Treffikumppani ei syönyt tarpeeksi sushibufassa!
Eikä, kävin treffeillä sushibufassa miehen kanssa, jota olen tapallaillut jonkin aikaa. Aikaisemmin meillä on synkannut todella hyvin ja vielä tänään aamulla vatsassa lenteli perhosia, kun mietin tulevaa tapaamista. Ja sitten, argh! Olimme sopineet treffipaikaksi sushibufetin, sillä rakastan japanilaista ruokaa ja olin odottanut tätä todella pitkään, normaalisti syön terveellisesti ja kohtuullisia annoksia ja mielestäni bufetissa saakin siis syödä koko rahan edestä.
Tämän takia en kursaillut lautasannosta koostaessa. Mies sen sijaan tuli pöytään vain kahdeksan sushipalan kanssa eikä käynyt edes santsaamassa. Kysyin eikö ruoka maistu hänelle. Vastaukseksi hän totesi vain, että ei ole nyt tarvetta syödä enenpää. Ehkä olen pikkumainen, mutta tämä häiritsi todella paljon. Olisin halunnut käydä hakemassa vielä toisen lautasellisen, mutta silloin olisin tuntenut itseni possuksi. Jäi aika huono maku näistä treffeistä.
Nyt harmittaa niin paljon, etten edes tiedä haluanko nähdä miestä enää tämän jälkeen uudestaan. En rehellisesti sanottuna tiedä, voisinko elää sellaisen miehen kanssa joka syö minua vähemmän. Nytkin mietin, pitääkö minua täytenä porsaana. Jäin myös miettimään, mitä mies tarkoitti sillä ettei ole tarvetta syödä enempää. Mies on aiemmin maininnut, että hänen ekonominen tilanteensa on varsin tyydyttävällä tasolla. Olikohan ideana se, että on niin paljon rahaa ettei tarvitse syödä koko rahan edestä vaan voi ylenkatsoa bufetitia?
No joka tapauksessa nyt harmittaa paljon. Sori sekava vuodatus, ärsyttää vaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että vauva.fi:ssä irvaillaan tälle avaukselle, mutta ettekö yhtään pysty samaistumaan tähän? Kaikki te varmaan ruotsinlaivan bufassakin (no ettehän te hienohelmat tietenkään sellaisissa käy) otatte pari palaa graavilohta ja palan terveellistä kokoviljaleipää ja sitten ilmoitatte että nyt riittää.
Ymmärrän, että miehellä ei ehkä ollut nälkä, mutta tää oikeasti vähän harmittaa. Meni myös ikäänkuin hukkaan koko bufan idea, sama olisi ollut mennä jonnekin muualle ja ottaa lautasannokset. No jos ens kerralla sitten vaikka minigolfiin tai vastaavaan niin ei tarvitse miettiä annosten kokoja.
-Ekan viestin kirjoittaja
En käy laivallakaan buffassa, enkä viimeksi kun menin business loungessa viroon juonut "ilmaisia juomia" kaksin käsin. Taisi mennä kaksi lasia punaviiniä.
Kävin joskus naisen pyynnöstä ensitreffeillä kasvisravintolassa, jossa maksettiin hinta ruoan painon mukaan. Ekat treffit ovat aina jännittävät, joten ei ollut nälkä. => Oma annokseni painoi vähemmän kuin naisen annos. Mimmin naama venähti, tunnelma kylmeni pakkasen puolelle eikä toisia treffejä tullut.
Ongelmansa kullakin. Ties millaisia pikkumaisia ongelmia olisi seurannut, jos olisimme alkaneet "olemaan", kuten teinit asian ilmaisevat.
En koskaan syö itseäni liian ähkyksi. Sushibuffassa olisin syönyt max 6 kpl. Olen pienikokoinen 40v nainen. Hyvin toimeentuleva, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
Ymmärrän täysin tunteesi AP. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa (vaikka kyseessä ei ollukkaan treffit), mutta itse menen buffettiin sillä periaatteella että syön koko rahan edestä, ja ärsyttää jos kaveri ottaa vaan yhden lautasellisen ruokaa niin minusta tuntuu että raha meni hukkaan. Olen hoikka ja hyvässä kunnossa koska harrastan liikuntaa ja muuten elän terveellisesti. Buffetissa käyn ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan syö itseäni liian ähkyksi. Sushibuffassa olisin syönyt max 6 kpl. Olen pienikokoinen 40v nainen. Hyvin toimeentuleva, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
Miten muka sushia voi syödä itsensä ähkyyn? Luulisi kumminkin raavaan miehen pystyvän syömään enemmän kuin joku kuivahtanut mummeli.
Jos ei ole niin suuri sushin ystävä?
Voin kyllä syödä sushia, jos oon porukassa jossa kaikki muut sitä haluaa, mutta oma-alotteisesti en sushiravintolaan mee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin tunteesi AP. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa (vaikka kyseessä ei ollukkaan treffit), mutta itse menen buffettiin sillä periaatteella että syön koko rahan edestä, ja ärsyttää jos kaveri ottaa vaan yhden lautasellisen ruokaa niin minusta tuntuu että raha meni hukkaan. Olen hoikka ja hyvässä kunnossa koska harrastan liikuntaa ja muuten elän terveellisesti. Buffetissa käyn ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa.
Tämä. Jos ei jaksa, halua, pysty syömään yhtä lautasta enempää niin kannattaisi ottaa sitten ihan vaan valmis annos. Buffetin ideahan on että maistellaan kaikkea ja syödään pitkän kaavan mukaan.
Mä vihaan sushia, mutta juuri ja juuri olisin voinut syödä kohteliaisuudesta just ton kahdeksan kappaletta. Eli joko seuralaisella ei ollut kova nälkä tai sitten ei vaan tykkää sushista eikä kehdannut sanoa.
Ei ole niin kovin iso juttu, älä mieti liikaa. Käy kokeilemassa vaikka jotain muuta buffaa miehen kanssa, niin näet oliko tää yksittäistapaus vai eikö vaan tykkää porsastella buffetissa. Mullekin vois olla vähän hankalaa olla ukon kanssa, joka ei ikinä vetäisi kunnon safkaähkyjä, koska itse olen isoruokainen nainen sille päälle sattuessani. Mun paras party trick onkin hämmästyttää muita ihmisiä sillä ruokamäärällä, jonka voin itseeni ahtaa huolimatta mun pienestä koosta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että vauva.fi:ssä irvaillaan tälle avaukselle, mutta ettekö yhtään pysty samaistumaan tähän? Kaikki te varmaan ruotsinlaivan bufassakin (no ettehän te hienohelmat tietenkään sellaisissa käy) otatte pari palaa graavilohta ja palan terveellistä kokoviljaleipää ja sitten ilmoitatte että nyt riittää.
Ymmärrän, että miehellä ei ehkä ollut nälkä, mutta tää oikeasti vähän harmittaa. Meni myös ikäänkuin hukkaan koko bufan idea, sama olisi ollut mennä jonnekin muualle ja ottaa lautasannokset. No jos ens kerralla sitten vaikka minigolfiin tai vastaavaan niin ei tarvitse miettiä annosten kokoja.
Buffetin idea? Yks idea on se että pääsee maistelemaan useampaa ruokaa, tosin se mitä buffeteissa käynyt niin maultaan ei ole ihan samaa kuin yksittäisannoksena ostettu :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Tykkäät japanilaisesta ruuasta mutta menit syömään kiinalaista sushia (=oksettavaa moskaa)? Ehkä mies arvostaa aitoa japanilaista ruokaa ja söi vain mieliksesi tuota ala-arvoista sushin irvikuvaa. Sushi ja buffet ei kuulu samaan lauseeseen.
Buffetti on vielä pikkujuttu siihen verrattuna kun aletaan juomaan alkoholia.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buffetin idea? Yks idea on se että pääsee maistelemaan useampaa ruokaa, tosin se mitä buffeteissa käynyt niin maultaan ei ole ihan samaa kuin yksittäisannoksena ostettu :)
Hieman offtopic, mutta jenkeissä laihat ihmiset käyvät buffetissa siksi, että voivat silloin valita, miten VÄHÄN syövät. Suomessa mennään taas buffetiin siksi, että halutaan ahtaa itsensä ähkyyn.
Olisit kutsunut sitä puhvetiksi, puffetiksi tai puffaksi, niin hän olisi varmaan syönyt enemmän. :>
Ärsyttää se miten käytät typerää sanaväännöstä "buffa" (joka on minulle samalla listalla kuin "masuasukki" ynnä muut kökkösanat) mutta vielä kirjoitat sen yhdellä f:llä, miten lausut sen? Ihan vaan "bufa" niin kuin kirjoitatkin?
Kielioppinillitys on nyt saatu pois alta, tässä järkevä oikea viesti:
Tunnistan omaa ajattelumaailmaani vuosien takaa tuossa, että koet olevasi "possu" tai pelkäät että joku näkee sinut "possuna" jos syöt enemmän kuin mies. Koeta ajatella mieluummin niin, että jos miestä ei häiritse syömisesi, sen ei tarvitse häiritä sinuakaan. Syö ja nauti silloin kun sinulla on nälkä! Hyvätapainen ja mukava seuralainen kyllä istuu mielellään kanssasi kun syöt tarpeeksi, vaikka hänellä ei olisi enää nälkä.
Vaikuttaa myös siltä että katsot tilannetta kovin eristettynä. Miehet eivät ole mitään yhteinästä massaa joihin pätee aina sama kaava. Miehet ovat yhtä moninaisia ja mielenkiintoisia yksilöitä kuin naisetkin. Miehilläkin on oikeus olla sushituulella tai olla olematta. Treffikumppanisi voi olla esimerkiksi syönyt aiemmin samana päivänä. Tai ehkä hän ei pidä sushista mutta halusi olla kohtelias ja avoimin mielin koska kokee sinut sen arvoiseksi!
Ihan siinä missä naisen ei tarvitse olla uimapukumalli ollakseen naisellinen, kaunis ja seksikäs, ei miehen myöskään tarvitse olla kiloittain ruokaa ahmiva karju ollakseen miehekäs, komea ja seksikäs. Mielipiteitä toki saa olla, mutta minusta on kovin ahdasmielistä ja huolestuttavaa määritellä toisen viehättävyys sen perusteella, miten paljon hän syö. Terveydestä ei tietenkään pidä tinkiä! Mutta kokonaisuudessaan vaikuttaa kyllä siltä, että ruoka ja yömismäärät hallitsevat ajatusmaailmaasi enemmän kuin on hyväksi. Ruoan on tarkoitus olla vain elämän ylläpitäjä (ja sivunautinto), eikä hallita elämää mitenkään.
Kaikki eivät tykkää syödä itseänsä ähkyyn. Eikä siinä ole mitään väärää kuten ei siinäkään että syö joskus ähkyyn asti.
Mä tykkään käydä buffeteissa, koska minusta on mukava valita annokseni laajasta kattauksesta. En kuitenkaan jaksa syödä paljoa kerralla. Monesti kaverit täyttävät lautasensa kukkuralleen koko rahan edestä ja mullekin tulee paine ottaa lisää. Parasta lie olisi, että kaikki ottavat sen verran kuin haluavat, ilman mitään vertailuja ja tulkintoja.
Uskon myös, että miehen hyvätuloisuus vaikuttaa asiaan. Opiskelijana minäkin mätin buffetissa enemmän, koska rahaa oli sen verran vähän, että kannatti oikeasti syödä niin paljon kuin pystyy. Nyt on varaa syödä kevyemmin, mutta useammin.
Asuessani Ruotsissa, kävin myös yksilöä treffeillä missä mulla meni kiinnostus kun mies söi kun lintu. En voi sille mitään, mutta linnunannos ei ole kovin miehekästä eikä varsinkaan nuorella ja raavaalla miehellä.
Ei ehkä ole hyvä ajatus mennä treffeillä buffettiin syömään, jos omaa tuollaisen ajatusmaailman että muiden syömiset vaikuttaa omaan syömiseen ja ettei voi syödä enempää kuin seuralainen. Itse olen melko pieniruokainen siitä syystä, että jos syön kerralla kamalan paljon, vatsani menee kivuliaasti sekaisin ja joudun lähtemään kotiin istumaan vessaan. Tästä syystä käyn toisaalta ihan mielelläänkin ystävieni kanssa erilaisissa buffeteissa, koska voin silloin maistella useampia ruokia, mutta vain pieniä määriä.
Välillä ärsyttää, kun seuralaiseksi sattuu näitä "ai sä söit vaan noin vähän, no höh en mäkään sit voi hakee lisää, vähän meni nyt kyllä rahat hukkaan, oisit sanonu ettei sulla oo nälkä"- tyyppejä. Minulle itselleni on aivan se ja sama kuinka paljon seuralaiseni syö ja voin aivan hyvin istua seurana, vaikka oma ruuan tarpeeni olisi ja tyydytetty. Aina tämän sanonkin, mutta toisille se on vaan jotenkin ylitsepääsemätöntä. Tässä pätee mielestäni hyvin se, että ei aina kannattaisi miettiä niin paljon mitä muut sinusta ajattelee, kun ne muutkin yleensä vaan ajattelee itseensä..
En pidä puhveteista enkä hotelliaamiaisista kun menevät kohdallani hukkaan. Syön aina saman verran, en varastoon.
Kyllä buffetin hauskuudesta on osa pois, jos ei voi kaverinsa kanssa arvuutella vieläkö jaksaisi yhden pikkusushin ja tietysti syödään ähkyyn asti. Käyn sen verran harvoin, ettei sillä itseään lihotettua saa.
Kaksin minkään säännöstelijän kanssa en lähtisi.
Ei me vanhat jakseta enää syödä mitään rekkakuormallisia ruokaa.