Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano rehellisesti, onko 50-vuotias vanha? Ikäkriisi iski...

Vierailija
13.09.2019 |

... Olen juuri täyttänyt 50-vuotta! En voi uskoa tätä. Aikaa on siis jäljellä tässä puvussa korkeintaan 20 vuotta, sitten viimeistään alan horista. Tässäkö tämä nyt oli? Siis mitä ihmettä, mihin aika on mennyt? Olo on jo aamuisin kankea ja kaikkea ei enää jaksa, mutta tunnen mieleltäni olevan nuorempi. Kuka yhtyy tähän? Onko täällä 50-vuotiaitakaan enää vaan olenko joku alien, joka tätä palstaakin lukee?

Kommentit (303)

Vierailija
1/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä onko vai ei. Itse en pidä todellakaan itseäni vanhana mutta keski-ikäinen olen kyllä ja onnellinen sellainen.  7kymppinen alkaa olla vanha.

Vierailija
2/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotiaana ajattelin, että mun isäni on varmaan tosi vanha ( oli 29-vuotias).

Seiskaluokalle menessä Abit tuntui ihan aikuisilta.J oskus alle 20-vuotiaana musta 30-vuotiaskin oli aika vanha.

Nyt 40-vuotiaana 50 vuotta täyttävät ystävät eivät tunnu ollenkaan vanhoilta. Samoin hämmästelen koko ajan, kuinka mun aktiviisen monessa mukana olevat kummini voivat olla kohta 78-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän vuotiaana ajattelin, että mun isäni on varmaan tosi vanha ( oli 29-vuotias).

Seiskaluokalle menessä Abit tuntui ihan aikuisilta.J oskus alle 20-vuotiaana musta 30-vuotiaskin oli aika vanha.

Nyt 40-vuotiaana 50 vuotta täyttävät ystävät eivät tunnu ollenkaan vanhoilta. Samoin hämmästelen koko ajan, kuinka mun aktiviisen monessa mukana olevat kummini voivat olla kohta 78-vuotiaita.

siis aktiiviset

Vierailija
4/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä siitä?

Vierailija
5/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vanha. Ainoastaan uudessa elämänvaiheessa. Nauti!

Vierailija
6/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaalla voi olla vielä puolet elämästä jäljellä. Kyse onkin siitä, miten sä sen toisen puolen aiot viettää. Valittamalla ja pelkäämällä vai nauttimalla elämästä?

Vierailija
7/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viimeistään aika opetella olemaan totaalisesti välittämättä yhtään kenenkään mielipiteistä! Elä ja ole vapaasti oma itsesi. Nyt on sen aika.

Vierailija
8/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä on jo aika isoja eroja kunnossa ja ulkonäössä. Eletty elämä jättänyt jälkensä hyvässä ja pahassa. Mutta täysillä vaan nauttimaan elosta ja olosta.

Vierailija
9/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä on jo aika isoja eroja kunnossa ja ulkonäössä. Eletty elämä jättänyt jälkensä hyvässä ja pahassa. Mutta täysillä vaan nauttimaan elosta ja olosta.

Joo, totta. Esim. tukan poltto näkyy ihossa, ja samoin saattaa näkyä runsas auringon ottaminen. Jo paljon nuorempanakin.

Vierailija
10/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ammatit jossa ollaan paljon ulkona ympäri vuoden eli saavat aurinkoa ihan ottamatta. Ovatko vanhentuneet ennen aikojaan? Itse keitä tiedän niin eivät. :)

Vierailija
11/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan aamukankeaan oloon voi vaikuttaa liikkumalla enemmän. Onko paino normaalissa tai lähes normaalissa.

Paljon näen ikäisiäni ihmisiä jotka työpäivän jälkeen rojahtaa tvn ääreen ja miettii miksi ei jaksa mitään. Just siksi.

Käytän vaatekokoa 44 ja harrastan liikuntaa tunnin verran kolmesti viikossa. Paremmin nukun ja jaksan. Teen fyysistä työtä.

Oma valinta minkälaista elämää haluaa elää. Luulisi 50vn sen jo tietävän.

Vierailija
12/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ammatit jossa ollaan paljon ulkona ympäri vuoden eli saavat aurinkoa ihan ottamatta. Ovatko vanhentuneet ennen aikojaan? Itse keitä tiedän niin eivät. :)

Varmasti näissäkin löytyy  eroja ja monet muutkin valinnat vaikuttavat, ja ehkä juuri monien huonojen elämäntapojen yhdistäminen :)

Vierailija
13/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vanha. T: 30 vuotias

Vierailija
14/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä vanha, ei läheskään.

Kymmenen ha viidentoista vuoden kuluttua alkaa vanhuus kolkutella ovilla.

Vierailija
15/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo vanha. Mä oon 51 ja nykyään ihmettelen monen julkkisen olevan reilusti alle 50, vaikka näyttävät vanhemmilta.

Vierailija
16/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se fyysisesti paras jakso on takana, vaikka jäljellä olisi toiset 50v, niin se on valtaosin vanhuutta.

Itse toivon, että lähtisin saappaat jalassa. Iälle oikeastaan se ja sama.

Vierailija
17/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aloituksen ahdistus on aika tarttuvaa sorttia, vaikken olekaan vielä kauhean lähellä 50:ä... :D Miesystäväni on, enkä kyllä koe häntä vanhana. Toisaalta moni 40-vuotiaskin on jo vanhan oloinen, nuutunut, väsähtänyt, luovuttanut. Kai se on ennen kaikkea asenteesta kiinni. Mutta et ole minusta vanha!

Vierailija
18/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pitänyt itsestäsi hyvää huolta, eikä kohtalokaan ole tuonut eteesi autoimmuunisairauksia,  syöpää, liikenteessä loukkaantumisia tai muita kuntoon vaikuttavia itsestäsi riippumattomia tekijöitä, et todellakaan ole vanha nyt. Työssäni olen tavannut paljon raihnaisia, vanhuksilta vaikuttavia 5-kymppisiä ja toisaalta hyvin nuorekkaita 9-kymppisiä. Omilla elintavoillasi pystyt vaikuttamaan todella paljon siihen, miten vanhenet, mutta kaikki ei tietenkään ole omissa käsissäsi.

Vierailija
19/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, totta. Esim. tukan poltto näkyy ihossa, ja samoin saattaa näkyä runsas auringon ottaminen. Jo paljon nuorempanakin.

Täh? Kyllä kai se tukan poltto näkyy ihossa. Sori.

Vierailija
20/303 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolmenkympin kriisi ohitettu muutama vuosi sitten ja siinä yhteydessä tuli pohdittua vanhenemista. Kyllä se vaan taitaa olla niin, että vanha klisee "ikä on vain numero" pitää oikeasti paikkansa ja paljon enemmän on väliä sillä, missä kunnossa on. Tunnen ihmisiä, jotka tuntuvat todella vanhoilta, vaikka ovat alle nelikymppisiä. Sitten tunnen ihmisiä, jotka ovat päälle viisikymppisiä, mutta paremmassa kunnossa kuin minä ikinä. On kaiken maailman Jennifer Lopezit, mutta on myös olemassa tavallisia ihmisiä, jotka ovat eläneet terveellisesti tai tehneet elämäntaparemontin, ja kyllä se vaan näkyy habituksessa.

Älä siis murehdi ikää ollenkaan, koska ei sillä oikeasti ole merkitystä. Huolehdit vaan, että elämäntavat ovat kunnossa, niin silloin olet paras versio itsestäsi ja nuori verrattuna niihin, jotka eivät ole huolehtineet itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme