Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN SAA TÖITÄ

Vierailija
21.02.2025 |

Kävin ekan tutkinnon, menin töihin halusin vaihtaa - ei löytynyt. Kävin uuden tutkinnon, enkä sää vieläkään töitä. En edes haastatteluita. Aikaisemmista työpaikoista hyvät suositukset, ei ongelmia. Puhun myös ruotsia (suomenruotsalainen). Oon ihan normaalinnäkönen, musta ei löydy googlella nimellä mitään, en ollut realityohjelmissa ym. En haise, yms. Mulla ei ole lapsia, ei en olisi saikulla pois niitten takia.

En vaan saa töitä edelleenkään oon lähettänyt satoja hakemuksia. (Silloin alunperin kun hain ennenkun kouluttauduin). En ole käynyt tohtorikoulutusta yms. Palkkapyyntö ollut noin 2500e ja asun pkseudulla. 

En tiedä pitääkö vaan hypätä sillalta en edes jaksa yrittää enää ?:( Mitä järkeä tässä on... En pääse edes kauppaan töihin, koska olen ylipätevä?!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin

Vierailija
2/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mitä voit muuttaa on oma ajatusmaailmasi. 

Mitään et menetä, jos kokeilet myönteisyyden voimaa ja muokkaat sisäistä puhettasi. 

Saattaa helpottaa oloasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaniemessä on uusi hieno silta.

Vierailija
4/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on rikki ja nyt vielä enemmän hajalla. 

Vierailija
5/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos cv:ssä on jo pitkäksi käynyt aukko ja koulutus ei ole mikään ultrakysytty niin työllistyminen tes-palkattuun työhön voi olla lähes mahdotonta. Noita tilanteita varten on olemassa 9 euron työt mitkä mahdollistavat pitempäänkin työttöminä olleiden ja jopa kouluttamattomien työllistymisen. Seuraavassa työkkärikeskustelussa kannattaa kysyä 9 euron työn mahdollisuudesta jos virkailija ei itse sitä ota esiin.

Vierailija
6/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene LinkedIniin, lähetä avoimia hakemuksia paikkoihin, jotka kiinnostavat sinua. 

Kerro kaikille tutuille työnhaustasi jne.

Hae myös määräaikaisia ja huonommin palkattuja töitä, sinulla on mahdollisuus edetä työelämässä.

Ruotsin osaaminen on arvokas taito.

Ehdotan, että haet töihin esim. perintäfirmaan. Kielitaidostasi on hyötyä.

Vierailija
7/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varför inte flytta till Närpes och bli växthusarbetare?

Vierailija
8/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisköhän muista pohjoismaista tai Länsirannikolta paremmin hommia alaltasi? Lähtisin kokeilemaan ennakkoluulottomasti sieltä.

Vierailija
9/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitäisi olla jos on vaikeuksia saada töitä tai ylipäätään parisuhde nostettava esille, sillä ei ole väliä minkäsorttinen. Työnantajat karsastaa piiloasbegereitä tietyntyyppisissä tiimityöskentelyn pelkisääntöjä vaativissa tehtävissä.

Joten ap karsi profiilistasi sellaiset piirteet mitkä voivat antaa osviittaa epäillä sosiaalisia taitojasi keskimääräistä heikommiksi. 

Vierailija
10/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos cv:ssä on jo pitkäksi käynyt aukko ja koulutus ei ole mikään ultrakysytty niin työllistyminen tes-palkattuun työhön voi olla lähes mahdotonta. Noita tilanteita varten on olemassa 9 euron työt mitkä mahdollistavat pitempäänkin työttöminä olleiden ja jopa kouluttamattomien työllistymisen. Seuraavassa työkkärikeskustelussa kannattaa kysyä 9 euron työn mahdollisuudesta jos virkailija ei itse sitä ota esiin.

Noilla pääsee vaan 9 euron kierteeseen. 

Vierailija
11/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaa muukaan saa

Vierailija
12/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit hypätä junaan kun ei lapsiakaan, menolippu sinne missä on töitä.  Vielä niitä vähin on ja lisää tulee.

Vierailija
13/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn saanti edellyttää kolmea asiaa:

1) työsi on arvokasta palkkasi maksajalle.

2) työsi arvo palkkasi maksajalle on suurempi kuin palkkakustannukseksi.

3) palkaamiseesi ei liity suurta riskiä.

Tärkeintä on selvittää mitä osaat ja minkä arvoista osaamisesi on. Palkkaamisen riskin voit välttää vaikka niin, että myyt osaamistasi toiminimellä.

Vierailija
14/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoinnin ensimmäinen kynnys on liian usein nuori nainen, jonka käsitykset kaikesta poikkeavat todella paljon etenkin aikuisten, valkoihoisten, lihaa syövien heteromiesten suhteen.

Nämä somen kasvattamat LGBT-hepsankeikat on ohitettava ja päästävä puhumaan suoraan työnantajan kanssa.

Vierailija
15/15 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa minäkään töitä.

AMK-tutkinto on ja työhistoriaa 13 vuotta. Viimeiseen 5 vuoteen nyt toinen kerta työttömänä. Ensin olin vuoden työttömänä, sain työn, 2 v jälkeen taas yt-neuvottelut, jossa potkut ja nyt taas vuosi jo työttömänä.

Muutenkin jo huono olo, kun kaksi kertaa lyhyessä ajassa saanut potkut ja nyt tämän toisen työttömyyden aikana olen huomannut, että on paljon vaikeampaa saada työtä. Ei pääse edes haastatteluun, vaikka esim. hakemusta olen parantanut paljon aiemmasta ja hakenut paljon useampiin paikkoihin.