Arman ja kehitysvammaiset
Kyyneleitä täällä pyyhin, kun on niin koskettavaa. Ei voi kuin hattua nostaa noille työntekijöille jotka tota työtä sydämellä tekevät. Katsooko muut?
Kommentit (22)
Ihania nuo kehitysvammaiset ihmiset.
En voi sietää Armania ja siksi en katso sen ohjelmia.
Pysäyttävää. Itellä ei käytännössä mitään kokemusta kehitysvammaisista ja kieltämättä ehkä niitä ennakkoluulojakin. Mut tosi arvokasta ja raskasta ( henkisesti ja varmaan fyysisestikin) työtä pienellä palkalla. Kivoilta tyypeiltä vaikutti tää henkilökunta.
Oli todella koskettava jakso. Hiljaiseksi vetää ja pistää miettimään oman elämän prioriteettejä.
Joo. Olen ollut töissä alalla ja ohjelman kautta muistan ne hyvät puolet. Toki asioilla on aina se toinenkin puoli, mutta tässä oli pääosin kauniisti ja kunnioittavasti kuvattu kehitysvammaa. Suihkukohtaus oli poikkeus tästä ja asiavirhe esim. siinä, että julkisella puolella olisi lääkäri heti paikalla tai erkkahuone ja leparit, ei tod. ole.
En ole pitkään aikaan itkenyt näin paljon, enkä yleensä ole kovin herkkä itkemään.
Amalie suurine silmineen, hämähämähäkki-laulu neurologisesti rappeutuvalle ja niin edelleen 😭
Niin hauraita, mutta onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös vammaisten läheiset eniten inhoa juuri tätä naiivia tyypittelyä, että vammaisten rooli on olla ihania, iloisia ja positiivisia sekä kasvattaa muita..
Ohis. Tärkeää työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös vammaisten läheiset eniten inhoa juuri tätä naiivia tyypittelyä, että vammaisten rooli on olla ihania, iloisia ja positiivisia sekä kasvattaa muita..
Ohis. Tärkeää työtä tekevät.
tämä
Tosi koskettava jakso. Itse olen vanhustyötä tekevä lähihoitaja ja voin suoraa sanoa että minusta ei olisi kohtaamaan tuota lasten ja nuorten kärsimystä ja kuolemaa. Vanhusten parissa se on luonnollista mutta etenkin nää tapaukset joissa on synnytty "terveenä" ja kehitysvammaisuus alkaa lapsuus tai nuoruusiässä tuntuu aivan kohtuuttomilta. Vaatii todella vahvaa henkistä kanttia tehdä työtä näiden ihmisten ja heidän omaisten kanssaan. Hieno että Arman tuo näitä asioita esille! Tippa silmässä kun jakso loppui ja luki että oli omistettu tälle Miinalle. Niin sydäntäsärkevä sairaus.
Tärkeä aihe, mutta en pidä siitä, että vammaisten kustannuksella korostetaan, että kuinka herkkiä ja liikuttuneita sitä nyt ollaan, kun tätä sosiaalipo...a seurataan.
Mä unohdin kokonaan tuon. Pitää katsoa tuo netistä. Onko Ruudun vai Katsomon ohjelmissa?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä aihe, mutta en pidä siitä, että vammaisten kustannuksella korostetaan, että kuinka herkkiä ja liikuttuneita sitä nyt ollaan, kun tätä sosiaalipo...a seurataan.
tämäkin
Surullista, että läheiset karsastavat perhettä, jossa on kehitysvammainen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että läheiset karsastavat perhettä, jossa on kehitysvammainen lapsi.
Ei osata suhtautua kehitysvammaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä unohdin kokonaan tuon. Pitää katsoa tuo netistä. Onko Ruudun vai Katsomon ohjelmissa?
Ruudusta näkee(:
Vaikka en Armanista oikein tyyppinä pidä niin nämä pohjantähden alla ohjelmat on kaikki olleet hyvin tehtyjä ja koskettavia. Arman tuo esille sitä elämän raadollisuutta joka yleensä näkyy vain numeroina päättäjien päätöksissä. Kuten tässäkin ohjelmassa esitettiin että kunnat on hyvin eriarvoisia siinä, kuinka myöntävät palveluita kehitysvammaisille. Toiset pitävät vain kulueränä kun heillä ei ole paranemis- tai kuntoutumismahdollisuuutta. Jotkut kuitenkin näkevät sen elävän ja tuntevan ihmisen siellä vammaisessa kehossa. Silmiä avaavaa ja karua.
Up