Kuka toope käyttää vielä hajustettua pyykinpesuainetta
Kommentit (158)
Käytän nykyään Lidlin nestemäistä Formil Coloria, mielestäni siinä on mieto, kevyt tuoksu, ei ollenkaan pesuainemainen. Pesuainetta annostelen maltillisesti. Huuhteluainetta käytän lähinnä vain fleecehuoville sähköisyyden poistoon, ja silloinkin hajustamatonta. Muuten aina huuhteluaineen tilalla etikkaa, sillä huuhteluaine ei tee hyvää tekstiileille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta tietyt hajustetut haisee järkyttävälle ja karmein on tämä huuhteluaine jota myydään halvalla eli pääsääntöisesti köyhät haisee sille.
Täysin hajuttomia käyttävät usein todellakin tuoksuvat tunkkaiselle jota ei häistä kauas, mutta jos haistaa heidän vaatekasaa, niin siinä ei ole raikas tuoksu.
Tiedän nämä koska olen kirpputorilla töissä mihin lahjoitetaan vaatteita.
Itse käytän miedosti hajautettua eko aineita pääasiassa joista ei varmasti lähde sitä hajuvanaa
Kirpputorille viedään käyttämättä jääneitä vaatteita. Ihan samalla tavalla ne hajustettujen aineiden käyttäjienkin vaatteet ummehtuvat maattuaan vuoden kaapissa.
Tiedän tämän, mutta haju on erilainen pitkään säilötyillä.
Ystäväni antaa vaatetta suoraan pesusta ja heidän pyykit on aina haisseet vähän vauvan puklulle ja luulin liittyvän heidän pieniin lapsiin, mutta nyt ovat lapset isoja ja haju on sama pyykissä.
He eivät käytä mitään missä tuoksuja eli yhdistän tämän tunkkaisen hajun tässä tapauksessa hajusteettomaan aineeseen.Hän ei siis saa pyykkejään puhtaaksi. Puhdas pyykki ei nimittäin tuoksu miltään.
Ei pidä paikkaansa ja jokaisen kodissa on oma ominaistuoksunsa joka tulee elintavoista pitkälti eli kuinka pestään ja mitä syödään jne.
Pyykki voi olla puhdas ja tuoksua sille omalle kodille eikä ihminen itse sitä aisti
Ihmisparka, jos hänen kotinsa ominaistuoksu on vauvanpuklu. Rohkenen epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta tietyt hajustetut haisee järkyttävälle ja karmein on tämä huuhteluaine jota myydään halvalla eli pääsääntöisesti köyhät haisee sille.
Täysin hajuttomia käyttävät usein todellakin tuoksuvat tunkkaiselle jota ei häistä kauas, mutta jos haistaa heidän vaatekasaa, niin siinä ei ole raikas tuoksu.
Itse käytän miedosti hajautettua eko aineita pääasiassa joista ei varmasti lähde sitä hajuvanaa
Kirpputorille viedään käyttämättä jääneitä vaatteita. Ihan samalla tavalla ne hajustettujen aineiden käyttäjienkin vaatteet ummehtuvat maattuaan vuoden kaapissa.
Ystäväni antaa vaatetta suoraan pesusta ja heidän pyykit on aina haisseet vähän vauvan puklulle ja luulin liittyvän heidän pieniin lapsiin, mutta nyt ovat lapset isoja ja haju on sama pyykissä.
He eivät käytä mitään missä tuoksuja eli yhdistän tämän tunkkaisen hajun tässä tapauksessa hajusteettomaan aineeseen.Hän ei siis saa pyykkejään puhtaaksi. Puhdas pyykki ei nimittäin tuoksu miltään.
Ei pidä paikkaansa ja jokaisen kodissa on oma ominaistuoksunsa joka tulee elintavoista pitkälti eli kuinka pestään ja mitä syödään jne.
Pyykki voi olla puhdas ja tuoksua sille omalle kodille eikä ihminen itse sitä aistiIhmisparka, jos hänen kotinsa ominaistuoksu on vauvanpuklu. Rohkenen epäillä.
Kiva kun takerrut tähän näin innolla.
Mutta veikkaus on ettet itsekään tiedä mille haiset toisten nenään. Mietipä sitä
Pyykinpesukoneen huolto ja pyykinpesu on näköjään helvatin vaikeata.
Pyykinpesukoneen luukkua ei laiteta kiinni heti pesun jälkeen. Samalla avataan myös pesuainelokero.
Kone pestään välillä maksimi lämpötilalla.
Konetta ei ahdeta täyteen pyykkiä koska se ei tule puhtaaksi. Vesimäärä ei riitä..
Kone ei myöskään ole likapyykkien säilytyspaikka.
Seoliitti tuhoaa pyykinpesukoneen.
Pesuainetta ei tarvitse laittaa paljoa. Suomessa on pehmeä vesi.
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen huolto ja pyykinpesu on näköjään helvatin vaikeata.
Pyykinpesukoneen luukkua ei laiteta kiinni heti pesun jälkeen. Samalla avataan myös pesuainelokero.
Kone pestään välillä maksimi lämpötilalla.
Konetta ei ahdeta täyteen pyykkiä koska se ei tule puhtaaksi. Vesimäärä ei riitä..
Kone ei myöskään ole likapyykkien säilytyspaikka.
Seoliitti tuhoaa pyykinpesukoneen.
Pesuainetta ei tarvitse laittaa paljoa. Suomessa on pehmeä vesi.
Tosi monet eivät tätä tiedä, tai välitä.
Kyllä noi tunkkaisen ja pahat hajut johtuu pesutavoista, ja likaisesta pesukoneesta, ei tuoksuttomasta pesuaineesta. Pesen hajusteettomia pesuaineilla melkein kaiken pyykin kuudessakympissä eikä pyykki haise edes silloin kun unohtuu kauemmaksi aikaa pesun jälkeen koneeseen. Olen lukenut täältä että joillain käy pyykki haisemaan tunkkaisille jo muutaman tunnin unohduksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykki voi olla puhdas ja tuoksua sille omalle kodille eikä ihminen itse sitä aistiIhmisparka, jos hänen kotinsa ominaistuoksu on vauvanpuklu. Rohkenen epäillä.
Kiva kun takerrut tähän näin innolla.
Mutta veikkaus on ettet itsekään tiedä mille haiset toisten nenään. Mietipä sitä
Heh, nyt on aikaa. -En vauvanpuklulle enkä pyykkäysaineille, se tieto riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hei joku järki paasaamiseen. Suomessa ja melkeinpä koko Pohjoismaissa pesuaineet on todellakin miedosti hajustettuja verrattuna muuhun Eurooppaan, puhumattakaan Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Silti asiasta jäkätetään täällä enemmän kuin missään muualla.
Joku suhteellisuudentaju pitäisi säilyttää.
Se on aivan sama mille Etelä amerikassa joku haisee, mutta jos meillä vieras aiheuttaa minulle migreenin pesuaineen hajulla, niin kyllä se minua koskettaa ja ihmetyttää miksi pitää häistä voimakkaalle.
En täysin hajuttomia käytä itsekään, mutta kohtuus hajuissa pitäisi olla.
No jos sulle tulisi käymään sen hajuiset brasilialaiset, jotka kerran Hiidenmaan-lautalla tapasin, niin ei taitaisi ollakaan aivan sama 😂
Toki kohtuus on suotavaa tuoksuista, nimen omaan, mutta kun täällä jäkätetään miedoistakin. Se tässä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noi tunkkaisen ja pahat hajut johtuu pesutavoista, ja likaisesta pesukoneesta, ei tuoksuttomasta pesuaineesta. Pesen hajusteettomia pesuaineilla melkein kaiken pyykin kuudessakympissä eikä pyykki haise edes silloin kun unohtuu kauemmaksi aikaa pesun jälkeen koneeseen. Olen lukenut täältä että joillain käy pyykki haisemaan tunkkaisille jo muutaman tunnin unohduksen jälkeen.
Eihän kenenkään koti omaan nenään pahalta haise, kun siihen on turtunut.
Ainoastaan jos haju poikkeaa normaalista, sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien vauvaperheiden kotien ominaishaju on vauvanpuklu. Ja kaikkien (sisä)kissallisten kotien ominaishaju on kissanpissa. Ihan sama mitä itse asukkaat väittävät.
Jos asuisin kerrostalossa, ei tulisi mieleenkään käyttää taloyhtiön konetta. Kaikki ei sitä osaa käyttää ja jos siellä on ennen sinun vuoroa pesty alhaisessa lämpötilassa noro pyykkiä ja ties mitä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hei joku järki paasaamiseen. Suomessa ja melkeinpä koko Pohjoismaissa pesuaineet on todellakin miedosti hajustettuja verrattuna muuhun Eurooppaan, puhumattakaan Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Silti asiasta jäkätetään täällä enemmän kuin missään muualla.
Se on aivan sama mille Etelä amerikassa joku haisee, mutta jos meillä vieras aiheuttaa minulle migreenin pesuaineen hajulla, niin kyllä se minua koskettaa ja ihmetyttää miksi pitää häistä voimakkaalle.
En täysin hajuttomia käytä itsekään, mutta kohtuus hajuissa pitäisi olla.No jos sulle tulisi käymään sen hajuiset brasilialaiset, jotka kerran Hiidenmaan-lautalla tapasin, niin ei taitaisi ollakaan aivan sama 😂
Toki kohtuus on suotavaa tuoksuista, nimen omaan, mutta kun täällä jäkätetään miedoistakin. Se tässä mättää.
OMO Colorin katku ei ole mieto tuoksu..
Tästäkin ketjusta huomaa ketkä niitä löyhkääviä pesuaineita käyttävät. Tupakoivat elämänkoululaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En täysin hajuttomia käytä itsekään, mutta kohtuus hajuissa pitäisi olla.No jos sulle tulisi käymään sen hajuiset brasilialaiset, jotka kerran Hiidenmaan-lautalla tapasin, niin ei taitaisi ollakaan aivan sama 😂
Toki kohtuus on suotavaa tuoksuista, nimen omaan, mutta kun täällä jäkätetään miedoistakin. Se tässä mättää.OMO Colorin katku ei ole mieto tuoksu..
Sehän ei toki ole ainoa markkinoilla oleva hajustettu pesuaine. En minäkään Omoa tai BioLuvilia käytä (tai nehän ovat samaa tavaraa) käytä, ja pahimpia kokeilemiani Suomessa ovat Ariel ja etenkin Persil. Mutta ulkomailla ollessani aineet vasta karsean hajuisia ovatkin.
Itse tykkään käyttää miedosti hajustettuja.
Milloin ihmiset alkavat arvostaa keuhkojensa terveyttä? Vasta sitten, kun se on mennyt? Mitä enemmän myrkkykuormitusta (hajusteet, voimakkaat siivousaineet, (tupakan)savu,...), niin sitä nopeammin ne vauroituvat ja sitä enemmän sinua hengästyttää polkiessasi pyörällä ylämäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki kohtuus on suotavaa tuoksuista, nimen omaan, mutta kun täällä jäkätetään miedoistakin. Se tässä mättää.OMO Colorin katku ei ole mieto tuoksu..
Sehän ei toki ole ainoa markkinoilla oleva hajustettu pesuaine. En minäkään Omoa tai BioLuvilia käytä (tai nehän ovat samaa tavaraa) käytä, ja pahimpia kokeilemiani Suomessa ovat Ariel ja etenkin Persil. Mutta ulkomailla ollessani aineet vasta karsean hajuisia ovatkin.
Itse tykkään käyttää miedosti hajustettuja.
Unileverin myyntitilastojen (Siekkinen) mukaan suurin osa suomalaisista ja pohjoismaista ovat siirtyneet hajuttomiin pesuaineisiin. Joten "mieto" tuoksu erottuu hajuna muille.
Entinen anoppini oli hajuherkkä ihan miltei kaikelle. Ei siis oikeasti tutkittu, mutta omasta mielestään.
Rasittavaa, sivumennen sanoen.
No, hän pesi kaiken pyykin hajuttomalla pesuaineella ja - kyllä - pestyt pyykit tuntuivat ja haisivat tunkkaiselta ja tympeältä.
Kerran ostin vahingossa itse hajuttoman pesuaineen. Ensin yritin olla välittämättä, ette pyykkini tuoksunut hyvältä, mutta luovutin, en kestänyt sitä tuoksuttomuutta, aivan kuin ei pyykkiä olisi pestykään, vaikka tiesin, että oli puhdasta. Ostin tuoksullista ja pesin sillä.
Aaah, autuutta kun käsittelin pestyä pyykkiä, joka tuoksui hyvältä.
Jätän aina pesukoneen luukun auki ja kone ei haise pahalta.
100 jatkaa vielä, en polta tupakkaa ja meillä ei polteta, hajuaisti toimii siltäosin.
Laitoin juuri koneeseen pyykit ja ecoleverin sitrukselle tuoksuvaa nestemäistä pesuainetta.
Aine tuoksee luonnolliselle ja ikävä kyllä häviää kuivista vaatteista, mutta vaate on silti raikas eikä sitä hajusteettomaan aineeseen kuuluvaa "hajua".
Pyykki voi olla puhdas ja tuoksua sille omalle kodille eikä ihminen itse sitä aisti