Mies haluaa eron kun seksi on huonoa
Mies ilmoitti että haluaa eron tai avoimen suhteen jos seksimäärät ei lisäänny ja parane.
Aikataulunkin antoi.
Kommentit (289)
No siis. Jos itse haluat muutosta ja yrittää miehen kanssa, niin seksuaaliterapeutille mars. Sen sijaan jos itse olet tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eikä seksi ole itsellesi se ykkösprioriteetti, sitten et ala tekemään mitään muutosta toisen iloksi. Jos ei kemiat kohtaa niin ero on silloin paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitanut tässä välillä lapsia.Elämme minun rahoilla,voin tästä hyvinkin lähteä.Ei käy huonosti.Hieman olen ihastunut myös toiseen mutta en petä.Mutta jos tätä toista mietin,haluttaisi kyllä ja paljon.
Ap
Kyse ei siis ole siitä, että et halua seksiä vaan siitä että et halua sitä enää miehesi kanssa. Miehesi on näköjään huomannut, että et ole enää suhteessa täysillä mukana, vaikka ei ehkä tiedäkään mistä se johtuu. Ehkä teidän kannattaisi tosiaan miettiä aikalisää, et vaikuta hirveän kiinnostuneelta jatkosta itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa on se, miten näyttää rakkautta ja välittämistä toiselle. Monille hyvä seksi on osa sitä. En minäkään aina nauti niin paljoa niistä asioista mitä mies haluaa, mutta koska rakastan häntä, haluan tehdä hänelle hyvää. Ja tää toimii molempiin suuntiin. Ja olen myös oppinut pitämään asioista jotka hänelle tuottaa nautintoa, koska se tekee hänet aivan hullaantuneeksi myös minuun. Se katse minkä saan ja käytös minua kohtaan on kyllä kaiken sen arvoista, vaikka hetken tekisin jotain vain hänelle miettimättä itseäni.
Mitä tuokin nyt on. Elää miehen (tai naisen tai muusun) genitaaleja varten. Kommentoivat miehet vaikuttavat ylikiimaisilta, tuhraavat hirveästi aikaa ja energiaa panohommiin. Eikö ole vaativampaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ajattelit tehdä? Pitää jalat ristissä tai olla sängyssä kuin lahna niin kuin ilmeisesti tähänkin asti olet ollut. Eikö ole reilua että miehesi nostaa kisaan pöydälle ja juttelee kanssasi asioista ennen kuin aloittaa hyppimään vieraissa. Kannattaisi sinun siis panostaa teidän seksielämään ja keskustella mitä toinen haluaisi ja samalla voit kertoa mitä sinä haluaisit seksin saralla. Vai oletko sinäkin tyypillinen suomalainen nainen niin kuin suurin osa täällä kommentoijista että miehen tuoma tilipussi, autot, asunnot ja ruoka kyllä kelpaavat mutta naisen ei tarvitse kuin istua TV:n ääressä ja katsoa hömppäohjelmia tai sitten roikkua somessa ja syödä suklaata ja lihoa muodottomaksi. Sitten jos mies vähän haluaisi seksiä niin sitten ollaan täällä itkemässä asiaa palstasiskoille että yhyy mies haluaa seksiä mutta kun minä en kauniiden ja rohkeiden tai ensitreffit alttarilla tai jonkun muun hömppä TV ohjelman takia nyt millään viitsisi.
Mieti oikeasti haluatko sinä panostaa parisuhteeseen ja teidän kummankin hyvinvointiin vai asutko mielummin yksin jossain kaupungin vuokrayksiössä alkoholistinaapureiden keskellä.Miksi pitäisi vuokralla asua, kun on puolet yhteisestä omaisuudesta taskussa? Huom. Yhteisestä.[/
Juridisesti varmaan puolet jos ette ole tehneet avioehtoa mutta tosiasiassa se mies on kuitenkin kaiken maksanut. No niin tai näin viimeistään siinä vaiheessa tulee miestä ikävä ( oli se sitten, isä, veli tai ystävättären mies) kun pitää siihen uuteen vuokrayksiöön kantaa huonekalut sisään, kiinnittää taulukoukkuja, avata tukkeutunut viemäri, tms.
Eli vaikka miehiä vihaatkin niin kun ajattelet tavallista arkea niin johonkin niitä kuitenkin sinäkin tarvitset. Vaikka et seksiin tarvitsekaan.Aika seksistinen näkökulma sinulla. Tiesitkö että viemäreitä ei avata peniksellä, vaan ihan työkaluilla joita nainenkin voi käyttää?
Viime kesänä muutin omilleni ja pakkasin kamat, muutin huonekalut, maalasin seinät ja katot, asensin aluslattian ja laminaatin, lattialistat, porasin verhokaiteet kattoon ja kittasin/silikonisaumasin kylppärin uudelleen. Enkä ole mikään riuska raksa-akka vaan toimistorotta joka ekaa kertaa teki yksin kaikkia edellämainittuja. Raskaimmat hommat tietysti hoidin fiksusti; pesukoneen&jääkaapin kantoi paikoilleen kodinkonefirma ja laminaattipaketit kannettiin tasan siihen mihin Ikean pojille osoitin. Miestä ei tullut ikävä, otin kissan.
Ymmärrän että olet katkera miehiä kohtaan jos erostasi on noin vähän aikaa. No kauaa ei todennäköisesti mene kun joku mies taas sinunkin luonasi alkaa punkkaamaan. Mutta niinhän sen pitääkin mennä ja useasti vaihtamalla paranee. Siitähän tämäkin ketju alunperin sai alkunsa että mies haluaa vaihtaa pihtaavan vaimonsa uuteen.
Olen eri kuin edellinen kirjoittaja, mutta jos nyt eroaisin parisuhteestani, niin en ottaisi enää uutta miestä. Mulla olisi pari fwb-suhdetta, kävisin näiden kanssa ulkona ja vietettäisiin satunnaisia koti-iltoja, mutta asuttaisiin eri osoitteissa.
Ei tulisi enää miestä tähän talouteen.Monet ystäväni toimivat näin, ja jos on lapsia niin vuoroviikoin voi tapailla yllinkyllin, mutta asumaan ei todellakaan oteta. Samoin itse jäisin omalla palkallani hankkimaan talooni jos ero tulisi, myös sijoitusasunnot, veneet ja auto ovat minun ja ihan itse niitä huollan, vaikken tosiaan missään rassausalalla ole. Missä perähikiällä näitä seksistisiä miehiä vielä pyörii, eivätkö he ole huomanneet, että nykyään naiset ovat rikkaita ja itsenäisiä ja vähät välittävät tuollaisten vanhanaikaisten miesten tyhjistä almuista. Tosin tuollasta miestä en edes huvikseni ottaisi, en ikinä jaksaisi taistella (edellisen sukupolven tavoin) tasa-arvoasioista asennevikaisten kanssa.
Huutonaurua... sulla mitään omaisuutta ole ainakaan itse hankittua. Isi on ostanut sulle tai olet muuten vaan syntynyt kultalusikka suussa.
Jäin miettimään, että minkä ikäinen mahdat olla. Varmaankin teini tai tuskin paljoa yli parikymppinen kun mietit varallisuuttasi vain vanhempiesi omaisuuden kautta. Oletkohan ollut ikinä töissä edes? Miten olet jämähtänyt noin pieneen maailmankuvaan? Oletko huomannut, että tässä maailmassa aika monet käyvät töissä ja jotkut jopa osaavat pistää ne rahat poikimaan ajan kanssa? Kannattaisi käydä ne koulut loppuun ja vähän tehdä töitäkin eikä tänne tulla huutonauramaan. Ei se minulta ole pois ellet usko, kuten sanoin tuollasta "miestä" en edes huvikseni ottaisi.
Nuoruus ei ole mkään sairaus vaan ihmisen normaali kehitysvaihe josta sinun kaltaisesi vaihdevuodet ohittanut nainen voi enää vaan kaukaisesti muistella. Ja onnea sinulle jos olet onnistunut saamaan hyväpalkkaisen työn. Jos todella olet noin fiksu kun itse luulet niin mikä sinut saa roikkumaan täällä vauva.fi palstalla tappelemassa itseäsi nuorempien ja tyhmempien kanssa?
:D Joskus tätä tosiaan miettii itsekin, kaipa tällä jokin viihdearvo vaan on, vaihdevuodet kyllä kaukana edessäpäin vielä. Ei ollut tarkoitus loukata, pahoittelut siitä. Ja kaikkea hyvää kehityksen tiellä, hienoa nähdä, että sitä myös tapahtuu ja onnea myös hyvän työpaikan ja miksei myös sen (tasa-arvoisen) parisuhteen etsintään!
Meillä on miehen kanssa myös erilaiset halut. Itse kerjään ehkä kolme kertaa päivässä mutta mies välillä torjuu. Jos vähenisi kertaan viikossa en tiedä miten kävisi suhteen.
Miehesi on huomannut sen minkä itsekin myönnät: et syty hänestä enää. Syitä voi olla monia. Jos teillä on lapsia, olisi hyvä käydä pariterapiassa ennenkuin luovuttaa. Halu voi palata jos asiat saadaan kuntoon. Mutta jos haikailee toisen perään etkä halua luopua haikailusta, niin tilannetta ei voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
erolla uhkailu ei ole kauhean aikuista, vaikka miten olisi tyytymätön suhteeseen.
Mitä uhkailua se on, jos realistisesti kertoo tilanteen johtavan eroon, jos se jatkuu nykyisellään? Eikö se ole ainoastaan hyvä asia kertoa harkitsevansa eroa etukäteen eikä pudottaa eropommia toiselle kuin salama kirkkaalta taivaalta?
No, oman otantani mukaan "yllärierot" eivätole mitään yllätyksiä vaan se yllättyjä vain ei ole ottanut tosissaan tai uskonut sitä joka on koittanut epäkohdista puhua ja toivonut muutosta. Ainakin exäni puhui eromme jälkeen kaikille jätetyksi tulemisen tulleen yllätyksenä vaikka olin kolme vuotta varoittanut, koittanut saada muutosta ja sanonut etten ole onnellinen ja tyytyväinen. Silti tuli puskista.
En jaksa koko ketjua lukea, mutta pakko silti kommentoida ajatukseni.
Miksi niin monen mielestä kerran viikossa seksiä on aivan liian vähän? Mun mielestä kun se on hyvin "normaali" määrä. Jopa ihan kiitettävä, jos suhde on kestänyt jo esim. yli 10 vuotta.
Joka päiväkö pitäisi harrastaa petipuuhia, jotta niitä olisi "tarpeeksi"?
Ap. sano sille miehelle, että olet samaa mieltä, että huonoa on.
Sano, että mielestäsi ole tantanut hänelle kylliksi aikaa parantaa suoritustaan, mutta eihän siitä mitään näytä tulevan...
Joka tapauksessa on niin loukkaavaa käytöstä, että päästä takaisin mammansa helmoihin (tai mihin tahansa) aikuistumaan. Jos tulee tuollaista tekstiä, niin sekä ansaitset että löydät (halutessasi) paremman.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa koko ketjua lukea, mutta pakko silti kommentoida ajatukseni.
Miksi niin monen mielestä kerran viikossa seksiä on aivan liian vähän? Mun mielestä kun se on hyvin "normaali" määrä. Jopa ihan kiitettävä, jos suhde on kestänyt jo esim. yli 10 vuotta.
Joka päiväkö pitäisi harrastaa petipuuhia, jotta niitä olisi "tarpeeksi"?
Ihan parasta olisi sekstailla joka aamu ennen töihin lähtöä ja viikonloppuisin pari kertaa perätysten.
Ei mua haittais paneksia vaikka joka päivä, mutta kesto sitten sen mukaan. 5min, lastit sisään tai päälle ja siinä se, etenkin jos tarttis touhuta ennen töihin lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä ajattelit tehdä? Pitää jalat ristissä tai olla sängyssä kuin lahna niin kuin ilmeisesti tähänkin asti olet ollut. Eikö ole reilua että miehesi nostaa kisaan pöydälle ja juttelee kanssasi asioista ennen kuin aloittaa hyppimään vieraissa. Kannattaisi sinun siis panostaa teidän seksielämään ja keskustella mitä toinen haluaisi ja samalla voit kertoa mitä sinä haluaisit seksin saralla. Vai oletko sinäkin tyypillinen suomalainen nainen niin kuin suurin osa täällä kommentoijista että miehen tuoma tilipussi, autot, asunnot ja ruoka kyllä kelpaavat mutta naisen ei tarvitse kuin istua TV:n ääressä ja katsoa hömppäohjelmia tai sitten roikkua somessa ja syödä suklaata ja lihoa muodottomaksi. Sitten jos mies vähän haluaisi seksiä niin sitten ollaan täällä itkemässä asiaa palstasiskoille että yhyy mies haluaa seksiä mutta kun minä en kauniiden ja rohkeiden tai ensitreffit alttarilla tai jonkun muun hömppä TV ohjelman takia nyt millään viitsisi.
Mieti oikeasti haluatko sinä panostaa parisuhteeseen ja teidän kummankin hyvinvointiin vai asutko mielummin yksin jossain kaupungin vuokrayksiössä alkoholistinaapureiden keskellä.
Kyllä se mies sinne spurgulähiöön ennemmin eksyy ja mikä saa luulemaan että esim ap on tuloton kotirouva? Tiedoksi Suomessa ei sellaisia ole eli älä turhaa murehdi apn taloudellista tilaa eron jälkeen sillä eron jälkeen yleensä naisen kotityö sekå rahan menon määrå vähenee huomattavasti kun mies ei ole enää kuppaamassa kaikkea kuiviin. Erossa nainen voi vain voittaa.
Ja suomalaisista miehistä 66% ja naisista 46% on lihavia eli kyllä ne miehet on ne jotka lihoo ja mikä ihme jos läski ei naista kiihota.
Ja ihan ilmainen vinkki: laihduta ja huomioi vaimosikin seksissä niin saattaa vaimoasikin alkaa uudelleen kiinnosta seksi. No sitähån voi toki harrastaa naapurin Reksankin kanssa...
Jaaha! Meillä tilanne toisinpäin!
Mies ei halua s-ksiä! Kohta VUOSI ILMAN.......!!!!!
Mies vaikenee, olen puhunut, antanut aikaa, ehdottanut vaihtoehtoja (käsin jne..) Mutta MITÄÄN EI tapahdu.
Silti (vielä) pysyn rinnalla. Miehet heti lähtemässä kun tilanne toisinpäin!!!!!!!!!!
> Mies ilmoitti että haluaa eron tai avoimen suhteen jos seksimäärät ei lisäänny ja parane.
> Aikataulunkin antoi.
Parisuhteeseen tarvitaan kaksi vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti oikeasti haluatko sinä panostaa parisuhteeseen ja teidän kummankin hyvinvointiin vai asutko mielummin yksin jossain kaupungin vuokrayksiössä alkoholistinaapureiden keskellä....
Ja suomalaisista miehistä 66% ja naisista 46% on lihavia eli kyllä ne miehet on ne jotka lihoo ja mikä ihme jos läski ei naista kiihota...
Ja koska aina viitataan itselleen sopiviin lukuihin, niin tässä THL:n tilastot:
Miesten keskimääräinen painoindeksi oli 27,7 kg/m2.
Miehistä vähintään ylipainoisia oli 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisten keskimääräinen painoindeksi oli 27,5 kg/m2.
Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Toki ylipainon osalta miehet ovat edellä. Tuo BMI ei kuitenkaan ota huomiota mistä tuo massa on koostunut. Meille tarjottiin joitain vuosia sitten työpaikan toimesta kuntotarkastus, johon kuului myös kehokoostumusmittaus. Minulla on perus koti-isän kroppa, eli ei kovasti lihasta, mutta ei nyt mikään merkittävästi ylipainoinen. Mutta minun BMI oli alhaisempi, kuin työkaverini, joka on erittäin aktiivinen kuntoilun yms. puolesta. Hänellä vain oli lihasta paljon enemmän ja siksi hänellä oli suurempi BMI. Rasvaprosentti kertoi sitten totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha! Meillä tilanne toisinpäin!
Mies ei halua s-ksiä! Kohta VUOSI ILMAN.......!!!!!
Mies vaikenee, olen puhunut, antanut aikaa, ehdottanut vaihtoehtoja (käsin jne..) Mutta MITÄÄN EI tapahdu.
Silti (vielä) pysyn rinnalla. Miehet heti lähtemässä kun tilanne toisinpäin!!!!!!!!!!
Palstamammojen mukaan tilanne on juuri toisinpäin. Täällä on ollut useampi ketju, jossa on kyselty, että kuinka kauan olisi suhteessa, jos seksi loppuisi. Yllättävän moni oli lähdössä puolen vuoden jälkeen tai jopa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on todennäköisesti surkea petikumppani. Jos mies osaa asiansa naista haluttaa useammin ja on innokkaampi. Jos mies on tumpelo niin seksi on naiselle tosi vaivaannuttavaa eikä muut kuin maksulliset jaksa näytellä villikissaa jos ei oikeasti innosta.
Aivan. Kaikki parisuhteen ongelmat ovat miehen syytä tällä palstalla.
No mitä pitäisi tehdä jos vaimo totetaa parisuhdeterapeutilla, että hän ei vain koe mitään tarvetta seksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi sängyssä että exänsä tykkäsi niistä jutuista.Sanoin että mitä jos soitat exälle.
ApÄlä ihmeessä jää tuollaiseen suhteeseen. Seksistä nauttiminen ei onnistu jos toinen kiristää ja uhkaa jättämisellä. Itse lähtisin heti.
Yksi juttu on olla tyytymätön seksiin, vaikka nyt sen määrään. Se on ihan ymmärrettävä syy haluta ainakin muutosta. Asiasta voi jutella ja puhua ja sitten jotain pitää alkaa tapahtumaan. Ok.
Toinen juttu on jos aletaan vertaamaan yhtään mihinkään. Sellasta ei nyt vaan tehdä, jos mitenkään toista kunnioittaa. Tollasta ei ainakaan mulle tarvis sanoa tuossa muodossa kun kerran (ja olen mies) ja se melkein olis sitten siinä. Toi muutti asetelman ihan totaalisesti, ei ihme että sua ei sitten enää huvita.
Mutta en teistä tiedä mitä tapahtui ensin, minkä takia halut lähti eri urille? Tiedätkö sinä, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten täällä ollaan valittamassa, kun mies on suora ja rehellinen. Hyvä mies, kun kerrot vaimollesi, niin hän tietää mitä on tiedossa.
No minä varmaan myös voin vaatia mieheltä samaa sitten tai pistää kävelemään: seksi on huonoa, miestä kiinnostaa vain oma tyydyttäminen, ei huolehdi hygieniastaan, esileikkiä ei ole ollenkaan.Olen sanonut suoraan monta kertaa, miestä ei kiinnosta.Tämä antoi minulle rohkeuden nyt jättää mies, koska en jaksa enää
Kyllä kannattaa.Meillä oli sama tilanne.Ero tuli.Nyt on kiihkeä seksielämä uuden miehen kanssa.Eksä jäi yksin ja on nyt onneton.Mitäs ei kuunnellut.
Luulis muuten että nämä huonot hygieniat ja itsekkyys tulisi esiin jo parilla ekalla kerralla, miksi suhdetta kantsii jatkaa yhtään pidempään?
Musta on jotenkin käsittämätöntä, että jos toinen osapuoli lähtee ja jättää mitään sanomatta, niin silloin se on täysi mulkku, jonka olisi pitänyt selittää asiat. Tällaisissa tilanteissa, kun toinen selkeästi kommunikoi, mikä mättää ja mistä on omalla kohdalla kiinni ja antaa vielä aikaa tilanteen parantamiselle, niin silloinkin on mulkku. Eiköhän tässä ole taustalla vuosikausien ongelmia makuuhuoneessa ja asiasta on varmaan myös puhuttu jo aiemmin. Jos seksihalut ei kohtaa, on se ihan validi syy erota.