Jyrki Lehtolan mahtava kolumni Loirista
Nauroin ihan katketakseni kun luin Lehtolan kolumnin Tervosta ja ÄIJÄSTÄ.
Kun oon lukenut tuota Loirin elämäkerran saamaa vastaanottoa, miltei kaikki kriitikot ovat olleet kriittisiä. Kukaan ei ole hehkuttanut sitä.
Jotenkin tuntuu todella siltä että ajat on muuttuneet. Vain näillä palstoilla voi enää täysillä äijäillä. Kulttuurielämässä äijäily on passee.
Kommentit (179)
Missä nimilista Loirin panemista naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että ÄIJÄ on Jone Nikula.
Aivan. Olimme toista vuotta sitten sattumoisin samalla terassilla ja koska Jone ja vaimonsa ( tanssijatar) istuivat näköetäisyydellä niin tuli seurattua pariskuntaa. Vaimo pälätti kännykkäänsä yhtä soittoa toista tuntia ja Jonen ilme ei muuttunut miksikään sinä aikana. Ei ilme eikä istumisasento. Kivikasvoinen ja lehmänhermoinen mies. Äijien äijä.
Nikula ei hermostu mistään muusta kun hänen lempiuskisten arvostelusta, kaikkien suvakkien äijä.
Onkohan loirilla pieni ky.pä? Huono sängyssä, mutta mällit lentää.
Eihän sillä enää seiso edes sisään ulos ravistus tyyppisesti.
Nyt on palstalainen tehnyt kotiläksyt huonosti!
Soi, soo!
Kyllähän tuo on kerrottu HS/IL/IS -artikkeleista kenen vulvasta liukastumiseen edesauttanut siemennesteen lorahtaminen tapahtui.
Itse en kehtaisi, viitsisi; murrealueen mukaan, kirjoittaa edes tänne AV:lle mutua asiasta jonka tarkistaminen vie yhden Google-haun verran.
M46
Lehtolan kolumni ei ollut lähelläkään hänen parhaitaan. Tervon kirjaa ei ole mitenkään erityisemmin teilattu kriitikoiden keskuudessa. Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut, kun hyvin suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia - voi kauheaa. Seksi nyt vaan on osa elämää, ehkä ei sitten kaikilla.
Itse kirjaa harva on ehtinyt vielä lukea. Kaikki keskustelu pohjautuu iltapäivälehtien otteisiin jotka ovat vain pieni osa 700-sivuisesta kirjasta.
Sinänsä ihan hauskaa, kun jotkut ovat ilmeisesti odottaneet jotain kiiltokuvaa, kaunisteltua kertomusta. Miksei totuutta voisi kertoa. Lähes kaikilla taiteilijoilla isolla T:llä on ollut rosoinen elämä nousuineen ja laskuineen. Ei tavallisesta, tasapainoisesta ihmisestä tule tunnettua taiteilijaa. Aivoissa luovuus ja hulluus ovat hyvin lähellä toisiaan. Moni taiteilija on kärsinyt mielenterveyden ongelmista, päideongelmista puhumattakaan. Kuten Dali sanoi, ainoa ero hullun ja minun välillä on se, etten minä ole hullu. Lauluilla on laulujen lunnaat. Kai sitten on ihmisiä, jotka haluavat nostaa taiteilijat jonnekin jalustalle, ilman inhimillisiä heikkouksia. Tai sitten he eivät vaan halua kuulla mitään ns. ikävää idoleistaan, on vain Loiri tulkitsemassa Eino Leinoa omissa sfääreissään.
Minulle Loiri on suuri taiteilija ja suuri ihminen. Turhapuroista en välittänyt. Toivottavasti joku ostaa minulle kirjan lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lehtolan kolumni ei ollut lähelläkään hänen parhaitaan. Tervon kirjaa ei ole mitenkään erityisemmin teilattu kriitikoiden keskuudessa. Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut, kun hyvin suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia - voi kauheaa. Seksi nyt vaan on osa elämää, ehkä ei sitten kaikilla.
Itse kirjaa harva on ehtinyt vielä lukea. Kaikki keskustelu pohjautuu iltapäivälehtien otteisiin jotka ovat vain pieni osa 700-sivuisesta kirjasta.
Sinänsä ihan hauskaa, kun jotkut ovat ilmeisesti odottaneet jotain kiiltokuvaa, kaunisteltua kertomusta. Miksei totuutta voisi kertoa. Lähes kaikilla taiteilijoilla isolla T:llä on ollut rosoinen elämä nousuineen ja laskuineen. Ei tavallisesta, tasapainoisesta ihmisestä tule tunnettua taiteilijaa. Aivoissa luovuus ja hulluus ovat hyvin lähellä toisiaan. Moni taiteilija on kärsinyt mielenterveyden ongelmista, päideongelmista puhumattakaan. Kuten Dali sanoi, ainoa ero hullun ja minun välillä on se, etten minä ole hullu. Lauluilla on laulujen lunnaat. Kai sitten on ihmisiä, jotka haluavat nostaa taiteilijat jonnekin jalustalle, ilman inhimillisiä heikkouksia. Tai sitten he eivät vaan halua kuulla mitään ns. ikävää idoleistaan, on vain Loiri tulkitsemassa Eino Leinoa omissa sfääreissään.
Minulle Loiri on suuri taiteilija ja suuri ihminen. Turhapuroista en välittänyt. Toivottavasti joku ostaa minulle kirjan lahjaksi.
Ihana viesti!
Minä voin ostaa. Laita viestiä:
Vieläkö Veskulla seisoo ja mällit lentelee?
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit kysyä vain yhden kysymyksen ja saada siihen vastauksen, olisiko se yhä tämä?
M46
Vierailija kirjoitti:
Lehtolan kolumni ei ollut lähelläkään hänen parhaitaan. Tervon kirjaa ei ole mitenkään erityisemmin teilattu kriitikoiden keskuudessa.
Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut, kun hyvin suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia - voi kauheaa. Seksi nyt vaan on osa elämää, ehkä ei sitten kaikilla...
"Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut kun suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia...blaa blaa"
Kuinka surullisen väärin voi jopa selkokieliset ja lyhyehköt vauvapalstalisten kommentit aiheesta käsittää.
Mainitse yksikin joka on "kauhistellut naispaljoutta".
Sen sijaan moni kommentoijahan tässä linkissä on ihmetellyt omituista (ja mautonta) tarvetta ylipäänsä maiskutella kirjassa valloituksillaan .
Vierailija...
</p>
<p>Minulle Loiri on suuri taiteilija ja suuri ihminen. Turhapuroista en välittänyt. Toivottavasti joku ostaa minulle kirjan lahjaksi.[/quote kirjoitti:Osta itse kirjasi, pihi saituri. Onhan toki merkkiteos pienen sijoituksen arvoinen kun kyseessä on suuri taiteilija ja suuri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit kysyä vain yhden kysymyksen ja saada siihen vastauksen, olisiko se yhä tämä?
M46
Kyllä. Minua kiinnostaa Veskun uiskentelevat siittimen kunto. Toinen kysymys voisi olla, että roikkuuko Veskun k.rpä nykyään työttömänä ja ryppyisenä? Siis onko eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtolan kolumni ei ollut lähelläkään hänen parhaitaan. Tervon kirjaa ei ole mitenkään erityisemmin teilattu kriitikoiden keskuudessa.
Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut, kun hyvin suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia - voi kauheaa. Seksi nyt vaan on osa elämää, ehkä ei sitten kaikilla...
"Moni kommentoija on kuitenkin kauhistellut kun suositulla ja kuuluisalla miehellä on ollut paljon naisia...blaa blaa"
Kuinka surullisen väärin voi jopa selkokieliset ja lyhyehköt vauvapalstalisten kommentit aiheesta käsittää.
Mainitse yksikin joka on "kauhistellut naispaljoutta".
Sen sijaan moni kommentoijahan tässä linkissä on ihmetellyt omituista (ja mautonta) tarvetta ylipäänsä maiskutella kirjassa valloituksillaan .
Niinpä. En tiedä olenko ainoa, mutta minua ei kiinnosta pätkääkään, ketä Loiri on nainut ja pannut. Muut asiat olisi ehkä olleet tuonkin ihmisen elämästä mielenkiintoisia kuulla, mutta ei sen (eikä juuri kenenkään muunkaan) panohommat.
Sanotaanko kirjassa, että Veskun elin on jo eläkkeellä?
Harmi että tietokirjailija Tervo ei vastaa teoksellaan tähän :(
Hyvähän tuo kolumnikirjoitus oli.
M47
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän tuo kolumnikirjoitus oli.
M47
Mistä kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Hauska. Tykkään Lehtolasta.
Älä tee lehtolasta!
Kenenkähän emättimestä se sperma lorahti ulos, johon Vesku liukastui?