Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO***

31.05.2006 |

Huomenta.

Viimeistä päivää toukokuulta vietetään. Se ois meidän kesäkuu huomenna.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!! Potra poikahan sieltä tuli, hienoa että olette pääseet kotiin ja vauva-arki on päässyt alkuun.

ONNEA!!

Vierailija
22/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi kysymys, jos joku osaisi vastata. Koitin googlettaa, mutten löytänyt vastausta siihen, että kuinka pitkä synnytyskanava on (siis ennen kuin se alkaa lyhentyä)? Kiitos etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen vihdoin ja viimein äitiyspakkauksen ja mä en kyllä oikein ymmärrä ideaa?

Miksi ihmeessä sen pitää olla niin sininen? Eikä samalla rahalla saisi neutraalia väriä, ainakin siihen toppapukuun ja töppösiin...

En sinänsä valita koska ilmaiseksi tuollaisen saa, sehän on mahtavaa mutta en vaan tajua miksei se voi olla ihan neutraali.

Ja paljon vähemmän siinä mun mielestä oli kamaa kuin vanhaan kunnon 90-luvun aikaan :(. Silloin se oli täynnä nyt se oli vain puolillaan tavaraa.

Ja kukaan älköön tästä suuttuko, kunhan ihmettelen.

Vierailija
24/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin edellisessä viestissäni siis kohdunkaulankanavaa, jos se on eri ja onko synnytyskanavaa olemassakaan..mitä sekoilua..:=0

Vierailija
25/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vast tajusin naa kesakertut, aattelin et naa on jotain hopinoita vaan, mut hienoa et onki taynna kanssaodottajia!

Taa viikko on harrasteltu iltapuhteita sangyssa, imuroitu, kavelty ja vaik mita, mut ei vaan kaveri suostu tulemaan! Alkaa jo vahan ahistaa ku on niin innoissaan nakemaan et minkalainen kaveri tuolta putkahtaa ja minka merkkinen! Ja ois kyl niin superihanaa paasta mahalleen nukkumaan!

Ollu supistuksia ja tuntemuksia, mutta siihen kaikki sit on jaany... Joutuu sitte vissiin pidattelemaan tonne 6.paivaan. LA ois 5. mut me miehen kans aateltiin et ois niiiiiin hassua jos kamu tuliski 6.6.06, ainaki muistais synttarit!

Lueskelin jonkun valitustarinan synnytyssivuilta, etta ku oli niin kovasti pettyny ku synnytys ei ollukaan kipea ja mukava ja et viela sattu vaik vauva oli tullu ulos jo. Kauheeta et tuol on viel naisia jotka aattelee et tollasen pokaleen ulos tunkeminen ois helppoa ku heinan teko. Hurjaa!!! Ois melkeen ymmartany jos valittaja ois ollu mies...

Yolla sain kyynarpaasta tissiin ja alko hirveet supistelut! Mies sitte aamulla siihen et pitasko kyynaroida uudestaan!!! hehe....

Nyt tyttopuoli tarhaan ja mina paikkareille.

Pricolle 39-2

Vierailija
26/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Eilisissä verikokeissa ei ollut mitää. Kutinaan ei siis mitään vastausta. Se on vaan kärsittävä :((( Kävin sit apteekin kautta sitä cortisonia hakemas taas tuubin. Voihan rupikonna. Argh...

Mariadee: Juustohöylää tosiaan tekis mieli vähän käyttää.

Painoa oli tollai 200g tullu ny täs viikossa. Veranpaineet ok. Nyt terkka sit teki vähän kokoarviota, että tollai kolme kilonen vaavi ois, ei kuulemma oo pieni eikä iso. Kiva. Se terkka sano ku lähin siitä että jos en ens viikolla tuu sinne ni tietääpähän se missä olen... ei ei, ei oo meiän vauva kuule vielä tulossa, vaik sais kyllä jo tulla.. Se on nyt jäämässä lomalle ni sano että lukee sitten lehdestä meidän syntymäilmoituksen.. :)

S@n ja 37+6, eikä 5 niin ku aiemmin taisin laittaa..

Hui, huomenna jo 38..

Vierailija
27/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysy kohdunkaulakanavasta..eikö se oo 3cm ja sen pitää mennä loppuun, et synnytys voi käynnistyä. Mulla oli viimeksi lääkärineuvolassa 1-1,5cm jäljellä ja täti myös meinasi, että ei vauva kyllä laskettuunaikaan asti sisällä pysy, mut sielläpä vielä on..

Onnea taas vauvan saaneille! Katseltiin just esikoisesta vauvana kuvattuja videopätkiä. Siis niin ihania! Nyt mä haluan sen nyytin..ja esikoinen heräs päiväunilta. Tietysti..palailen.

Hanna

Vierailija
28/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulan pituus on normaalisti 4cm. Ja kuten aikaisemmin sanoinkin, mulle tehtiin myös tolleen nyrkkipelillä se synnytystapa-arvio.

Voi että mua suututtaa nyt ja rankasti!!! Tänään piti tulla se opinnäytetyön arvosana. Eipä ollut arvosanaa. Näin sitten toisen ohjaajani ja hän sanoi, ettei tarkastaja ole edes ollut tänään koululla. Eipä ole kukaan laittanut mulle mitään viestiä, onko arviointi peruttu tms. En saa opettajia edes kiinni. Hitto että ärsyttää kun ensin luvataan, että arviointi on tänään valmis ja sitten ei edes ilmoiteta miksi se ei ole valmis. Ihan turhaan polin viis kilsaa koululle ja takas pyörällä painolastina neljä kappaletta opinnäytetöitä. Ja nyt minulla ei ole aavistustakaan, että milloinkahan se arviointi suvaitsisi tulla. Ens maanantaina tulee kuukausi täyteen siitä kun palautin työn ja se on opettajien deadline. Mitäs jos sitä ei tule siihen mennessä? Mihinkäs valitat siitä? Mutta sen takia mulla viivästyisi merkinnän saaminen rekisteriin, merkintä tulisi sitten vasta syksyllä.

Tytteli-83

Vierailija
29/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäisenä oikein lämpimät onnittelut Pienokaiselle ja Pienokaisen pienokaiselle! :)

Teilläkin alkaa nyt ihanan kadehdittava vauva-arki..

Neuvolassa olin tosiaan. Hemoglobiini oli vaihteeksi 122, eli nyt se oli hyvä. Koko raskauden ollut enemmän ja vähemmän alhainen. Pitänee jatkaa raudan syömistä niin pärjää. Valkuaista hieman ja verenpaineet koholla, joten perjantaina uusinta. Painoakin oli taas tullut lisää, kohta siis +24 kg. Saa nähdä tuleeko 30 kg täyteen? ARGH! Millä tuollaisen saa pois? Suurin osa kuitenkin varmasti turvotusta, mutta ei pelkästään.. *huokaus*

Olin samalla reissulla ahkera ja kävin vihdoin hankkimassa hoitoalustan, sellaisen muovisen. Nyt pitäis olla kaikki mahdollinen valmiina Rääpäleen tuloa varten.

Että TERVE TULOA VAAN MAAILMAAN! Kuullaanko siellä alhaalla??

Vierailija
30/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis viikkoja meikäläisellä 36+6..plääh!

Esikoinen päikkäreillä, olis hyvää aikaa tehdä jotain järellistä, mutta kummasti te vedätte vain puoleenne kuulumisineen kanssasisaret!!

Tuohon kutinaan kannattaa kokeilla myös risiiniöljyspriitä(mentholisprii) jos ei halua hirveesti käyttää lääkerasvoja. Miulla oli ekassa raskaudessa hirvee kutina, kun sain järvisyyhyn uimassa käydessä ja se auttoi ainakin hetkellisesti. Apteekista saa!

Tää maha ei vaan meinaa kai ikinä laskeutua jotta olis hieman helpompi hengittää...???Ja muista vaivoista:taitaa olla taas tulossa hiivatulehdus..per..ei oo kun vasta viides peräkkäin. Nää loppuu vissiin vasta sitten kun tämä napero aikoo syntyä?

No, voikaamme paksusti!

Mallu rv36+6

Vierailija
31/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!

Hoh hoijaa... nyt alkaa pian meikäläistä hermostuttaa. Eilen just mietin, että on ollu kovin hiljaista kaverien/sukulaisten suunnalta, ei siis ole melkein kukaan kyselly, että JOKO???? Mutta nyt on sit tänään ollu linjat kuumina, kun koko ajan joku kysyy, että mikä on olo, joko pian tapahtuu jotain. Laskettu aika on siis huomenna!

Ite olen koko ajan yrittänyt ajatella positiivisesti, ettei vauveli synny ennen laskettua aikaa, ettei aika tulisi niin pitkäksi. Eli huomenna mä voin sit antaa itelleni luvan alkaa odottaan. Kumpa vaan nyt noi uteliaat ei kovasti mua piinais noilla kyselyillään. Iskee muuten paniikki, kun tajuaa, että se synnytys on ihan oikeesti jo LÄ-HEL-LÄ!!! Aika uskomattomalta tuntuu, että viimeistään kahden viikon päästä meillä on sellainen ihana tuhisija sylissä.

Huomenna mulla olis aamulla neuvola. Saa nähdä, onko mitään uutta missään. Mua vaan ärsyttää se neuvolan th, kun se joka kerta sanoo, että kyllä se nyt pian syntyy, ettei välttämättä enää nähdä näissä merkeissä... No juu, kiva kun joka kerta kuulee samat jorinat. Se sanoo varmaan kaikille noin 35 viikosta asti.

Mut nyt jätskille, kun esikoinen on päikkäreillä ja mamma saa rauhassa mussuttaa herkkujaan.

T: Canderel rv 39+6

Vierailija
32/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Dodgerblue] äp-paketista.Sitä mäkin olen kauan miettinyt,että miksi ne äitiyspakkauksen vaatteet on aina niin poikamaisia. Vaikka olihan tässä välissä se yks beigehaalari. Miks ne ei voi pitää just jotain tollasta väriä. Joku mulle selitti,että nekin menee vähän sillee väritrendien mukaan. Eli viime vuonna oli väri trendin turkoosi ja siks tuli turkoosi haalari.

Ja sitten tämän vuoden paktissa oli siks vähemmän vaateita kun siinä oli se kestovaippa. Kun sen hinta on niin korkea niin ei voi laittaa paljoa vaatteita.

[color=deeppink] miljamaarialle synnärin ja synnyttäneiden osaston tilasta: Kun olin synnärillä niin samaan aikaan oli meneillään kolme muuta synnytystä. Mutta kyllä niillä silti mulle onneksi aikaa riitti. Mulle ainakin kerettiin hyvin laittaa epiduraali ja anestesialääkärikin tuli 30min päästä kun se oli tilattu joten ihan nopeesti onneksi. Edellisenä päivänä oli kuulemma syntynyt 12 poikaa ja sitten samana päivänä kun meidän Miina syntyi oli syntynyt 6 poikaa joten neljään menessä Miina oli ainoa tyttö.Ne sielä odotti kuulemma,että milloin tilanne räjähtää käsiin kun oli niin paljon sellasia odottajia joilla oli la mennyt jo ohi. Maanantaina oli mun huone tyhjä ja koko yönkin pysyi tyhjänä.

Mä sain onneksi osastolta huoneesta heti paikan kun ne oli kotiuttanut niin monta. Samana yönä oli käytävälle ilmestynyt sänkyjä äiteineen ja vauvoineen. Mutta niillekin löytyi huone iltapäivään menessä. Sielä oli kova kotiutustahti uudelleen synnyttäjät pääsi vuorokauden päästä kotiin ja ensisynnyttäjät 2 vuorokauden jälkeen.

Canderal: ei mikään La osunut kohdalleen ;) tyypillistä.

Onnea prinsessojen saannin johdosta: Magdalena,Rosa.

Onnea prinsseistä:Pienokainen,SiiriS1981

Lilli81 ja Miina(toistaiseksi miina)

Vierailija
33/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Täällä on ainakin vielä yksi " joulukuinen" ! Eli älkää loppukuun odottajat huolehtiko " yksin jäämisestä" .

Käytiin nimittäin äsken synnytystapa-arviossa ja kaikki paikat on vielä ihan visusti kiinni, eikä vauva ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt. Meinasi, että hyvinkin saattaa mennä heinäkuun puolelle! Laskettuaika siis 23.6.

Painoarviosta: Lääkäri arvioi ultran mukaan vauvan jo nyt 3300-3400g kokoiseksi, joka kuulostaa minusta jo aika paljolta! Mitenhän isoksi kerkiääkään kuukaudessa kasvaa, jos tosiaan vielä niin pitkään täällä odotellaan... KOKEMUKSIA viikon 37 painoarviosta/syntymäpainosta!!!

Lapsivettä oli vähän, joten joudun kontrolliin ennen laskettuaikaa ja seuraamaan erityisesti vauvan liikkeitä. Tähän asti liikettä on ollut todella hyvin, enkä ole varsinaista liikelaskentaa edes tehnyt... Nyt varmaan pitää sekin aloittaa.

Ihana, kun täällä on ollu todella aurinkoinen ja lämmin päivä! Kävin ostamassa pihakukat ja olis nyt tarkotus rueta niitä laittamaan. Lääkäri vaan käski lepäillä, ettei saa liikaa rehkiä, koska lapsivesi kuulema uusiutuu/lisääntyy(??) silloin paremmin....

Aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille kertuille!:)

Amanda ja Patti 36+5

Vierailija
34/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan pikaisesti...

Mulla kohdunkaulan mitta on normaalisti 3cm. Viimeksi synnyttämään mennessä se oli vielä 2cm, vaikka synnytys oli käynnistynyt ja vettä tihkui. Muistanki lukeneeni, että ensisynnyttäjällä pitää kohdunkaulan ensin hävitä, ennen kuin alkaa aueta, mutta uudelleensynnyttäjällä alkaa aueta samalla kun kohdunkaula häviää.

Eilen illalla mulla supisteli jo lupaavasti, mutta lopahtivat nukkumaan mennessä, tietysti. Maha ehkä tippui vieläkin alemmas. Käveleminen onkin tänään ollut vieläkin tuskallisempaa kun häpyluuta suorastaa polttelee.

Onnea vauvansa lunastaneille! kunpa pian itsekin saisin nyyttini syliin.

Olsku rv tasan 39

Vierailija
35/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tänään äitipolilla viimeisessä kontrollissa. ( siis jos ei mene lasketun ajan yli, heh ) Viikkoja 37+4 ja kaverilla kokoa noin 2, 8kg. Jos koko arvio ja laskettu aika menee yksiinnsä niin ei pitäisi tulla yli 3,5 kg. Ja toivottavasti ei tulekkaan sillä edelliset ovat molemmat olleet 3100g ja pikkaiset rapiat päälle.

Lääkärikin oli tosi mukava. Lupasi ottaa sitten ajoissa mahdolliseen yliaikais kontrolliin ja jos tarvetta käynnistää niin lupasi suunnitella sen jo viikoille 41. Olen ollut todella tyytyväinen keskisuomen keskus-sairaalan henkilökuntaan ainankin toistaiseksi. ( vertauskohtana kaksi raskautta ja synnytystä kätilöopistolla )

Maanantaina tulee sitten se streptokokki bakteerin viljely tulos.... voi kun sitä ei nyt olisi... viimeksi kun oli :-(

JA ONNEA KAIKILLE VAUVANSA LUNASTANEILLE, joita onkin jo aika paljon....

Toivottavasti perässä tullaan.

Miiris + " pietu" 37+4

Vierailija
36/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, valtavasti vauvoja tullut :D ISOT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!

Miiris: mainitsit että sinulla oli edellisessä raskaudessa streptokokki positiivinen, voisitko kertoa miten se vaikutti synnytykseen / vauvaan tms? olisin tiedosta kiitollinen :) itseä kun kovasti jännittää ko asia. mulla todettiin positiivinen tulos ja sitä olen yrittänyt nyt sulatella...

amanda: huomasin että meillä on la samana päivänä ja kiinnitin huomiota masukkisi painoarvioon. Nyt jään kyllä mielenkiinnolla seuraamaan lopullisia vauvojemme painoja, meidän masuasukki arvioitiin alkuviikosta 2800g painavaksi :) arviothan voivat sitten heitellä ihan miten vaan...

tänään oli neuvola, meinasi th että la ehtii tulla ennenkuin tämä vauva syntyy, eli juhannus suunnitelmat on sitten selvät :)

verenpaineet oli koholla ja turvotuksia on, mut pissa puhdas joten jäätiin seuranta linjalle.

nyt on masussa niin valtavat potkutreenit et pakko päästä vaakatasoon tämän mamman.

T.Villa ja pallo 36-5

Vierailija
37/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Tänään on jomottanut koko päivän menkkamaisesti ja oikeesti aika kovaa. Mut nyt tuntuu helpottavan. Hitsi... Mie jo haaveilin, että josko pääsis synnyttämään.

Tein äsken mahdottoman ja lakkasin varpaiden kynnet. Samalla huomasin, miten turvoksissa jalat onkaan. Mulla oli ne varpaidenharottajat ja kun otin ne pois, niin varpaat oli ihan pallot. Aika hassun näköiset. = ) Muutenkin jalkapöydistä suonet pullottaa ihan kunnolla. Mulla kun lisää tähän sen hieman kohonneen verenpaineen, niin rupee jo pelottamaan.

Ajattelin käydä huomenna lainaa kirjastosta käsityölehtiä ja ostamassa pastellinvärisiä puuvillalankoja. Meinasin neuloa vauvalle jonkunmoisen nutun. Onpahan jotain hyödyllistä tekemistä. Anttilassa oli meinaan puuvillalangat tarjouksessa 1,50e/kerä ja siellä oli tosi heleitä värejä.

Joku muuten kyseli siitä limatulpasta. En osaa auttaa sen saralla, kun olen vasta ensisynnyttäjä. Mulla on ollut koko päivän semmoinen olo, että kohta tulee jotain punaista ulos, mutta eipä ole tullut. Niin vahvasti on särkenyt vatsaa.

No, taidan mennä nostamaan jalat ylös.

Tytteli-83

Vierailija
38/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein extra paljon onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille. Kun ei yhtenä päivänä ole koneen ääressä niin heti on jäänyt jutuissa jälkeen.

Täälläkin ollaan oikein odottavissa tunnelmissa. Ei mitään merkkiä eikä viittausta sinne päinkään, että kaveri tulis lähipäivinä masusta ulos. Täytyy lohduttautua sillä, että maksimissaan se pari viikkoa vielä menee ja sitten tavalla tai toisella kaveri sieltä ulos otetaan.

Hei Mrs.Marple, mullekin on tuota painoa kertynyt jo se +24 kg eikä siitä ole edes kuin murto-osa turvotusta. Täytyy toivoa, että imetys vie siitä suurimman osan.

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ennallaan, seuraava aika onkin sitten vasta ens viikon perjantaina ja sitten varaillaan aikaa yliaikaiskontrolliin jos ei mitään ole siihen mennessä tapahtunut.

Mutta huomenna meidän kuu, ja koitetaan vielä ajatella positiivisesti vaikka välillä ottaakin päähän.

-Magpie rv.39+5-

Vierailija
39/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelee ja ihan kunnolla n.15min. välein. Seittemän aikaan alkoi tuntua muutamia kivuliaita suppareita ja nyt viimiset on tullut ihan säännöllisinä. Mahakin taitaa tyhjetä kun jouduin muutaman kerran jo vessassa käymään. Mies lähti juuri viemään esikoista mummilaan ja iteltä tuli itku...

ONNITTELUT KAIKILLE VAAVINSA SAANEILLE =)

Queen rv39+4

P.s Ai niin tänään oli neuvolassa paino pudonnut 1100g/vko. Terkkari sanoikin että enteilee tulevaa synnytystä kun lapsivesi yms vähenee ja turvotustahan mulla ei ole.

Vierailija
40/42 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, elän täällä mukana! Onnea ja voimia matkalle mukaan, kohta teitä on yksi enemmän :). Yötä vasten ei ole kyllä kiva lähteä, tai siis huomenna oot varmaan ihan tööt...mutta toivottavasti pääset nyt tositoimiin kuitenkin.

Amanda, painoarviosta kyselit. Mulla kakkosesta arvioitiin rv 36+jotain? että olis 3.2kg, sitten rv 39 arvioitiin et olis jo 4.3kg, mutta syntyessään rv 40+1 oli 3.640g. Eli melkoisesti kyllä heitti ainakin se 4.3kg arvio. Mulle sanottiin että loppuvaiheessa vauvat kasvaa keskimäärin 200-250g/viikko, eli kyllähän teille olis ihan " mukavan" kokoinen tulossa sitten...nelisen kiloa varmaan.

Musta alkaa tuntua epätodelliselta kun täällä näin poksahdellaan, apua, kohta sitä tosiaan on meillä kaikilla vauva sylissä, huomenna jo alkaa meidän kuu!!!!