Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
141/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut joltain että Suomessa olisi luonnostaan eniten Lämpimiä Keväitä ja Pehmeitä Syksyjä. Pehmeän Syksyn värikartta on itse asiassa hieman Kesään päin mutta lämpimämmät ja murretummat sävyt.

Ruotsissa olisi taas Vaaleita tai Heleitä Kesiä eniten. Värittömämmät hiukset, hailakat (kalan)silmät, ja roosapohjainen iho joka punoittaa ruskettuessa.

Suomalaisilla on hieman lämpimämmän ja kellertävämmän sävyiset ihot kuin ruotsalaisilla. Suomalaisten rusketussävy usein vähän kultaisempi.

Suomalaisten silmien sävy usein syvempi kuin ruotsalaisten hailakka yksivärinen.

Ei pidä paikkaansa.Suomessa on eniten kesätyyppejä.M aantienväriset hiukset ja siniset silmät ovat viileitä värejä.Ruotsissa puolestaan enemmän kevättyyppejä.

Ei.

Ruotsissa on enemmän viileitä kesä-tyyppejä kuin Suomessa, esim blondeissa. Pari kosmetiikkaedustajaa Shiseidolta ja Diorilta kertoneet minulle vuosia sitten että Ruotsissa myydään huomattavasti paljon enemmän roosapohjaisia meikkivoiteita (kesä) ja Suomessa neutraali- ja keltapohjaisia (kevät).

MAC-meikkisarjankin suhteen kuulin äskettäin että Ruotsiin menee enemmän niitä Neutral Warm eli NW värejä ja Suomeen Neutral Cool eli NC, vaikka nuo nimet ovat tietoisesti ristiriidassa sillä MACin NW on roosa ja NC on kellertävä.

Joe Blasco-sarjassa Suomeen myydään eniten vaaleaa keltapohjaista lite olivea ja Ruotsiin warm olivea.

Vierailija
142/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut joltain että Suomessa olisi luonnostaan eniten Lämpimiä Keväitä ja Pehmeitä Syksyjä. Pehmeän Syksyn värikartta on itse asiassa hieman Kesään päin mutta lämpimämmät ja murretummat sävyt.

Ruotsissa olisi taas Vaaleita tai Heleitä Kesiä eniten. Värittömämmät hiukset, hailakat (kalan)silmät, ja roosapohjainen iho joka punoittaa ruskettuessa.

Suomalaisilla on hieman lämpimämmän ja kellertävämmän sävyiset ihot kuin ruotsalaisilla. Suomalaisten rusketussävy usein vähän kultaisempi.

Suomalaisten silmien sävy usein syvempi kuin ruotsalaisten hailakka yksivärinen.

Ei pidä paikkaansa.Suomessa on eniten kesätyyppejä.M aantienväriset hiukset ja siniset silmät ovat viileitä värejä.Ruotsissa puolestaan enemmän kevättyyppejä.

Ei.

Ruotsissa on enemmän viileitä kesä-tyyppejä kuin Suomessa, esim blondeissa. Pari kosmetiikkaedustajaa Shiseidolta ja Diorilta kertoneet minulle vuosia sitten että Ruotsissa myydään huomattavasti paljon enemmän roosapohjaisia meikkivoiteita (kesä) ja Suomessa neutraali- ja keltapohjaisia (kevät).

MAC-meikkisarjankin suhteen kuulin äskettäin että Ruotsiin menee enemmän niitä Neutral Warm eli NW värejä ja Suomeen Neutral Cool eli NC, vaikka nuo nimet ovat tietoisesti ristiriidassa sillä MACin NW on roosa ja NC on kellertävä.

Joe Blasco-sarjassa Suomeen myydään eniten vaaleaa keltapohjaista lite olivea ja Ruotsiin warm olivea.

Voisiko vain johtua siitä, että suomalaiset eivät osaa nähdä ihonsa sävyä. Olen monia blogipostauksia seurannut meikkeihin liittyen, niin moni selvästi viileä jotenkin kuvittelee olevansa lämminsävyinen ja sitten kasvot oranssina hehkutetaan ”luonnollista” meikkiä. Itse nyt vain uskallan väittää, että suurin osa suomalaisista on viileitä sävyiltään. Ruotsalaisia en ole miettinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Voisiko vain johtua siitä, että suomalaiset eivät osaa nähdä ihonsa sävyä. Olen monia blogipostauksia seurannut meikkeihin liittyen, niin moni selvästi viileä jotenkin kuvittelee olevansa lämminsävyinen ja sitten kasvot oranssina hehkutetaan ”luonnollista” meikkiä. Itse nyt vain uskallan väittää, että suurin osa suomalaisista on viileitä sävyiltään. Ruotsalaisia en ole miettinyt.

Suomessa on varmasti paljon viileäsävyisiä, mutta meitä lämpimän sävyisiä on myös paljon.

Kirjoitin jo aikaisemmin, että olen asunut ruotsissa (yli 10v) ja siellä on tosiaan enimmäkseen punapohjaisia ihoja, ja meillä suomessa on paljon enemmän lämminsävyisiä ihoja. Siitä ei oikein voi erehtyä, jos näkee vierekkäin nuo kaksi ja punasävyinen iho on ihan erilainen ruskettuneena kuin lämminsävyinen.

Suomeen on varmasti tullut idästä tuota keltapohjaista ihoa, ja ruotsissa on paljon germaani/kelttiverta ja ne on aina punapohjaisia.

Vierailija
144/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee helposti, kun laittaa kankaita kasvojen eteen. Joku väri/sävy saa näyttämään kuolleelta ja joku toinen saa kasvot loistamaan. Helpoiten pääsee alkuun kullalla ja hopealla. Eli lämmin ja kylmä. Sillä pääsee jo pitkälle. Sitten tietysti pitää erottaa muista väreistä ne lämpimät ja kylmät sävyt.

Vierailija
145/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ai niin, ja lisään tähän vielä, että voi olla sellainen sekasävyinen, eli esim. soft summer, silloin iho voi olla keltasävyinen, ruskettuva, mutta silmät kylmän harmaat ja hiukset maantienväriset.

Eli sellaisiakin suomessa on varmaan paljon, ja niille sopii juurikin utuiset sävyt ja mattapintainen kevyt meikki, mielestäni suomalaisille harvoin sopii kovin raju meikki, se ikään kuin hukuttaa ne värit ja piirteet.

Vierailija
146/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomalaisten itse haukkuma maantie väritys on juuri tätä keväiden värittömyyttä ja lämmintä ihoa ja hiusta? Keväillä on muuten juuri usein pisamia, onko suomalaisilla enemmän pisamia mitä ruotsalaisilla? Itse olen vaalea maantie ja kevät ja äitinikin on kevät ja aina inhonnut vaaleaa ja lämmintä väritystään.

Vierailija
147/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suomalaisten itse haukkuma maantie väritys on juuri tätä keväiden värittömyyttä ja lämmintä ihoa ja hiusta? Keväillä on muuten juuri usein pisamia, onko suomalaisilla enemmän pisamia mitä ruotsalaisilla? Itse olen vaalea maantie ja kevät ja äitinikin on kevät ja aina inhonnut vaaleaa ja lämmintä väritystään.

Tuo lämmin iho ja maantienväriset hiukset on usein soft summer, ei kevät, tässä esimerkkejä-

https://30somethingurbangirl.com/are-you-summer-autumn-soft-summer/

Mielestäni tuo sopii useisiin suomalaisiin, ja samoin nuo suositusvärit. Siihen sopisi myös suomalainen erikoisuus silmissä, eli sellaiset todella vaalean harmaat kylmän sävyiset silmät, tuota esiintyy melkein vain suomalaisilla silmissä.

Vierailija
148/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitän vielä tuosta soft summerista, eli tässä on kuvat bianca baltista, joka on myös soft summer, ekassa kuvassa raju meikki, tokassa sellainen utuinen ja pehmeä, mielestäni suomalaisilla näkyy paljon samaa, eli kova ja raju meikki ei oikein sovi-

eli kova meikki-

https://www.truth-is-beauty.com/uploads/4/7/6/0/4760820/190951546.jpg

sama nainen pehmeällä meikillä-

https://www.truth-is-beauty.com/uploads/4/7/6/0/4760820/625576048.jpg

Vierailija
149/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lämmin iho ja maantienväriset hiukset on usein soft summer, ei kevät, tässä esimerkkejä-

Mielestäni tuo sopii useisiin suomalaisiin, ja samoin nuo suositusvärit. Siihen sopisi myös suomalaiaanen erikoisuus silmissä, eli sellaiset todella vaalean harmaat kylmän sävyiset silmät, tuota esiintyy melkein vain suomalaisilla silmissä.

Ainakaan tuota soft summer tyyppiä ei osata analysoida täällä tai se maksaa maltaita. Itse omistan tuollaiset sini-vihreä harmaat silmät, keltaisen ihon , ne pisamat ja vaalea maantie hiukset. Olin neljän sesongin analyysissä se kevät eli kirkkaat lämpimät värit. Olisi ihan mielenkiintoista käydä värianalyysissä joka jaottelee 12:sta kauteen. 

Vierailija
150/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo sopii useisiin suomalaisiin, ja samoin nuo suositusvärit. Siihen sopisi myös suomalaiaanen erikoisuus silmissä, eli sellaiset todella vaalean harmaat kylmän sävyiset silmät, tuota esiintyy melkein vain suomalaisilla silmissä.

Ainakaan tuota soft summer tyyppiä ei osata analysoida täällä tai se maksaa maltaita. Itse omistan tuollaiset sini-vihreä harmaat silmät, keltaisen ihon , ne pisamat ja vaalea maantie hiukset. Olin neljän sesongin analyysissä se kevät eli kirkkaat lämpimät värit. Olisi ihan mielenkiintoista käydä värianalyysissä joka jaottelee 12:sta kauteen. 

Tuosta soft summerista lukee, että se on eniten väärin analysoitu värityyppi, ja se usein analysoidaan väärin juuri kevääksi.

Omasta mielestäni tuo sopisi aika moneen suomalaiseen, juuri nuo harmaat silmät, keltapohjainen iho ja maantiehiukset, ja kirkkaat värit ei sopisi soft summerille, vaan juuri utuiset.

Vierailija
151/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen katsanta. Mietin vain että mitä tarkoittaa tuossa soft summer tyypin ihonväri kuvauksessa ivory or darker with ashy undertones? Tuhkainen ihonsävy? Itsellä monesti juuri ivory ihonsävy. Mac:lla nc20

Vierailija
152/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo sopii useisiin suomalaisiin, ja samoin nuo suositusvärit. Siihen sopisi myös suomalainen erikoisuus silmissä, eli sellaiset todella vaalean harmaat kylmän sävyiset silmät, tuota esiintyy melkein vain suomalaisilla silmissä.

Olen itse enemmän ehkä tuota jälkimmäistä noista kahdesta mutta tuosta kartasta puuttuu osa mun parhaista väreistä kuten roosat ruskeat ja roosat beiget (mulla on pehmeän roosanruskeat silmät). En oikein istu täysin mihinkään alatyyppiin vaikka siis kesä olen.

Vierailija
153/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan epäillä että olisinko itsekin tuo fair soft summer. Harmaa sopii hyvin ja utuinen vaaleanpunainen ja harmaansininen. Minulle tosiaan teininä tehty tietokone värianalyysi jossa lähettivät amerikkaan ihon,hiusten ja silmien värit. Olin true iridescent summer. Vastasinkin jo ketjussa että hukkasin palettini ja kävin keväällä uudestaan värianalyysissä ja olin kevät. Iho on kyllä käsissä selkeästi kellertävä etten voi mikään tavallinen kesä olla. En ole koskaan löytänyt keväistä ominta väripalettia näistä 12:sta joukosta mutta soft summer light väreistä pidän kaikista. Ja vihreää ei ole paljoa...jee.

Vierailija
154/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
155/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Bloggaajat ja instagrammaajat vääntävät kuvansa viiden kauneusfiltterin läpi ja tehostaa kasvojaan eri sävyillä. Emme voi tietää miltä ihonsa oikeasti, aidosti näyttävät :)

Vierailija
156/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen katsanta. Mietin vain että mitä tarkoittaa tuossa soft summer tyypin ihonväri kuvauksessa ivory or darker with ashy undertones? Tuhkainen ihonsävy? Itsellä monesti juuri ivory ihonsävy. Mac:lla nc20

Minä vaalea kevät, ja Mac-sävyni on aina ollut NC20 :) Analyysissa käyty vuosia sitten.

Silmät ovat vihertävän siniset, muttei utuiset tai hailakat kuten kesällä.

Hiuksiini ei meinaa tarttua hopeashampoo tai kylmät sävyt vaikka olen aika neutraali blondi joten siitä tiesin myös olevani kevät.

Vierailija
157/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tämä ruotsalainen tunnettu bloggaaja Blondinbella on tyypillinen kesä

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTzSAL5FT2Vfl-p5lB…

Vierailija
158/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään käsitystä. Yritin joskus selvittää, mutta erot ovat niin hiuksen hienoja, että voisi olla mikä vain.

Vierailija
159/260 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastannut. Minulle on tehty analyysi vuonna 1986. Olin silloin syksy.

Nykyäön syksyn värit eivät istu minulle. Olen pikemminkin kesä. Värjään nykyään hiuksiani.

Kävin tyylikurssilla, johon sisältyi ammattilaisen tekemä värianalyysi. Siellä kerrottiin, että ajan myötä ihmisen vuodenaika muuttuu. Syksystä tulee ensin talvi ja talvesta kevät jne. Itse olin kesä ja ne värit sopivat minulle edelleen. Olin jo värianalyysiä ennen huomannut, mitkä värit minulle sopivat parhaiten ja mitkä eivät sovi lainkaan.

Suurin osa suomalaisista on kesiä.

Vierailija
160/260 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina kalpea iho, jonka pohjasävy on harmahtava/vihertävä, siis oliivi. Löydän kyllä tarpeeksi vaaleita meikkivoiteita, mutta ne ovat aina vähän liian kirkkaan sävyisiä ja liian kellertäviä/persikkaisia/roosia. Sekoitan itse vihreää korjausväriä sekaan.

Ymmärtääkseni olen Soft Summer, kun olen ensisijaisesti pehmeä, murrettu ja "varjoisa", sitten toissijaisesti vähän viileän puolella. Hiukset ovat tummanvaaleat, silmät murretun siniset ja verisuonet ranteessa sekä sinivihreät että violetit.