Kuka toope käyttää vielä hajustettua pyykinpesuainetta
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä ainakin hajustettujen pesuaineiden käyttäjillä on matalampi ÄO.
Seura tekee kaltaisekseen...
Kävikö tunteisiin?
Taidat olla hajustettujen käyttäjä, testauta ÄO ja katso päteekö väittämäni sinun kohdallasi.Ei mennyt, tykkään tuoksua hyvälle ja se ei liity älykkyyteen millään tavalla.
Mutta kun et tuoksu hyvälle, ymmärrä nyt. Käytä hajuvettä
No minähän tuoksun. Ja käytän 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta tietyt hajustetut haisee järkyttävälle ja karmein on tämä huuhteluaine jota myydään halvalla eli pääsääntöisesti köyhät haisee sille.
Täysin hajuttomia käyttävät usein todellakin tuoksuvat tunkkaiselle jota ei häistä kauas, mutta jos haistaa heidän vaatekasaa, niin siinä ei ole raikas tuoksu.
Tiedän nämä koska olen kirpputorilla töissä mihin lahjoitetaan vaatteita.
Itse käytän miedosti hajautettua eko aineita pääasiassa joista ei varmasti lähde sitä hajuvanaa
Kirpputorille viedään käyttämättä jääneitä vaatteita. Ihan samalla tavalla ne hajustettujen aineiden käyttäjienkin vaatteet ummehtuvat maattuaan vuoden kaapissa.
Tiedän tämän, mutta haju on erilainen pitkään säilötyillä.
Ystäväni antaa vaatetta suoraan pesusta ja heidän pyykit on aina haisseet vähän vauvan puklulle ja luulin liittyvän heidän pieniin lapsiin, mutta nyt ovat lapset isoja ja haju on sama pyykissä.
He eivät käytä mitään missä tuoksuja eli yhdistän tämän tunkkaisen hajun tässä tapauksessa hajusteettomaan aineeseen.
Kyllä vaatteiden tuoksu voi tulla muustakin kuin pesu- tai huuhteluaineesta esim. pyykin kuivauksesta ja säilytyksestä.
Suomessa on todella huonot pyykinkäsittelytilat, oli miten hieno ja kallis koti tahanssa.
Moni pesee taloyhtiön tiloissa, jolloin lähes aina pesutupa on sijoitettu kellariin ja on huonoilmanvaihto.
Ja okt asujat kuivaavat sisätiloissa, jonka ilmanlaatua heikentää rakennusmateriaalit, tekstiilit jne.
Nykyään vähemmän enää kuivataan pyykkiä ulkona, jolla mielestäni saa parhaan lopputuloksen ja raikasta pyykkiä, myös talvella.
Itse kuivaan pyykin ulkorakennuksessa, jossa ilmavirtaus pääsee harvalaudotuksen vuoksi kiertämään ja pyykit saa todella raikkaaksi ja pölyttömäksi ja pesuaineen tuoksut ei tule esille.
Vaatteiden raikauden säilyttäminen kuivauksen ja pesun jälkeen on nykyään vaikeaa, kun säilytustilat on tehty hengittämättömistä materiaaleista ja talotkin on tehty pullotaloiksi ja energiaystävälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. En tosin käytä taloyhtiön konetta, vaan omaa. Vaatteiden pitää tuoksua hyvälle 🌺
Siivousaineelle? Ok. Toiset käyttävät hajuvettä.
Ei, vaan pesuaineelle. Ja huuhteluaineelle. Ja käytän vielä hajuvettäkin 😁
Eikö hajuvesi mene tuossa tapauksessa hukkaan, sehän sekoittuu pyykinpesuaineiden kanssa?
Ei. Hajuveden tuoksu on kuitenkin aina se päällimmäinen tuoksu. Ja lapset kun ei käytä hajuvesiä niin niidenkin vaatteiden tulee tuoksua hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. En tosin käytä taloyhtiön konetta, vaan omaa. Vaatteiden pitää tuoksua hyvälle 🌺
Eikö hajuvesi mene tuossa tapauksessa hukkaan, sehän sekoittuu pyykinpesuaineiden kanssa?
Ei. Hajuveden tuoksu on kuitenkin aina se päällimmäinen tuoksu. Ja lapset kun ei käytä hajuvesiä niin niidenkin vaatteiden tulee tuoksua hyvälle.
Lapset pitää vauvasta asti altistaa kemikaaleille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu 👍🏻
Hajuista valittavat ovat itse tuhonneet omat aistinsa liialla kemikaalien käytöllä. Nyt heidän nenäänsä haisee kaikki "liian voimakkaalta". Pitäisi silti muistaa, että meillä maltillisesti hajusteita käyttävillä on siihen oikeus, ja teidän herkkyytenne taas itseaiheutettua. Itse pesen millä sattuu. Kotona on hajusteettomia, hajustettuja, sappisaippuaa ja pesupähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu 👍🏻
Vuoden äiti-ehdokas löydetty tai sairas trolli.
Vierailija kirjoitti:
Hajuista valittavat ovat itse tuhonneet omat aistinsa liialla kemikaalien käytöllä. Nyt heidän nenäänsä haisee kaikki "liian voimakkaalta". Pitäisi silti muistaa, että meillä maltillisesti hajusteita käyttävillä on siihen oikeus, ja teidän herkkyytenne taas itseaiheutettua. Itse pesen millä sattuu. Kotona on hajusteettomia, hajustettuja, sappisaippuaa ja pesupähkinöitä.
Tämä on niin totta. Hajuallergiset ovat ihan itse syypäitä ongelmaansa, kun jossakin elämän vaiheessa ovat allergoituneet kemikaaleille ja hajuille.
Ei tarvitse mennä kuin Itä-rajalle, niin kukaan ei Karjalassa ei ole altistunut tai allerginen hajuille, jossa todella käytetäån voimakkaan tuoksuisia pesuaineita, toisin kuin 1-2km päässä Suomessa.
Ja tämä näkyy myös luonnonkasveissa ja kukissa esim. jouluhyäsintti, joka on voimastuoksuin oli joka kodissa vielä 80-90-luvulla jouluna, nyt sitä ostetaan voimaan tuoksunsa vuoksi vain terassille, ulos jne. kun ihmiset allergisoituvat tuoksusta.
Samoin ennen oli jopa saippuat, shamppoot voimakas tuoksuisia, samoin pesuaineet, eikä ne kenenkään nenään käyneet.
Kuka ylipäätään käyttää hajustettuja pyykkiaineita ja huuhteluaineita joiden kemikaalit ja hajusteet PALJON voimakkaampia kuin hajuvedet (toiletet, parfumet), ja vielä ihoa vasten???!
Nuohan on ihan järkkyjä nykyään! Markettien pyykinpesuhyllyn luona haisee 100+ kertaa voimakkaammalle kuin Stokkan parfyymiosastolla!
Sitten ihmetellään miksi tämä kansakunta on allergian kourissa.
Synteettiset hajusteet ovat myös todella ikäviä ympäristömyrkkyjä. "Mut mitä välii, mä saan haista just niin paljon ku tykkään." Ihmiset eivät siis voi luopua edes täysin turhista hajusteista, joten onnea vaan jatkoa ajatellen, maapallo ja sen kaikki jäljellä olevat lajit.
Mistä näitä päästään viallisia tuoksuherkkiä oikein sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Eipä harmita. Terv. Omakotitalolainen
Yhtä karsealle pyykkisi haisevat, pesit ne sitten taloyhtiön koneessa tai omakotitalon pesukoneessa.
Hyi helvetti mikä painajainen, tämän takia itselläni on kerrostalossakin oma pyykkikone ettei tarvitse alistua yhteisen pyykkituvan ihanuuksille. Kaikki hajustetuilla pesu/huuhteluaineilla pestyt vaatteet aiheuttavat iholla hirvittävää kutinaa ja haju puolestaan päänsärkyä ja pahoinvointia. Kammottavaa.
Käytän itsekin miedosti hajustettua enkä ole varsinaisesti tuoksuyliherkkä, mutta täytyy sanoa, että useimmat hajustetut pyykinpesuaineet haisevat kyllä ihan järkyttävän teolliselle ja voimakkaalle. Kaverini oli kerran muutaman päivän vierailulla, ja hänen matkalaukkunsa sisältämistä vaatteista levisi niin tymäkkä tuoksu koko kämppään että jouduin tuulettamaan melkein koko kolme päivää. Lisäksi pesin yhden hänen paitansa omien pyykkieni joukossa, ja sen jäljiltä koko koneellinen haisi niin voimakkaalta että jouduin pesemään uudestaan... Ihmettelen, miten paljon ja voimakasta hajustetta niihin pesuaineisiin oikein laitetaan, että tuo on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu 👍🏻
Vuoden äiti-ehdokas löydetty tai sairas trolli.
😂 Ei ne lapset pyykinpesuaineisiin kuole!
Kuka käyttää hajusteettomia?
Ollaan äidin kanssa ihmetelty mummolassa leijuvaa tunkkaista, likaista hajua jo varmaan kymmenen vuotta. Tuollon 10 v sitten mummo hehkutti, että on ostanut hajusteetonta pesuainetta.
Sitten saatiin molemmat, minä ja äiti sitä lahjaksi(ei mummolta vaan ihan toiselta taholta, joka sanoi, että hän ei ei sitä tarvitse). No selvisipä miksi! Meidän pyykit alkoi haisemaan oksennukselta! (vaikka niihin ei ollut kukaan oksentanut), kaapit ja kaikki haisi kamalalta. Joo, ei haissu pesuaine ei, mutta haisi tunkkaisuus ja lika.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää hajusteettomia?
Ollaan äidin kanssa ihmetelty mummolassa leijuvaa tunkkaista, likaista hajua jo varmaan kymmenen vuotta. Tuollon 10 v sitten mummo hehkutti, että on ostanut hajusteetonta pesuainetta.
Sitten saatiin molemmat, minä ja äiti sitä lahjaksi(ei mummolta vaan ihan toiselta taholta, joka sanoi, että hän ei ei sitä tarvitse). No selvisipä miksi! Meidän pyykit alkoi haisemaan oksennukselta! (vaikka niihin ei ollut kukaan oksentanut), kaapit ja kaikki haisi kamalalta. Joo, ei haissu pesuaine ei, mutta haisi tunkkaisuus ja lika.
Ymmärrätkö, jos pyykit haisevat oksennukselle tai lialle, ne eivät ole puhtaita. Tähän ei auta hajun peittöminen hajusteella vaan pesutapojen vaihto ja pyykkikoneen puhtaanapito.
Tykätään vaimon kanssa kakkaleikeistä seksissä ja usein tehdään niitä sängyssä. Haju ei lähde pois, jos ei käytä ensin hajustettua pesuainetta ja lisäksi hajustettua huuhdetta. Taloyhtiön pesukoneeseen (pestään aina lakanat siellä, kun ei omaa viitti siihen käyttää) saattaa jäädä pieni kakanhaju aina pesun jälkeen mutta se häviää sieltä kyllä aika pian.
Pyykkiaineiden haju on ihan järkyttävän kamala. Se ei ole miellyttävä hajuste, vaan mauton löyhkä. Monessa kodissa lemun haistaa jo kynnyksellä. Omiin vaatteisiin jää kyseinen haju oleilemalla sellaisessa kodissa ja usein oma takki alkaa haistaa pyykkiaineilta, jos sitä on pitänyt jossain yleisessä naulakossa. Välillä tulee mieleen, että eikö sitä pyykkiä pysty pesemään mitenkään muuten :D
Pesutupien teollisuuspesukoneet yleensä linkoavat huuhteluvedet ja huuhtelevat monta kertaa, että jos onkin käyttänyt hajustettua pesuainetta, se ei kyllä hirveästi pyykissä lopuksi haise, jos vain on noudattanut annosteluohjetta. Suurin syy löyhkään on hajustettu huuhteluaine, sitäkin laitetaan yleensä liikaa niin että koteloon jää limaa seuraavillekin pyykkäreille. Toiseksi suurin syy on tietysti se, että pesuainetta annostellaan liikaa.
Yleensä pesuohjelmiin saa valittua ylimääräisen huuhtelun, tai sen voi ottaa vielä pesuohjelman jälkeen erikseen. Kannattaa sitä löyhkää vähän rajoittaa, vaikka oma nenä tykkäisikin. Suurin osa huuhteluaineista haisee aivan kamalalta, samoin hajustetuista pesuaineista.
Onhan se inhaa pestä taloyhtiön pesukoneilla, kun on niin monenlaista pyykkääjää. Yksi tukkii koneen sillä orkideahuuhteluaineellaan, toisella on koirankarvapyykkiä, kolmas pesee säärihaavakääreitä ja kusisia lakanoita, kun kotona on hoidettava vanhus. Kyllä niitä koneita pitäisi jonkun silloin tällöin sitruunahapolla ja 95-ohjelmalla pyöräyttää, mutta eipä taloyhtiöissä yleensä sellaista vastuuhenkilöä ole. Olisi myös kiva, kun ihmiset eivät ottaisi sitä märkää Mustia pyykkivuorolle mukaan. Märän koiran haju on kamala, ja pyykkejä pesevät ja kuivattavat pyykkituvissa myös koirille allergiset. Joten huomaavaisuutta ihmiset!