatko keskenään asiasta, mutta veikkaa ettei keskustele. Noloina ne oli, kun estin sitä mukaa jokaisen facebookissa ja muualta kun ottivat ja ehdottelivat.
Höpö höpö että pettäminen muka loppuisi jos sinkut eläsivät moraalisesti eikä lähtisi varattujen matkaan. Itsellä on ollut kolme tapausta missä olen ollut varatun kanssa tietämättäni. Yksi oli festariromanssi, mistä sain parin viikon päästä vasta tietää että hänellä oli vaimo ja kolme pientä lasta. Omakotitalokin rakenteilla. Hieman oli oksettava olo. Hänen parhaalta kaveriltakin unohtui että tämä mies on varattu.
Toinen löytyi tinderista. Ekana ei tule mieleen että tinderissä oleva mies olisi varattu. En ollu intopiukeena heti menossa treffeille mutta hän osasi kyllä puhua siihen malliin, että loppuen lopuksi suostuin treffeille. Muutaman treffit ja sänkyyn päätyminen minkä jälkeen kertoi suoraan että hänellä on tyttöystävä, mutta etsii ns. salarakasta. Mietin että koko mies on täysin vitsi, mutta hän oli ihan tosissaan. Juttu päättyi siihen. Joitain kuukausia myöhemmin menivät kihloihin tyttöystävänsä kanssa. En voi kieltää etteikö suhteen jatkaminen vaikuttanut houkuttelevalta. Hyvää seksiä, supliikki mies joka kyllä osasi vetää oikeista naruista ja olin sinkkuna etsinykin jonkin aikaa jo seksisuhde tyylistä ratkaisua koska elämäntilanne ei ollut otollinen parisuhteelle. En kuitenkaan siihen lähtenyt.
Kolmas ei koskaan kerennyt seksiin asti, mutta tutun tuttu alkoi juttelemaan todella tuttavallisesti illanistujaisissa. Itsekin kiinnostuin toen teolla. Nähtiin aina sillon tällöin millon missäkin ja flirtti lensi. Päädyttiin pussailemaan ja olin jo aivan ihastunut, kunnes yksi meidän tuttavista kertoo että hän on sitten varattu. Uskomattominta tässä on että kukaan ei sanonut mitään aikaisemmin vaikka kaikki sen näki mitä on meneillään.
Nykyään olen onnellisessa parisuhteessa ja toivottavasti sellaisessa missä ei petetä. Olen siinä mielessä hieman kyyninen ja realisti, että en voisi ikinä sanoa 110% varmuudella että mies ei petä. Ei noidenkaan tyttöystävät ja vaimot varmasti tiennyt mitä heidän miehensä tekee heidän seläntakana. Luotan mieheeni ja uskon että hän ei petä, mutta mitään ei voi varmuudella sanoa.
Pitää muistaa, että on olemassa myös ihmisiä, jotka nimenomaan haluavat sen varatun jättävän entisen perheensä ja alkavan parisuhteeseen itsensä kanssa. Tällaisissa tapauksissa olen kyllä sitä mieltä, että asia ei ole enää vain pettajän vika ja syy. Näissä tapauksissa on toisella vakaa tahto ja aikomus saada rikottua yksi perhe, jotta saa toisen omakseen. Välillä näin tapahtuukin. Se, että kestääkö tällainen suhde sitten onkin jo eri asia.
Toki siinä on kaksi löyhämoraalista ihmistä sitten yhdessä, niin tuskin kovin paljoa hetkauttaa jos kuvio toistuu.
Itse en ikinä lähtisi sotkemaan kenenkään parisuhdekuivoita, vaikka siinä olisi mitä pielessä. Kumppani hoitakoon vanhat suhteensa loppuun tavalla tai toisella.
Jokainen normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen kuitenkin joutuu päässään käymään eroprosessin läpi tavalla tai toisella. Jos sen sysää vain syrjään kun alussa on NIIN ihana uusi nainen/mies, niin kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa.
Alkuhuuman jälkeen onkin hyvä huomata, että entinen ero painaa päässä, kun sitä ei vaivautunut käsittelemään pois alta ennen uutta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö että pettäminen muka loppuisi jos sinkut eläsivät moraalisesti eikä lähtisi varattujen matkaan. Itsellä on ollut kolme tapausta missä olen ollut varatun kanssa tietämättäni. Yksi oli festariromanssi, mistä sain parin viikon päästä vasta tietää että hänellä oli vaimo ja kolme pientä lasta. Omakotitalokin rakenteilla. Hieman oli oksettava olo. Hänen parhaalta kaveriltakin unohtui että tämä mies on varattu.
Toinen löytyi tinderista. Ekana ei tule mieleen että tinderissä oleva mies olisi varattu. En ollu intopiukeena heti menossa treffeille mutta hän osasi kyllä puhua siihen malliin, että loppuen lopuksi suostuin treffeille. Muutaman treffit ja sänkyyn päätyminen minkä jälkeen kertoi suoraan että hänellä on tyttöystävä, mutta etsii ns. salarakasta. Mietin että koko mies on täysin vitsi, mutta hän oli ihan tosissaan. Juttu päättyi siihen. Joitain kuukausia myöhemmin menivät kihloihin tyttöystävänsä kanssa. En voi kieltää etteikö suhteen jatkaminen vaikuttanut houkuttelevalta. Hyvää seksiä, supliikki mies joka kyllä osasi vetää oikeista naruista ja olin sinkkuna etsinykin jonkin aikaa jo seksisuhde tyylistä ratkaisua koska elämäntilanne ei ollut otollinen parisuhteelle. En kuitenkaan siihen lähtenyt.
Kolmas ei koskaan kerennyt seksiin asti, mutta tutun tuttu alkoi juttelemaan todella tuttavallisesti illanistujaisissa. Itsekin kiinnostuin toen teolla. Nähtiin aina sillon tällöin millon missäkin ja flirtti lensi. Päädyttiin pussailemaan ja olin jo aivan ihastunut, kunnes yksi meidän tuttavista kertoo että hän on sitten varattu. Uskomattominta tässä on että kukaan ei sanonut mitään aikaisemmin vaikka kaikki sen näki mitä on meneillään.
Nykyään olen onnellisessa parisuhteessa ja toivottavasti sellaisessa missä ei petetä. Olen siinä mielessä hieman kyyninen ja realisti, että en voisi ikinä sanoa 110% varmuudella että mies ei petä. Ei noidenkaan tyttöystävät ja vaimot varmasti tiennyt mitä heidän miehensä tekee heidän seläntakana. Luotan mieheeni ja uskon että hän ei petä, mutta mitään ei voi varmuudella sanoa.
Oikeassa olet, yksikään suhde ei ole turvassa pettämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pettäjiä, jos ei olisi niitä jotka suostuvat toisiksi naisiksi/miehiksi. Eli kyllä se vastuu on vähän silläkin, joka tietää henkilön varatuksi, eikö?
Ei. Kaikki vastuu on pettäjällä.
"Olen suoraan sanonut miehille, että palataan asiaan ehkä sitten jos joskus kumpikin vapaana ja että itse en arvosta tuollaisia miehiä. "
Juu, näin mäkin olen sanonut, mutta tämä aloitus nyt vain on taas petetyn naisen, tai ainakin sitä hitosti pelkäävän naisen voimafantasia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän pettäjä itse vastaa pettämisistään omalle puolisolleen. Tämä toinen nainen/mies vastaa vaan omasta elämästään sitten vastaavasti omalle puoliskolleen. Mikäli toinen osapuoli on sinkku niin miksi hänen pitäisi miettiä varatun elämäntilannetta tai parisuhdetta?
Koska on myös yleisiä moraalisääntöjä siitä mikä on oikein ja mikä on väärin. Pitää miettiä myös muita ihmisiä eikä vain omaa napaa itsekkäästi. Tuolla sinun ajatusmallilla ihmisellä ei olisi mitään omaa päätäntävaltaa omista teoistaan. Jos pomo kysyy sinua tekemään rikoksen, niin teetkö sen? Jos joku yllyttää sinua polttamaan kirkon niin poltatko sen? Et varmaan, ellet ole ihan täysi idiootti. Samalla tavalla sinä voit omassa sydämessäsi arvioida onko oikein mennä suhteeseen varatun kanssa.
Ennen noita kolmansia osapuolia kutsuttiin avioliiton rikkojiksi. Ja sitä he ovat, vaikka rikkoja itse onkin iso syyllinen, mutta niin on se kolmaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista millaista ajattelua... En yhtään ihmettele, että ihmiset voi pahoin tässä maailmassa jos osa ajattelee noin. Etkö sinä oikeasti pysty miettimään satuttaako sinun tekosi toisia? Jos aloitat suhteen varatun kanssa, niin silloin sinä olet osa sitä pakettia. Sinä mahdollistat pettämisen. Ja sillä ei tässä ole mitään merkitystä, että se varattu tekisi niin kuitenkin jonkun kanssa. Sinä olet siinä nyt se joku. Ja sinun vuoksi liitto hajoaa ja mahdolliset lapset kärsii. Pettäjän osuus on myös oma juttunsa, mutta se ei poista toisen naisen/miehen osuutta mitenkään.
En koskaan suostuisi kolmanneksi osapuoleksi. Välittömästi jos mies antaa mitään vinkeitä, että olisi varattu, käännyn heti kannoillani. Kuka edes haluaisi oikeasti olla pettäjän kanssa? Hyihyihyi. Siinähän pilaa omankin uskon parisuhteeseen. Kakkaa omaan sieluunsa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysähdyn auttamaan, teen työtä jossa autetaan heikompia, mutta jos aikuinen mies haluaa seksiä kanssani ja olen sinkku ja haluan häntä, niin se on aivan eri asia. Minä en siinä petä ketään enkä laiminlyö kenenkään avuntarvetta.
Minulla tulee ihan huono olo ajattelutavastasi. Tätä menoa kun jatkuu, niin maailma on kokonaan tuhon oma. Itsekkyys ja hedonismi on vallannut sinut.
Miehellä on miehen tarpeet. Syytä biologiaa :D