Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano rehellisesti, onko 50-vuotias vanha? Ikäkriisi iski...

Vierailija
13.09.2019 |

... Olen juuri täyttänyt 50-vuotta! En voi uskoa tätä. Aikaa on siis jäljellä tässä puvussa korkeintaan 20 vuotta, sitten viimeistään alan horista. Tässäkö tämä nyt oli? Siis mitä ihmettä, mihin aika on mennyt? Olo on jo aamuisin kankea ja kaikkea ei enää jaksa, mutta tunnen mieleltäni olevan nuorempi. Kuka yhtyy tähän? Onko täällä 50-vuotiaitakaan enää vaan olenko joku alien, joka tätä palstaakin lukee?

Kommentit (303)

Vierailija
61/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän parhaat vuodet oli 21-49 v ja sitten alkoi alamäki vaihdevuosivaivoineen.

Vierailija
62/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni opiskelee tuossa iässä itselleen uuden ammatin ja elämän ruuhkavuodet vasta käynnistyy.

Ja ketkään ei oo niin meneviä luin eläkeläiset.

Jos 80-vuotiaalta kysyy, niin oot vasta ihan nuori!

50-vuotiaana on jo myöhäistä opiskella uusi ammatti. Ei kukaan palkkaa yli 50-vuotiasta vastavalmistunutta. Ei tosin palkkaa vaikka olisi valmistunut aiemminkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Osahan on 50-vuotiaana jo mummoja ja osa vasta saanut omat lapsensa. Mummona ikä voi tuntua enemmältä kuin suhteellisen tuoreena äitinä. 

Vierailija
64/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse samanikäinen kuin ap ja onhan tietyt asiat jo auttamatta taaksejäänyttä elämää. Mitään pitkiä opintoja on turha enää aloittaa ellei sitten halua opiskella siksi että se antaa elämänsisältöä. Mutta mitään auvoista tulevaisuutta se ei enää avaa.

Saattaa se helpottaa kuitenkin, jos koulutuksen myötä pääsee vaikka toimistohommiin fyysisistä töistä. Eläkeikä pakenee vuosi vuodelta kauemmas.

Vierailija
65/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä. Turha vouhkata vanhuudesta etuajassa. Sitte 8-kymppisenä ja yli ehtii hyvin.

Suhteuta siihen kuten mä, et naapurin rouva täytti 102v, hänen perspektiivistä olen tosi nuori. Ihanaa!

Vierailija
66/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon usein miettinyt, että onko muutos tapahtunut omassa päässä vai ovatko ihmiset kehittyneet niin paljon, että kuuskymppisetkään ei minun silmissäni monestikaan näytä vanhoilta, vaan rankkaisin heidät monesti siihen viiden kympin hujakoille.

M47

Vierailija
67/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse samanikäinen kuin ap ja onhan tietyt asiat jo auttamatta taaksejäänyttä elämää. Mitään pitkiä opintoja on turha enää aloittaa ellei sitten halua opiskella siksi että se antaa elämänsisältöä. Mutta mitään auvoista tulevaisuutta se ei enää avaa.

Saattaa se helpottaa kuitenkin, jos koulutuksen myötä pääsee vaikka toimistohommiin fyysisistä töistä. Eläkeikä pakenee vuosi vuodelta kauemmas.

Ei yli 50-vuotiasta aloittelijaa palkata. Ennemmin otetaan 20-30-vuotias aloittelija. 

Vierailija
68/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset aina ennen pelänneet vanhuutta? 

Vierailija
69/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanha mut mitä sitte? Kaikki vanhenee.

53v.

Vierailija
70/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 vee ja olo kyllä tuntuu aika vanhalta. Eli onhan se aika vanha.

Vierailija
71/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53v.

Miksiköhän nykypäivänä on loukkas jos kutsuu jotakuta vanhaksi? Eihän nuorikaan ole loukkaus, vai onko? Onko sosiaalisen median syy, että vain nuori on nykyään arvokas?

Vierailija
72/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ehtineet pelätä, kun oli kaikenlaista hommaa. Nykyihmisillä on liikaa vapaa-aikaa, jolla miettiä esim. tällaisia asioita. 

Vierailija
73/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mut voit ajatella sen niin, että olet saanut elää noinkin pitkälle. jotkut ei saa, kuolevat nuorena tai keski-ikäisinä. Noh,olisitko mieluummin tässä nyt vai kuollut silloin nuorena?

Vierailija
74/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

53v.

Miksiköhän nykypäivänä on loukkas jos kutsuu jotakuta vanhaksi? Eihän nuorikaan ole loukkaus, vai onko? Onko sosiaalisen median syy, että vain nuori on nykyään arvokas?

Ei sosiaalinen media, vaan jo ennen sitä alkanut nuoruuden ihannointikulttuuri. Muotibisnes etunenässä ihannoi nuoruutta. Vasta ihan viimevuosina on näkynyt esim. vaatemainoksissa iäkkäitä ihmisiä. 

Vierailija
75/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä. Turha vouhkata vanhuudesta etuajassa. Sitte 8-kymppisenä ja yli ehtii hyvin.

Suhteuta siihen kuten mä, et naapurin rouva täytti 102v, hänen perspektiivistä olen tosi nuori. Ihanaa!

Tosi ihanaa, jee jee. Hyvin Suuri osa ihmisistä (ei suuriN vaan suuri) kuolee 50-60v.

Eri

Vierailija
76/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks moittia itteens vanhaksi 50-vuotiaana? Miten moitit itsees kun oot 80v? Tai 100v?

Onko se jotain itsensä alentamalla ylentämistä vai mistä se johtuu?

Vierailija
77/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihanaa, jee jee. Hyvin Suuri osa ihmisistä (ei suuriN vaan suuri) kuolee 50-60v.

Eri

Ei se tee ihmisestä vanhaa, että kuolee. Kuoleehan sitä vauvojakin. 

Vierailija
78/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ikäloppu kun on 80 vee.

Vierailija
79/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mitä tarkoitat sanalla ennen. Tarpeeksi kauas kun mennään historiassa ei vanhuutta voinut pelätä, koska sitä ei ikinä tullut. 

Vierailija
80/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu vanhalta. Taustani onkin ehkä hieman erilainen kuin monilla palstailevilla miehillä. Olin lapsuudesta aikuisuuteen kilpahiihtäjä, sitten tein metsurin töitä 14 vuotta, kunnes siirryin sisähommiin. Reilu 10 vuotta sitten, opiskelin IT-alan tutkinnon siinä samalla. Aurinkoa on saanut enemmän kuin tarpeeksi, samoin burnoutin pari vuotta sitten. Kävin mittauttamassa ne kuuluisat testoteroniarvot, vapaa testosteroni oli 458, eli viisikymppiselle erinomainen. Vaihdoin sitten takaisin ulkotöihin, eikä pipoa enää kiristä kokoukset, eikä deadlinet. Ei todellakaan tunnu vanhalta, kuten pari vuotta sitten. Ei ole paljoakaan rahaa, juuri täysi-ikäinen lapsi on, enkä tunne enää olevani oravanpyörässä. Tämä lienee oma reseptini päänsisäiseen nuoruudentunteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän