Erotako vai ei?
Olen siis mies ja ollut kohta 2vuotta avopuolisoni kanssa. Meille syntyi viime helmikuussa lapsi ja nyt 7kk iässä kun lapsi on niin avopuolisoni haluaisi erota. On kuulemma exänsä lähetellyt viestejä ja haluaisi mahdollisesti tämän kanssa vielä yhteen koska on jäänyt selvittämättömiä asioita. Sen verran tiedän että hänen exänsä aikanaan heidän yhdessäollessaan petti naista ja muistaakseni teki vielä lapsen tämän pettäjänsä kanssa. Itse olen yrittänyt kysyä missä mennään, rakastaako hän mua enää vai mikä tämä juttu on. Itse epäilen että hänen tunteensa ovat mua kohtaan laantuneet koska ei ole ollu lapsen syntymästä asti juuri minkäänlaista fyysistä kontaktia ( ensimmäiset viestit exältä olivat tulleet heti lapsemme syntymän jälkeen). Ja ennenkuin alatte syyllistää niin kyllä, hoidan myös lasta, vaihdan vaipat ja laitan ruokaa vaikka käynkin töissä. Yritän myös puolisolle olla mukava, tehdä ruokaa ja palveluksia, antaa omaa aikaa jne. Mutta edelleen sama kulmyys jatkuu hänen puoleltaan minua kohtaan. En todellakaan haluaisi erota varsinkin kun lapsi on noin pieni ja haluaisin olla hänen elämässään 24/7 enkä vain kaksi kertaa kuukaudessa.. mitä siis tehdä? Toivoisin asiallisia vastauksia koska olen oikeasti aika maassa asian takia ja rakastan avopuolisoani ja lastani yli kaiken..
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiaan?
Tuskinpa avokkia innostaa hirveästi lähteä ruotimaan suhteensa tilaa pariterapiaan jos on palavasti ihastunut eksäänsä ja haluaa lämmitellä sitä putkea uudelleen.
Minäkin ehdotin ex-vaimolle pariterapiaa, mutta hylkäsi suoralta kädeltä kun oli todennäköisesit ihastunut toiseen tai ainakin vakaat suunnitelmat vaihtaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiaan?
Tuskinpa avokkia innostaa hirveästi lähteä ruotimaan suhteensa tilaa pariterapiaan jos on palavasti ihastunut eksäänsä ja haluaa lämmitellä sitä putkea uudelleen.
Minäkin ehdotin ex-vaimolle pariterapiaa, mutta hylkäsi suoralta kädeltä kun oli todennäköisesit ihastunut toiseen tai ainakin vakaat suunnitelmat vaihtaa toiseen.
Luulen että mulla on tässä sama homma.. ja uskon että jos haluaa vielä jatkaa mun kans niin saatais selvitettyä asiat muutenkin.. en vaan saa hänestä puhumalla juuri mitään irti..
Yksinäinenkö? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala tilanne. Onko lapsi varmasti sinun eikä tuon exän?
Pidä nyt ainakin kaikista oikeuksistasi kiinni.
Uskon kyllä että on mun koska exä asuu n. 350km päässä niin ei sinne noin vain lähdetä huomaamatta. Ja kuitenkin aika tiiviisti yhdessä ollaan aikaa vietetty.. en millään ainaka haluaisi kysyä asiasta tai ehdottaa mitään testejä.
Tällaisessa tilanteessa kannattaisi asia kuitenkin selvittää eli testit teettää. Millä todennäköisyydellä se eksä tietää, että teille on syntynyt lapsi ellei puolisosi ole pitänyt yhteyttää hänen kanssaan jo pitemmällä ajalla? Ei se pettäminen ikävä kyllä kovin kummoista aikaikkunaa vaadi jos se eksä esim. on vieraillut paikkakunnalla. En halua maalailla piruja seinille, mutta jotain hämärää tuossa on. Tuskin pelkkien juorujen perusteella on innostunut viestittelemään puolisollesi.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinenkö? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala tilanne. Onko lapsi varmasti sinun eikä tuon exän?
Pidä nyt ainakin kaikista oikeuksistasi kiinni.
Uskon kyllä että on mun koska exä asuu n. 350km päässä niin ei sinne noin vain lähdetä huomaamatta. Ja kuitenkin aika tiiviisti yhdessä ollaan aikaa vietetty.. en millään ainaka haluaisi kysyä asiasta tai ehdottaa mitään testejä.
Tällaisessa tilanteessa kannattaisi asia kuitenkin selvittää eli testit teettää. Millä todennäköisyydellä se eksä tietää, että teille on syntynyt lapsi ellei puolisosi ole pitänyt yhteyttää hänen kanssaan jo pitemmällä ajalla? Ei se pettäminen ikävä kyllä kovin kummoista aikaikkunaa vaadi jos se eksä esim. on vieraillut paikkakunnalla. En halua maalailla piruja seinille, mutta jotain hämärää tuossa on. Tuskin pelkkien juorujen perusteella on innostunut viestittelemään puolisollesi.
Totta tämäkin.. ainakin eron sattuessa vaadin testit jos en muuten.. epäilen että facebookista on nähnyt että on lapsi tullut.. enkä kyllä jotenkin voi uskoa että hän välttämättä haluais lasta mukaan vaan pelkästään tän puolisoni mutta väkisin se lapsi mukana kulkee..
Kai olet muistanut tehdä isyystestin? Olitte seurustelleet vasta pari kuukautta ennen kuin lapsi pistettiin alulle.
Lisäksi vaikuttaa siltä, että naisesi halusi lapsen vain kostaakseen exälleen (kerta hänellä lapsi tuon pettäjän kanssa). En haluaisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa, joka hankkii lapsen vain koston välineeksi.
Anna sen mennä, kerran niin tahtoo. Saathan tapaamiset lapsesi kanssa. Mitä sitä elämäänsä tuhlaa haihattelijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai olet muistanut tehdä isyystestin? Olitte seurustelleet vasta pari kuukautta ennen kuin lapsi pistettiin alulle.
Lisäksi vaikuttaa siltä, että naisesi halusi lapsen vain kostaakseen exälleen (kerta hänellä lapsi tuon pettäjän kanssa). En haluaisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa, joka hankkii lapsen vain koston välineeksi.
En ole tehnyt mutta ehkä kuitenkin pitäisi..
Vierailija kirjoitti:
Anna sen mennä, kerran niin tahtoo. Saathan tapaamiset lapsesi kanssa. Mitä sitä elämäänsä tuhlaa haihattelijaan.
Totta tämäkin... ja en haluaisi kuitenkaan olla samassa tilanteessa kahden vuoden päästä jos kerta hänellä vielä on niitä tunteita jotka ei ikinä katoa exää kohtaan..
Ehkä pitää asia nyt ottaa taas kerran vakavana pöydälle ja antaa aikamääre johon mennessä pitää tehdä päätöksiä.. kirjoitin hänelle viime perjantaina myös kolmesivuisen kirjeen iltapuhteeksi jossa kerroin kaikki nää asiat ja kuinka kaipaan hänen läheisyyttä ja ”meitä” takaisin.. ei vaan ainakaan vielä ole edes yrittänyt alkaa korjaamaan tilannetta vaan sohvallekkin illalla menee toiseen päähän jos itse oon toisessa päässä.. itse olen kuitenkin omasta mielestäni yrittänyt korjata tilannetta jo pidemmän aikaa mutta tuloksetta..
Joko avovaimosi exä on sen lapsen isä tai sitten se mies ei tajua, millaista on kun muija muuttaa lapsen kanssa heidän luokseen. Jos ei ole lapsen isä, niin varmaan siinä vaiheessa saat lapsen huoltajuuden ja takaisin itsellesi. Näin sanon pitkän elämän eläneenä.
Vierailija kirjoitti:
Joko avovaimosi exä on sen lapsen isä tai sitten se mies ei tajua, millaista on kun muija muuttaa lapsen kanssa heidän luokseen. Jos ei ole lapsen isä, niin varmaan siinä vaiheessa saat lapsen huoltajuuden ja takaisin itsellesi. Näin sanon pitkän elämän eläneenä.
En millään voisi uskoa että hän olisi isä.. meillä kuitenkin oli seksiä tuolloin kun laskin koska lapsi olis alkanut alulle niin aika paljon.. ei se tietenkään sitä poissulje koska kertakin riittää..mutta kuitenkin..
Yksinäinenkö? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään voisi uskoa että hän olisi isä.. meillä kuitenkin oli seksiä tuolloin kun laskin koska lapsi olis alkanut alulle niin aika paljon.. ei se tietenkään sitä poissulje koska kertakin riittää..mutta kuitenkin..
Hyvä se on varmistaa testein asia. Onko tällä exällä lapsia jotka asuu kotona ja minkä ikäisiä olette?
Vaimosi on epävakaa. Entinen suhde on läpikäymättä. Lapsen syntymä on iso juttu ja vaikuttaa totta kai äidin psyykeen. Ikävää, että sinä ja lapsenne joudutte nyt kärsimään.
Vaikka tekisit mitä, vaimosi ei kuuntele sinua. Hän tarvitsisi terapiaa, olisi jo tarvinnut aiemmin. Ongelma ei ole sinussa eikä parisuhteessanne eikä edes hänen eksänsä olemassaolossa, vaan vaimosi epävakaassa mielessä. Vaimosi uskoo tekevänsä oikeita ratkaisuja, mutta hän saa aikaan tuhoa ja kärsimystä. Hän on toiminut aina niin ja tulee toimimaankin, jos ei jossain vaiheessa, esim juuri terapian kautta, opi ymmärtämään omaa käyttäytymistään. Vasta sitten muutos on mahdollinen.
Jos hän päättääkin olla nyt lähtemättä, liitossanne tulee aina olemaa
n yllätysmomentti, jota ette kumpikaan hallitse. Epävakaus on persoonallisuushäiriö.
Sinuna hakisin itselleni keskusteluapua, jotta jaksaminen säilyisi etkä romuttuisi tuossa hankalassa tilanteessa. Olet varmasti paras isä lapsellesi ja sitä asiaa ei muuta vaimosi epätasapainoinen oireilu.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinenkö? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä se on varmistaa testein asia. Onko tällä exällä lapsia jotka asuu kotona ja minkä ikäisiä olette?
En tiedä hänen elämästään mitään joten tuohon en voi sanoa mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on epävakaa. Entinen suhde on läpikäymättä. Lapsen syntymä on iso juttu ja vaikuttaa totta kai äidin psyykeen. Ikävää, että sinä ja lapsenne joudutte nyt kärsimään.
Vaikka tekisit mitä, vaimosi ei kuuntele sinua. Hän tarvitsisi terapiaa, olisi jo tarvinnut aiemmin. Ongelma ei ole sinussa eikä parisuhteessanne eikä edes hänen eksänsä olemassaolossa, vaan vaimosi epävakaassa mielessä. Vaimosi uskoo tekevänsä oikeita ratkaisuja, mutta hän saa aikaan tuhoa ja kärsimystä. Hän on toiminut aina niin ja tulee toimimaankin, jos ei jossain vaiheessa, esim juuri terapian kautta, opi ymmärtämään omaa käyttäytymistään. Vasta sitten muutos on mahdollinen.
Jos hän päättääkin olla nyt lähtemättä, liitossanne tulee aina olemaa
n yllätysmomentti, jota ette kumpikaan hallitse. Epävakaus on persoonallisuushäiriö.Sinuna hakisin itselleni keskusteluapua, jotta jaksaminen säilyisi etkä romuttuisi tuossa hankalassa tilanteessa. Olet varmasti paras isä lapsellesi ja sitä asiaa ei muuta vaimosi epätasapainoinen oireilu.
Näin hän itsekin sanoi että hänellä on selvittämättömiä asioita exänsä kanssa ja kysyin mitä ne voi olla ettei voi puhelimessa selvittää niin mun ei niistä kuulemma tartte tietää niin oon jättänyt asian siihen.. tämä vastaus oli todella hyvä, kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinenkö? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin sanoa, itse olen 33 ja avokki 29
Harvinaisen tyhmä akka sulla, surullista.
Edellisen kanssa on ollut on-off suhde ja haluaisi edelleen jatkaa hänen kanssaan on-off suhdetta. Saattaa olla, että sinullekin on luvassa hänen kanssaan on-off suhde.
Isyysasia kannattaa selvittää ajoissa, koska siinä on aikaraja. Olen yleisesti isyystutkimuksia vastaan, mutta jos vaimosi on on-off tyyppi, niin kaikki on mahdollista. Ei hänen eksäänsäkään voi syyttää toisesta suhteesta ja toisen naisen kanssa tehdystä lapsesta, jos vaimo on laittanut suhteen poikki ennen suhteen alkamista ja aloittanut sen taas myöhemmin uudestaan.
Olisiko vaimo halukas häipymään lapsen kanssa tuollaisen matkan päähän? Jos, niin muista pitää puolesi! Tällaisessa tapauksessa olisi oikeudenmukaista että sinä olisit lähivanhempi. Lapsella olisi turvallinen ja pysyvä koti, toisin kuin todennäköisesti äitinsä kanssa.
Enpä usko että tässä asiassa pätee toi..