Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehditteko niitä, joilla on hieno iso omakotitalo, piha ja materiaa vai ovatko omat unelmasi muualla?

Vierailija
14.09.2019 |

Haaveiletteko siis ylemmän keskiluokan omakotitalo, bemari/Mersu, piha ja hieno sisustus idyllistä vai ovatko haaveesi jotain muuta? Mitä?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ok-talossa asuminen oikeastaan ole sen kummempaa kuin muu että kadehtia kannattaisi. On paljon hommaa vanhassa talossa pitää paikat kunnossa ja paljon juoksevia kuluja. Suuri etu on se että on oma päätäntävalta, ei seinänaapureita ja luonnon läheisyys, silti palvelut lähellä. Voisin muuten hyvin asua hyvällä paikalla kerrostalossa tai rivarissa mutta kun on lapsia ja koiria niin käytännön kannalta on paljon helpompaa kun on omat seinät ja piha. 

Vierailija
82/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on materiaa.

Enkä jaksa kadehtia ketään mistään. Kaikilla on vaikeutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on materiaa.

Enkä jaksa kadehtia ketään mistään. Kaikilla on vaikeutensa.

Minä kadehdinkin heitä, joilla on vähemmän vaikeuksia kuin minulla.

Vierailija
84/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mun haaveet liittyy ihmissuhteissa ja työelämässä menestymiseen, ei materiaan. Tosin en haluaisi köyhäkään olla.

Vierailija
85/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkkaluokan mukaan ylempää keskiluokka ja asun mieluummin tällä hetkellä kerrostalossa, enkä missään nimessä haikeile takaisin omakotitaloon. Idea omakotitalossa on jees, mutta ei se extra homma mikä siihen liittyy. Ehkä joku päivä rivariin, että saisi pihaa. 

Ja vielä vähemmän kaipaan bemaria. Jos keskiluokka ostaa bemarin, on rahankäytössä ja elämässä pahasti jotain vialla. Vaan sen verran rikkaat, kenellä sitä rahaa jää sen bamrin ostamisen jälkeen, on ok ja tehkön niin.

Vierailija
86/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi ketään.

Vierailija
87/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ihanaa https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/diginomadi-…

Lapset ei vain sovi tuohon ja he ovat vielä ihanampia

Vierailija
88/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa noihin kaikkiin, mutta mieluumin asun tässä isossa keskustan arvo-asunnossa. Ei ehditä työkiireiden vuoksi miettiä pihan tai talon hoitoa, idyllinen sisäpiha ja iso lasitettu parveke riittää meille.

Kallista autoa ei ole ihan sen takia, että periaatteesta minusta on järjetöntä laittaa yli 50t johonkin autoon jonka arvo vain laskee. Eli ihan tavallisella autolla ajellaan, mieluiten olisin kokonaan ilman.

Muutenkin eletään aika yksinkertaista elämää, vaikka varaa olisi. Eniten minulle tuo iloa työelämässä onnistuminen, liikunta luonnossa ja lasten kanssa oleminen.

Vierailija
89/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taatusti kadehdi. Ei kiinnosta talot eikä autot. Pieni vuokra - asunto ja bussikortti on minulle mieluisinta.

Tämä! Jos tuo on sarkasmia, niin hyvin onnistuttu! Jos taas ei, niin hyvin onnistuttu hämäämään! :D

Vierailija
90/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Minulla on hieno iso omakotitalo ja muuta materiaa sekä matkustelen jos haluan. Minulla on hyvä parisuhde, fiksut lapset ja muutama todella hyvä ystävä. Oma yritys joka tekee jopa hieman tulosta. Asuin nuorempana Helsingissä ihan parhaalla paikalla pienessä kerrostaloasunnossa. Muutin sinne pikkukaupungista. Taisin omistaa alle 20 vaatetta silloin. Ei merkkilaukkua. Korkkarit ja lenkkarit. Pesin vaatteet pienessä kylppärissäni jossa suihku ulottui pytylle asti, käsin. Oisko kopin koko ollut ruhtinaallsiet 2 neliötä. Vaatteet säilytin pienessä rottinkilaatikossa. Oli 120cm leveä sänky pyörillä ja pieni pyöreä pöytä kahdella tuolilla. Kokovartalopeili ja ikkunassa verhot. Mukavan toimistotyön lomassa elin kivaa sinkkuelämää. Löysin itselleni mukavan miehen ja sitten mentiin. Asiat tulivat yksi kerrallaan. En koskaan halunnut mitään sen kummempia. 

Vierailija
91/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen joskus Hgin keskustassa asumisesta jossain arvoasunnossa. No siihen ei ole varaa joten tyydyn omaan asuntoon lähiössä. Pääasia että olen Stadissa. Omakotitaloon en haluaisi. Haaveilen myös hyvästä parisuhteesta, minulla on ollut vain huonohkoja. Taloudellinen riippumattomuus olisi myös ihan kiva. Terveys on tärkeä myös.

Vierailija
92/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti sitä materiaa, mutta sitä taloudellista riippumattomuutta. Osalla varmasti tosi raskaasti lainarahalla kustannettua, mutta kyllä olen joskus kateellinen hyvälle ystävälleni, koska jos heidän perheessä tulisi yhtäkkiä useamman tonnin yllättävä meno, he pystyisivät sen hoitamaan tuosta vaan. Ulkona voidaan käydä syömässä kalliisakin ravintolassa ilman että mietitään onko varaa. Sinne meni taas 300 euroa. Oma talouteni menisi aivan sekaisin 300 eurosta. Ja materiasta sen verran, että olisihan se joskus kiva ostaa joku kiva hienompi ja kalliimpi asia, mutta ei pysty.

Mutta olen silti onnellinen ja en ole katkera, mutta en voi väittää etteikö elämä olisi joskus helpompaa ja mukavampaa kun löytyisi vähän enemmän rahaa, tai edes joskus voisi kuluttaa rahaa myös materiaan. Ystävänikin on kaikesta huolimatta ihana ihminen vaikka eletäänkin todella eri tasoista elämää.

Vierailija
93/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveiletteko siis ylemmän keskiluokan omakotitalo, bemari/Mersu, piha ja hieno sisustus idyllistä vai ovatko haaveesi jotain muuta? Mitä?

Kadehdin niitä, joilla on hyvä parisuhde.

Tuota kadehtisin myös jos tietäisin edes yhden pariskunnan jolla on hyvä suhde.

Vierailija
94/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on velaton talo en kaipaa (muuta) materiaa vaan taloudellinen ja ajallinen vapaus olisi parasta.

Sen verran rahaa että voisi matkustella ja nauttia elämästä

Vierailija
95/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
96/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on pikemminkin painajainen kuin unelma!

Vierailija
97/97 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten sen omakotitalon arvon kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän