Sano rehellisesti, onko 50-vuotias vanha? Ikäkriisi iski...
... Olen juuri täyttänyt 50-vuotta! En voi uskoa tätä. Aikaa on siis jäljellä tässä puvussa korkeintaan 20 vuotta, sitten viimeistään alan horista. Tässäkö tämä nyt oli? Siis mitä ihmettä, mihin aika on mennyt? Olo on jo aamuisin kankea ja kaikkea ei enää jaksa, mutta tunnen mieleltäni olevan nuorempi. Kuka yhtyy tähän? Onko täällä 50-vuotiaitakaan enää vaan olenko joku alien, joka tätä palstaakin lukee?
Kommentit (303)
Itse samanikäinen kuin ap ja onhan tietyt asiat jo auttamatta taaksejäänyttä elämää. Mitään pitkiä opintoja on turha enää aloittaa ellei sitten halua opiskella siksi että se antaa elämänsisältöä. Mutta mitään auvoista tulevaisuutta se ei enää avaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä väliä onko vai ei. Itse en pidä todellakaan itseäni vanhana mutta keski-ikäinen olen kyllä ja onnellinen sellainen. 7kymppinen alkaa olla vanha.
Itse olen paria karvaa vaille 50.
Isäni totesi muutama vuosi sitten 70-vuotispäivillään, ettei tunne itseään vanhaksi. Mieli on kuin nuorella.
On. Oon tullut siihen johtopäätökseen, että elämä alkaa olla ohi siinä 25-30v välillä. Sen jälkeen loppuaika on lähinnä kituuttamista
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=2a…
Tmä hongkongista ostettu USB tuuletin on todella hyvä vaihdevuosien hikoiluun ja kuumiin aaltoihin.
Maksaa vain vitosen ja minä maksoin kympin siitä.
Mulla niin kamalat vaihdevuodet että rillitkin huustuu välillä.
Mulle ainakin työkaveri (mies 55v) sanoo koko ajan että olen vanha. Olen 49v. Koitan välttää hänen seuraansa, oikea ankeuttaja ja masentaja.
Mieheni on tullut äkäiseksi kun testosteroni hiipuu.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Oireita
Iän mukana miesten elimistössä tapahtuu monia muutoksia, joihin liittyviä oireita kutsutaan ikääntymisoireiksi. Näitä ovat keskittymisvaikeudet, nivel- ja lihassäryt, hikoilu, unihäiriöt, väsymys, sukupuolisen halukkuuden väheneminen, erektioiden harveneminen ja masentuneisuus. Näistä oireista vain seksuaalisuuteen liittyvillä (vähentyneet seksuaaliajatukset, harventuneet aamuerektiot ja erektiohäiriö) on todettu selvä yhteys matalaan veren testosteronin tasoon. Muiden oireiden taustalla ovat yleensä ylipaino ja monet muut ikääntymiseen liittyvät elimistön tapahtumat ja varsinaiset sairaudet.
Mieheni lihoo vaikka olisi kuinka laihdutuskuurilla. Terveysrarkastuksessa huippukunto ikäisekseen. Kaikki raajat leikattu ja minulla vasta toinen käsi ja jalka. Töitä olemme tehneet kummatkin kakarasta asti. Ja vieläkin riittä töitä niin että elätämme laiskaa nuorisoo joita ei työ kiinnosta. Me kun kuolemme niin suomi ei enään elätä loispummeja ja masentuneita. Nykyinen sosiaaliturva loppuu tulevaisuudessa. Meidän pitäisi jo lopettaa työt kokonaan ja alkaa yhteiskunnan eläteiksi. On niin väärin että vanhat raatavat ja nuoret lepäävät laakereillaan.
Vanhuutensa huomaa jos ei ole mitään tekemistä tässä elämässä.
Ei ole vanha, rehellisesti sanottuna. t. 45-vuotias
50-v nainen on monen 50-v miehen silmissä vanha 😂
Kyllä tässä reilut 40v mittarissa ja parhaat päivät on mennyt aikoja sitten, pojallekin sanoin että iskän voi jo hyvin kärrätä vahainkotiin.
Hammaskin joudutaan poistamaan, sanoin että ottaa toiseltakin puolelta että voi laittaa kuolaimet kuin työhevoselle.
Ei kai se nyt vanha ole, terv 45v. Mulla ei ole mitään kremppojakaan, oon vahva kuin hevoonen. Moni kitisevä jullikin jää toiseksi. ;)
En ole itse yltänyt vielä aivan sinne asti, mutta en kyllä tunne itseäni vielä henkisesti enkä fyysisestikään kovin vanhaksi. Luultavasti jos suhteuttaa ikäsi naisen ikään samalle ikäjanalle niin olet noin 35 vuotias nainen, mutta et rupsahda samalla vauhdilla ja ikätoveri naisiin verrattuna olet yhä kykenevä lapsentekoon yms.
Sehän riippuu ihan sanojen iästä. Jos olet jossakin vanhusten harrastuskerhossa, jossa keski-ikä 70-80v olet vielä 50v todella nuori.
Jos kysyt samaa asiaa teiniltä, niin olet jo ikäloppu, kun heidän mielestään 30-35v on jo vanha.
Kysyn 10v minkä ikäinen hänen uusi opettaja, niin vastauksesi sain "kyllä se näyttää jo vanhalta" ja kun tivasin tarkemmin, niin kertoi näyttävän naapurin "Sarilta", joka on päälle 35v. Ja opettaja oli tosiaan reilut 30v. Ja kun olen kohta 50v niin silmissäni hän oli nuori.
Jos haluat tuntea itsesi nuoreksi, seurustele itseäsi vanhempien kanssa.
Olet, mutta mitä väliä? On kiva olla vanha. Kaikki ei pääse näinkään pitkälle. t: 50v.
Riippuu ihan sun geeneistä, elämän asenteesta, onnellisuudesta, hyvinvoinnista jne.
Mun naapurin rouva on yli 60v ja kukaan ei usko hänen ikäänsä, on hyvin pirsakka, liikkuvainen, aina hymy huulilla, hyväntahtoinen jne. Ja ehkä kasvojen ja ryppyjen sijaan huomio kiinnittyy muihin positiivisiin asioihin, mitä hänestä säteilee.
Vierailija kirjoitti:
Hiiligrilli? Taitaa vaan pahentaa.
Ei, vaan keski-ikäinen. Vanhana pidän ehkä yli 65-/70-vuotiaita.
Viiskyt vai onx ne viel elos.