Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka toope käyttää vielä hajustettua pyykinpesuainetta

Vierailija
14.09.2019 |

..taloyhtiön pesukoneessa.

Yööök.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et määrää mitä kukakin käyttää.

Vierailija
62/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiömme kuivaushuoneessa vahvimmin lemuavat työmiesten haalarit. Moni heistä ja heidän vaimoistaan näkyy tupavoivan, joten ehkä hajuaisti on siksikin huono.

Työhaalarien "lemu" usein juuri märkänä, ei suinkaan johdu pesuaineesta, veden lämpötilasta tai vaimon tupakoinnista, vaan haalarin kankaan kemialisesta käsittelystä, joka kestää tietyn pesukerran esim. 50 kertaa ja näin kankaaseen saadaan kosteutta hylkivä, paloturvallinen (kipinä kesto) lisä lujuutta, hengittävyyttä jne.

Ja mitä enemmän kankaassa on lisäominaisuiksia, sitä enemmän käytetään kemikaaleja kankaan pintaan, jotka tuoksahtelevat.

Kai minä nyt pesuaineen löyhkän erotan muusta lemusta, joten turha päteä haalariasiantuntemuksella.

Niin sinä ja sinä, mutta eikö voisi millään ymmärtää ja hyväksyä myös muiden tuoksumieltymyksiä ja aisteja. Sinun lemu voi olla toisen tuoksuelämys tai päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen, mutta en enää. Ennen en oikein itse haistanut miltä vaatteet tuoksui. Hajuaisti parani, kun lopetin tupakan polton. Nyt kyllä huomaa, miten itse ja jotkut ihmiset tuoksuvat ihan kauheille.

Vierailija
64/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti kemikaaliteollisuuden koekaniineja. Tuoksut ovat kemikaaleja jotka voivat aiheuttaa syöpää, allergiaa ja iho-oireita.

Vierailija
65/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanotolla kävi äiti joka epäili koulun olevan homeessa kun lapset sairastavat usein..

Äiti haisi järkyttävällä tupakan ja hajusteiden katkulle...

Vierailija
66/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et määrää mitä kukakin käyttää.

Mieluummin tyhmä ja väärässä kuin kuuntelisi muiden neuvoja?

Vierailija
67/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
68/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua, mutta tietyt hajustetut haisee järkyttävälle ja karmein on tämä huuhteluaine jota myydään halvalla eli pääsääntöisesti köyhät haisee sille.

Täysin hajuttomia käyttävät usein todellakin tuoksuvat tunkkaiselle jota ei häistä kauas, mutta jos haistaa heidän vaatekasaa, niin siinä ei ole raikas tuoksu.

Tiedän nämä koska olen kirpputorilla töissä mihin lahjoitetaan vaatteita.

Itse käytän miedosti hajautettua eko aineita pääasiassa joista ei varmasti lähde sitä hajuvanaa

Vierailija
69/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin ennen, mutta en enää. Ennen en oikein itse haistanut miltä vaatteet tuoksui. Hajuaisti parani, kun lopetin tupakan polton. Nyt kyllä huomaa, miten itse ja jotkut ihmiset tuoksuvat ihan kauheille.

Tupakointi on juuri yhteistä näille hajusiepoille eli kyllä se on varmaan ettei itse tupakoitsija haista samoin kuin muut

Vierailija
70/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Omassa pesukoneessa. Mitä voimakkaampi tuoksu, sen parempi.

Hajuttomat pesuaineet jättävät pyykin todella tunkkaisen hajuiseksi. Ja kyllä, pesukone puhdistettu säännöllisesti nukkasihtiä myöten ja kumitiivisteet kuivattu joka pyykinpesun jälkeen ja luukku aina auki, kun pesukone ei pyöritä pyykkiä. Pyykit pesty väljässä vedessä.

Zeoliitti ei lähde koneen pohjalta ja kertyy vastuksen ympärille.

100 g sitruunahappoa ja pese tyhjä kone mahdollisimman kuumalla pesuohjelmalla. Toista jos haju ei lähde. Älä osta zeoliittia sisältävää pesuainetta..

Vierailija
71/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua, mutta tietyt hajustetut haisee järkyttävälle ja karmein on tämä huuhteluaine jota myydään halvalla eli pääsääntöisesti köyhät haisee sille.

Täysin hajuttomia käyttävät usein todellakin tuoksuvat tunkkaiselle jota ei häistä kauas, mutta jos haistaa heidän vaatekasaa, niin siinä ei ole raikas tuoksu.

Itse käytän miedosti hajautettua eko aineita pääasiassa joista ei varmasti lähde sitä hajuvanaa

Kirpputorille viedään käyttämättä jääneitä vaatteita. Ihan samalla tavalla ne hajustettujen aineiden käyttäjienkin vaatteet ummehtuvat maattuaan vuoden kaapissa.

Vierailija
72/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hajusteita käyttävien pyykinpesukoneet hajoavat useammin kuin muiden?

Vierailija
73/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka köyhä luuseri joutuu käyttämään yleistä pesukonetta. Yöks!

Vierailija
74/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hei joku järki paasaamiseen. Suomessa ja melkeinpä koko Pohjoismaissa pesuaineet on todellakin miedosti hajustettuja verrattuna muuhun Eurooppaan, puhumattakaan Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Silti asiasta jäkätetään täällä enemmän kuin missään muualla.

Joku suhteellisuudentaju pitäisi säilyttää.

Vierailija
75/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla alempien sosiaaliluokkien juttu?

Jos jossain pyykkituvassa yleisillä koneilla pesee vaatteensa niin joo, eikä siitä hajuttomalla aineella hienommaksi muutu. :D 

Vierailija
76/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorille viedään käyttämättä jääneitä vaatteita. Ihan samalla tavalla ne hajustettujen aineiden käyttäjienkin vaatteet ummehtuvat maattuaan vuoden kaapissa.

Tiedän tämän, mutta haju on erilainen pitkään säilötyillä.

Ystäväni antaa vaatetta suoraan pesusta ja heidän pyykit on aina haisseet vähän vauvan puklulle ja luulin liittyvän heidän pieniin lapsiin, mutta nyt ovat lapset isoja ja haju on sama pyykissä.

He eivät käytä mitään missä tuoksuja eli yhdistän tämän tunkkaisen hajun tässä tapauksessa hajusteettomaan aineeseen.

Vierailija
77/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo ainakaan varaa ostaa muuta kuin sitä halvinta hajustettua.

Vierailija
78/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti hei joku järki paasaamiseen. Suomessa ja melkeinpä koko Pohjoismaissa pesuaineet on todellakin miedosti hajustettuja verrattuna muuhun Eurooppaan, puhumattakaan Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Silti asiasta jäkätetään täällä enemmän kuin missään muualla.

Joku suhteellisuudentaju pitäisi säilyttää.

Se on aivan sama mille Etelä amerikassa joku haisee, mutta jos meillä vieras aiheuttaa minulle migreenin pesuaineen hajulla, niin kyllä se minua koskettaa ja ihmetyttää miksi pitää häistä voimakkaalle.

En täysin hajuttomia käytä itsekään, mutta kohtuus hajuissa pitäisi olla.

Vierailija
79/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla alempien sosiaaliluokkien juttu?

Jos jossain pyykkituvassa yleisillä koneilla pesee vaatteensa niin joo, eikä siitä hajuttomalla aineella hienommaksi muutu. :D 

Totta. Hauska kuvitella jetsetväen tai vaikkapa perinteikkään englantilaisen yläluokan edustajan tuoksahtavan Surfille tai Omolle.

Vierailija
80/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tämän, mutta haju on erilainen pitkään säilötyillä.

Ystäväni antaa vaatetta suoraan pesusta ja heidän pyykit on aina haisseet vähän vauvan puklulle ja luulin liittyvän heidän pieniin lapsiin, mutta nyt ovat lapset isoja ja haju on sama pyykissä.

He eivät käytä mitään missä tuoksuja eli yhdistän tämän tunkkaisen hajun tässä tapauksessa hajusteettomaan aineeseen.

Hän ei siis saa pyykkejään puhtaaksi. Puhdas pyykki ei nimittäin tuoksu miltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi