Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehditteko niitä, joilla on hieno iso omakotitalo, piha ja materiaa vai ovatko omat unelmasi muualla?

Vierailija
14.09.2019 |

Haaveiletteko siis ylemmän keskiluokan omakotitalo, bemari/Mersu, piha ja hieno sisustus idyllistä vai ovatko haaveesi jotain muuta? Mitä?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse totesin jo nuorena että en pidä matkustelusta ollenkaan. Yritin jokusen vuoden matkustella, koska kuului ja olisi ollut nolo sanoa esim. töissä että en ollut taas lomalla missään, kotona vaan. Mutta minua matkustelu vain stressasi enkä saanut siitä mitään. Joten sitten kun itsevarmuus kehittyi sen verran että en enää välittänyt siitä, mitä muut minusta ajattelee, lopetin matkustelun ja möllöttelin tyytyväisenä yksin kämpässäni lomat.

-nii. :D ihmisille sopii eri asiat. :DD

Vierailija
62/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kadehdi niiden onnea, joiden suruja et tiedä.

Meitä ei ainakaan kannata kadehtia. Meillä on kaikkea, mutta olemme hyvin inhimillisiä, heikkoja ihmisiä. Riitelemme, olemme kylmiä - joskus menee paremmin. Materia ei korvaa sitä, että varsinkin minä teen liian pitkää päivää ja olen liian väsynyt ollakseni hyvä äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kattohuoneiston ja ison kattoterassin, josta osa lasitettu. Siellä sitten grillailisin kesät, fiilistelisin syksyllä kynttilöiden valossa viltin alla ja kaupungin valot silmien edessä.

Vierailija
64/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattohoidossa oleva vanhus jonka kädestä pitää rakastava puoliso, jonka kanssa kuljettu pitkä yhteinen matka. Varallisuudesta tai asemasta yhteiskunnasta viis. Ei se ehkä kateutta ole, kun en sitä keneltäkään halua viedä, toivon vain samaa itselleni, vaikka sille pitkälle saattaa jo olla myöhä.

Vierailija
65/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmani ovat ihan jotain muuta kuin omakotitalon työleiri. Upeissa kattohuoneistoissa kaupungin keskustassa asuvia käy kieltämättä vähän kateeksi.

Vierailija
66/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltais asua yksin missään. oon tottunu siihen, et ympärillä on ihmisiä .. :D siis silleen, ettei oo ainoo ihminen tyyliin 10 km säteellä. viettänyt paljon aikaa maalla, se on kivaa vaihtelua, mutta en mä haluis asua niin itse. :D kaikessa on puolensa, ja on tosi hienoja asuntoja, yms., hienoja ahkeria ihmisiä, mut jokaisella on omat haaveensa ja se miten ne toteuttaa, jotkut on tyytyväisiä kaikkeen, mikä tietty hyvä juttu.

Vierailija
67/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kadehdin, lisäksi haluaisin niin paljon materiaa eli rahaa ettei tarvitsisi koskaan käydä töissä tai tehdä muutakaan ikävää.

Myös minusta ökytalot ja bemarit menevät ihan hukkaan ihmisissä, jotka niistä huolimatta käyvät töissä. :) Jos itse saisin edes parisataatuhatta ekstraa, en todellakaan panisi niitä seiniin Suomessa, ja vielä vähemmän autoon.

Vierailija
68/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile. Minäkin elin joskus tuollasta elämää. Oli komea, iso talo järven rannalla, kallis hieno auto, hieno vene, luxus kesämökki, matkusteltiin ulkomailla monta kertaa vuodessa. Sisustuskin oli vain merkkituotteita. Kaikki oli muka niin kaunista ja ylellistä. Parisuhde oli siltikin huono ja muutenkaan en nauttinu elämästä. Olin masentunu ja stressaantunu.

Jatkuvasti piti käydä kaikenmaailman rapujuhlissa ja missä lie (mies näihin halusi aina mennä ja meilläkin kaikenlaisia typeriä kissanristiäisiä vähän väliä pidettiin)

Lopulta otin eron, mies sai pitää kaiken materian. Muutin maalle vuokralle mummonmökkiin.

Pelkkää näyttelemistä oli tuo sillonen elämä. Miehelle oli tärkeää näyttää muille että ollaan varakkaita ja meillä oli päällepäin kaikki kuin kultaa. P*skaa se kaikki oli. Tuskaa. Kulissia.

Vierailija
69/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruusaika memi isoa pihaa hoitaessa, lumitöitä tehdessä ja kyrsiintyessä tähän toimintaan. Ei ikinä enää.

Vierailija
70/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin okt:n yms haluan, mutta en silti koe tarpeelliseksi kadehtia muita joilla nuo asiat jo on. Ei se ole minulta pois että joku on jo saavuttanut sen mitä minä vasta tavoittelen.

Minäkään en koe tarpeelliseksi kadehtia mitään, mutta en silti vain voi olla kadehtimatta. Minkä sitä tunteilleen voi.

Vierailija
71/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruusaika memi isoa pihaa hoitaessa, lumitöitä tehdessä ja kyrsiintyessä tähän toimintaan. Ei ikinä enää.

Eli teininä hoidit vanhempiesi pihaa,?

Vierailija
72/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin niitä, joilla ei ole tätä omakotitalo-työleiriä hoidettavana, vaan voivat viettää kevään, kesän ja syksyn ja talven huolettomasti kirjaa lukien, elokuvia katsellen, urheillen ja matkaillen!

Vierailija
73/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin niitä, joilla ei ole tätä omakotitalo-työleiriä hoidettavana, vaan voivat viettää kevään, kesän ja syksyn ja talven huolettomasti kirjaa lukien, elokuvia katsellen, urheillen ja matkaillen!

Kaiken voi ulkoistaa jos haluaa. Itse haluan asua koirien kanssa okt koska se on paljon kätevämpää. Koirien hoitoa en halua ulkoistaa. Toisaalta en katso telkkaria tai elokuvia niin sillä ajalla mielummin saksin pensaspalloa muotoon tai istutan mansikan taimia.

Vierailija
74/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monet ihmiset ovat aika pihalla siitä mitä oikeasti haluavat. Sitten monet tavoittelee näitä status symboleita ikään kuin ne toisivat sen onnen. Mutta ei. Sisäinen tyhjyys jää, jota mikään määrä materiaa ei voi täyttää.

Vierailija
75/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma olis kaupunkiasunto esim. kerrostalossa ja lisäksi maaseutuasunto esim. vanha kartano meren rannalla.

Lähiöelämä ei ole koskaan ollut mua varten. Olen muutenkin joko-tai -ihmisiä eli kunnolla kaupungissa tai sitten maalla. Ei millään postimerkin kokoisella tontilla massalähiössä omakotitalossa.

Vierailija
76/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että monet ihmiset ovat aika pihalla siitä mitä oikeasti haluavat. Sitten monet tavoittelee näitä status symboleita ikään kuin ne toisivat sen onnen. Mutta ei. Sisäinen tyhjyys jää, jota mikään määrä materiaa ei voi täyttää.

Toisaalta, minulla on aina tyhjä olo, mutta kun asuin vielä nykyistä huonommin ja nykyisiä pieniä tuloja vielä pienemmin, niin olo oli tyhjän lisäksi myös stressaantuneempi, ahdistuneempi ja toivottomampi. Eli materia auttaa kyllä pas kaan oloon jossain määrin myös, ainakin minulla.

Vierailija
77/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ok-talosta ja pihasta on hirveästi työtä ja vaivaa. 

Mä tykkään elää chillisti.

Vierailija
78/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Minulla on ihana, riittävän iso omakotitalo, kiva puutarha, hieno auto ja elämä muutenkin mallillaan. Sisustusremontti on suunnitelmissa, jotta saan unelmani täydelliseksi.

Vierailija
79/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun ollaan 9 vuotta asuttu ok-talossa, niin ei edelleenkään ole selvinnyt että mikä on se työleiri joka tässä pitäisi olla?

Toki meillä oli uusi talo ja tämä paljon parjattu postimetkkitontti kun tiedettiin ettei ne pihahommat hirveesti napostele..

Vierailija
80/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Ei ole ollut minun unelmani ikinä. Olisi ihan painajaista joutua huolehtimaan talosta ja pihasta. Se olisi kuitenkin vielä jossain syrjässäkin kaikista palveluista. Ei ei ei ja hyi.

Minun unelma on hyvin varusteltu työhuone luonnonvalolla. Pakettiauto, jolla saan kuskattua kaikki työhön tarvittavat välineet. Lapsille koulu kodin ja työhuoneen lähelle. Palvelut lähelle ja sopivan välimatkan päässä kaikki. Siinä se. Ei kultaista noutajaa tai bemaria kiitos. Mies saa pysyä. Materiasta en välitä tippaakaan. Kunhan saan tehdä sitä mikä on kivaa ja näillä spekseillä se melkein onnistuu. Luonnonvaloa ei ole niin paljon, että unelma täyttyy, mutta muuten se on ihan käsillä. Jee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi