Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

vaatevärit jne.
13.09.2019 |

Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?

Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?

Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Nuorena ajattelin, että kevät. Sittemmin osa esimerkiksi kosmetiikkamyyjistä on nähnyt heti, että ihoni on keltainen, mutta toisten mielestä se onkin oikeasti pohjimmiltaan punapohjainen. Aina sanotaan, että kannattaa katsoa ranteiden verisuonia. Minulla ne ihan ohuet ovat sinisiä ja vähän paksummat vihreitä, eli niistäkään en saa ihon sävyä selville. Silmäni ovat vihreät, niissä ei ole selvästi kellertävyyttä eikä sinertävyyttä, ne ovat vain keskivihreät. Hiukset ovat melko tummat verrattuna ihan vaaleisiin suomalaisiin, mutta niihin tulee auringossa vaaleampia kohtia, eli ne eivät ole mitkään syvänruskeat sävyltään. En rusketu kovin helposti. Iho on vaalea, mutta ei ihan kaikkein vaalein kuitenkaan. Mikä mä oon? Neutraali?

Vierailija
122/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Nuorena ajattelin, että kevät. Sittemmin osa esimerkiksi kosmetiikkamyyjistä on nähnyt heti, että ihoni on keltainen, mutta toisten mielestä se onkin oikeasti pohjimmiltaan punapohjainen. Aina sanotaan, että kannattaa katsoa ranteiden verisuonia. Minulla ne ihan ohuet ovat sinisiä ja vähän paksummat vihreitä, eli niistäkään en saa ihon sävyä selville. Silmäni ovat vihreät, niissä ei ole selvästi kellertävyyttä eikä sinertävyyttä, ne ovat vain keskivihreät. Hiukset ovat melko tummat verrattuna ihan vaaleisiin suomalaisiin, mutta niihin tulee auringossa vaaleampia kohtia, eli ne eivät ole mitkään syvänruskeat sävyltään. En rusketu kovin helposti. Iho on vaalea, mutta ei ihan kaikkein vaalein kuitenkaan. Mikä mä oon? Neutraali?

Syksy? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soft summer luulisin.

Vierailija
124/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noista mahtaisin olla? Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää. Mun hiukset ovat punaiset (prinssi Harry -sävyä), silmät vihreät ja iho melko kalpea. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että sinisävyiset vaatteet eivät sovi mulle tippaakaan.

Tuossa on eri punahiuksisista -

https://www.truth-is-beauty.com/blog/i-have-red-hair-whats-my-season

Itselläni tuli mieleen, että voisit olla joku kirkas kevät?

Vierailija
125/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille keväille vinkiksi. Itse ostin tätä väriä olevan neuleen ja sopii tosi hyvin ja on väripaletissani. Ja on nyt muotivärikin.

https://www.vila.com/fi/fi/vl/osta-kategoriottain/neuleet/neuletakit/pi…

Vierailija
126/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsh....siis tuo golden rod väri...

Edellinen

Vierailija
127/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksy? 

Syksyn värit eivät sovi ollenkaan, ovat itseasiassa huonoiten sopivia.

Vierailija
128/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, olenko tumma syksy vai jotain muuta?

Eli siis olen kaikkien mielestä enemmän lämmin kuin kylmä värityyppi. Silti musta ja tumma laivastonsininen sopii minulle hyvin. Saan usein kehuja siitä, kuinka hyvin musta sopii minulle.

Kuitenkaan kirkkaat värit eivät yleensä sovi, elleivät sitten ole kunnolla lämpimiä värejä. Eli kirkkaan kevään neutraalihkot kirkkaat värit eivät todellakaan sovi minulle, vaan ovat aivan liian kirkkaita.

Olenko kuitenkin liian vaalea ollakseni tumma syksy? Ihoni on erittäin, erittäin vaalea, silmät pehmeät vihreän harmaat (ei kirkkaat), hiukset lämpimän sävyiset keskiruskeat. Pehmeän syksyn väreissä taas on liian vähän kontrastia ja musta kuitenkin sopii hyvin, toisin kuin pehmeälle syksylle yleensä.

Kyllä tumma syksy voi olla iholtaan varsin vaaleakin. Voi näyttää esimerkiksi tältä:

https://fi.pinterest.com/pin/160792649175600873/

Tuolla on kyllä paljon tummempi iho kuin minulla. Ja ehkä ihan vähän tummemmat hiukset. Mutta totta, mielestäni tuokaan ei ole sellainen ”tumma” kuin minkälaiseksi miellän tumman syksyn. Mielestäni myöskään hänelle ei sovi tuo tumma oliivin sävy kovin hyvin... mutta ehkä en vaan osaa katsoa oikein.

Vierailija
129/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aihe!

Minä olin aikoinani 'Light Diamond Summer' BFAS-analyysissä.

Tummanvaaleat tuhkaan taittuvat hiukset, sini-viher-harmaat silmät ja neutraalin vaalea iho. Edelleen.

Löysin eilen illalla vanhan palettini :D

Parhaat ihon korostusvärit ja alusasuvärit: pehmeä valkoinen ja kanervan roosa

Parhas korostusväri silmille: viileä punainen ja smaragdinvihreä

Paras bisnespukuväri: lyijynharmaa, laivastonsininen, kitinväri/beige, harmaavioletti

Paras metalli: hopea

Parhaat tuoksut: Jean Patou Joy, Nina Ricci L'Air de Temps, Chloé, Hermes Amazone

Parhaat kukat: Ruusu, gardenia, orkidea, neilikka, orvokki

Parhaat sisustustyylit: French Provincial, moderate temporary

Parhaat puut: Rosewood, walnut, mahogany

Tosiaan Jenkeissä tämä on ollut täyttä lifestyleä kuten joku mainitsi =)

BFAS-settiin kuului myös lisukkeena tyylianalyysi jossa mm. luonnollinen, dramaattinen, klassinen, romanttinen ym. ja siinä mitattiin vartalon mittasuhteet ja katsottiin sopivat vaatetyylit ja pituudet kullekin vaatteelle. Myös meikkianalyysi jossa katsottiin sopivat meikit värikoodein, ja hiusanalyysi jossa katsottiin että jos vaihtaa hiusväriä niin mitkä hiussävyt tekee esim. kesän tyylistä ja väreistä esim. enemmän talven. Saatavilla oli myös miesten värianalyysi, se oli todella siististi valmisteltu paletti jossa oli parhaat pukuvärit, parhaat kravattivärit jne.

Minä olin romanttis-klassinen tyyliltän, vartalotyyppi kuulemma X.

Vierailija
130/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo eri vuodenaikojen alatyypit vain sotkevat asiaa, koska jokaiseen on sekoitettu muutama väri, jotka eivät oikeasti sovi kyseiselle vuodenajalle kovin hyvin. Olen kevät ja siitä perinteisestä 4 vuodenajan kevään värikartasta jokainen sävy sopii minulle.

Sitten kun mennään kevään alatyyppeihin, en enää tunnista itseäni täysin mistään, koska esim. warm sping / true spring värikartassa on keltaisissa syksyn värikarttaan meneviä tummankeltaisia, okraa, ja vihreissä oliiviin taittavia värejä, jotka eivät todellakaan sovi itselleni. Light spring paletissa taas on khaki ja taupe, jotka itselleni ovat tosi latistavia värejä. Samoin jotkut vaaleansiniset ja vaalean liilat menevät enemmän kesän sävyihin. En myöskään voi olla bright spring / clear spring, koska näissä on mukana musta, joka ei sovi, samoin näiden värikarttojen lähelle talvea menevät kirkkaat värit ovat liian voimakkaita. 

Jotenkin tuntuu, että nuo alatyypit on tehty vain rahastusmielessä. Perinteinen neljän vuodenajan jaottelu on hyvä ja selkeä. Siinä värit eivät mene ristiin toisten vuodenaikojen kanssa ja kun näitä oppeja noudattaa (esim. keväälle vaaleita, heleitä, puhtaita värejä, joissa on lämmin pohjasävy), niin ei voi mennä kovin paljon pieleen. 

Mulla ihan sama!!! Mulle sopii kesä-kartan kaikki sävyt tosi hyvin. Alajaottelussa sen sijaan en pysty täysin sovittamaan itseäni mihinkään, ehkä lähimpänä olen pehmeää kesää mutta en istu siihenkään täysin. Joten menen ihan peruskesä-paletilla! Hyvin on toiminut 25 vuotta 😅

Vierailija
131/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on pikatesti-värianalyysi

https://thelaurieloo.com/blog/seasonal-color-analysis

Vierailija
133/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
134/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo eri vuodenaikojen alatyypit vain sotkevat asiaa, koska jokaiseen on sekoitettu muutama väri, jotka eivät oikeasti sovi kyseiselle vuodenajalle kovin hyvin. Olen kevät ja siitä perinteisestä 4 vuodenajan kevään värikartasta jokainen sävy sopii minulle.

Sitten kun mennään kevään alatyyppeihin, en enää tunnista itseäni täysin mistään, koska esim. warm sping / true spring värikartassa on keltaisissa syksyn värikarttaan meneviä tummankeltaisia, okraa, ja vihreissä oliiviin taittavia värejä, jotka eivät todellakaan sovi itselleni. Light spring paletissa taas on khaki ja taupe, jotka itselleni ovat tosi latistavia värejä. Samoin jotkut vaaleansiniset ja vaalean liilat menevät enemmän kesän sävyihin. En myöskään voi olla bright spring / clear spring, koska näissä on mukana musta, joka ei sovi, samoin näiden värikarttojen lähelle talvea menevät kirkkaat värit ovat liian voimakkaita. 

Jotenkin tuntuu, että nuo alatyypit on tehty vain rahastusmielessä. Perinteinen neljän vuodenajan jaottelu on hyvä ja selkeä. Siinä värit eivät mene ristiin toisten vuodenaikojen kanssa ja kun näitä oppeja noudattaa (esim. keväälle vaaleita, heleitä, puhtaita värejä, joissa on lämmin pohjasävy), niin ei voi mennä kovin paljon pieleen. 

Mulla ihan sama!!! Mulle sopii kesä-kartan kaikki sävyt tosi hyvin. Alajaottelussa sen sijaan en pysty täysin sovittamaan itseäni mihinkään, ehkä lähimpänä olen pehmeää kesää mutta en istu siihenkään täysin. Joten menen ihan peruskesä-paletilla! Hyvin on toiminut 25 vuotta 😅

Minusta kuulostaa siltä että olisit tämä Soft Autumn, joka on kesän ja syksyn välimalli

https://cdn3.vectorstock.com/i/1000x1000/41/62/seasonal-color-analysis-…

http://cardiganempire.com/wp-content/uploads/2016/03/soft-autumn-1.jpg

Vierailija
135/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että minulle oli aikoinaan haastavaa tehdä tämä sillä kaikki vaalean kevään ja kesän sävyt sopi. Ne kummankaan tummemmat sävyt eivät.

Joten olen pysytellyt kummankin skaalan vaaleammissa sävyissä :)

Vierailija
136/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noista mahtaisin olla? Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää. Mun hiukset ovat punaiset (prinssi Harry -sävyä), silmät vihreät ja iho melko kalpea. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että sinisävyiset vaatteet eivät sovi mulle tippaakaan.

Tuossa on eri punahiuksisista -

https://www.truth-is-beauty.com/blog/i-have-red-hair-whats-my-season

Itselläni tuli mieleen, että voisit olla joku kirkas kevät?

Katsoin sun laittaman linkin ja juuri se taidan muuten olla:) Kiitos tosi paljon!

Vierailija
137/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut joltain että Suomessa olisi luonnostaan eniten Lämpimiä Keväitä ja Pehmeitä Syksyjä. Pehmeän Syksyn värikartta on itse asiassa hieman Kesään päin mutta lämpimämmät ja murretummat sävyt.

Ruotsissa olisi taas Vaaleita tai Heleitä Kesiä eniten. Värittömämmät hiukset, hailakat (kalan)silmät, ja roosapohjainen iho joka punoittaa ruskettuessa.

Suomalaisilla on hieman lämpimämmän ja kellertävämmän sävyiset ihot kuin ruotsalaisilla. Suomalaisten rusketussävy usein vähän kultaisempi.

Suomalaisten silmien sävy usein syvempi kuin ruotsalaisten hailakka yksivärinen.

Ei pidä paikkaansa.Suomessa on eniten kesätyyppejä.M aantienväriset hiukset ja siniset silmät ovat viileitä värejä.Ruotsissa puolestaan enemmän kevättyyppejä.

Vierailija
138/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syksy. Värianalyysin jälkeen minulla oli sellainen vaihe, että ostin vain minulle sopivan värisiä vaatteita. Eli ruskeaa, tummanvihreää jne. Noh, näytin ehkä hyvältä, mutta en tykännyt yhtään. Eivät ole mun värejä lainkaan. Palasin vanhaan tyyliin ja vaikka värit eivät ole ehkä minulle sopivimpia (musta <3), uskon näyttäväni silti hyvältä, koska, kuten kaikki tiedämme, mieluisat vaatteet tuo mielettömästi itsevarmuutta. Mitä siitä, jos värit ovat sopivat, mulla olo on koko ajan epämukava ja haaveilee vain siitä, kun pääsee kotiin vaihtamaan vaatteet. Kyllähän se näkyy ja vaikuttaa kokonaisuuteen.

Vierailija
139/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että tästä ketjusta on poistettu harmiton vitsi kelirikosta.

Vierailija
140/260 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellekesä.