Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?
Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?
Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?
Kommentit (260)
Kevään värejä on vaikea löytää. Olen luullakseni kevät. Nuorenaluuin olevani kesä mutta itseasiassa pidän kevään väreistä enemmän ja ne tuntuvat myös sopivan minulle paremmin. Ihoni on keltapohjainen ja kultakorut sopivat hopeakoruja paremmin.
Talven värejä löytyy parhaiten. On aina mustaa ja valkoista kovaa punaista ja harmaata. Seon muille ikävää, sillä tulee ostettua vääriä värejä paremmin puutteessa.
Niin, kevään värit ei koskaan muodissa kun ovat kirkkaita ja keltapohjaisia. Olen itse kevät. Esim. Nyt syksyllä keväille ainoastaan konjakinbeigeä ja kirkasta punaista. Ei tietoakaan keltavihreästä, korallista tai keltavioletista. Kevät ihmiset ei ole koskaan muodikkaita.
Latina nyt tähän ketjuun kun liittyy kysymykseen. Mistä te keväät ostatte vaatteita ja mitä värejä pidätte? Itse keväänä en löydä mistään oman värisiä vaatteita ja pidänkin paljon harmaata mikä ei sovi minulle.
Tälläiseen törmäsin netissä..
https://www.uniquetoyoucolour.ca/single-post/2019/02/24/Seasonal-Type-a…
Minun kohdalla pähkäiltiin analyysissä pitkään että olenko kesä vai kevät.
Ihoni on neutraali, ei keltapohjainen (kevät) eikä punapohjainen (kesä), eli ei selvästi kylmä eikä lämmin.
Silmäni sinivihreät, osittain kirkkaat (kevät) ja osittain utuiset (kesä).
Hiuksissani on luonnostaan sekaisin lämmintä (kevät) ja viileää (kesä), tummanvaaleat ja joissa neutraaleja vaaleampia raitoja. Päättelin itse joskus että olen kevät, koska hopeashampoot pysyvät huonosti hiuksissani, vaikka keltaisuutta ei kuitenkaan tule raitakohdissa esiin.
Lopulta testattiin huivein ja luonnonvalossa, ja koska turkoosi ja vaalea koralli näyttivät minulla paremmilta kuin vanha roosa ja petrolinvihreä, niin olin vaalea kevät.
Vierailija kirjoitti:
Tälläiseen törmäsin netissä..
https://www.uniquetoyoucolour.ca/single-post/2019/02/24/Seasonal-Type-a…
Finland
Warm Autumn
True Autumn
Soft Autumn
True Spring
Warm Spring
Kun katsoo katukuvaa täällä Hgissä niin voisi pitää paikkansa, täällä ei ole paljon esimerkiksi blondeja joilla olisi selvästi punapohjainen roosahko iho. Enemmän neutraalia ja kellertäväpohjaista on ja joille sopii hyvin korallinen poskipuna eikä lilapinkki-pohjainen.
Toisaalta tuosta puuttuu Pohjois-Suomen tummemmat asukkaat kuten saamelaiset, heissähän on usein lähes aasialaisen sävyistä eli norsunluun vaaleaa ihoa ja todella tummia hiuksia eli talvityyppejäkö lienevät?
Vertailun vuoksi:
Sweden
True Autumn
Light Spring
True Spring
Clear Spring
Warm Spring
Light Summer
Minun mielestä nuo Ruotsin vaaleat ovat enemmän tuota kesätyyppiä. Asuin Tukholmassa pari vuotta töiden takia ja minun oli vaaleana keväänä vaikea löytää tavaratalojen kosmetiikkaosastoilta sopivan sävyisiä meikkipohjia kun kaikki tuntui taittuvan punertavaan kasvoilla ja poskipunat näyttivät lilahtavilta poskilla enkä meinannut löytää mitään kivoja persikkais-pinkkejä sävyjä.
Olen vaalea kevät tyyppi eli light spring ja Ruotsissa luultu paikalliseksi. Heleät vaaleahkot ja keskitummat sävyt käy.
Olen kesä. Ei ole muuttunut vaatekaapin sisältö värianalyysin jälkeen - kumman hyvin sitä oma silmä ja järki on aina kertonut, mikä sopii ja mikä ei.
Ei suomalaisten ja ruotsalaisten värityksessä ole suurempaa eroa, mutta Ruotsissa on yleisempi tyyli vetää tukka ihan blondiksi ja tekorusketukset naamaan ympäri vuoden (sekä nuorilla että vanhemmilla naisilla), mikä antaa vääristyneen kuvan heidän värityksestään. Samoin kaikki aasialaiset eivät ole talvia ja syksyjä, vaikka heillä on tummat hiukset.
Miksihän saan kahdesta eri testistä eri vastaukset? Joko soft summer tai soft autumn. Olen ihan sekaisin jo näistä.. harmi, että on niin vaikeaa.
Luulin pitkään että olen kesä, mutta ihmettelin jossain vaiheessa miksi syksyn värimaailma sopi minulle paremmin ja kesän värit haalensivat kasvojani niihin verrattuna.
Olinkin syksy (soft autumn) ja nämä värit parhaimmat:
https://i.pinimg.com/originals/96/9b/5e/969b5e14874ab62b94c0eae50ca6b14…
Vierailija kirjoitti:
Miksihän saan kahdesta eri testistä eri vastaukset? Joko soft summer tai soft autumn. Olen ihan sekaisin jo näistä.. harmi, että on niin vaikeaa.
Tuleeko rusketuksestasi roosan vai kullansävyinen? Roosa kesä, kultainen syksy.
Onko silmäsi viileät teräksiset eli siniset joissa harmaata viivaa seassa, vai onko niissä useampia sävyjä kuten sinivihertävää/vihertävää ja kellertävää viivaa seassa? Sinertävämmät kesä, vihertävämmät syksy.
Olen kevät. Tajusin sen kun tulin kerran ostaneeksi vaaleanvihreän yöpaidan. Se oli keltapohjainen väri ja se sopi minulle ihan älyttömän hyvin. Nuorena luulin olevani kesä ja ihmettelin aina miksi näytin useimmissa kesän väreissä niin valjulta.
Mustaakin voi käyttää vaalea ja halju jos meikkaa tietyllä tapaa. Ei mitään räikeää meikkiä. olen kevät ja käytän kyllä mustaakin. värejäni ei kaupoissa juuri ole ja en tykkää näyttää papukaijalta. Kevään värit hankala yhdistellä kun tarvii olla jonkun verran kontrastia.
Tiesin olevani soft autumn, kun ostin kissankellon värisen paidan ja kaikki kehui miten hyvältä se näyttää päälläni. Sellainen sinisen ja lilan välimuoto sävy.
Sitten menin analyysiin ja olin tuo soft autumn. Olin luullut olevani soft summer, mutta huomasin etteivät murretut värit kuten kanervan lilaroosa, hailakan puoleinen viininpunainen, kitin harmaa-beige kalpea väri tai petrolin vihreä sopineet minulle yhtään. Nuo ovat tyypillisiä kesän värejä.
HEI! Löysin tällaisen! Eli oma kuva ladataan ja kertoo, mikä vuodenaika olet. Otin kuvan luonnonvalossa meikittä. Olen kuulemma soft summer. En edes ajatellut, että voisin olla ko. vuodenaika. Oletin olevani spring.
Tuossa linkki.
Hyvät ihmiset. Sen vuodenajan määrittää iho. Ei hiukset ei silmät. Itse olen talvi. Olen aina pitänyt selkeistä, kirkkaista väreistä . En murretuista. Kokeilkaa missä väreissä inhonne hehkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä minä olen? Iho on suomalaiselle ehkä hiukan tummahko, mutta kuitenkin vaalea. Silmät tummanruskeat, melkein mustat. Hiukset kastanjaan taittavat tummanruskeat.
Syksy.
Kevään värejä on vaikea löytää. Olen luullakseni kevät. Nuorenaluuin olevani kesä mutta itseasiassa pidän kevään väreistä enemmän ja ne tuntuvat myös sopivan minulle paremmin. Ihoni on keltapohjainen ja kultakorut sopivat hopeakoruja paremmin.
Talven värejä löytyy parhaiten. On aina mustaa ja valkoista kovaa punaista ja harmaata. Seon muille ikävää, sillä tulee ostettua vääriä värejä paremmin puutteessa.