Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano rehellisesti, onko 50-vuotias vanha? Ikäkriisi iski...

Vierailija
13.09.2019 |

... Olen juuri täyttänyt 50-vuotta! En voi uskoa tätä. Aikaa on siis jäljellä tässä puvussa korkeintaan 20 vuotta, sitten viimeistään alan horista. Tässäkö tämä nyt oli? Siis mitä ihmettä, mihin aika on mennyt? Olo on jo aamuisin kankea ja kaikkea ei enää jaksa, mutta tunnen mieleltäni olevan nuorempi. Kuka yhtyy tähän? Onko täällä 50-vuotiaitakaan enää vaan olenko joku alien, joka tätä palstaakin lukee?

Kommentit (303)

Vierailija
81/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset aina ennen pelänneet vanhuutta? 

Riippuu, mitä tarkoitat sanalla ennen. Tarpeeksi kauas kun mennään historiassa ei vanhuutta voinut pelätä, koska sitä ei ikinä tullut. 

Tuntuu vaa et nykyään jo kolkytvuotiaat pitää itteään vanhoina. ja kaikill on joku kriisi. En vaan muista et oma mummo käyttäytyi näin, he oli iloisia mummoja.

Vierailija
82/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senioritalojen alaikäraja on 55v. Eli kyllä alat jo aika vanha olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä. Turha vouhkata vanhuudesta etuajassa. Sitte 8-kymppisenä ja yli ehtii hyvin.

Suhteuta siihen kuten mä, et naapurin rouva täytti 102v, hänen perspektiivistä olen tosi nuori. Ihanaa!

Tosi ihanaa, jee jee. Hyvin Suuri osa ihmisistä (ei suuriN vaan suuri) kuolee 50-60v.

Eri

No mitä se moittimalla paranee? Kuolee kun kuolee. Haetko myötätuntoa vai huomiota moittimalla itsees vanhaksi 5-kymppisenä?

Vierailija
84/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotiana pääsee miehen ja naisen ikään lopultakin ;)

Vierailija
85/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset aina ennen pelänneet vanhuutta? 

Riippuu, mitä tarkoitat sanalla ennen. Tarpeeksi kauas kun mennään historiassa ei vanhuutta voinut pelätä, koska sitä ei ikinä tullut. 

Tuntuu vaa et nykyään jo kolkytvuotiaat pitää itteään vanhoina. ja kaikill on joku kriisi. En vaan muista et oma mummo käyttäytyi näin, he oli iloisia mummoja.

Pätemistä ja itsensä korostamista tuollainen. Minäminä-maailman tulosta. Ennen ihmisten elämä ei pyörinyt oman navan ympärillä ja huomioh¨raamisella.

t. eri

Vierailija
86/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta en tiedä, mutta yhä nuoremmat täyttävät 50 v. Itse en ollut semmoisena kloppina vanha, vaan nyt, paikymmentä vuotta myöhemmin, alkaa virsu nahnistaa. Tytötkin maksavat palveluistani vähemmän.

Vierailija
87/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainaki olen jo vanha, olen 51.

Ihan koska tahansahan tässä jo voi kuolla johonkin kohtaukseen, että viimeinen jakso tässä nyt on meneillään elämässä.

Lapsuus oli elämän parasta aikaa, kaikki muu on ollut aikamoista rämpimistä ja tuskaa.

Toisaalta nyt sitä osaa nauttia pikkuasioista, mutta tietää samalla että lähtö voi tulla koska hyvänsä, eikä oikein mitään valoa ole tunnelin päässä, eikä motivaatiota.

Voihan sitä kuolla nuorenakin kohtauksiin. Ajattelee 31 vuotias.

Joo, mutta 5kymppisenä se on jo ihan normaalia, tän ikäisiä kuolee kuin kärpäsiä. 3kymppisenä se on vielä erikoista.

Vierailija
88/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan koska tahansahan tässä jo voi kuolla johonkin kohtaukseen, että viimeinen jakso tässä nyt on meneillään elämässä.

Lapsuus oli elämän parasta aikaa, kaikki muu on ollut aikamoista rämpimistä ja tuskaa.

Toisaalta nyt sitä osaa nauttia pikkuasioista, mutta tietää samalla että lähtö voi tulla koska hyvänsä, eikä oikein mitään valoa ole tunnelin päässä, eikä motivaatiota.

Niin voitkin,mutta voit myös elää vielä esim. 35 vuotta. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
89/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset eläkkeelle 70-vuotiaana. Et ole vanha. Ehdit viranomaisten mielestä luomaan jopa uran uudella alalla.

Vierailija
90/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta 5kymppisenä se on jo ihan normaalia, tän ikäisiä kuolee kuin kärpäsiä. 3kymppisenä se on vielä erikoista.

Elän jossain eri todellisuudessa kuin sinä, koska minun todellisuudessani ihmiset kuolevat todennäköisemmin 70+ ikäisinä kuin 50-vuotiaina. 

Vierailija
91/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän jossain eri todellisuudessa kuin sinä, koska minun todellisuudessani ihmiset kuolevat todennäköisemmin 70+ ikäisinä kuin 50-vuotiaina. 

Ihmisen elinikä pitäisi olla luonnoollisesti 70-85vuotta mutta kaikki ei pääse niin pitkälle

Vierailija
92/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elinikä pitäisi olla luonnoollisesti 70-85vuotta mutta kaikki ei pääse niin pitkälle

Eivät toki. Siksi elinikäodote on pelkkä keskiarvo. Jotkut menevät yli ja toiset ali. Talvella on kylmä ja kesällä kuuma, tiesitkös sitä?

Vierailija
93/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha mut mitä sitte? Kaikki vanhenee.

53v.

Miksiköhän nykypäivänä on loukkas jos kutsuu jotakuta vanhaksi? Eihän nuorikaan ole loukkaus, vai onko? Onko sosiaalisen median syy, että vain nuori on nykyään arvokas?

Ei kai ap sitä loukkauksena pidä, eikä kukaan normaali ihminen muutenkaan, vanha on vanha. Muinoin vanhoja kunnioitettiin, olivat arvokkaimpia ihmisinä, nykyään on päinvastoin, vanhoja ei haluta ajatella eikä nähdä.

Kyllä vanhuusaika alkaa 5kymppisenä, eli elämän ehtoo, vaikka sitä kuinka kutsuisi "keski-iäksi". Kyllä se tämä loppua on. Sitä ei voi tietää kukaan, kauanko oma loppuvaihe kestää.

51v

Vierailija
94/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihmisen elinikä on luonnollisesti se, minkä iäkäiseksi hän sattuu elämään. Poislukien ne, jotka kuolevat toisen ihmisen tekojen seurauksena. Eliniänodote on eri asia kuin luonnollinen elinikä. 

Vierailija
95/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voitkin,mutta voit myös elää vielä esim. 35 vuotta. Mitäs siihen sanot?

Sanon että höpöhöpö ja huhhuh. 😂

Vierailija
96/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanha.

(Näin sanon aina, kun viime aikoina jostain kumman syystä kaikenmaailman piireissäni on asiaa tiedusteltu. Mutta itse ajattelen, että: voi kamala, dinosaurus on, kyllä. Minulla nyt taitaa olla oma lehmä upoksissa suossa, koska tuo peevelin virstanpylväs - kuka käyttää tuollaista sanontaa ellei joku juuttaan vanha!! :D - on kampittamassa minut tässä...no, kohta.

Ja kyllä. Tunnen itseni vanhaksi. Toisaalta taas olo on kuin teinisellä tai korkeintaan kaksvitosena, siis silloin kun mukamas olen terävimmilläni ja heitän helppoa läppää - itseni mielestä. Mutta peilistä tuijottaa joku kulahtanut ja valahtanut muukalainen, joka on siepannut sisuksiinsa sen simpsakan mimmin. Peili onkin huono.

Toisaalta sanotaan, että viiskymppiset elää toista nuoruuttaan eli sitä häröilyä odotellessa?! Kunhan sitä ennen vain nämä kolotukset ja jomutukset ja jäykkyydet ja muistikatkoset sekä aivosumut vain väistyvä... :D)

Elettyä elämää sopivasti takana ja monta monituista ihanaa elämystä edessä :)!

Vierailija
97/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha mut mitä sitte? Kaikki vanhenee.

53v.

Miksiköhän nykypäivänä on loukkas jos kutsuu jotakuta vanhaksi? Eihän nuorikaan ole loukkaus, vai onko? Onko sosiaalisen median syy, että vain nuori on nykyään arvokas?

Ei kai ap sitä loukkauksena pidä, eikä kukaan normaali ihminen muutenkaan, vanha on vanha. Muinoin vanhoja kunnioitettiin, olivat arvokkaimpia ihmisinä, nykyään on päinvastoin, vanhoja ei haluta ajatella eikä nähdä.

Kyllä vanhuusaika alkaa 5kymppisenä, eli elämän ehtoo, vaikka sitä kuinka kutsuisi "keski-iäksi". Kyllä se tämä loppua on. Sitä ei voi tietää kukaan, kauanko oma loppuvaihe kestää.

51v

Kuka ei halua nähdä? 

Vierailija
98/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaalloisen ylipainoinen, ja kyllä siinä mielessä tunnen itseni vanhaksi jo tässä iässä fyysisesti. Mieli on pari-kolmikymppisen, mutta ei vaan jaksa enää samalla tavalla kuin nuorempana.

Vierailija
99/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks moittia itteens vanhaksi 50-vuotiaana? Miten moitit itsees kun oot 80v? Tai 100v?

Onko se jotain itsensä alentamalla ylentämistä vai mistä se johtuu?

Mitä ihmeen "moittimista" se on, että tietää vanhan ja nuoren eron.

Ei vanha ole mikään kirosana, se kertoo että on elänyt pitkään.

Eri

Vierailija
100/303 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eliniänodote on 80+ miin turha on vielä tässä vaiheessä vanhaksi ruveta, sen ehtii myöhemminkin. Minä ainakin nautin, terveys hyvä, helpot vaihdevuodet, kunto ok, en näytä nuorelta mutta tiedän olevani kivannäköinen ikäisekseni. Raskainta on ollut ikätoverien sairastaminen ja hiipuminen kuolemaan, elämää pitää elää nyt eikä tulevia murehtien

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä