Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako vai ei?

Yksinäinenkö?
15.09.2019 |

Olen siis mies ja ollut kohta 2vuotta avopuolisoni kanssa. Meille syntyi viime helmikuussa lapsi ja nyt 7kk iässä kun lapsi on niin avopuolisoni haluaisi erota. On kuulemma exänsä lähetellyt viestejä ja haluaisi mahdollisesti tämän kanssa vielä yhteen koska on jäänyt selvittämättömiä asioita. Sen verran tiedän että hänen exänsä aikanaan heidän yhdessäollessaan petti naista ja muistaakseni teki vielä lapsen tämän pettäjänsä kanssa. Itse olen yrittänyt kysyä missä mennään, rakastaako hän mua enää vai mikä tämä juttu on. Itse epäilen että hänen tunteensa ovat mua kohtaan laantuneet koska ei ole ollu lapsen syntymästä asti juuri minkäänlaista fyysistä kontaktia ( ensimmäiset viestit exältä olivat tulleet heti lapsemme syntymän jälkeen). Ja ennenkuin alatte syyllistää niin kyllä, hoidan myös lasta, vaihdan vaipat ja laitan ruokaa vaikka käynkin töissä. Yritän myös puolisolle olla mukava, tehdä ruokaa ja palveluksia, antaa omaa aikaa jne. Mutta edelleen sama kulmyys jatkuu hänen puoleltaan minua kohtaan. En todellakaan haluaisi erota varsinkin kun lapsi on noin pieni ja haluaisin olla hänen elämässään 24/7 enkä vain kaksi kertaa kuukaudessa.. mitä siis tehdä? Toivoisin asiallisia vastauksia koska olen oikeasti aika maassa asian takia ja rakastan avopuolisoani ja lastani yli kaiken..

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla vain laastari... Ettei vain olisi lapsikin sen exän.

Vierailija
42/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt alat valmistelemaan eroa ja sitä että saat lapsen. Sä vaikutat hyvältä isältä ja tuollaisen äidin kanssa lapsella ei ole hyvä kasvaa. Hommaa joku hyvä asianajaja että saat lapsen itsellesi. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vaimo halukas häipymään lapsen kanssa tuollaisen matkan päähän? Jos, niin muista pitää puolesi! Tällaisessa tapauksessa olisi oikeudenmukaista että sinä olisit lähivanhempi. Lapsella olisi turvallinen ja pysyvä koti, toisin kuin todennäköisesti äitinsä kanssa.

Asiasta mainitsin ja sanoi ettei hän ole muuttamassa mihinkään vaan jäisi paikkakunnalle..

Vierailija
44/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit olla vain laastari... Ettei vain olisi lapsikin sen exän.

Vähän laastarilta kyllä vaikuttaa..

Vierailija
45/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, nyt alat valmistelemaan eroa ja sitä että saat lapsen. Sä vaikutat hyvältä isältä ja tuollaisen äidin kanssa lapsella ei ole hyvä kasvaa. Hommaa joku hyvä asianajaja että saat lapsen itsellesi. Tsemppiä!

Mielessä se pyörii kokoajan mutta on vaan niin vaikeeta kun toista rakastaa vaikkei toinen anna vastakaikua.. mutta en kuitenkaan mikään vässykkä oo joten ennen pitkää mullakin loppuu tää halu edes yrittää, tai on jo puoliks loppunu mutta jotenkin vaan yritän lapsen takia jaksaa yrittää..

Vierailija
46/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvii yrittää mitään. Kunhan itse tiedät, mitä teet. Ootte tilanteessa, jossa ei auta muuta kuin aika.

Mieti mielessäsi vaihtoehtoja. Hänelle niistä on turha puhua. Riitely on kuin kaataisit bensaa liekkeihin. Rakkaudentunnustuksesi menee kuuroille korville.

Ole lapsesi kanssa, elä arkeanne, tee asioita, joista saat iloa, hae keskusteluapua.

Samalla voit rauhallisesti suunnitella, miten toimit lapsen suhteen, jos ero tulee. Vältä paniikkia ja kaaosta ajatuksissasi, käytännön asiat selviävät aikanaan. Vaikka menettäisit liittosi, lastasi et menetä.

Vaikka jatkaisitte yhdessä tämän jälkeen ja aluksi tunnet helpotusta, voit jonakin päivänä tulevaisuudessa itse haluta eroa. Olet kokenut jo hylätyksi tulemisen tunteen. Se muuttaa ajatteluasi ja suhtautumista lapsesi äitiin.

Pidä huolta itsestäsi.

Vierailija
47/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvii yrittää mitään. Kunhan itse tiedät, mitä teet. Ootte tilanteessa, jossa ei auta muuta kuin aika.

Mieti mielessäsi vaihtoehtoja. Hänelle niistä on turha puhua. Riitely on kuin kaataisit bensaa liekkeihin. Rakkaudentunnustuksesi menee kuuroille korville.

Ole lapsesi kanssa, elä arkeanne, tee asioita, joista saat iloa, hae keskusteluapua.

Samalla voit rauhallisesti suunnitella, miten toimit lapsen suhteen, jos ero tulee. Vältä paniikkia ja kaaosta ajatuksissasi, käytännön asiat selviävät aikanaan. Vaikka menettäisit liittosi, lastasi et menetä.

Vaikka jatkaisitte yhdessä tämän jälkeen ja aluksi tunnet helpotusta, voit jonakin päivänä tulevaisuudessa itse haluta eroa. Olet kokenut jo hylätyksi tulemisen tunteen. Se muuttaa ajatteluasi ja suhtautumista lapsesi äitiin.

Pidä huolta itsestäsi.

Kiitos tästä, nää auttaa aika paljon tonne omaan pääkoppaan vaikka ne asiat kokoajan pyöriikin mielessä..

Vierailija
48/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tätä koskaan neuvonut kellekäännmiehelle, mutta ottaisin sinuna yhteyden asianajajaan. Ihan jotta saat pitkin matkaa toimittua niin, että saat vähintään puolet huoltajuudesta tms miksi siyä nyt kutsutaan. Eli ettei käy niin, että joudut viikonloppuisöksi. Sen voinee varmistaa toimimalla jo nyt ns oikein mahdollista oikeudenköyntiä silmälläpitäen. Ja että välttää tekemästä virheliikkeitä, joita voi käyttää sinua vastaan. Vaikutat minusta hyvältä isältä ja kunnon tyypiltä.

Vierailija
49/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskos avokkisi syytä mennä terapiaan. Ei tuollainen exn on-off-suhde ole mitenkään hyvästä, jättää nyt hyvä vakaa mies jonkun huithapelin takia, jonka peli on jo entuudestaan tunnettu. Avokkisi kärsii jostain läheisriippuvuudesta tms. Menkää pariterapiaan ja hän tarvitsee varsinkin yksilöterapiaa. Mä muistuttelisin, millainen sika se ex oli.....

Olen pahoillani puolestasi. Pysy tyynenä, pidä huolta itsestäsi. Avokkisi ei kuulosta ihan täysjärkiseltä...

Vierailija
50/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähti muutama vuosi sitten toisen naisen matkaan. Eroaminen oli ihan kamalaa, mutta vielä sitäkin kamalampaa olivat ne muutamat kuukaudet sitä ennen, kun mies jahkaili, lähteekö vai ei. Kun toinen oli jo henkisesti lähtenyt ja rakastumisen huumassa, pariterapiat yms. olivat aika järkyttäviä kokemuksia itselle kuunnella sitä, kuinka yrittää väkisin jäädä lasten takia , vaikka on nähnyt, miten hienoa sen toisen kanssa olisi. Sitten vihelsin lopulta pelin poikki.

Eli pointtina: yksin on kuitenkin parempi kuin sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa olla jonkun muun kanssa. On tosi raskasta ja ahdistavaa olla se ei-toivottu jäsen omassa perheessään. ”Järkiinsä” se toinen voi kuitenkin tulla vasta sitten, kun se rakastumisen huuma menee ohi. Paljon tsemppiä ja voimia!

Vierailija
51/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä koskaan neuvonut kellekäännmiehelle, mutta ottaisin sinuna yhteyden asianajajaan. Ihan jotta saat pitkin matkaa toimittua niin, että saat vähintään puolet huoltajuudesta tms miksi siyä nyt kutsutaan. Eli ettei käy niin, että joudut viikonloppuisöksi. Sen voinee varmistaa toimimalla jo nyt ns oikein mahdollista oikeudenköyntiä silmälläpitäen. Ja että välttää tekemästä virheliikkeitä, joita voi käyttää sinua vastaan. Vaikutat minusta hyvältä isältä ja kunnon tyypiltä.

Hän ainakin sanoi ettei ole multa lasta viemässä pois..tiedä häntä.. kiitos näistä sanoista!

Vierailija
52/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskos avokkisi syytä mennä terapiaan. Ei tuollainen exn on-off-suhde ole mitenkään hyvästä, jättää nyt hyvä vakaa mies jonkun huithapelin takia, jonka peli on jo entuudestaan tunnettu. Avokkisi kärsii jostain läheisriippuvuudesta tms. Menkää pariterapiaan ja hän tarvitsee varsinkin yksilöterapiaa. Mä muistuttelisin, millainen sika se ex oli.....

Olen pahoillani puolestasi. Pysy tyynenä, pidä huolta itsestäsi. Avokkisi ei kuulosta ihan täysjärkiseltä...

Samaa oon mielessäni miettinyt miks lähtis vakaasta ja ”hyvästä” suhteesta takaisin siihen missä on petetty..

Vierailija
53/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies lähti muutama vuosi sitten toisen naisen matkaan. Eroaminen oli ihan kamalaa, mutta vielä sitäkin kamalampaa olivat ne muutamat kuukaudet sitä ennen, kun mies jahkaili, lähteekö vai ei. Kun toinen oli jo henkisesti lähtenyt ja rakastumisen huumassa, pariterapiat yms. olivat aika järkyttäviä kokemuksia itselle kuunnella sitä, kuinka yrittää väkisin jäädä lasten takia , vaikka on nähnyt, miten hienoa sen toisen kanssa olisi. Sitten vihelsin lopulta pelin poikki.

Eli pointtina: yksin on kuitenkin parempi kuin sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa olla jonkun muun kanssa. On tosi raskasta ja ahdistavaa olla se ei-toivottu jäsen omassa perheessään. ”Järkiinsä” se toinen voi kuitenkin tulla vasta sitten, kun se rakastumisen huuma menee ohi. Paljon tsemppiä ja voimia!

Kiitos kun jaoit kokemuksesi.. luulen myös jos hän palaa tämän eksän kanssa yhteen niin huomaa ehkä muutaman kuukauden päästä ettei tää ollutkaan niin hienoo kuin luuli.. takas on ainakin turha tulla, sen oon päättänyt..

Vierailija
54/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana ihan kauhee avioero, jossa oli oikeudenkäyntejä ja lakimiehiä ja ihan sitä kaikista kauheinta shittiä.

Nyt kun siitä on aikaa, tajuun, että se kaikki oli ihan turhaa.

Kun et tässä vaiheessa tiedä, mitä tehdä, älä tee mitään.

Anna hänen aloittaa eroprosessi, jos tulee siihen tulokseen.

Ja kun kerran sanoi, ettei aio lasta susta erottaa, luota tässä vaiheessa siihen. Väsyt ihan turhaan, jos alat reuhata ja järjestellä asioita hänen puolestaan.

Aika auttaa.

Vierailija
55/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mikä akka sulla on. Ei mitään moraalia. Suosittelisin jättämään mutta pieni vauva tietysti hankaloittaa nyt asioita ja hänet täytyy ottaa huomioon.

Vierailija
56/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinenkö? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen pahoillani ap! Onko siitä kauan kun naisesi erosi eksästään?

Olisko siitä ehkä n. 4-5 vuotta? Olivat olleet ehkä n. 9v on-off suhteessa. En vaan jotenkin ymmärrä miksi täyty nyt sitten alkaa haikaileen toistensa perään, olisivat selvittäneet asiat ennenkun me edes tavattiin. Itse syöksyin tähän suhteeseen melkein heti erottuani 10 vuoden avoliitosta jossa minun exäni rakastui työkaveriinsa ja lähti hänen mukaan.. enkä päivääkään oo perään huudellu..

Kauhean nopeasti olette lapsen tehneet.

Ei muutamassa vuodessa toista opi tuntemaan ollenkaan. Jos olisitte naimisissa, eroaminen ei olisi mikään sormien napsautus.

Mun mielestä kuullostaa synnytyksen jälkeiseltä masennukselta, älkää vain sen takia erotko. Tunteita tulee ja niitä menee.

Kun ei pidä mitään yhteyttä, niin tunteet laimenee.

Pidä jokatapauksessa oikeuksistasi kiinni.

Vierailija
57/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille naisellesi että kaikkeehan sitä saa tässä maailmassa haluta, mutta joku roti nyt perkele. Jos homma on noin kuin sen ilmaisit niin sano käske sen lopettaa vouhkaaminen exänsä kanssa. Entiset on off suhteet ei siitä paremmaksi muutu.

Vierailija
58/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on takana ihan kauhee avioero, jossa oli oikeudenkäyntejä ja lakimiehiä ja ihan sitä kaikista kauheinta shittiä.

Nyt kun siitä on aikaa, tajuun, että se kaikki oli ihan turhaa.

Kun et tässä vaiheessa tiedä, mitä tehdä, älä tee mitään.

Anna hänen aloittaa eroprosessi, jos tulee siihen tulokseen.

Ja kun kerran sanoi, ettei aio lasta susta erottaa, luota tässä vaiheessa siihen. Väsyt ihan turhaan, jos alat reuhata ja järjestellä asioita hänen puolestaan.

Aika auttaa.

Näin se on tehtävä.. itse kuitenkin haluaisin edes hieman huomioimista ja läheisyyttä, ehkä jopa seksiä mutta sitä on turha odottaa enkä todellakaan aio lähteä vieraisiin tai hakea edes huomioo muualta. Silloin hän saisi hyvän syyn erota ja laittaa kaiken mun piikkiin.. kai se on vaan alettava tuo oikean käden harrastus uudestaan muutaman vuoden tauon jälkeen :)

Vierailija
59/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille naisellesi että kaikkeehan sitä saa tässä maailmassa haluta, mutta joku roti nyt perkele. Jos homma on noin kuin sen ilmaisit niin sano käske sen lopettaa vouhkaaminen exänsä kanssa. Entiset on off suhteet ei siitä paremmaksi muutu.

Yritin jo kerran sanoa että eikö hän voisi vain unohtaa sitä ja jatkaa mun kanssa elämää..tuloksetta.. ehkä oon liian kiltti ja hällä on kaipuu takaisin johonkin ”ronttiin”..

Vierailija
60/98 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton joo mies kyllä olet, ole kerrankin mies ja heivaa nyt jo tuommoinen muija ketolan kuuseen, joku roti pitää olla, itse en kyllä miehenä katselisi puolta päivääkään tuommoista menoa, enkä ole katsellutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan