Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka toope käyttää vielä hajustettua pyykinpesuainetta

Vierailija
14.09.2019 |

..taloyhtiön pesukoneessa.

Yööök.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ole hajusteallergikko, mutta hajuaistini on hyvä. Mua ällöttää se haju, mitä jää mun kotiin, kun meillä käy anoppi tai lasten kaveri, jonka kotona käytetään Bio Luvilia.

Tämä. Minä nostan aina lasten kavereiden ulkovaatteet tuulikaappiin, ettei haju leviä asuntoon.

Todellakin! Usein mietin miten nämä lasten kavereiden vanhemmat kestävät sitä hajua. Ihan oikeasti kun joku tietty kaveri on käynyt niin täytyy tuulettaa koko kämppä. Ärsyttää myös se että meidän naapurit kuivattavat kesällä pyykit ulkona ja omalle pihalle ei voi silloin mennä sen huuhteluainelöyhkän takia.

Vierailija
142/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää hajusteettomia?

Ollaan äidin kanssa ihmetelty mummolassa leijuvaa tunkkaista, likaista hajua jo varmaan kymmenen vuotta. Tuollon 10 v sitten mummo hehkutti, että on ostanut hajusteetonta pesuainetta.

Sitten saatiin molemmat, minä ja äiti sitä lahjaksi(ei mummolta vaan ihan toiselta taholta, joka sanoi, että hän ei ei sitä tarvitse). No selvisipä miksi! Meidän pyykit alkoi haisemaan oksennukselta! (vaikka niihin ei ollut kukaan oksentanut), kaapit ja kaikki haisi kamalalta. Joo, ei haissu pesuaine ei, mutta haisi tunkkaisuus ja lika. 

Ymmärrätkö, jos pyykit haisevat oksennukselle tai lialle, ne eivät ole puhtaita. Tähän ei auta hajun peittöminen hajusteella vaan pesutapojen vaihto ja pyykkikoneen puhtaanapito.

Minulla on uusi kone, äitini on siivoushullu ja todellakin putsaa koneen usein, putsaa myös mummon koneen, pesuaineen lahjoittajasta en tiedä. Me pestään pyykit materiaalista riippuen 30-60astessa.

Ymmärrätkö sinä tämän? :) 

Ymmärrän. Mikään pyykkki ei tule puhtaaksi 30 asteessa. Itse pesen  60 asteessa ne, johin on ilmoitettu vaatteen lapussa 40 astetta ja kaikki muut 90 asteessa, rintaliivitkin kestävät 90 astetta ja tietysti lakanat, pyyhkeet, teepaidat jne. Farkut pesen 60 asteessa. Meillä pyykki tuoksuu raikkaalta. Myös kuivatus vaikuttaa, yhtään kosteutta ei saa olla, jos laiteaan kaappin, heti alkaa tuoksua pahalta. Pesuainetta ei saa laittaa liikaa, jos se ei kaikki huuhtoudu pois, se alkaa tuoksua.

Eli: nostakaa pesulämpötilat 60 ja 90 asteeseen ja kuivattakaa pyykki kunnolla. Takaan ettei tuoksu pahalta. Tietysti tuoksuton Erisan vielä, se huuhtoutuu pois parhaiten. Tv Liisukka, joka vei rantaan pyykkiä

Tuo on järjetöntä energiantuhlausta. Kevyesti likaantunutta pyykkiä on ihan turha pestä kuumissa lämpötiloissa, eikä kaikkia materiaaleja edes saa pestä niin kuumassa. Tämä desinfiointihulluus on saanut isot mittasuhteet. Ei normaalia pyykkiä tarvitse desinfioida, eivätkä ne edes desinfioidu 60 tai 95 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä...

Miksi et "esipese" konetta ennen käyttöä, ap? Jos olen käyttänyt pesutuvan yleistä konetta, olen laittanut ensin tyhjän koneen kuumimmalle mahdolliselle ohjelmalle. Sen jälkeen vasta pyykit koneeseen.

Tällä tyylillä voi tulla aika vastaan. Taloissa, joissa olen asunut, on pyykkivuoro rajoitettu kahteen tuntiin.

Voi kun meidänkin taloyhtiössä olisi rajoitettu aika! Mutta ei ole, eikä pyykinpesu maksa mitään, ja kun osa ihmisistä pesee omalla koneella omassa kodissa, niin pyykkituvassa asioivissa on paljon näitä suurpyykkäreitä, jotka vetää yhdeksänkin vuoroa peräkkäin. Pesevät vajaita koneellisia, vain samanvärisiä yhdessä koneellisessa, ja meditoivat jokaista vaatekappaletta koneeseen laittaessaan. Yhtä hidasta on samojen pyykkien kuivatus. Vallataan koko pyykkitupa ja asetellaan kukin vaatekappale varoen etäälle toisistaan. Herkkää on pyykkäys.

Vierailija
144/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pyykinpesuaineet sisältävät?

http://ekompielama.fi/asuminen/ekompaa-pyykinpesua-pyykinpesuaineiden-k…

Alapeukut ymmärrettäviä, koska totuus tekee kipeää...

Mutta lukaiskaa läpi edes tämän linkin info, niin tiedätte mitä elimistöönne, lapsiinne ja luontoon imeytätte.

Vierailija
145/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää hajusteettomia?

Ollaan äidin kanssa ihmetelty mummolassa leijuvaa tunkkaista, likaista hajua jo varmaan kymmenen vuotta. Tuollon 10 v sitten mummo hehkutti, että on ostanut hajusteetonta pesuainetta.

Sitten saatiin molemmat, minä ja äiti sitä lahjaksi(ei mummolta vaan ihan toiselta taholta, joka sanoi, että hän ei ei sitä tarvitse). No selvisipä miksi! Meidän pyykit alkoi haisemaan oksennukselta! (vaikka niihin ei ollut kukaan oksentanut), kaapit ja kaikki haisi kamalalta. Joo, ei haissu pesuaine ei, mutta haisi tunkkaisuus ja lika. 

Jaksaako se mummo vielä pitää kodin puhtoisena?

Jos esim. suursiivous, jossa pyyhitään /pestään kaikki pinnat (seinät, katot, patterien taustat, keittiön kaapit), puhdistetaan viemärien hajulukot, kodin tekstiilit, sohvat, nojatuolit jne. on jäänyt vuosiksi tekemättä, sen haistaa. Eikä tilanne parane vaihtamalla pesuaine hajustettuun versioon.

Vierailija
146/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tähän jo aiemmin. Mutta siis tänään kävi vieraita, jotka haisi jo sisään tullessa pyykinpesuaineille. Haju jäi pyörimään asuntoon joksikin aikaa ja äsken sohvatyynyä siirtäessä se pelmahti taas. Vieraat siis istuivat sohvalla. Voisin laittaa tämän herkän nenän piikkiin muuten, mutta huonommalla hajuaistilla varustettu puoliso huomasi saman. Jotenkin alkaa tuntua, että onko itseisarvo saada kiva haju pyykkeihin hetkeksi vai levittää sama haju ympäristöön niin, että joku sohvatyyny haisee vielä 7 tunnin päästä?

Vierailija
147/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tähän jo aiemmin. Mutta siis tänään kävi vieraita, jotka haisi jo sisään tullessa pyykinpesuaineille. Haju jäi pyörimään asuntoon joksikin aikaa ja äsken sohvatyynyä siirtäessä se pelmahti taas. Vieraat siis istuivat sohvalla. Voisin laittaa tämän herkän nenän piikkiin muuten, mutta huonommalla hajuaistilla varustettu puoliso huomasi saman. Jotenkin alkaa tuntua, että onko itseisarvo saada kiva haju pyykkeihin hetkeksi vai levittää sama haju ympäristöön niin, että joku sohvatyyny haisee vielä 7 tunnin päästä?

Haju siis lemahti niin voimakkaasti, että parin metrin päässä istuva puoliso haistoi sen myös. Aika koomista.

Vierailija
148/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä...

Miksi et "esipese" konetta ennen käyttöä, ap? Jos olen käyttänyt pesutuvan yleistä konetta, olen laittanut ensin tyhjän koneen kuumimmalle mahdolliselle ohjelmalle. Sen jälkeen vasta pyykit koneeseen.

Täällä toinen, joka on tehnyt samoin😂

Vierailija
149/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten hauskaa, kun teinipoikien Axen yliannostelua kauhistellaan, mutta on ihan normaalia haista metrien päähän pyykinpesuaineelle.

Vierailija
150/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten vanhanaikaista ja tiedotonta.

Vierailija
151/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä nämä voimakkaat pesuaineet on? Olen itse joskus käyttänyt kevyesti tuoksuvaa pesuainetta mutta todellakaan ei ole löyhkännyt mihinkään, vaatteet tuoksuivat vain hieman tavallista raikkaammilta.

Vierailija
152/158 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein teen niin, että käytän hajusteetonta ainetta, mutta laitan ihan minimaalisen tipan hajustettua sekaan. Tuloksena tuoksu, jota tuskin huomaa.

Vierailija
153/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaisi sillä, että tulisi hajuvero ja kaikki voimakas maksaisi kaupassa enemmän eli wt pyykkärit lopettaisi sen Tokmannin huuhteluaineen lotrauksen.

Ei kaikki hajustetut pesuaineet ole ongelma vaan kaikkein hurjimmat hajut.

Oman kokemuksen mukaan niitten käyttäjät kuivattavat pyykit sisällä ja huonosti kuivavat eli tulee vielä oma tuoksunsa siitäkin joissain tapauksissa.

Vierailija
154/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta löyhkää se on. En mmärrä ihmistä joka sanoo  pyykkinsä pesun jälkeen haisevan paskalta ja siksi käyttää hajustettuja pesu ja huuhteluaineita. Voisin ajatella, että pyykki on pesty liian miedolla pesuohjelmalla jolloin se haisee pahalle. Myöskin on pesukoneen pesu saattanut jäädä väliin. Pesukonehan pestään 100asteessa sitruunahapolla tyhjänä. Tuskin näitä taloyhtiön koneita kukaan pesee. 

Itse olen luopunut huuhteluaineesta, kun lapsilla allergisoivat kutisemalla. Myös pulverituoksut tekee saman.

Vierailija
155/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pyykinpesuaineet sisältävät?

http://ekompielama.fi/asuminen/ekompaa-pyykinpesua-pyykinpesuaineiden-k…

Alapeukut ymmärrettäviä, koska totuus tekee kipeää...

Mutta lukaiskaa läpi edes tämän linkin info, niin tiedätte mitä elimistöönne, lapsiinne ja luontoon imeytätte.

Yritä nyt pikku pesupähkinä ymmärtää, että meitä ei kiinnosta toi vouhkaus. Se pyykin hyvä tuoksu riittää.

Vierailija
156/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyykki pesujauhe on aivan mahtava, ei haise millekään ja pitää pyykkikoneen puhtaana. Ensimmäisen laatikon käytön jälkeen hajusteisia pyykkijauheita EI halua käyttää.

Vierailija
157/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pyykki pesujauhe on aivan mahtava, ei haise millekään ja pitää pyykkikoneen puhtaana. Ensimmäisen laatikon käytön jälkeen hajusteisia pyykkijauheita EI halua käyttää.

No mikäs se hyvä jauhe on?

Vierailija
158/158 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs se hyvä jauhe on?

Mun veikkaus on, että sen nimi on Hyvä pyykki :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi