Ajokortin saamisen jälkeen, perheessä ei autoa eikä siis mahdollisuuta harjoitella vaan kylmiltään pitäisi ostaa oma auto.
Kuinka paljon voi käydä koeajoilla? Käytetty hakusessa (tietyntyyppinen), voinko siis marssia johonkin käytettyjen autojen liikkeeseen ja pyytää koeajoon ilman mitään oikeita ostoaikeita välttämättä jos vaikka ylittää budjetin mutta ajotuntumaa pitäisi saada? Kuinka kauan koeajot yleensä kestävät eli saa pitää autoa? Varmaan liike kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tavallinen ihminen niin on jonkinlainen takuukin?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sillä ajotuntumalla tekee, jos ei ole edes aikeissa hankkia autoa?
Here we go again.
No mitä? Yritin lukea ketjua, mutta en löytänyt vastausta. Vain pitkä lista tekosyistä, joiden vuoksi sitä autoa ei voida muka hankkia. En nyt ihan ymmärrä, ollaanko tässä etsimässä nyt autoa vai hakemassa sitä ajotuntumaa, kun ketjun otsikossa puhutaan harjoittelusta, mutta sitten sitä autoa kuitenkin ilmeisesti tarvitaan, mutta sitten sitä ei kuitenkaan oikeastaan tarvitakaan, kun minkäänlainen ei kelpaakaan. Jos kyse on siitä, että halutaan tutustua eri vaihtoehtoihin, silloinhan niitä autoja saa koeajoille ja kaupat saa syntymään melko piankin. Ei sitä varten erikseen tarvitse mitää ajotaitoa ylläpitää.
On kyllä merkillistä, että autossa pitää olla jotain erityishienoja ominaisuuksia, mutta silti autoa ei nähtävästi tällä hetkellä eikä lähiaikoina edes tarvita. Jos minulla olisi nyt vaikka ne koirat, kyllä minä kiireenvilkkaa yrittäisin etsiä sopivan auton sen sijaan, että miettisin, miten saan ajotaitoa ylläpidettyä, että joskus ehkä voin ajaa koirille sopivalla autolla.
Siis tässä nyt halutaan koeajaa autoja, joita ei haluta ostaa, mutta kuitenkin halutaan ostaa auto, jota ilmeisesti ei aiota koeajaa? Miksi et tee niitä koeajoja niillä autoilla, jotka voisit oikeasti ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Here we go again.
No mitä? Yritin lukea ketjua, mutta en löytänyt vastausta. Vain pitkä lista tekosyistä, joiden vuoksi sitä autoa ei voida muka hankkia. En nyt ihan ymmärrä, ollaanko tässä etsimässä nyt autoa vai hakemassa sitä ajotuntumaa, kun ketjun otsikossa puhutaan harjoittelusta, mutta sitten sitä autoa kuitenkin ilmeisesti tarvitaan, mutta sitten sitä ei kuitenkaan oikeastaan tarvitakaan, kun minkäänlainen ei kelpaakaan. Jos kyse on siitä, että halutaan tutustua eri vaihtoehtoihin, silloinhan niitä autoja saa koeajoille ja kaupat saa syntymään melko piankin. Ei sitä varten erikseen tarvitse mitää ajotaitoa ylläpitää.
On kyllä merkillistä, että autossa pitää olla jotain erityishienoja ominaisuuksia, mutta silti autoa ei nähtävästi tällä hetkellä eikä lähiaikoina edes tarvita. Jos minulla olisi nyt vaikka ne koirat, kyllä minä kiireenvilkkaa yrittäisin etsiä sopivan auton sen sijaan, että miettisin, miten saan ajotaitoa ylläpidettyä, että joskus ehkä voin ajaa koirille sopivalla autolla.
Entä jos viikot ja kuukaudet alkavat kulua etkä löydä sopivaa autoa mihin tunkea ne koirat, mitä sitten teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jostain saat koeajoon jonkun auton - yksityinen ei varmasti päästä sinua lähtemään pihastaan koeajolle itseksesi (varkausvaara).
Autokaupasta saat ehkä jostain uutena korttilaisena auton hetkeksi, useimmiten käsittääkseni täällä päin vaaditaan tuo vuoden ajokokemus, ja ehkäpä uuden kortin haltija voi päästä koeajolle jos automyyjä tulee mukaan. Älä kuitenkaan kuvittele, että voit joka viikonloppu mennä hakemaan auton koeajolle (autokaupat kyllä tunnistavat ’huviajelijat’) mutta toivottavasti saat hyvää harjoitusta ainakin ennen kuin me liikutaan samalla tiellä ;)
Onko sinulla muuten siis tulossa tarve sille autolle ?
Ei mua haittaa vaikka myyjä tulisikin mukaan. Aattelinkin jos voisi tehdä ns. tilausta että soittavat jos jotain tarpeisiini sopivaa olisi tarjolla tai vastaavaa. En minä tiedä miten käytettyjen autojen kaupat toimivat kun en ole koskaan sellaisessa asioinut. Pelko vaan on se että sitä sopivaa ei heti löydy ja taito ruostuu jos joutuu vaikka talven yli etsimään sitä oikeaa. Siksi täytyisi käydä koittamassa edes silloin tällöin jotain vastaavaa. Koska tuo vuokraaminen ei onnistu. Eivätkä ne sukulaiset tai tuttavat. Tarve autolle olisi vaikka heti. Kuvitellaan edelleen esimerkki niistä koirista. Joita ei saa riisikuppiin mutta jotka haluaa viedä agilityyn.
Miksi ihmeessä pitäisi kuvitella niitä koiria?
En tajua ihmustä, joka pitää kovaa melua "erikoistarpeistaan" ja sitten keksii ettei "koiria saa riisikakkuun".
Mikä SYY kellään on jättää sanomatta ihan vaan faktat. Haluan vetokoukun, tilaa xx ja yy.
Ihan ilman mitään selityksiä, jotka ei ketään kiinnosta. Toki silloin ei tarvitsisi jankata kuin ääliö. Toki, jos tarvoitus on trollata idioottia näytellen.
Jos sanoisi ihan vaan faktat, joku löytäisi tarpeenmukaisen auton ja useammankin heti. Eikä voisi jankata: voinko käydä ihan vaan ottamassa ajotunteja, vaikka en oata mitään.
Mulla ei edelleenkään ole vaikeuksia löytää autoja itsekin, se ei edelleenkään ole tämän ketjun aihe ettenkö osaisi käyttää nettiautokauppojen hakuja. Siis luuletteko te että olen ihan idiootti vaikka olette itse kun ehdotatte mulle vaikka vuokraamista joka ei onnistu ilman vuoden ajokokemusta?!
Kyllä. Sinä olet idiootti. Koko ketju on idiootti.
Luulet että saat koeajolla ajovarmuutta. Ääliö.
Luulen myös, ettet vaan osaa etsiä autoa.
Haha minäkö lähtisin palstamammojen hakukonetaitojen perusteella hankkimaan edes leluautoa kun ehdottavat mulle laittomuuksia tyhmyyttään (vuokraaminen ilman ajokokemusta)?! Kukahan se ääliö tässä on??
Miksi et lähtisi. Voithan todeta mitä on löydetty.
Syy taitaa olla, ettet ole ostamassa tai koeajamassa yhtään mitään. Kukha torollaa. Kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Here we go again.
Entä jos viikot ja kuukaudet alkavat kulua etkä löydä sopivaa autoa mihin tunkea ne koirat, mitä sitten teet?
No ei kai sitä sopivaa autoa sillä löydy, että käyn huvikseni ajelemassa epäsopivilla autoilla. Haloo! Ajotuntumallako sinä niitä koiria kuskaat?
En voi kertoa millaisen auton haluan, koska joku voi tunnistaa minut. Esim vetokoukku on jo sillä rajalka, että tutut tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
En voi kertoa millaisen auton haluan, koska joku voi tunnistaa minut. Esim vetokoukku on jo sillä rajalka, että tutut tunnistaa.
Eli mikset nyt vain etsi sitä autoa sen ajokokemuksen sijaan? Mitä se ajokokemus hyödyttää, jos sitä autoa ei löydy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikset nyt vain etsi sitä autoa sen ajokokemuksen sijaan? Mitä se ajokokemus hyödyttää, jos sitä autoa ei löydy?
Edellinen ei ollut ap:n vastaama mutta ei satunnaiset koeajot poista sitä etteikö etsisi kuumeisesti autoakin.
Voi luoja miten tyhmä ketju..Toivon todella, ettei yksikään automyyjä anna tälle teinille mitään autoja koeajoon.
Minäkin tarvitsisin tosi hyvät talvikengät. Siksi olen käynyt kaupoissa sovittelemassa satoja kesäkenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen ei ollut ap:n vastaama mutta ei satunnaiset koeajot poista sitä etteikö etsisi kuumeisesti autoakin.
Jos kuumeisesti etsii autoa, eikö siinä tule niitä koeajoja sitten muutenkin, ettei tarvitse ajamista erikseen harjoitella? Miksi tuntuman hakemiseen tarvitaan nimenomaan auto, jota ei aiota ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tarvitsisin tosi hyvät talvikengät. Siksi olen käynyt kaupoissa sovittelemassa satoja kesäkenkiä.
Etkä pelkästään sovittelemassa vaan kävellyt puoli tuntia kaupassa ympyrää ne kesäkengät jalassa, että saat vähän tuntumaa:D
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan saanut hyvin jalkatuntumaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä pelkästään sovittelemassa vaan kävellyt puoli tuntia kaupassa ympyrää ne kesäkengät jalassa, että saat vähän tuntumaa:D
Juuri näin. Ja koen, että sitten talvihangella minulla on tosi paljon iloa siitä, että olen saanut sitä tuntumaa, vaikka niitä kenkiä ei löytyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuumeisesti etsii autoa, eikö siinä tule niitä koeajoja sitten muutenkin, ettei tarvitse ajamista erikseen harjoitella? Miksi tuntuman hakemiseen tarvitaan nimenomaan auto, jota ei aiota ostaa?
Miksi tätä täytyy vieläkin vääntää rautalangasta? Koeajaisin ja ostaisin heti jos löytyisi se tarpeisiini täydellinen yksilö mutta jos sellaista ei ole, täytyy ajotuntuman ylläpidon vuoksi kokeilla vähän sinnepäinkin. Siis oikeasti, ketju on 7 sivua pitkä eikä tämä vielä mene palstamammalle perille. Nythän voisitte uudestaan ruveta ehdottelemaan vaikka sitä vuokraamistakin taas. Luetunymmärtämisestä viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä täytyy vieläkin vääntää rautalangasta? Koeajaisin ja ostaisin heti jos löytyisi se tarpeisiini täydellinen yksilö mutta jos sellaista ei ole, täytyy ajotuntuman ylläpidon vuoksi kokeilla vähän sinnepäinkin. Siis oikeasti, ketju on 7 sivua pitkä eikä tämä vielä mene palstamammalle perille. Nythän voisitte uudestaan ruveta ehdottelemaan vaikka sitä vuokraamistakin taas. Luetunymmärtämisestä viis.
Trolli täytyy olla ainoa vaihtoehto. Ei muuten voisi olla tällaista riidanhaastajaa ja jankkaajaa. Tai näin tyhmää ihmistä.
Antakkaas, kun täti kertoo, mitä täti teki 35 vuotta sitten, kun oli ajanut ajokortin. Perheessä ei ollut autoa, koska kumpikaan vanhemmista ei ollut ajokorttia koskaan tullut hankkineeksi. Veljellä oli auto, mutta veli oli lähes 20 vuotta vanhempi, asui tosin samassa kylässä, mutta oli reissuhommissa viikot eikä todellakaan olisi antanut pikkusiskolleen autoa lainaksi viikonloppuisin. Mitä täti teki? Täti lähti koeajamaan autoja neljä viikkoa ajokortin saamisen jälkeen mukanaan äitinsä ja kyseinen veli, ajoi kolmea autoa (pieni lenkki pikkukaupungin kaduilla jokaisen kanssa), ja totesi, että ensimmäiset kaksi eivät tulleet kyseeseen, mutta kolmas auto tuntui hyvältä. Ratin takana oli hyvä istua, pienikokoinen ihminen näki hyvin ulos tuulilasin takaa, ja muutenkin auto tuntui kaikin puolin "omalta" heti ensimmäisten kilometrien aikana. Tädin äiti oli saanut pienen perinnön, joka käytettiin tähän kolme vuotta vanhan auton ostamiseen. Vakuutus laitettiin isän nimiin, joten äidin rahoilla ostettiin, isä omisti ja tytär ajoi. Ja ajoikin kauan, sillä vasta vuonna 2001 auto lähti muualle peltoautoksi. Niiden 17 vuoden aikana täti ehti kuskailemaan itseään ja vanhempiaan tuhansia kertoja. End of story.
Ja mitä täti tällä kaikella haluaa sanoa? Sen, että vaikka ns. kylmiltään heti autokoulun jälkeen lähtee ajamaan vierasta autoa, siitä tulee oma, jos valitsee oikein. Totta on, että pitkää aikaa ei kannata väliin jättää, muuten käy kuin veljeni vaimolle, joka ei ole ajanut autoa melkein viiteenkymmeneen vuoteen pariasataa metria pitemmälle, koska ei uskalla. Koeajolle, lyhyellekin, ja siitä vain päättämään, minkä budjettiin sopivan auton ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja koen, että sitten talvihangella minulla on tosi paljon iloa siitä, että olen saanut sitä tuntumaa, vaikka niitä kenkiä ei löytyisikään.
Mikset vaan osta niitä kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis etsit sitä täydellistä yksilöä täysin sokkona ilman koeajoa? On kyllä vaikeaa ymmärtää, millaista autoa sinä etsit, jos niitä ei muka mistään oikein löydy. Ja jos se etsiminen on noin vaikeaa, mikset osta sitten siihen harjoitteluun jotain väliaikaista autoa? Parempi kai sekin on kuin kokonaan ilman ja metsästää koeajomahdollisuuksia. Ja se auton etsiminenkin onnistuu kai paremmin, kun pääsee tekemään autokauppoja kauemmas.
Onko sinulla ystäviä? Osaatko kommunikouda kenenkään kanssa?