HS: Ratsastustallit pulassa. Ratsastajat liian lihavia.
Ratsastajan ei tulisi painaa yli 80kg, koska muuten hevonen kärsii. Tämä on monelle naisihmiselle arka paikka.
Kommentit (696)
Vierailija kirjoitti:
Ap, no miten miehet sitten saavat ratsastaa vaikka ovat järjestään yli 80 kg? Niin, tämähän koskee taas vain naisia.
Miehet ja varsinkaan ratsastajamiehet ei ole järjestään yli 80 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, no miten miehet sitten saavat ratsastaa vaikka ovat järjestään yli 80 kg? Niin, tämähän koskee taas vain naisia.
Missä todellisuudessa (kilpa)ratsastajamiehet on järjestään yli 80 kiloisia?! Nopea googletus ja esim Martin Fuchs 184 cm/71 kiloa eikä ole mitenkään erikoisen hoikka vaan ihan normipainoinen mies.
Olipa laihannäköinen poika. Hänen kädessä ei kyllä moottorisaha kauaa pysyisi.
Surullista nähdä, millainen tarve ylipainoisilla on solvata terveitä ja normaalipainoisia ihmisiä. Taitavat omat liikakilot painaa mieltäkin.
Täällä on joukossa näitä joilta puuttuu empatiakyky täysin. Niin ihmisiä kuin hevosiakin kohtaan.
Jos minä ylipainoinen nainen haluan ratsastamaan niin minä todellakin menen. Aivan sama kärsiikö hevonen kärsiköön vaan.
Oletpa itsekäs. Toivottavasti et koskaan päädy lähellekään hevosia tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja varsinkaan ratsastajamiehet ei ole järjestään yli 80 kg.
On niiden pakko olla. Kun minä olen ylipainoinen ja siksi kaikkien muidenkin pitäisi olla ettei minulle tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa (kilpa)ratsastajamiehet on järjestään yli 80 kiloisia?! Nopea googletus ja esim Martin Fuchs 184 cm/71 kiloa eikä ole mitenkään erikoisen hoikka vaan ihan normipainoinen mies.
Surullista nähdä, millainen tarve ylipainoisilla on solvata terveitä ja normaalipainoisia ihmisiä. Taitavat omat liikakilot painaa mieltäkin.
Täällä on joukossa näitä joilta puuttuu empatiakyky täysin. Niin ihmisiä kuin hevosiakin kohtaan.
Jos minä ylipainoinen nainen haluan ratsastamaan niin minä todellakin menen. Aivan sama kärsiikö hevonen kärsiköön vaan.
Samaa mieltä, me lihavat kannatamme eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa itsekäs. Toivottavasti et koskaan päädy lähellekään hevosia tuolla asenteella.
Tuo on tuon läsätrollin viesti, se on vuorotellen itsekäs, tuhma läski ja sitten taas läskejä läksyttävä ja laihuuteen ohjaava spämmääjätrolli.
Todella väsyttävä tapaus ja pilaa hyvän keskustelun
:/
Ihmisiä ei saa haukkua eläintensuojelun varjolla. Kannatan todellakin painorajoja, mutta tämä / nämä ylipainoisten mätisäkeiksi, kuvottaviksi jne. haukkuja(t) on / ovat henkisesti sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ei saa haukkua eläintensuojelun varjolla. Kannatan todellakin painorajoja, mutta tämä / nämä ylipainoisten mätisäkeiksi, kuvottaviksi jne. haukkuja(t) on / ovat henkisesti sairaita.
Tuo on yksi ja sama henkilö, se on muissakin ketjuissa täällä sekoamassa.
Joku mt-ongelmainen, joka purkaa pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaapo on nuori ja massaa tulee lisää. Anttila painaa yli 100 kiloa. Patrik Laine on yli 90 kg. Joten en käyttäisi jääkiekoilijota esimerkkinä. Kaapo on kesän aikana lähestynyt 90 kilon rajaa.
On aika loistavaa, että ylipainoisten naisten tekosyyksi päästä hevosen selkään tarjotaan huipputasolla aktiivipelaajina työskenteleviä jääkiekkoilijoita, joista ainakaan näistä mainituista kukaan ei tiettävästi ratsasta.
Jos keskimittainen nainen joka ei satu olemaan huipputason urheilija painaa sen 90-100 kiloa niin se on vain ylipainoinen. Olen pahoillani, jos totuus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Todennäköisesti jokin kehopositiivisuudesta itselleen uskonnon kehittänyt joka haluaa poistattaa koko keskustelun suoltamalla asiattomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa. :( Minulla oli nuorena oma hevonen, jolla ratsastin (olin ratsastanut ensin koululla monia vuosia) ja jonka hoidin kokonaan itse viimeisen päälle. Se olikin hyväkuntoinen ja hyvinvoiva. Rakastin tuota hevosta niin paljon ettei tosikaan ja se myös minua. Painoin noina aikoina hiukan päälle 60 kg. Sitten tapahtui pahoja asioita ja elämäni lähti alamäkeen ja hevosestakin jouduin luopumaan. Nykyään painan 105 kg ja olen kömpelö ja kankea. Haluaisin päästä vielä joskus hevosen selkään, mutta se näyttää mahdottomalta näiden uusien painorajojen takia. :( Laihduttaminen ei ihan noin vain onnistu, sitä on varmasti aina normaalipainoisena olleen vaikeaa ymmärtää.
Alapeukuttajat, kertokaa miksi alapeukutatte? En ole siis menossa ratsastamaan tämänpainoisena.
Oletteko nähnyt näitä lihavia ratsastajia? Mä en ole. Talleilla käy vain yksi lihava tyttö ja hänellä on oma hevonen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisten kehojen haukkuminen on väärin, oli ihminen minkä näköinen tahansa ja täällä keskustelu on lähtenyt täysin väärille raiteille.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähnyt näitä lihavia ratsastajia? Mä en ole. Talleilla käy vain yksi lihava tyttö ja hänellä on oma hevonen.
Täällä keskustelevat eivät ole itse ratsastajia, joten täältä ei asiallisia vastauksia saa. HS:n jutun mukaan ylipainoiset ovat talleilla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten painosta: esimerkiksi poliisihevosten hankinnassa Ruskeasuolla kiinnitetään oikeastikin huomiota hankittavien hevosten kokoon ja fysiikkaan. Keskimäärin poliisihevonen tekee lyhyempää työpäivää kuin keskimääräinen ratsastuskouluhevonen, ja ison osan siitä kovalla alustalla (asfaltti, kaupunkiympäristö) ja ratsastajat ovat pääosin niitä "satakiloisia äijiä". Jos poliisihevosten kohdalla kiinnitetään tällaiseen huomiota, niin miksi sama ei sitten koskisi siviiliratsastajia? Ratsastuskouluhevosen työviikko voi helposti sisältää sen viisi ratsastustuntia päivässä, kuutena päivänä viikossa. Ratsastajien taso voi vaihdella isostikin.
Totta on, että useimmat hevoset kyllä jaksavat kantaa ainakin hetkellisesti vaikka mitä, mutta se, onko se kohtuullista on sitten tarina erikseen. Toki nykymaailmassa tuntuu olevan vähän sellainen trendi, että rahalla saa ja kaikkien pitää saada ihan kaikkea ja hetimullekaikkitänne. Pahoittelen, jos paino on jollekin arka paikka mutta niin se vain on, että jos harrastuksen painoraja tulee vastaan tai bussinpenkki tuntua ahtaalta, niin tarvitsisi ehkä tehdä jotain muuta kuin kerjätä sääliä ja haukkua yrittäjiä.
Muuten tismalleen samaa mieltä paitsi, että ei ratsupoliisitkaan ole taatusti "sata kiloisia" äijiä edes kaikissa varusteissaan. Ja onhan siellä tosiaan naisiakin.
Ja nuo niiden hevoset on oikeasti kuin jättiläisiä verrattuna normiheppoihin.
Siksi se "satakiloinen äijä" on merkattu lainausmerkeillä, kuten tarkkanäköinen saattaa huomata - ja siksi poliisihevosten valintaa fysiikka(kin) huomioiden tuossa korostankin. ;)
Taidetaan kyllä elää sellaista yksilön rajattomien oikeuksien ylistämisen aikaa, että joistakin varmaan aidosti tuntuu kohtuuttomalta ettei maailmassa kaikkea muokatakaan heidän mielihalujensa mukaan vaan joku sanookin EI. Samaten komppaan tätä painoteemaa, että ketjun(kin) perusteella monen käsitys normaalipainosta on todella vääristynyt. Tosiaan, esimerkiksi "miesten keskipainosta" tarjotaan jotain ammattilaistason aktiiviurheilijoita että katsokaa, tuokin on yli 90 kiloa. Mitä sitten? Ei nyt ole kyse lajia X tai Y ammattilaisena harjoittavasta ei-ratsastajasta, vaan ylipainoisista naisista joille tekee tiukkaa myöntää, että "pikku pulleus" onkin halvatunmoinen ylipaino ja että se saattaa rajoittaa elämässä joitakin juttuja.
Painohan on pitkälti oma valinta, kyllä sen kertymisen huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun housunkaulus alkaa kiristää ja siinä kohtaa jokainen tekee sitten sen aktiivisen valinnan ja tietoisen päätöksen, että ostaako isommat vaatteet vai jättääkö välipalat pois. Jos taas syömisen hallinta tuntuu vaikealta tai liikasyömisellä kompensoidaan jotain muita elämän ongelmia (lohtusyöminen ym.), niin silloin tulee hakeutua ammattilaisavun piiriin, sillä ei kenenkään pidä eikä tarvitse elää elämäänsä onnettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaapo on nuori ja massaa tulee lisää. Anttila painaa yli 100 kiloa. Patrik Laine on yli 90 kg. Joten en käyttäisi jääkiekoilijota esimerkkinä. Kaapo on kesän aikana lähestynyt 90 kilon rajaa.
On aika loistavaa, että ylipainoisten naisten tekosyyksi päästä hevosen selkään tarjotaan huipputasolla aktiivipelaajina työskenteleviä jääkiekkoilijoita, joista ainakaan näistä mainituista kukaan ei tiettävästi ratsasta.
Jos keskimittainen nainen joka ei satu olemaan huipputason urheilija painaa sen 90-100 kiloa niin se on vain ylipainoinen. Olen pahoillani, jos totuus sattuu.
Toisaalta tuo vesittää senkin, että miehelle "ihan normi paino" on yli 80 kiloa. Jos huippuunsa treenattu jääkiekkoilija (187cm) painaa "vain" 85 kiloa niin tuota joo..
Lihashan kuulemma painaa niin p!rusti enempi kuin läski ja noissahan ei muuta olekaan kuin lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on joukossa mt-omgelmaisia huonoilla elämäntavoilla varustettuja ihmisiä, jotka ovat täysin vieraantuneet itsestään ja todellisuudesta. Joku keski-ikäinen nainen taas meuhkaa, ei siitä kannata välittää.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet nähnyt, vai eikö lihavatyttö ratsasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelevat eivät ole itse ratsastajia, joten täältä ei asiallisia vastauksia saa. HS:n jutun mukaan ylipainoiset ovat talleilla ongelma.
On Ongelma vain koska hevosta ei saa rääkätä(pitää tunteja) yhtä paljon kuin normaali painoinen ratsastaisi. Suurin osa talleista ei välitä hevosista pätkääkään.. tunteja ilman lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen huomasi näistä idiootti vastauksista, että ei tiedetä hevosista mitään.
Onko tämä vain kehä kolmosen sisäpuolella oleva ongelma? Rahastetaan nuoria tyttöjä halvoilla hevosilla. Ilmaista työvoimaa.
Talleilla käy myös paljon aikuisia. Ylipainoisia siellä näkee harvoin, joten vähän on paisuteltu tätäkin asiaa.
Minua harmittaa. :( Minulla oli nuorena oma hevonen, jolla ratsastin (olin ratsastanut ensin koululla monia vuosia) ja jonka hoidin kokonaan itse viimeisen päälle. Se olikin hyväkuntoinen ja hyvinvoiva. Rakastin tuota hevosta niin paljon ettei tosikaan ja se myös minua. Painoin noina aikoina hiukan päälle 60 kg. Sitten tapahtui pahoja asioita ja elämäni lähti alamäkeen ja hevosestakin jouduin luopumaan. Nykyään painan 105 kg ja olen kömpelö ja kankea. Haluaisin päästä vielä joskus hevosen selkään, mutta se näyttää mahdottomalta näiden uusien painorajojen takia. :( Laihduttaminen ei ihan noin vain onnistu, sitä on varmasti aina normaalipainoisena olleen vaikeaa ymmärtää.