Taas sama show ,koulu taksi tulee 8.40 mutta lapsi ei jaksa odottaa, menee ulos ja kohta
Palaa sisälle ja huutaa niin että koko rappukäytävä kaikuu "Missä se taksi on?! Ei suostu tulemaan sisään vaan huutaa rappukäytävässä. Joka aamu sama juttu. Selitän taksin tulevan vasta puolen tunnin päästä mutta jankkaa tahtovansa ulos, koetin ehdottaa että' istuisi parvekkeella jos happea kaipaa muttei käy.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
No miksi valmistelet lapsesi puoli tuntia etuajassa? Anna vaikka nukkua sen puoli tuntia pidempään niin on valmiina juuri oikeassa ajassa.
Meillä ei ole aloittajan kaltaisia ongelmia, meillä lapset herää melko säännöllisesti vaikka kouluunmenoaika vaihtelee 2h, ja aamuhommat tehdään tietysti herättyä. Sit vaan joko jää tai ei jää aikaa leikille, pelaamiselle ja lukemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi menee taksilla kouluun, jos kerran asutte kerrostalossa eli ilmeisesti ei tiettymättömien taivalten takana?
Käy pienluokkaa koulussa kaupungin toisella puolella. Olisi helppoa, jos menisi lähikouluun joka näkyy ikkunasta ! Se olikin yksi syy miksi tähän muutettiin, koulu vieressä. Elämä ei aina vain mene kuten suunnittelee..
ap
Mikä pienluokka? Miksei lapsesi käy siinä lähikoulussa?
Mukautettu opetus, 10 oppilasta ja opettajan lisäksi avustaja.
ap
Ja sinä et tietenkään ole töissä.
En juuri nyt, olen selän takia sairaslomalla jolle ei loppua näy ... olen kampaaja ja minun pitäisi pystyä seisomaan pitempään kuin 5 min!
ap
Silppu kirjoitti:
Miksi nuo vajukki muksut jätetään eloon
Samaa mietin sun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla se taas huhuilee postiluukusta "Missä taksi , huhuu äiti.." naapuritkin varmaan ihmettelee mitä meillä oikein on tekeillä. Mies kun on kotona ,kiskoo pojan sisään ja pitää kiinni ettei karkaa ("Et mene sinne rappuun mölisemään kuulitko" ) mutta minulla on liian hellä luonto tuollaiseen.
ap
Eli hänellä on päässä vikaa. No, anna nukkua pitempään niin ei kerkiä odottelemaan taksia.
Onko tämän vinkin antajilla aina kouluunlähtö samaan aikaan, vai pitääkö ne lasta jatkuvassa univajeessa että se nukkuu herätyksen asti riippumatta milloin herätys on?
Hidastakaa aamurutiineja heräämisen jälkeen niin, että lapsi on valmis ja ulkovaatteissa vaikka 25 minuuttia myöhemmin. Lisätkää esim. joku uusi kiva rutiini aamuihin, vaikka jonkun ohjelman katsominen tai että lapsi tekee itse aamiaisen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Poikasi viihtyy koulussaan, hieno homma.
Toi asperger ja kehitysvamma on synnynnäistä, ei poikasi niille mitään voi.
Hieman kun mietit niin kyllä varmasti löydät muitakin suvustanne jolla as, erittäin perinnöllistä. Myös tapasi kirjottaa voisi osottaa mielestäni just tuota as. tai autistisia piirteitä.
Yritähän nyt piristyä, kohta siirretään kellokin tunnilla taaksepäin, päästätkö sillon poikasi 1,5 tuntia etuajassa rappuun?
Kuvalliset ohjeet aamurutiineihin eivät ole mikään häpeä, ne auttavat lastasi mutta mikäli et tahdo pitää kuvia seinällä vieraiden ihmeteltävänä, laita kaappiin ja nosta aamulla esiin. Tuosta taksin odotuksesta sinun on vain oltava jämäkkä ja sanottava " On vielä pitkä odotus etkä voi kiljua rapussa, pelaa vaikka tabletilla hetki tässä eteisessä. Laita vaikka kengät jo jalkaan , äiti sanoo kun pitää mennä".
T. Kahden adhd-koululaisen äiti
Olet varmaan naapurini.. tiedoksi vaan olen kironnut aamuisin sinut ja lapsesi monta kertaa.. laita vaikka ovi takalukkoon ja nielaise avain. Ei ole kenenkään muun pakko kuunnella sun kakaras rääkymistä joka aamu.
Mene lapsen kanssa ulos ja viettäkää laatuaikaa taksia odotellessa. Lapsellasi ei selvästi ole lainkaan ajantajua ja siksi hän alkaa kiukkuamaan taksin puuttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Mene lapsen kanssa ulos ja viettäkää laatuaikaa taksia odotellessa. Lapsellasi ei selvästi ole lainkaan ajantajua ja siksi hän alkaa kiukkuamaan taksin puuttuessa.
Näin normaali äiti tekisi ja minäkin kun nuorin lapseni meni kouluun ja tein kotona töitä. Taksia piti olla odottamassa viisi minuuttia ennen määräaikaa, joten lapsi oli silloin valmis ja sitten menimme yhdessä odottelemaan ulos. Juttelimme kaikesta mukavasta ja aika meni nopeasti. Siitä on jo kymmenen vuotta ja nuori muistelee vieläkin kuinka mukavaa oli ihan ikioma aikaa äidin kanssa. 5-10 minuuttia ei ole paljoa pois ap:n vapaa-ajasta.
Miksei äiti itse vie lasta kouluun jos kerran on kotona? Saisi yhteistä aikaa ja liikuntaa kun menisi vaikka pyöräillen. Voisi se selkäkin voida paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajallahan on selkä sökönä eikä voi seistä .
Sun pitää vaan olla aikuinen ja estää lastasi menemästä mölyämään naapureiden kiusaksi.
Ohoh miten rumasti täällä puhutaan lapsesta 🙁 nimitellään ynm. Tekö niitä kiusaajia kasvatatte tänne maailmaan, joista muiden lapset joutuu kärsimään pahimmassa tapauksessa loppu elämänsä..? Kamala ois kun joku aikuinen mun lasta haukkuisi vajakiksi. Mahtais lapsikin olla hämillään miten aikuinen ihminen puhuu noin.
Yksinkertainen ja itsestäänselvä ohje: lapsi myöhemmin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh miten rumasti täällä puhutaan lapsesta 🙁 nimitellään ynm. Tekö niitä kiusaajia kasvatatte tänne maailmaan, joista muiden lapset joutuu kärsimään pahimmassa tapauksessa loppu elämänsä..? Kamala ois kun joku aikuinen mun lasta haukkuisi vajakiksi. Mahtais lapsikin olla hämillään miten aikuinen ihminen puhuu noin.
Minusta myös Ap puhuu kamalasti omasta lapsestaan. Lapsen kehitysvamma on toki surullinen yllätys, mutta aika törkeää äidiltä sanoa että ei halua tuollaista lasta.
Ap ilmeisesti "suree" lapsensa tilannetta vieläkin niin, että ei ymmärrä toimia tilanteessa aikuisena. Jos ap ottaisi itseään niskasta kiinni, asettaisi rajoja ja keksisi lapselle tekemistä koulubussin tuloon asti, niin tätä tilannetta ei olisikaan. Jos lapsen isä pystyy samaan niin miksei äitikin...?
Mulla ei ole kokemusta erityislapsista, joten voi olla että menee ihan mönkään, mutta tulee silti mieleen tällainen: Jos ne kuvakortit eivät mitenkään ilmaise sitä että aamussa on ylimääräistä aikaa, niin lapsi ei ehkä tajua sitä, että aamurutiinien suorittamisen jälkeen taksi ei tulekaan heti? Hän katsoo kuvakorteista että aamutoimet on tehty, ja olettaa että sitten pitäisi tulla taksi, ja hermostuu kun homma ei toimikaan sen mukaan kuin hän on kuvakorteista ymmärtänyt. Pitäisikö niihin kortteihin lisätä joku leikkiaika tms jotta lapsi hahmottaa tilanteen oikein? Jos hän on noin aamuihminen, niin ei varmaan opi nukkumaan yli kuuden.
Ap, sun tehtävä on hoitaa asiat niin että pershedelmäsi ei aiheuta häiriötä talon muille asukkaille. On aivan yks hailee onko se adhd/persburger/sampokaulanen, rappukäytävässä ei mölytä. Hanki vaikka lukko oven sisäpuolelle, jotta lapsi pääsee ovesta vasta kun on oikea aika.
Kaikkea sitä kuulee. "Olen liian helläluontoinen".. Jos olisitte mun naapureita, ottaisin kakaraasi niskapersotteella kiinni joka ikinen aamu ja toisin takaisin kotiin rappiksesta huutamasta.
Ei, en vihaa lapsia enkä myöskään vammaisia lapsia. Mutta tahallinen muiden häiritseminen ei ole ok vaikka olisi kuinka vammainen. Ja kun tuo vielä toistuu säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi valmistelet lapsesi puoli tuntia etuajassa? Anna vaikka nukkua sen puoli tuntia pidempään niin on valmiina juuri oikeassa ajassa.
Herää itse. Sama moneen menee kouluun tai onko kesäloma, herää 6.00.
ap
Myöhwnnä nukkumaanmenoa. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Kun muutimme tähän meillä oli normaali 2v poika ja suunnittelimme tietenkin että menee tuohon lähikouluun. Nyt meillä on 8v asperger/laaja kehityshäiriö/adhd- poika joka katsoo katsoo seinälle kiinnitetyistä kuvista sekä ilta että aamurutiinit ja käy koulua pienryhmässä toisella puolella kaupunkia. Olen pettynyt. Sotikoot pyhää äitimyyttiä vastaan mutta olen pettynyt, en halunnut tälläistä lasta. Suvussamme ei ole kehitysvammaisuutta, en ymmärrä miten näin kävi.
ap