Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ratsastustallit pulassa. Ratsastajat liian lihavia.

Vierailija
14.09.2019 |

Ratsastajan ei tulisi painaa yli 80kg, koska muuten hevonen kärsii. Tämä on monelle naisihmiselle arka paikka.

Kommentit (696)

Vierailija
681/696 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä naisena pystyn kantamaan reppuselässä melkein 100 kg miestä, niin eiköhän se hevonenki pysty samaan leikiten xD

Hei sinä vanha sotaratsu, kuinka pitkiä lenkkejä olettekaan tehneet tuolla tavoin repparilla ?! Menittekö missään vaiheessa turvallenne ?

Luulenpa, että sulla on realiteetit aika lailla sekaisin ! Oletko edes työelämässä ?

Tiesitkö muuten, että marsuvaljakot ovat se tämän hetken juttu .

Vierailija
682/696 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää, läskit! kirjoitti:

Hevosurheilu on tosiaan hevosen urheilua - ihminenhän löhöää siellä vain punnuksena.

Tai ainakin noin voi väittää .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/696 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä onko tämä todella ongelma nykyään. Tai toisaalta uskon että ehkä jopa on.

Missä on ihmisten järki?

Itse olen koko lapsuuden ja teini-iän ratsastanut ja muutenkin ollut hevosten lähellä.

Teini-iän aikoihin pakkomuutto kaupunkiin ja nuorena perheen perustaminen vieroittivat maalais- ja heppaelämästä.

Nyt olen ylipainoinen mutsi jonka lapset jo isoja, ja todellakin, kerran hevoshullu on aina hevoshullu!

Mutta, tiedostan hyvinkin että olen liian painava ratsastamaan.

Unelma olisi asua muualla kuin kaupungissa, olisi tilaa parille isolle ponille vaikkapa joita itse hoitaisin, lapset saisi ratsastaa.

Kuten joku kysyikin, mikä pakko sinne selkään on päästä?

Vierailija
684/696 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommataan norsuja lihaville naisille :)

Vierailija
685/696 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä Ypäjällä katsomassa estekisoja. Siellä kisasi noin 90-100kg nainen hienolla isolla hevosella. Kilot oli kertynyt vatsanseudulle. Ei mitään ongelmaa ollut. Hienosti kisasi ja hevonen oli sopivan kokoinen ratsastajaan nähden.

Tumpsis tömpsis ..

Vierailija
686/696 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta, että ihmiset ovat niin lihavia, että eläimet joutuvat kärsimään siitä.

Noh 70% suomalaisista on vähintäänkin ylipainoisia, eli ratsastuksesta tullee taas pienen eliitin (laihojen) laji.

Vierailija
687/696 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän tallilla ainakaan näy yhtään lihavaa ja ratsastajia kyllä riittää,tunnit täynnä.

Ja tuossa jutussa ei edes sanota että tallit olisi PULASSA, ap:n omaa klikkihoroilua vaan.

Vierailija
688/696 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat kehittää robotteja, vähän niikuin ne joilla testataan hevosen selässä pysymistä, joita näkee amerikklaliaisssa elokuvissa.

Vierailija
689/696 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kehittää robotteja, vähän niikuin ne joilla testataan hevosen selässä pysymistä, joita näkee amerikklaliaisssa elokuvissa.

Voisivat kehittää lihavia robotteja haukuttavaksi, niin kaikki koulukiusaajat ja muut luonnevikaiset pääsisivät toteuttamaan sairaita taipumuksiaan.

Vierailija
690/696 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kehittää lihavia robotteja haukuttavaksi, niin kaikki koulukiusaajat ja muut luonnevikaiset pääsisivät toteuttamaan sairaita taipumuksiaan.

Millä tavoin on kiusaamista todeta, että hevoset kärsivät lihavista ratsastajista? Tuo ei ole kuitenkaan siis mielipide, vaan fakta. Faktuaalinen tieto on kiusaamista?

Vierailija
691/696 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
692/696 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaankin puhutaan yksipuolisesta staattisesti lihasjännityksestä ja liikkeen stabiloimisesta ja siitä puuttuu kokonaan se tärkein asia eli harjoittelun progressiivisuus. 

Selkävaivojen kuntouttamisessa ratsastus on mitä mainioin laji, koska ryhti on pidettävä suorana ja silti istunta myötäilee koko ajan hevosen liikkeitä. Siinä saa harjoitusta vinot ja poikittaiset vatsalihakset sekä nikamien väliset pikkulihakset. Pikkulihasten harjoitus ei vaadi vastuksen lisäämistä, vaan kestävyyden ja hallinnan.   Meille pulleroille on onneksi hyvin varustelluilla kuntosaleilla sähkökäyttöisiä heppoja, joita voi säätää eri askellajeihin sekä ylä- ja alamäkeen. Sama periaate on myös itämaisissa tansseissa, jossa keskeistä on tuntea oma ruotonsa ja sen lihakset. 

Vierailija
693/696 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luullut, että painoraja on 70 kiloa?

Vierailija
694/696 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko afganistanissa yhtään ylijäämäsotanorsua, jonka voisi tuoda ratsuksi paikallisille sotanorsuille?

Vierailija
695/696 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameli? Kestääkö painavamman mänkin selässään?

Vierailija
696/696 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kesyja hirviä?