Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aalto-yliopiston muodin osaston meininki

Vierailija
17.09.2019 |

https://www.longplay.fi/sivuaanet/muodin-huipulla

Luulisi, että tästä kirjoitetaan pian laajemminkin. Aika hurjia kommentteja osaston johdolta.

Opiskelin itse luovaa alaa toisaalla. Tuollainen suosiminen ja ulossulkeminen ei ole mitenkään eduksi opetuksessa.

Kommentit (447)

Vierailija
81/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei meillä vaan jotka opiskellaan teknisiä aloja"

Eikö tosiaan? Minä olen kuullut ihan muuta. Veli, poikaystävä ja lapsuudenkaveri ovat opiskelleet teknillisillä aloilla ja valittaneet suosimisesta, klikeistä, suoranaisesta p**kanpuhumisesta, kutsumatta jättämisestä erilaisiin tapahtumiin jne. Meininki on kuulemma kautta linjan elitististä ja pikkumaista. Voiko olla niin että hyvävelikerho ei olekaan kaikki opiskelijat kattava?

Sam oikiksessa, ainakin stadissa. Tietyt suvut johtaa bisnespuolta ja akateeminen ura tyssää väärään sukunimeen.

Nykyisin yhä useammin myös väärään sukupuoleen. Uuspatriarkaatti jyllää.

Vierailija
82/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se valvonta ei kele toimi missään. Kyllä johdolla pitäisi olla tuollainen tiedossa. Seuraavatko edes opetuksen suunnittelua ja opetusta mitenkään ja opinnäytteiden arviointia? Aina se on media, joka kaikki urpot saa satimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yksi pätkä Long Playsta (Peltola ja työpari on siis opiskelijoita, paksunnokset tekstissä minun tekemät): 

Laitinen selitti Instagram-blokkia sillä, että hänen piti suojella omaa ja puolisonsa elämää Peltolalta ja tämän työparilta. (Puoliso on opettanut muodin historian kurssia Aalto-yliopistossa. Laitisella ja puolisolla on myös yhteinen muotilehti SSAW. Sekä puoliso että muotilehti ovat Laitisen tapaan estäneet Peltolan ja tämän työparin Instagramissa.)

Isäni kehotuksesta minun on pakko eristää kaikki pääsy mihinkään henkilökohtaiseen asiaani: elämääni, mun kumppanin elämään, mihin tahansa muuhun”, Laitinen sanoi.

Kun Tuuli Mattelmäki huomasi, että Peltolan työpari nauhoittaa keskustelua, Laitinen ilmoitti, ettei hän voi enää tehdä tämän kanssa töitä.

”Olen todella pahoillani. Tämä menee minun rajani yli”, Laitinen sanoi ja poistui.

Sen jälkeen Mattelmäki pakotti työparin poistamaan nauhan. Hän ei kuitenkaan huomannut toista nauhuria.

Niinimäki ja Laitinen palasivat vielä paikalle ja Laitinen kertoi varmistaneensa isältään, että äänitys on ”erittäin vastoin lakia”. (Mattelmäki kertoi myöhemmin työparille lähettämässään sähköpostissa selvittäneensä yliopiston lakimieheltä, ettei lakia rikottu.)

Mikä neuvonantaja Laitisen isä oikein on? Aika mielenkiintoista, että aikuinen ihminen tarvitsee vanhemmaltaan noin paljon vahvistusta.

Vierailija
84/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä yksi pätkä Long Playsta (Peltola ja työpari on siis opiskelijoita, paksunnokset tekstissä minun tekemät): 

Laitinen selitti Instagram-blokkia sillä, että hänen piti suojella omaa ja puolisonsa elämää Peltolalta ja tämän työparilta. (Puoliso on opettanut muodin historian kurssia Aalto-yliopistossa. Laitisella ja puolisolla on myös yhteinen muotilehti SSAW. Sekä puoliso että muotilehti ovat Laitisen tapaan estäneet Peltolan ja tämän työparin Instagramissa.)

Isäni kehotuksesta minun on pakko eristää kaikki pääsy mihinkään henkilökohtaiseen asiaani: elämääni, mun kumppanin elämään, mihin tahansa muuhun”, Laitinen sanoi.

Kun Tuuli Mattelmäki huomasi, että Peltolan työpari nauhoittaa keskustelua, Laitinen ilmoitti, ettei hän voi enää tehdä tämän kanssa töitä.

”Olen todella pahoillani. Tämä menee minun rajani yli”, Laitinen sanoi ja poistui.

Sen jälkeen Mattelmäki pakotti työparin poistamaan nauhan. Hän ei kuitenkaan huomannut toista nauhuria.

Niinimäki ja Laitinen palasivat vielä paikalle ja Laitinen kertoi varmistaneensa isältään, että äänitys on ”erittäin vastoin lakia”. (Mattelmäki kertoi myöhemmin työparille lähettämässään sähköpostissa selvittäneensä yliopiston lakimieheltä, ettei lakia rikottu.)

Mikä neuvonantaja Laitisen isä oikein on? Aika mielenkiintoista, että aikuinen ihminen tarvitsee vanhemmaltaan noin paljon vahvistusta.

Iskä on lakimies. Iskällä on homma hoidossa. Villi veikkaus, ei ole ensimmäinen kerta.

Vierailija
85/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskä on lakimies. Iskällä on homma hoidossa. Villi veikkaus, ei ole ensimmäinen kerta.

Ahaa, ok. No eiköhän se lakimiesiskä junaile poikansa tuosta pinteestä pois, etenkin kun vastassa on Aallon sakki, jolla "ei ollut" mitään tietoa tuosta muotilinjan menosta.

Vierailija
86/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs vanha kaveri opiskelee tuolla. Olen aavistellut, että paineet ovat varmasti kovat eikä ole helppo ala, vaikka lahjakas onkin, mutta en osannut kuvitella ihan tuommoista menoa. Huh. 

Vierailija
87/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa peliä Taikkarissa - sarja alkaa varmaan tuota pikaa. Olis muuten mielenkiintoinen, vaikka 10 vuoden ajalta.

Vierailija
88/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua surettaa kaikki ne, jotka ovat ilosta pomppineet kun opiskelupaikka on auennut. Sitten vastassa onkin täysiverinen bully, kiusaaja, jos kerrottu pitää paikkansa.

Vierailija
89/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin isä on huono lakimiehenä, sillä neuvot ovat väärät.

Vierailija
90/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan luovalla alalla.

Kyllä luovilla aloilla elämä ja kilpailu ja toisten syrjiminen ja toisten suosiminen erkielämässä koulun jälkeen on paljon kovempaa kuin koulussa.

Mitään demokratiaa että "kaikki olisivat samanarvoisia" ei ole elämässä missään, ei varsinkaan näillä taidealoilla.  Karu totuus ja putoaminen  selviää vasta koulun turvallinen kehto sulkee ovensa, ja monen on pakko vaihtaa alaa koska lahjakkuus tai mielenterveys ei kestä paineita ja epäonnistumisia ja vastoinkäymisiä.

Luovilla free lance - aloilla kaikki kilpailevat kaikkien kanssa. Ehkä hyväkin, että tämä Tuomas koulii ihmisiä  aikuisen elämän karua maailmaa varten, ja turhat luulot karisevat ajoissa. Lahjakkuuksia pitääkin tukea, ei paapoa turhaan heikkoja. Heikot tai liian herkästi masentuvat vaihtakoon alaa ajoissa,  sillä tuokaan ala ei työllistä  kovin monia ihmisiä Suomessa.

Vierailija
91/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei meillä vaan jotka opiskellaan teknisiä aloja"

Eikö tosiaan? Minä olen kuullut ihan muuta. Veli, poikaystävä ja lapsuudenkaveri ovat opiskelleet teknillisillä aloilla ja valittaneet suosimisesta, klikeistä, suoranaisesta p**kanpuhumisesta, kutsumatta jättämisestä erilaisiin tapahtumiin jne. Meininki on kuulemma kautta linjan elitististä ja pikkumaista. Voiko olla niin että hyvävelikerho ei olekaan kaikki opiskelijat kattava?

Nyt ei puhuta porvoon yliopiston meiningistä, eikä opiskelijoiden keskinäisistä säätämisistä. Sen verran minä ja sukuni ja kaverini olemme alaa opiskelleet ettei voi sanoa että tuo olisi jotenkin vallitseva meininki. 

Vierailija
92/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Pitäiskö siellä Aallossa miettiä mitä työelämä nykyään on, mitä se vaatii. Noilla ominaisuuksilla varmaan on pärjännyt aikoinaan armeijassa ja Saksan ”työsiirtoloissa” aikoinaan, mutta nykypäivän työelämässä?”

Opiskelijat saavat juurikin tarvittavan työkalupakin Aallosta jos aikovat muotialalle, tuskin turhaan nimitys fashion bitches.

No kyllä siellä työelämässäkin vaan on ne super playerit ja sitten muut välttämättömät pahat. Olen itse kokenut, joskaan en taide-alalla.

Vierailija
93/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Sain sen käsityksen että tää ukkeli on kontakteineen ja vaikutusvaltoineen kuitenkin sellainen kultakimpale Aallolle, vaikka olisi ihmisenä minkälainen mulkku, että hänestä halutaan pitää kiinni.

Olen hiukan kahden vaiheilla, suomessahan on n i i n paljon oppilaitoksia, joista valmistuu suoraan kortistoon ja sinne jää, eli onko tää Laitinen sittenkin mies paikallaan jos saa sentään nuo jotkut opiskelijansa uran alkuun?

Vierailija
94/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällö  mustamaalaaja toimittaja tuo Oskari Onninen. Ei ymmärrä mistään mitään, juttu tuottaa suurta vahinkoa koko muotisuunnittelulle ja sen kansainväliselle menestymiselle.

Jokaisesta opettajasta voisi kirjoittaa noin ikävästi, sillä ainahan jokainen  opettaja kehuu jotakuta hyvää ja haukkuu jotakuta huonoa.  Ja julkisesti toisten oppilaiden edessä, muutenhan ei voi opiskelijoille havainnollistaa mikä on hyvää ja mikä huonoa.

Vierailija
95/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muotiala tai ylipäätään taideala ainoa missä tuollaista menoa sanonpa vaan....

Tässä oli yksi syistä, miksi en hakeutunut noille aloille, vaikka lahjoja olisi ehkä voinut ollakin. En vaan jaksa tuota kilpailua, nokittelua, p*rseennuolentaa ja sisäsiittoisuutta. Vähemmästäkin hajoaa pää. Ja vielä tosi epävarmoja aloja.

Vierailija
96/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan luovalla alalla.

Kyllä luovilla aloilla elämä ja kilpailu ja toisten syrjiminen ja toisten suosiminen erkielämässä koulun jälkeen on paljon kovempaa kuin koulussa.

Mitään demokratiaa että "kaikki olisivat samanarvoisia" ei ole elämässä missään, ei varsinkaan näillä taidealoilla.  Karu totuus ja putoaminen  selviää vasta koulun turvallinen kehto sulkee ovensa, ja monen on pakko vaihtaa alaa koska lahjakkuus tai mielenterveys ei kestä paineita ja epäonnistumisia ja vastoinkäymisiä.

Luovilla free lance - aloilla kaikki kilpailevat kaikkien kanssa. Ehkä hyväkin, että tämä Tuomas koulii ihmisiä  aikuisen elämän karua maailmaa varten, ja turhat luulot karisevat ajoissa. Lahjakkuuksia pitääkin tukea, ei paapoa turhaan heikkoja. Heikot tai liian herkästi masentuvat vaihtakoon alaa ajoissa,  sillä tuokaan ala ei työllistä  kovin monia ihmisiä Suomessa.

:DDD

Et voi olla tosissasi. Luitko tuota juttua? Aikamoista että täytyy työelämään koulia ihmisiä sosiopatian keinoin. Kyllä niitä elämän realiteetteja voi opettaa hieman toisenlaisillakin tavoilla. Ja opetetaankin monissa paikoissa. 

Vierailija
97/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muuallakaan korkeakouluissa noudateta mitään "kaikki julkaisee tieteellisiä artikkeleja" periaatetta vaan kyllä lähinnä ne parhaat pääsee assistenteiksi tai tohtorikoulutukseen tai julkaisemaan artikkeleja jos osaavat alansa riittävän hyvin. Tuskin tuossakaan on siitä kyse ettei opetusta saisi vaan siitä että parhaille irtoaa enemmän tilaisuuksia. 

Vierailija
98/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällö  mustamaalaaja toimittaja tuo Oskari Onninen. Ei ymmärrä mistään mitään, juttu tuottaa suurta vahinkoa koko muotisuunnittelulle ja sen kansainväliselle menestymiselle.

Jokaisesta opettajasta voisi kirjoittaa noin ikävästi, sillä ainahan jokainen  opettaja kehuu jotakuta hyvää ja haukkuu jotakuta huonoa.  Ja julkisesti toisten oppilaiden edessä, muutenhan ei voi opiskelijoille havainnollistaa mikä on hyvää ja mikä huonoa.

Jaa, ei vaan mun opettajat ole koskaan "haukkuneet jotakuta huonoa". Kyllä se ohjaus ja opetus on jotain aivan muuta. 

Vierailija
99/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taisi hovin jäsenet aktivoitua palstalle :DDD

Vierailija
100/447 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinimäen kommentit aivan kauheita...missä kuplassa ne elää.