Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
181/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät todellakaan ole kevättyyppiä, lämpimän ja kullan sävyisiä, vaan viileisiin sävyihin sointuvia. Ruotsalalaisilla blondeilla on tuota kullansäyvistä rusketusta. Katsokaa hiusten väriäkin, maantienväriset epämääräiset ovat ennemmin kesätyyppiä. Yksi kaveri on kyllä niin selkeä kevät, että erottuu vahvasti useimmista suomalaisista, myös minusta kesätyypistä (analyysin mukaan ja myös oman värisävyarvion mukaan).

Kyllä meitä kevättyyppisiä suomalaisia on paljon.

Itse olen asunut ruotsissa, joten olen päässyt vertailemaan rusketustani niiden kanssa, ja minulla on tosiaan kullanhohtoinen rusketus, niistä suurimmalla osalla punertava, se ero on aika näkyvä.

Itse luulen, että me keltaihoiset suomalaiset ollaan jostain idästä päin tulleita. Oma sukuni on osittain saamelaista, osittain suomalaista, osittain espanjalaista, osittain venäläistä ja osittain itävaltalaista.

Kannattaa katsoa ranteesta verisuoniaan. Jos ne ovat siniset niin on joko kesä tai talvi. Jos ne ovat vihertävät on joko kevät tai syksy.

Vierailija
182/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysiä ei ole tehty mutta olen luultavasti Kesä, mikä kesän sävy, en tiedä.

Tummanvaaleat hiukset +vaaleita raitoja, melko kalpea punertuva iho joka ei rusketu helposti, sinivihreät silmät. Olkavarsissa kesällä pisamia.

Nuorena en kokenut punaisen sävyjä ollenkaan omikseni, vaaleat siniset olleet aina lemppareita. Vanhemmiten olen alkanut pitää punaisistakin. Violetista ja tummista vihreistä en suuremmin pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI! Löysin tällaisen! Eli oma kuva ladataan ja kertoo, mikä vuodenaika olet. Otin kuvan luonnonvalossa meikittä. Olen kuulemma soft summer. En edes ajatellut, että voisin olla ko. vuodenaika. Oletin olevani spring.

https://colorwise.me/

Tuossa linkki.

Ja jos ei halua ladata koko kasvokuvaa, osittainen riittää. Kunhan näkyy ihoa, hiuksia ja silmien väri.

Vierailija
184/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi...

Kumman kaa-Vesa toteaisi tähän että "voi v*ittu"

Vierailija
185/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan syksyn ja talven sekoitus... Ruskeat silmät ja punapigmenttiä hiuksissa + pisamia tulee helposti, mutta iho vaalea/kuulas ja hiusten luonnollinen väri suhteellisen tummanruskea, enkä rusketu. Ja musta sopii.

Vierailija
186/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin mukava ja positiivinen ketju täällä!

Sitä alkuperäistä värianalyysikirjaa tuli selailtua paljon 90-luvulla. Päättelin silloin olevani syksy ja olen sitä mieltä edelleen, joskin jotkin talven värit sopivat myös. Nykymäärityksillä siis deep autumn. Parhaat värit ovat konjakinruskea, smaragdinvihreä ja syvä munakoisonvioletti, myös musta käy hyvin. Ehdottoman epäsopivia sävyjä ovat koboltinsininen, siniharmaa, malva ja minttu.

Ihonvärini on vaalea keltapohjainen, sopivaa meikkivoidetta on todella vaikea löytää. Jostain japanilaisista sarjoista olen löytänyt Japanin markkinoille tehtyjä hyvin vaaleita keltaisia sävyjä. Käytän puuterina keltaista banaanipuuteria, vaaleanpunaiseen taittava puuteri tekee kasvoista harmaat. Silmäni ovat hyvin tummat lämpimän ruskeat, hiuksen neutraalin tummanruskeat, kesällä punertavat. Paras huulipunasävy on sellainen ruskehtavan viininpunainen.

Vierailija
187/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen talvi, tummanruskeat ja viileän sävyiset hiukset, viileän sävyinen vaalea iho ja tummanvihreät silmät. Värien kontrastit (jotka liittyivät talveen) ovat kohdallani selkeät.

Jännä muuten että monesti kampaajat eivät osaa katsoa tätä, vaikka työkseen sävyjä miettivätkin. Minulle varsinkin nuorempana tyrkytettiin aina lämpimän sävyisiä hiusvärejä, joita sitten otinkin ja oikeasti näyttivät kamalilta minulla. Varmasti perus lämpimästi ruskettuvaan ihoon ja maantien värisiin hiuksiin olisivat olleet todella hehkeät, mutta itse näytän aivan karsealta suorastaan kun vanhoja valokuvia katson :D

Vierailija
188/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummanvaaleat hiukset +vaaleita raitoja, melko kalpea punertuva iho joka ei rusketu helposti, sinivihreät silmät. Olkavarsissa kesällä pisamia.

Nuorena en kokenut punaisen sävyjä ollenkaan omikseni, vaaleat siniset olleet aina lemppareita. Vanhemmiten olen alkanut pitää punaisistakin. Violetista ja tummista vihreistä en suuremmin pidä.

Osaako joku päätellä tämän perusteella mikä olen?

Vierailija
189/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni luulee olevansa talvi tai on "värjännyt" itsensä talveksi. Todellisuudessa talvia on vähemmän kuin 1/4 suomalaisista.

Vierailija
190/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät todellakaan ole kevättyyppiä, lämpimän ja kullan sävyisiä, vaan viileisiin sävyihin sointuvia. Ruotsalalaisilla blondeilla on tuota kullansäyvistä rusketusta. Katsokaa hiusten väriäkin, maantienväriset epämääräiset ovat ennemmin kesätyyppiä. Yksi kaveri on kyllä niin selkeä kevät, että erottuu vahvasti useimmista suomalaisista, myös minusta kesätyypistä (analyysin mukaan ja myös oman värisävyarvion mukaan).

Itse olen asunut ruotsissa, joten olen päässyt vertailemaan rusketustani niiden kanssa, ja minulla on tosiaan kullanhohtoinen rusketus, niistä suurimmalla osalla punertava, se ero on aika näkyvä.

Itse luulen, että me keltaihoiset suomalaiset ollaan jostain idästä päin tulleita. Oma sukuni on osittain saamelaista, osittain suomalaista, osittain espanjalaista, osittain venäläistä ja osittain itävaltalaista.

Kannattaa katsoa ranteesta verisuoniaan. Jos ne ovat siniset niin on joko kesä tai talvi. Jos ne ovat vihertävät on joko kevät tai syksy.

Mites kun on molempia?

Vierailija
191/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pehmeä syksy. Hiukset ovat lämpimän vaaleanruskeat (auringonvalossa punapigmentti puskee voimakkaasti esiin) ja ne raidoittuvat voimakkaasti kesällä. Iho on selkeän keltapohjainen, rusketun suht helposti ja minulla on pisamia ympäri vuoden. Silmät ovat vihreät.

Tästä huolimatta käytän enimmäkseen mustaa, harmaata ja valkoista. Ne ovat lempivärejäni vaatteissa ja sen vuoksi käytän niitä, sanovat värioppaat mitä tahansa.

Vierailija
192/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku päätellä tämän perusteella mikä olen?

Kesä.

Vierailija
193/260 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun on molempia?

Katso päivänvalossa ruskettumattomasta tai ruskettamattomasta kohdasta. Lämpimien vuodenaikojen ihossa on keltaisuutta, joka tekee verisuonet vihertävän värisiksi. Kylmien vuodenaikojen edustajilla suonet ovat selvästi siniset. Jos vihertää niin silloin ihossa on lämmintä pigmenttiä jos se ei ole ruskettunut tai värjätty itsestäänruskettavilla.

Vierailija
194/260 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI! Löysin tällaisen! Eli oma kuva ladataan ja kertoo, mikä vuodenaika olet. Otin kuvan luonnonvalossa meikittä. Olen kuulemma soft summer. En edes ajatellut, että voisin olla ko. vuodenaika. Oletin olevani spring.

Tuossa linkki.

Onkohan miten luotettava testi? Tein tuon ja olin classic winter, oikeasti olen kevät värianalyysissä.

Vierailija
195/260 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olen kevät (vaaleat hiukset, iho ruskettuu tosi nopeasti) siniset silmät ja punapigmenttiä, pisamia tuli auringonotosta nuorempana. Mielestäni juuri kevään värit sopivat, paitsi oranssi.

Mulla onkin paljn vaaleansinisiä paitoja ja muutama takki. Lisäksi pidän beigestä, heleänharmaasta ja punaisesta ja roosasta.

Vierailija
196/260 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ei ole pisamia, olet varmaan syksy tai kevät.

Vierailija
197/260 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkki.

Onkohan miten luotettava testi? Tein tuon ja olin classic winter, oikeasti olen kevät värianalyysissä.

valokuvien värit vääristyy, ei tuo onnistu, korkeintaan 5% ihmisistä saa oikean tuloksen :)

Vierailija
198/260 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kesä.

Kesäihmisen iho on maidonvalkoinen ja hieman vaaleanpunertava, eikä hän yleensä rusketu. Silmät ovat siniset tai siniharmaat ja verisuonet sinertävät. Luonnollinen hiustenväri on yleensä maantienharmaa.

Kesäihmiselle sopivat hiustensävyt ovat vaaleanruskea, blondi ja tuhkanvaalea. Kesän värejä ovat viileät, puuteriset pastellisävyt, kuten vaaleansininen (baby blue), vaaleanpunainen (baby pink), laventeli ja mintunvihreä.

Vierailija
199/260 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kesä.

Kesäihmisen iho on maidonvalkoinen ja hieman vaaleanpunertava, eikä hän yleensä rusketu. Silmät ovat siniset tai siniharmaat ja verisuonet sinertävät. Luonnollinen hiustenväri on yleensä maantienharmaa.

Kesäihmiselle sopivat hiustensävyt ovat vaaleanruskea, blondi ja tuhkanvaalea. Kesän värejä ovat viileät, puuteriset pastellisävyt, kuten vaaleansininen (baby blue), vaaleanpunainen (baby pink), laventeli ja mintunvihreä.

Juuri noin, sekä vaalea viileä sitruunankeltainen, luonnonvalkoinen, teräksen harmaa, laivastonsininen, viininpunainen, kitinvärinen eli beige joka kalpea harmaa, ja kanervan roosa löytyvät myös minun BFAS:n 'Light iridescent summer'-paletista.

Metallina hopea ja valkokulta.

Vierailija
200/260 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minä olen?

- vaaleanruskeat silmät

- tummanruskeat hiukset, ei yhtään lämmintä sävyä

- ihonväri vaalea, punoittaa helposti, rusketun vähän

Tiedän että minulle sopii puhtaat värit, ultramariinin sininen, joulun punainen (ei saa taittaa oranssiin yhtään), kirkas keltainen, puhtaan valkoinen. Luonnonvalkoinen näyttää päälläni likaiselta ja valjulta ja mitkään pastellivärit ei sovi vaan korostaa ihon punoitusta.