Mikä vuodenaika olet värianalyysissä?
Te joille on tehty värianalyysi, mikä olet?
Oletko analyysin jälkeen esim. säästänyt vaatemenoissa kun väärän väriset heräte- ym. -ostot jääneet tekemättä?
Kommentit (260)
Mulla on "toffeen" väriset vaaleahkot hiukset, niskasta tummuusaste 7 ja pään päältä noin 8. Mutta siis paljon kultaisuutta ja ripaus kuparisuutta hiuksissa. Vaalea kultainen iho, (ei
kuitenkaan meikkivoiteissa ihan kaikkein vaalein) paljon toffeenvärisiä pisamia.
Lämpimänruskeat kulmakarvat ja tummat ripset.
En kauheasti rusketu, kasvoista varsinkaan, mutta kultaisuus syvenee.
Silmät on lämpimänvihreät, kultainen kehä mustuaisen ympärillä ja tummempi, sinertävämpi kehä iiriksen ulkolaidalla.
En tiedä, olenko Lämmin Kevät vai Lämmin Syksy. Lämpimän kevään neutraalit kerma, kameli ja kullanruskeat käy hienosti, mutta myös syksyn sinapinkeltaiset ja tummat vihreät.
Kirkas punainen ei sovi minulle ollenkaan, jotkut murretut tai koralliin taitetut punaiset kyllä. Tumman (ruskean) punainen sopii.
Huonoimpia värejä minulle taitaa olla kylmä hopeanharmaa, taupe, nutria, greige, pinkki-beige, musta, "pölyiset" kylmät lilat ja violetit sekä fuksia. Melkein kaikki vihreät käyvät, mutta "mutainen" maastonvihreä ei, eikä sellainen kylmä kova voimakas kesänvihreä. Lämmin petrooli käy, mutta sinisempi (voimakas turkoosi?) ei.
Kummalta kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
pehmeä syksy
Mietin itsekin tuota jossain vaiheessa. Monet pehmeän syksyn vihreät käyvät, mutta iso osa muista väreistä on liian harmaaseen taitettuja, "sammutettuja", pölyisiä, puuterisia.
Olen sellainen kultainen ja vaaleahko, vaikutelma tosi lämmin.
Mutta eihän tämä mitään absoluuttista tiedettä ole :)
Luulen, että käytän edelleenkin mitä sopii, mutta kyllähän se vähentää virheostoksia, kun miettii näitä.
Vierailija kirjoitti:
pehmeä syksy
https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/sof…
Esim tuosta väripaletista ei käy kuin pari vihreää (bottle green, mallard green ja olive green) ja ehkä joku puhtaammista vaaleanpunaisista.
Juuri mikään neutraaleista ei käy, liian kylmiä, harmaita ja pölyisiä. Nuo sage Greenit ja muut mutaiset vihreät tokalla rivillä ovat niitä harvoja vihreitä, jotka eivät sovi.
Kolmosrivin harmahtavan punertavat värit eivät sovi ollenkaan.
Tummansininen käy.
Vaalea kevät. Vihreät silmät, vaalea keltapohjainen iho ja vaaleahkot toffeen sävyiset hiukset, jotka muuttuvat millä tahansa hiusvärillä punertaviksi. En rusketu kovin hyvin ja oikeastaan välttelen aurinkoa palamisen pelossa, mutta silloin kun väriä tarttuu se on kullanhohtoista.
Minulla on sukujuuria Ruotsista/suomenruotsalaiselta länsirannikolta ja luultavasti keski-Euroopasta, tietääkseni ei idästä.
En keksi yhtään mikä olen.
Minulla on vihertävän harmaat silmät, tummahkot, ei vaaleat ainakaan.
Hiukset ennen harmaantumista suunnilleen keskiruskeat, pieni kullanvivahdus.
Iho ei ole kylmä, eikä lämmin sävyltään. Sanoisin että pohjalla on punertavuutta, mutta päältä hieman beige. Itse kutsuisin neutraalin väriseksi.
Sen tiedän, että sinapinruskeat ja vihertävän keltaiset värit eivät käy.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ennen harmaantumista suunnilleen keskiruskeat, pieni kullanvivahdus.Iho ei ole kylmä, eikä lämmin sävyltään. Sanoisin että pohjalla on punertavuutta, mutta päältä hieman beige. Itse kutsuisin neutraalin väriseksi.
Voisitko olla Pehmeä Syksy tai Pehmeä Kesä?
https://theconceptwardrobe.com/soft-summer-vs-soft-autumn-what-is-the-d…
Vierailija kirjoitti:
Mikä minä olen? Iho on suomalaiselle ehkä hiukan tummahko, mutta kuitenkin vaalea. Silmät tummanruskeat, melkein mustat. Hiukset kastanjaan taittavat tummanruskeat.
Olet talvi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko clear spring olla vaalea? Mistä erottaa clear springin light springistä? Mietin olisinko kuitenkin clear spring.
Voi olla. Itsekin näin vaaleana olen kirkas kevät.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät todellakaan ole kevättyyppiä, lämpimän ja kullan sävyisiä, vaan viileisiin sävyihin sointuvia. Ruotsalalaisilla blondeilla on tuota kullansäyvistä rusketusta. Katsokaa hiusten väriäkin, maantienväriset epämääräiset ovat ennemmin kesätyyppiä. Yksi kaveri on kyllä niin selkeä kevät, että erottuu vahvasti useimmista suomalaisista, myös minusta kesätyypistä (analyysin mukaan ja myös oman värisävyarvion mukaan).
Värianalyysin mukaan olen kevät ja kevään värit tuntuvat myös oikeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ennen harmaantumista suunnilleen keskiruskeat, pieni kullanvivahdus.Iho ei ole kylmä, eikä lämmin sävyltään. Sanoisin että pohjalla on punertavuutta, mutta päältä hieman beige. Itse kutsuisin neutraalin väriseksi.
Voisitko olla Pehmeä Syksy tai Pehmeä Kesä?
https://theconceptwardrobe.com/soft-summer-vs-soft-autumn-what-is-the-d…
Saattaisin kyllä olla jompi kumpi. Ehkä tuo pehmeä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko clear spring olla vaalea? Mistä erottaa clear springin light springistä? Mietin olisinko kuitenkin clear spring.
Voi olla. Itsekin näin vaaleana olen kirkas kevät.
Pitääkö kirkkaalla keväällä olla myös kirkkaat tai vaaleat silmät? Näin oon luullut. Itellä suomalaiset siniharmaat silmät. Medium tummat. Tykkäisin eniten juuri kirkkaan kevään tai kirkkaan talven väripaleteista.
Itsekin vaalea
Selkeä kesä, mutta mulle ei kyllä yhtään sovi pinkki ja pastelli. Näytän pinkissä ihan sialta kun on vielä nämä ihan suvun siansilmät.
Oli aikoinaan ihan paras investointi!
Kävin itse äskettäin värianalyysissä ja olin Syksy. Pari sävyä löytyi kevään paletista, mutta alitajuisesti turvasävyni ovat vuosien aikana olleet niin meikin kuin vaatteidenkin osalta syksyn paletista, kuten oliivi, murrettu keltainen ja ruskean sävyt. Myös kullanruskea iltapuku opiskeluaikoina on jäänyt mieleeni kauniina sävynä.
Laiskuuttani jäin meikissä aurinkopuuteriin ysärin jälkeen, koska sillä on ollut helppo saada sopivaa sävyä kasvoille arkena ja värianalyysin tekijä suosittelikin minulle lämpimän aurinkopuuterin käyttöä, mutta sopiva poskipuna sävy löytyi myös samalla.
Luonnostani olen vältellyt sinistä ja kokenut pastellisävyt vierailta. Toki sinisen sävy taitettuna löytyi, mutta selvisi myös miksi pastellit tai puhtaat värit saivat näyttämään itseni joko väsyneeltä tai sairaalta :D
Kyllähän tämä helpottaa vaatteiden hankintaa nyt työelämässä ollessa, kun en oikein kaupoilla viihdy. Nyt menen karttani kanssa ja myyjän kanssa yhdessä valitsemme sopivaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kävin itse äskettäin värianalyysissä ja olin Syksy. Pari sävyä löytyi kevään paletista, mutta alitajuisesti turvasävyni ovat vuosien aikana olleet niin meikin kuin vaatteidenkin osalta syksyn paletista, kuten oliivi, murrettu keltainen ja ruskean sävyt. Myös kullanruskea iltapuku opiskeluaikoina on jäänyt mieleeni kauniina sävynä.
Laiskuuttani jäin meikissä aurinkopuuteriin ysärin jälkeen, koska sillä on ollut helppo saada sopivaa sävyä kasvoille arkena ja värianalyysin tekijä suosittelikin minulle lämpimän aurinkopuuterin käyttöä, mutta sopiva poskipuna sävy löytyi myös samalla.
Luonnostani olen vältellyt sinistä ja kokenut pastellisävyt vierailta. Toki sinisen sävy taitettuna löytyi, mutta selvisi myös miksi pastellit tai puhtaat värit saivat näyttämään itseni joko väsyneeltä tai sairaalta :D
Kyllähän tämä helpottaa vaatteiden hankintaa nyt työelämässä ollessa, kun en oikein kaupoilla viihdy. Nyt menen karttani kanssa ja myyjän kanssa yhdessä valitsemme sopivaa :)
Ainiin! Tänä talvena seisoin erän päivä bussipysäkillä ja viereeni tuli kaksi naista odottamaan myös bussia. Heistä toinen katsoi minua hetken aikaa ja alkoi keskustelemaan ystävänsä kanssa, että "oletko muuten koskaan käynyt värianalyysissä". Hymyilytti, koska ei ollut vuosien aikana ensimmäinen kerta, että syksyn murrettuja sävyjä päälläni niin huomaan tai kuulen hyvällä tavalla kehuja väreistä. Nyt ensimmäisen kerran yhdistän, että mistä se johtuu. Värianalyysi meni siis kohdallani varmasti aika ilmeisen varmasti kohdalleen :D
Onko mitään perää sillä että jos on kellertävä hammasluusto niin on lämmin vuodenaika ja vastaavasti jos harmahtava tai valkoiset hampaat niin on viileä vuodenaika? Tähän törmäsin tiktokissa
Joskus aikoja sitten tein ja syksy olen. Tarkemmin en enää muista.